Manapság sok weboldal biztosít lehetőséget látogatóinak arra, hogy valós időben vegyék fel a kapcsolatot a vállalattal egy ingyenes online chat eszköz segítségével. Gondoljon a szöveges üzenetekre, a közvetlen üzenetekre a közösségi médiában vagy akár egy Google Hangouts csevegésre. Mivel az azonnali üzenetküldés minden formája praktikus megoldás, amely megkönnyíti az információcserét, nem meglepő, hogy a vállalatok szeretnék ezeket felhasználni ügyfélszolgálatukon és a marketingstratégiájukban.
Azonban az ügyfelekkel való közvetlen beszélgetés kényelme nem az egyetlen előnye a chat eszközöknek. Attól a pillanattól kezdve, hogy egy látogató belép a webhelyére; az élő csevegés végigkísérheti őket az ügyfél útjának és (remélhetőleg) a vásárlási folyamat során.
Éppen ezért elengedhetetlen ma a legtöbb vállalkozás számára egy weboldalba integrálható élő chat eszköz használata. A LiveAgent weboldalba integrálható élő chat szoftverének ingyenes verziójában található egy gyors csevegő kisalkalmazás, lehetőség van a jegyelőzmények keresésére 7 napra visszamenőleg, emellett pedig Ön választhat még egyet a számos további integráció közül, mint például az élő chat gomb, az e-mail cím, a kapcsolatfelvételi űrlap, vagy a telefonszám.
Ha további funkciókra és/vagy fejlettebb megoldásokra van szüksége, például korlátlan keresési előzményekre, közösségimédia-integrációkra vagy automatizálásra, ismerje meg a LiveAgent fizetős verzióját.
Azonban az ingyenes online chat eszköz korlátozott funkcionalitása is elősegíti vállalata egyszerűbb működtetését. Hogyan? Merüljünk el a részletekben, és nézzük meg közelebbről ezt a népszerű megoldást.
Élő chat szoftver – mi is ez pontosan?
Az élő chat egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi, hogy kapcsolatba lépjen weboldala látogatóival. Az ingyenes élő chat segítségével beszélgetést kezdeményezhet a weboldalára először látogatókkal, kapcsolatba léphet a visszatérő ügyfelekkel, és ügyfélszolgálati támogatást nyújthat meglévő felhasználóinak – mindezt valós időben. Ez egy modern, folyamatos és kontextuális módszer arra, hogy több eladást generáljon, több üzletet kössön, és hogy a meglévő ügyfelek elégedettek és hűségesek maradjanak.
A weboldalán található ingyenes online chat személyre szabott vásárlói tapasztalatokat, a márkával történő erősebb interakciókat és versenyelőnyt biztosít. Az ingyenes chat alkalmazás bevezetése előnyös lesz ügyfélszolgálati képviselői, illetve a marketing, az értékesítési és a fejlesztői csapatok számára is.
Az üzleti weboldalon található élő chat megoldás meghatározó szerepet játszik a weboldal és a látogatók közötti kapcsolat erősítésében, mivel lehetővé teszi a vállalat alkalmazottai számára, hogy felkeltsék és megerősítsék az ügyfelek érdeklődését a kínált termékek vagy szolgáltatások iránt.
Amikor a látogatók belépnek egy weboldalra (akár közvetlenül, akár keresőmotorból kattintva), tudják látogatásuk vagy keresésük legfőbb okait, éppen ezért hajlandóságuk az első kapcsolatfelvételre igen magas.
Az ingyenes online chat lehetővé teszi, hogy teljes mértékben kihasználja ezt a helyzetet. A valós idejű támogatással megismerheti a termékei iránti fogyasztói érdeklődést. Ennek köszönhetően a látogató érdeklődése és kezdeti elégedettsége még azelőtt növekedhet – sőt, megsokszorozódhat -, hogy potenciális vásárlóvá válik. Ennek eredményeképp optimalizálhatja a költségeket, amelyeket aztán pozícionálásra vagy hirdetési kampányokra lehet átcsoportosítani.
Miért van szüksége élő chat szoftverre a weboldalán?
Az ügyfelek azért használják az élő chatet, hogy gyors és megfelelő válaszokat kapjanak kérdéseikre, vagy hogy segítséget kérjenek, ha problémákkal szembesülnek. Az értékesítési és a marketingcsapatok a potenciális ügyfelek felkutatására és vásárlóvá alakítására használják ezeket az eszközöket. Az ügyfélszolgálati csapatok az élő chat segítségével gyorsabban meg oldják az ügyfelek problémáit, jobb szolgáltatást és értékesebb élményeket nyújtanak.
Minden megbízható ingyenes élő chat megoldás hihetetlenül értékes lehet az online működő B2C vállalkozások számára, mivel az élő chat eszközök felhasználhatóak leadek szerzésére, illetve a visszafordulási arány és az elhagyott kosarak számának csökkentésére.
A weboldalon található ingyenes élő chat szoftver a B2B vállalkozásoknak kampányok indításában vagy módosításában segíthet. Ezek a felhasználói viselkedésen alapulnak. Kezdeményezzen előre megírt sablonokon alapuló interaktív csevegéseket a felhasználókkal való kommunikáció felgyorsítása és megkönnyítése, illetve a proaktív ügyfélszolgálati támogatás biztosítása érdekében.
Olvasson tovább, hogy megtudja, milyen előnyökkel járhat az ingyenes online chat eszköz vállalata számára.
Az ingyenes online élő chat szoftver előnyei
1. Kövesse a jövő trendjeit
Miért elterjedt az élő chat világszerte ügyfélszolgálati megoldásként?Számos felmérés és kutatás eredménye egyértelmű.
Az ingyenes online chat eszközök omnicsatornás élményt kínálnak az ügyfeleknek a vásárlás, a használat és technikai támogatás során. Egységes élményt kínálnak az ügyfélnek függetlenül attól, hogy a vásárlás mely szakaszában van.
Sőt, a felhasználók 92% -a pozitív tapasztalattal rendelkezik az élő chat eszköz használatával kapcsolatban, szemben a telefon 88%-ával, az e-mail 85%-ával, a Facebook 84%-ával és a Twitter 77%-ával (Inc). Emellett az ügyfelek 63%-a mondja azt, hogy nagyobb valószínűséggel tér vissza egy weboldalra, ha élő chaten keresztül tud beszélni egy képviselővel (eMarketer).
Egy ilyen megoldás használatának a legfőbb oka azonban az, hogy manapság a látogatók arra számítanak, hogy online chatet találnak egy weboldalon. És Ön nem szeretne csalódást okozni az ügyfeleknek vagy a potenciális vásárlóknak, igaz? Egész pontosan a vásárlók több mint 41%-a számít arra, hogy élő chatet talál az Ön weboldalán (Forrester). Ha ez nem győzte meg, akkor van további 5 okunk, amelyeket alább részletezünk.
2. Gyorsabban fog tudni reagálni
Az ügyfelek nagyra értékelik az azonnali üzenetküldést, mert ahogy a neve is sugallja, azonnali. A felhasználók gyors válaszokat várnak kérdéseikre. Az ügyfelek 79%-a mondja azt, hogy szívesebben cseveg a képviselőkkel pusztán a chat más csatornákhoz képesti azonnalisága miatt (Econsultancy). Logikusnak tűnik, hogy a fogyasztók valós időben szeretnéknek választ kapni, ezért az élő chat és a közösségi médiában történő üzenetküldés továbbra is egyre népszerűbb, miközben az e-mail használata évről évre folyamatosan csökken. Emiatt az ügyfelek több mint 42%-a az élő csevegést részesíti előnyben az e-mailekkel szemben, 23%-a a közösségi médiát, 16%-a pedig a fórumokat.
Az, hogy gyakrabban elérhető, egyértelműen nagyszerű módja a bizalom kiépítésének az ügyfelek körében. Az ingyenes online chat elhelyezése a weboldalán az első válasz idejét 3 perc alá csökkenteheti (az összes iparág globális átlaga alapján.)
Azonban nem minden élő chat eszköz ugyanolyan.Kerülje a teljesen automatizált eszközöket és a chatbotokat. A 99 Firms szerint az élő chatet használók 29%-a utálja az előre megírt válaszokat, és a fogyasztók közel 1/3-a nem szereti az élő chatet használó ügyfélszolgálatok által használt konzervválaszokat, mivel nem személyre szabottak. Ezért arra kell törekednie, hogy a lehető leggyakrabban személyre szabott és egyéni élményeket nyújtson ügyfeleinek.
Az azonnali üzenetküldő alkalmazásokhoz hasonlóan az élő csevegés is nyugodtabb és felhasználóbarátabb, mivel lebontja az akadályokat a vállalatok és az ügyfelek között.
3. Weboldala a nap 24 órájában dolgozik Önnek
Az élő chat használatának talán a legjobb előnye, hogy a nap bármely szakában válaszolhat ügyfeleinek. Az ügyfelek 51%-a szeretné, hogy a vállalkozások a nap 24 órájában rendelkezésre álljanak, így az ilyen elérhetőség minden online vállalkozás számára nagy előny (Inc). Önnek azonban valószínűleg más prioritásai is lesznek (például az alvás), vagyis nem lehet online a nap 24 órájában, a hét minden napján. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy vége a világnak, hiszen az élő chat akkor is dolgozhat Önnek, ha Ön személyesen éppen offline van.
A fejlett élő chat eszközök segítségével automatizált válaszokat hozhat létre a különféle típusú kérdésekhez és kérésekhez. Ez lehet bármi, az üdvözlő üzenettől kezdve a kapcsolatfelvételi űrlapig. A látogatókat arra is megkérheti, hogy adják meg nevüket, e-mail-címüket és telefonszámukat, mielőtt elkezdhetnének csevegni Önnel.
Az élő chat során összegyűjtött ügyféladatok automatikusan mentésre kerülnek, ha a megoldása integrálva van egy CRM- vagy ügyfélszolgálati szoftverrel. A válaszok testreszabását és az ügyfelekkel való kapcsolatok felépítését abban a pillanatban megkezdheti, amikor elkezd válaszolni az üzeneteikre. A telefonos vagy e-mailben törénő kommunikációval ellentétben egy megbízható ingyenes élő chat szoftver a weboldalán a korábbi beszélgetések leiratait olyan gondolatmenetekbe menti, amelyek mind az képviselők, mind az ügyfelek számára elérhetőek, amikor megnyitják az online csevegőablakot.
Egy másik lehetőség az élő chat esetében a gyakran feltett kérdésekre adott válaszok automatizálása, ami hosszú távon rengeteg időt takarít meg, és ügyfeleit is elégedetté teszi. A cél az, hogy látogatói érezzék, hogy Ön mindig ott van mellettük, amikor szükséges, és bármikor kezdeményezhetnek beszélgetéseket, miközben Ön növeli a konverziók számát.
4. Ügyfelei érezni fogják, hogy Ön valóban törődik velük
A weboldalon található ingyenes élő chat abban különbözik más eszközöktől, hogy ez sok felhasználó szemében sokkal természetesebb kommunikációs forma, mint az e-mail. Mivel a csevegések valós időben zajlanak, lehetővé teszik az azonnali, személyes szintű kapcsolat kialakítását az ügyfelekkel.
Az élő chat azonban nem csupán a gyors válaszokról szól. Ennél is fontosabb az a tény, hogy a tartós kapcsolat kiépítése következtében az ügyfelek később is visszatérnek. Ez pedig személyre szabottabb beszélgetéseket eredményez azokkal az ügyfelekkel, akik már kapcsolatot létesítettek vállalatával.
Az élő chat azonban nem csupán a gyors válaszokról szól. Ennél is fontosabb az a tény, hogy a tartós kapcsolat kiépítése következtében az ügyfelek később is visszatérnek. Ez pedig személyre szabottabb beszélgetéseket eredményez azokkal az ügyfelekkel, akik már kapcsolatot létesítettek vállalatával.
5. Felgyorsítja az értékesítési folyamatot
Miközben a számítógépéről élő chatben válaszol ügyfeleinek, csevegési készségeit is javíthatja, és gyorsabban kötheti meg az üzleteket. Ha univerzális postafiókot és az összes felhasználói interakciót összegyűjtő irányítópultot használ (ezt minden rendes ingyenes online chatnek biztosítania kell), akkor más feladatokat is elvégezhet, miközben az ügyfelekkel cseveg. Ez gördülékenyebbé és hatékonyabbá teszi az egész értékesítési folyamatot, a fizetések feldolgozásától és a foglalási szolgáltatásoktól kezdve az árajánlatok, számlák elküldésén keresztül a szállítási információkig és a folyamatok követéséig.
Vagyis mindent egy helyen talál, amire szüksége van termékei megismertetéséhez és értékesítéséhez. Ez garantáltan pozitívan befolyásolja az értékesítési eredményeket, és növeli az ügyfelek megtartását.
Nézzünk meg néhány statisztikát ennek alátámasztására:
- Az élő chat 48%-os bevételnövekedést eredményez csevegésóránként, és 40%-kal növeli a konverziós rátát (Icmi).
- A weboldal azon látogatói, akik élő chat útján lépnek kapcsolatba vállalatával, 4,5-szer értékesebbek, mint azok, akik nem (Icmi).
- Az élő chatet kínáló vállalatok 34%-os javulást jelentenek a vevői elégedettség, illetve 2,6-szeres javulást az ügyfélszolgálati költségek tekintetében (Verint).
- Az élő chat használata 3,84%-kal növeli a konverziós rátát, és összességében 6%-kal növeli a bevételeket (Goinflow).
- A vásárlást megelőzően csevegő ügyfelek átlagosan 10%-kal magasabb értékben rendeltek azokhoz képest, akik nem csevegtek (Forrester).
- A megkérdezett vállalatok 22%-a 5-10%-os bevételnövekedést regisztrált az élő chat révén (99 Firms).
Függetlenül attól, hogy ingyenes chatet vagy fizetős szoftvert használ weboldalán, mindkét megoldás megfizethető bármilyen méretű vállalkozás számára. Az első esetben magának a szolgáltatásnak nincs költsége, de akkor is „fizetnie” kell az idejével, hogy képviselőit megtanítsa az eszköz használatára és karbantartására.
Függetlenül attól, hogy ingyenes chatet vagy fizetős szoftvert használ weboldalán, mindkét megoldás megfizethető bármilyen méretű vállalkozás számára. Az első esetben magának a szolgáltatásnak nincs költsége, de akkor is „fizetnie” kell az idejével, hogy képviselőit megtanítsa az eszköz használatára és karbantartására.
6. Hosszú távú kapcsolatokat fog kiépíteni az ügyfelekkel
Az élő chat nagyszerű csatorna beszélgetések kezdeményezéséhez az ügyfelekkel, hogy segítsen nekik aggályaikkal kapcsolatban. Ahogy arról már volt szó, a chat az ügyfélszolgálattól kezdve a stratégiai ügyletek lezárásáig mindenhol hasznos lehet. Ezek azonban csak a szilárd, hosszú távú kapcsolat kezdetei, amelyet ha minden jól megy, minden ügyféllel kiépíthet.
Amint élő chaten keresztül megkapja az ügyfelek elérhetőségeit, képes lesz e-mailben kommunikálni velük, amelyben megemlíthet bármit, ami az ügyfél és a vállalat között történt. Megköszönheti a vásárlást, kérhet visszajelzést, vagy megkérheti őket egy elégedettségi felmérés kitöltésére. Ezek a folyamatok azonban automatizálhatóak. Ezzel időt takarít meg, és ennél is fontosabb, hogy biztosítja, hogy egyetlen lehetőséget se hagyjon ki, hogy beszéljen ügyfeleivel, később pedig folytassa a beszélgetést.
Ingyenes online chat trendek
A vállalatok széles körben használnak élő chatet értékesítési, marketing és ügyfélszolgálati igényeikhez. Az élő chat hatalmas űrt tölt be az vásárlói élmény piacán.
Még a legegyszerűbb ingyenes online chat is képes hatást gyakorolni az ügyfelek életére, befolyásolni döntéseiket és növelni az eladásokat. Jó oka van annak, hogy elterjedt az üzleti világban, és hogy ennyire vonzóvá vált a vállalatok számára minden szektorban.
Az élő chatet már használó vállalatok száma folyamatosan nő. Tehát egyszerűen idő kérdése, hogy az összes versenytársa használja. Ez azt jelenti, hogy ha most úgy dönt, hogy élő chat modult ad hozzá a weboldalához, akkor egy lépéssel előrébb jár sok versenytársánál.
a Comm100 azt találta, hogy az ügyfelek 82%-a elégedett az élő csevegés élményével. Ez sokkal magasabb arány, mint az e-mail (61%) vagy a telefon (44%) esetében. Ennek oka valószínűleg a fent említett tényezők kombinációja, például a személyre szabás és a sebesség.
Az ügyfelek 42%-a telefonhívás helyett az élő csevegést választja, mert utálja, hogy várakozni kell (J.D. Power).
A B2B piacok esetében az élő chat 20%-kal növeli a konverziós rátát. Azok a B2B ügyfelek, akik csevegést kezdeményeznek, háromszor nagyobb eséllyel vásárolnak, mint azok, akik nem. Az e-kereskedelmi weboldalak esetében az élő csevegés 40%-kal csökkenti az elhagyott kosarak arányát. És ez még nem minden! Azok az ügyfelek, akik élőben csevegnek az ügyfélszolgálattal, átlagosan 60%-kal többet költenek vásárlásonként, mint azok, akik nem.
Egyértelmű tehát a konklúzió: az élő chat szoftver továbbra is terjedni fog. Ezért a legjobb, amit tehet, ha felugrik a vonatra, és hatékonyan kommunikálva, pozitívan lepi meg ügyfeleit hatékony kommunikációval.
Ingyenes online chat vagy fizetős élő chat szoftver: melyiket érdemes választani?
Mielőtt bármilyen fizetős vagy ingyenes élő chat szoftvert választana a weboldalára, érdemes néhány fontos mutatót és szempontot figyelembe venni:
- Azon ügyfelek száma, akik a különböző csatornákon keresztül felkeresik vállalatát.
- Az ügyfelek által elvárt és értékelt biztonsági szint.
- Létszám – elég képviselőt foglalkoztat az ügyfélszolgálati részlege, akik felelősek lesznek az élő chat kezeléséért?
- Milyen szolgáltatást várnak az ügyfelek? Gyors válaszokra számítanak? Szívesen használják az új technológiákat?
- Az ingyenes online chat lehetővé teszi a felhőben történő működést, így a alkalmazottak bárhonnan hozzáférhetnek az információkhoz, így bárhonnan dolgozhatnak.
- Szolgáltatásorientáltak-e az ügyfélszolgálati képviselők? Igazodnak-e a vállalat értékeihez és céljaihoz?
Az szoftver kiválasztásának közvetlenül kapcsolódnia kell vállalata céljaihoz.
A megoldás kiválasztásakor azonban fontos figyelni az ingyenes online chat eszköz szolgáltatójára és minőségére is. Ha nem tudja, hol kezdje, javasoljuk, hogy vessen egy pillantást a LiveAgent ingyenes élő chat megoldására és a fizetős opciókra is. Ez egy kiváló megoldás, amely integrálja a weboldalán található ingyenes élő chat szoftvert az ügyfélszolgálati szoftverrel, így ideális eszköz az ügyfélszolgálati részleg számára.
Fedezze fel saját maga
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Szüksége van egy magyar, ingyenes élő chat szoftverre?
Fedezze fel a LiveAgent ingyenes élő chat szoftverét, amely növeli ügyfél-elégedettségét és ügynökei hatékonyságát. Próbálja ki ma, és élvezze a leggyorsabb, teljesen testreszabható chat widgetet a piacon! Csatlakozzon a vezető márkákhoz, és egyszerűen integrálja weboldalára ezt a magyar nyelvű megoldást. Kattintson most, és fokozza ügyfélszolgálatát!
Ingyenes tudásbázis szoftver - LiveAgent
Fedezze fel a LiveAgent ingyenes tudásbázis szoftverét, amely tökéletes megoldást kínál az ügyfélszolgálat javítására. Tapasztalja meg a többcsatornás támogatás előnyeit élő csevegéssel, jegykezeléssel, és integrációkkal. Csatlakozzon most, és emelje szolgáltatását új szintre!
Élő chat utazási és szállásipar számára
Utazzon magasan és messze az ügyfelek sikerének szárnyán, és soha ne hagyja ki a lehetőséget, hogy a LiveAgent chat szoftverével megszerezze leendő ügyfeleit.