A call centereknek alapvetően két típusa létezik. A bejövő és a kimenő call centerek egyaránt fejlett szoftvereket használnak a műveletek hatékonyságának javítása érdekében. Ezzel maximalizálják a call centerben dolgozó képviselők hatékonyságát. Míg sok call center szoftver képes mindkettő biztosítására, fontos felismerni a bejövő és a kimenő hívásokhoz használt call centerek közötti fő különbségeket. Ennek segítségével tudni fogja, hogy mire figyeljen, amikor döntést hoz arról, hogy melyik megoldás szolgálja legjobban üzleti igényeit.
Mit jelent a bejövő call center?
A bejövő call centerek a jelenlegi és potenciális ügyfelek telefonhívásait fogadják és kezelik. Aktív híváskezdeményezés helyett a bejövő call center képviselői az ügyfelek által létrehozott helyzetekre reagálnak, és hatékony megoldásokat találnak azok megoldására.
A bejövő hívások kezdeményezői általában technikai támogatást igényelnek, vagy a termékkel/szolgáltatással kapcsolatban kérnek segítséget. A hívások jellegéből adódóan a bejövő call centerek inkább az ügyfélszolgálatra koncentrálnak. Figyelembe véve az ügyfelek növekvő igényeit az azonnali szolgáltatás iránt, sok bejövő call centertől várják el, hogy a nap 24 órájában elérhető legyen. Az alkalmazott képviselők száma általában a várható hívások számától függ.
A legtöbb bejövő call center szolgáltató az IVR (Interactive Voice Response – interaktív hangválasz) technológiára és az intelligens hívásirányító rendszerekre támaszkodik annak biztosítása érdekében, hogy a hívások a megfelelő képviselőhöz kerüljenek. A bejövő call center megoldások célja, hogy a képviselők a lehető legfoglalkoztatottabbak legyenek, csökkentse a nem fogadott hívások számát, és lerövidítse a hívásvárakozás idejét.
A legfontosabb bejövőhívás-mutatók:
- A probléma első híváskor történő megoldása (First Call Resolution – FCR)
- Átlagos válaszsebesség
- Átlagos kezelési idő
- Megszakított hívások aránya
- Átlagos hívásátadási arány
- Ügyfél-elégedettségi mutató (Customer Satisfaction Score – CSAT)
A bejövő call center szolgáltatások típusai
Ügyfélszolgálat
A bejövő hívások elsődleges célja az ügyfélszolgálat biztosítása vásárlás előtt, közben és után. A képviselőket fel kell készíteni mindenféle ügyfélkérdés és probléma kezelésére. Ezek lehetnek a termékkel/szolgáltatással kapcsolatos problémák, az árakkal/irányelvekkel/gyakorlatokkal kapcsolatos kérdések, fiókfrissítések, ügyfelek visszajelzései, panaszok stb.
Technikai támogatás
A bejövő hívásokat fogadó képviselők technikai támogatást is nyújthatnak az ügyfeleknek. Ilyenek lehetnek a technikai jellegű problémák elhárítása és megoldása, eszközök vagy szoftver konfigurálása stb. A technikai támogatás általában több szinten működik; a magasabb szinteken összetettebb problémákat kezelnek. Ezeknek a képviselőknek általában műszaki ismeretekkel kell rendelkezniük.
Megrendelések felvétele
A bejövő hívásokat fogadó képviselők másik szokásos feladata az ügyfelektől érkező megrendelések felvétele. Ennek része az ügyfelek segítése a megrendelések leadásában, a megrendelések feldolgozása az időben történő szállítás érdekében, illetve az ügyfelek aggályainak kiküszöbölése. A képviselők hatékony munkája növelheti a vállalkozások értékesítési volumenét.
Bejövő hívásokból létrejövő értékesítés
Vannak olyan alkalmak, amikor a képviselők potenciális vevőktől fogadnak hívásokat, akik információkat keresnek a vállalat termékeiről vagy szolgáltatásairól. Ebben az esetben bejövő értékesítési szolgáltatásokat kell nyújtaniuk. Ez azt jelenti, hogy kihasználják a hívók motiválásának lehetőségét. A potenciális vevőket vevőkké változtatják, vagy legalábbis hozzáadják őket az adatbázishoz a jövőbeni értékesítés érdekében.
Mit jelent a kimenő call center?
A bejövő call centerrel ellentétben a kimenő call centerek a kimenő hívásokat kezelik. A vállalkozások a kimenő call centereket főleg a meglévő ügyfelek felé irányuló hívásokra használják például szerződések megújításához, frissítésekhez, kereszt- és felülértékesítéshez vagy hideghívásokhoz a potenciális ügyfelek elérése érdekében. Ezért a legtöbb kimenő call center elsősorban az értékesítésre összpontosít.
A kimenő call center képviselők azért is felhívhatják az ügyfeleket, hogy proaktív ügyfélszolgálatot kínáljanak, ügyfél-elégedettségi felméréseket végezzenek, piackutatást végezzenek, tartozásokat hajtsanak be vagy időpontokat egyeztessenek. A képviselők általában ügyfeleket és potenciális ügyfeleket tartalmazó listákkal dolgoznak a kapcsolatfelvételhez. Ezért hasznos egy CRM-rendszer használata, amelyben nyomon követheti és kezelheti az interakciókat.
A kimenő hívások általában manuálisan vagy automatikusan, különféle tárcsázók segítségével jönnek létre. A tárcsázók lehetővé teszik a képviselők számára, hogy több kimenő hívást kezdeményezzenek adott idő alatt, csökkentsék az üresjáratokat, és növeljék hatékonyságukat.
A legfontosabb kimenőhívás-mutatók:
- Konverziós arány (a sikeres értékesítést eredményező hívások százalékos aránya)
- Képviselőnkénti hívások száma
- Fiókonkénti hívások száma
- Értékesítés első híváskor történő lezárása (First call close – FCC)
- Találati arány
- Átlagos híváshossz
- Átlagos várakozási idő
- Kihasználtsági arány
- Megszakított hívások aránya
- Hívásminőség
A kimenő call center szolgáltatások típusai
Lead generálása / telemarketing
A kimenő call centerek szoftverek segítségével gyűjtenek információkat a potenciális ügyfelekről. Ezeket az adatokat arra használják, hogy növeljék az ügyfelek érdeklődését a vállalat termékei vagy szolgáltatásai iránt. Számos kiszervezett kimenő call center kifejezetten a lead generálására és a telemarketingre specializálódott, segítve a vállalkozásokat, hogy több potenciális ügyfelet szerezzenek, népszerűsítsék termékeiket, és növeljék az eladásokat.
Vásárlói felmérések
A kimenő call center képviselők piackutatást és vásárlói felméréseket is végeznek. Ezeket a szolgáltatásokat nagyon gyakran kimenő call centerekbe szervezik ki. A vállalatok és szervezetek ezenkívül annak kiderítésére is használják, hogy az ügyfelek hogyan reagálnak a marketingtevékenységükre, illetve a vevők termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal kapcsolatos elégedettségének nyomon követésére is.
Időpont-egyeztetés
A B2B és a B2C vállalkozások egyaránt használják a call centert időpont-egyeztetésre a leendő ügyfelekkel. Leginkább szolgáltatásorientált vállalkozások, egészségügyi szervezetek, az ingatlan- és a jelzálogpiac résztvevői, illetve a pénzügyi és biztosítási ágazatok használják. A B2B időpont-egyeztetés akkor is hasznos, ha a termékek vagy szolgáltatások összetett jellegűek, és szakszerű bemutatást igényelnek.
Adósságbehajtás
Adósságbehajtás esetén a képviselők felhívják azokat a magánszemélyeket vagy szervezeteket, amelyek pénzzel tartoznak a vállalkozásnak, hogy megpróbálják meggyőzni az adósokat a törlesztés megkezdéséről. Vannak adósságbehajtásra specializálódott call centerek, amelyekben képzett és erre szakosodott képviselők dolgoznak. A képviselők ismeretekkel rendelkeznek az adósság típusáról, az adós profiljáról, és különböző módokon képesek tárgyalni.
Vegyes, bejövő és kimenő call center szoftver
A mai piaci igények szem előtt tartásával a modern call center szoftverek többsége vegyes típusú, és egyaránt támogatja a bejövő és a kimenő hívásokat, lehetővé téve a vállalkozások számára, hogy bejövő és kimenő call center szolgáltatásokat is nyújtsanak. A nagyobb call centerekben gyakran szét vannak választva az ügyfélszolgálatot biztosító, bejövő hívásokat fogadó képviselők, illetve az értékesítési tevékenységben részt vevő, kimenő hívásokat kezelő képviselők. Ezzel szemben a kisebb call centerekben a képviselők egyaránt kezelhetik a bejövő és a kimenő hívásokat. Azoknak a vállalkozásoknak, akik ügyfélszolgálatot és támogatást szeretnének kínálni a bejövő kommunikációhoz, a kimenő kommunikáció révén pedig proaktív módon is meg szeretnék szólítani az ügyfeleket, a vegyes, bejövő és kimenő call center szoftver a legjobb megoldás.
Fedezze fel saját maga
A tudás fontos, de csak akkor hasznos, ha át van ültetve a gyakorlatba. Tesztelje le a LiveAgent-en belül mindazt, amit akadémiánkon tanult.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Fedezze fel a LiveAgent bejövő call center szoftverét, amely többcsatornás kommunikációval és intelligens hívásirányítással növeli az ügyfélkapcsolatok hatékonyságát. Tapasztalja meg az IVR technológia, automatikus visszahívás, korlátlan hívásrögzítés és integrált videó chat előnyeit, hogy javítsa ügyfélszolgálati csapatának teljesítményét és ügyfél-elégedettségét. Próbálja ki most!
Fedezze fel, hogyan segít a kimenő hívásközpont a hatékony kommunikációban és proaktív ügyfélszolgálatban. Ismerje meg a LiveAgent szoftver előnyeit, mint az automata tárcsázás, hívásrögzítés, és click-to-call képesség. Növelje értékesítését, javítsa ügyfélszolgálatát, és kövesse nyomon fontos mutatóit. Indítsa el ingyenes fiókját most!
Fedezze fel, hogyan javíthatja vállalkozását a VoIP hívásrögzítéssel! Növelje ügyfélszolgálati teljesítményét és oldja meg az ügyfél-vitákat biztonságos hívásrögzítéssel. Ismerje meg a manuális és automatikus rögzítés előnyeit, valamint a jogi követelményeket! Kezdje el ingyenes fiókját a LiveAgenttel!