Mi az ügyfélfórum?
A fórum egy online fórum, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy beszélgetéseket folytassanak kiküldött üzenetek formájában. Az ügyfélfórum más szóval felhasználói fórum vagy közösségi fórum. Alapvetően ez egy olyan hely, ahol a vállalat ügyfelei kölcsönhatásba léphetnek egymással, vagy releváns információkat kérhetnek. Sőt, feltehetik és megválaszolhatják egymás kérdéseit, és megoszthatják tudásukat. Például; hasznos tippek és trükkök, betekintések, bevált gyakorlatok, használati esetek és személyes tapasztalatok a vállalat termékeivel vagy szolgáltatásaival kapcsolatban.
Hogyan hozzunk létre fórumot az ügyfeleknek?
Számos ügyfélszolgálati szoftvergyártó közösségi fórumokat foglal magában ügyfél-önkiszolgáló portáljaik részeként. Ezért nincs szükség külön eszközök keresésére. Az ügyfelek számára fórum létrehozása általában néhány egyszerű lépést igényel. Nem igényel semmilyen technikai ismeretet vagy speciális tudást.
Ha fórumot szeretne létrehozni az ügyfelek számára a LiveAgent szolgáltatásban, el kell navigálnia az ügyfél önkiszolgáló portáljára. Itt található a fórum. Ezt követően egyszerűen írja be a címet és döntse el, hogy belső vagy nyilvános fórumról van-e szó. Adjon meg leírást, tartalmazza a SEO optimalizálásához szükséges kulcsszavakat és válassza ki a fórum bejegyzéseinek kezeléséért felelős osztályt.
A belső fórumokat a vállalat alkalmazottainak szánják. Másrészt a nyilvános fórumok mindenki számára láthatók. A felhasználóknak azonban be kell jelentkezniük, ha kérdéseket tesznek fel vagy válaszolnak rájuk. Az ügyfélportálon regisztrált ügyfelek közvetlenül a főoldalon láthatják a javasolt fórumokat. Miután megnyitják a fórumot, csatlakozhatnak a vitához, vagy új kérdést tehetnek fel.
Minden fórumbejegyzés, legyen az új feltett kérdés vagy bármilyen hozzászólás, automatikusan jegyekké alakul. Ezért az ügynök panelen jelenik meg a többi jegy mellett. Amikor szükséges és megfelelő, az ügynökök részt vehetnek. Hasznos információkat nyújthatnak és megválaszolhatják azokat a kérdéseket, amelyekre a fórum többi felhasználója nem tudott válaszolni.
Ha kiválaszt egy adott részleget a fórum kezelésére, akkor a jegyeket a megfelelő alkalmazottakhoz rendelik. Így csak a legmegfelelőbb tudással, tapasztalattal és szakértelemmel rendelkező ügynökök válaszolnak az ügyfelek kérdéseire. Biztosítja a helyes információk megosztását és időben, hatékony módon történő megválaszolását.
Az 5 legfőbb előnye egy ügyfélközösségi fórum meglétének
Egy ügyfélközösségi fórum nem csupán az önkiszolgáló kínálat logikus kiterjesztése. Bár az ügyfélfórum megtartása általában még mindig inkább “kedves, ha van” funkció, nem pedig szükségszerűség. Átgondolt irányítással azonban pozitív hatása lehet. Például: a felhasználói elkötelezettség, az ügyfelek elégedettsége, a márkahűség, sőt a termék-innováció ösztönzése. Használja ki a márkás ügyfélközösségi fórum önkiszolgáló portálján történő bevezetésének néhány legfontosabb előnyét:
1. Vásárlói elkötelezettség megkönnyítése
Ha a vevői elkötelezettség fontos része a stratégiának, akkor a közösségi fórum létrehozása hatékony elősegítő lehet. Ez az ügyfelek számára vonzó helyszínt kínál tapasztalataik megosztására. Ez nem csak a vállalatával, hanem a közösség többi tagjával is. Ha lehetővé teszi az ügyfelek számára a témák felvetését és a többi felhasználóval folytatott megbeszélések lefolytatását, az bevonja őket és felhatalmazza őket.
Ezenkívül, ha terméke nagyon konfigurálható, rugalmas és testreszabható, akkor az ügyfelek mindenképpen értékelni fogják azt a képességet, hogy böngésszenek egy fórumon és megtudják, hogyan használják mások. Valójában segíthet nekik olyan megoldások felfedezésében, amelyek elsőre nem tűntek nyilvánvalónak és hatékonyabb módszereket találhatnak a termékkel jobb eredmény elérésére.
2. Önkiszolgáló kínálatának fokozása
A támogatási ügynökei vagy ügyfelei a közösségi fórumon válaszolhatnak a gyakori kérdésekre. Ez szó szerint létrehoz egy felhasználó által generált Tudásbázist. Ezért tele információkkal, amelyek segítséget nyújthatnak másoknak, különösen azoknak az új ügyfeleknek, akik még csak most kezdik megismerni termékeit. Néhány hosszútávú hűséges ügyfelének még örülhet, ha rendszeres fórum közreműködőkké válik. Megoszthatják saját bevált gyakorlataikat és tippjeiket azokban a témákban, amelyekben szakértők. Ez tartósan hasznos forrást jelent sok ügyfél számára egyszerre. Ez segíthet a támogatási ügynökök idejének megtakarításában is.
3. A már meglévő tartalma optimalizálása
Rendkívül fontos annak figyelemmel kísérése, amit az ügyfelek egy közösségi fórumon megvitatnak. Ez a vállalkozások számára mélyebb megértést adhat az ügyfelek problémáiról és aggályairól. Ezek nagyszerű lehetőséget kínálnak a meglévő tartalom továbbfejlesztésére az ügyfelek által leginkább érdekelt témák lefedésével. Ezenkívül, ha az ügyfelek folyamatosan kérdéseket tesznek fel és beszélnek azokról a kérdésekről, amelyekkel már foglalkozik a tudáscikkekben, ez azt jelenti, hogy a tartalom nem nyújt teljes körű tájékoztatást és érthető információkat. Ezért javítani kell és ennek megfelelően kell beállítani.
4. A termékfejlesztés ösztönzése
Ha a vállalkozások figyelemmel kísérik a közösségi fórumon folytatott ügyfélbeszélgetéseket, a vállalkozások rengeteg ötletet és felbecsülhetetlen értékű adatot találhatnak. Ez nem csak az ügyfélszolgálatuk számára, hanem a termékcsapataik számára is értékes. Az ügyfelek közvetett visszajelzést nyújtanak a vállalat termékeinek/szolgáltatásainak megvitatásával, ötleteik, perspektíváik és tapasztalataik megosztásával. Segíthet a vállalkozásoknak betekintést nyerni a termékfejlesztésbe. Sőt, az ügyfeleik által elérni kívánt fejlesztések érdekében.
5. Kövesse nyomon ügyfelei beszélgetéseit
Így vagy úgy, az ügyfelek online beszélnek a márkákról és termékeikről. Nem minden vállalkozás képes hatékonyan nyomon követni és reagálni ezekre az említésekre. Például; közösségi médiában, harmadik felek fórumain vagy más olyan helyeken, amelyeket nehezebb vagy akár lehetetlen felfedezni. Közösségi fórum biztosítása az ügyfelek számára, ahol megvitathatják ezeket a beszélgetéseket, lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy nyomon kövessék az ügyfelek véleményét. Így képes részt venni ezekben a beszélgetésekben és időben segítséget vagy tanácsot nyújtani, ha szükséges.
Fedezze fel saját maga
A tudás fontos, de csak akkor ha gyakorlatba ültetik. Hozzon létre egy fórumot ügyfeleinek a LiveAgent-ben.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
A 20 legfontosabb mérendő ügyfélmutató
Fedezze fel a 20 legfontosabb mérendő ügyfélmutatót, amelyek segítenek javítani az ügyfélszolgálat hatékonyságát és minőségét. Ismerje meg, hogyan mérheti az ügyfélélményt és az operatív teljesítményt a LiveAgent platform segítségével. Próbálja ki ingyenesen, kötelezettségek nélkül, és emelje új szintre ügyfélszolgálatát!
Fedezze fel, hogyan befolyásolja a fogyasztói pszichológia az ügyfél viselkedését és marketingkampányait. Ismerje meg a fontos motivációkat, és alkalmazza a tanácsokat, hogy vállalkozása jobban igazodjon a fogyasztói igényekhez. Használja a LiveAgent platformot az ügyfélszolgálati stratégiák tesztelésére és végrehajtására. Látogasson el weboldalunkra, hogy többet tudjon meg!
Fedezze fel az ügyfélszolgálati elmélet alapelveit és előnyeit a LiveAgent oldalán! Tanulja meg, hogyan növelheti vásárlói hűséget, javíthatja az ügyfélélményt és növelheti bevételét. Ismerje meg a gyorsaság, őszinteség és megközelíthetőség fontosságát, valamint a mérendő ügyfél-elégedettségi mutatókat. Kezdje el az ingyenes fiókját és javítsa ügyfélszolgálatát még ma!
Az ügyfél elégedettség célja a legjobb gyakorlatokkal
Fedezze fel az ügyfél elégedettség fontosságát és a legjobb gyakorlatokat! Tanulja meg, hogyan növelje ügyfélhűségét, bővítse ügyfélbázisát és csökkentse költségeit. Kattintson a részletekért!