Minden vállalkozás az ügyfelek kegyelmében rejlik. A piac versenyképes, és az ügyfelek elvárásai égbe szöktek. Egy jó termék vagy szolgáltatás felajánlása egyszerűen nem elég. Az ügyfelekkel való jó kapcsolatok kialakítása azonban kulcsfontosságú szerepet játszhat márkája piaci helyzetének meghatározásában. Egy dolgot érdemes szem előtt tartani, miközben megvitatjuk az ügyfél-interakciók jelentőségét, hogy az ügyfélélmény nem egy egyszeri dolog. Ez egy állandó folyamat az ügyfelekkel való kapcsolatok megerősítésére.
Mi a vevői interakció
Elengedhetetlen megérteni, hogy mi az a vevői interakció, mielőtt rátérnénk arra, hogy ez miként lehet előnyös az Ön vállalkozása számára. Az ügyfelek közötti interakció az ügyfelek igényeinek kielégítése és annak biztosítása a termék vagy szolgáltatás nyújtásával. A vállalatok gyakran vesznek fel képviselőket, akik képzettek az ilyen ügyfél-interakciók biztosítására. Ezáltal lehetővé téve számukra, hogy jobban megértsék ügyfeleiket, ami versenyelőnyt jelent számukra a piacon.
Stella Rose, a Crowd Writer híres Tech bloggerje szerint:
“A vásárlói interakciónak nemcsak egyszeri értékesítéssel kell végződnie, hanem hosszú távú kapcsolatnak kell lennie a vállalat és az ügyfél között.”
Stella Rose
Ügyfél-interakciós készségek és illemtan
Az ügyfélszolgálat képviselőinek olyan egyedi készségeket tanítanak meg, amelyekre szükség van az ügyfelekkel való hatékony kommunikációhoz. Találkozhatott olyan kifejezésekkel, mint; Új ügyfél, visszatérő ügyfél, törzsvásárló. Ezek a kifejezések az ügyfél interakciós ciklusának részét képezik.
1. Mutasson hálát
Minden kapcsolat kulcsa a megbecsülés kimutatása. Különösen az üzleti életben kell, hogy ügyfelei különlegesnek érezzék magukat. Sok vállalkozás a biztonsági őröket és a személyzetet képzi. Például; szépen üdvözölni a vásárlókat, amikor belépnek az üzleteikbe, és megköszönni, amikor távoznak. Nem feltétlenül minden ügyfél vásárol valamit Öntől. Köszöntésük azonban emlékeztetni fogja őket az élményre. Az emlékezetes tapasztalatok hasznos trükkje a márkaszövetség létrehozása. Például; okos szlogenek használatával.
Például tegyük fel, hogy vállalkozásának neve Békés Csillag. Üdvözölhetné az ügyfeleket úgy, hogy azt mondja: “Remélem, hogy békés napja van!”
Ezzel a taktikával szituációs előnyt használ. Az ügyfelek nemcsak örülni fognak a gesztusnak, de nagyobb valószínűséggel fognak emlékezni az Ön márkájára. Az ügyfél-élmény mindenképpen tovább fog tartani.
2. Mutasson empátiát
Mutassa meg ügyfeleinek, hogy értékesek az Ön számára. Ezután látni fogja, hogyan történik a varázslat! A legtöbb vállalat ezt a stratégiát alkalmazza az ügyfelek panaszainak és problémáinak kezelésében. Ezeknek az aggályoknak a legjobb megoldása az, ha bocsánatot kérünk és megismételjük. Alapvetően annak bemutatására, hogy panaszaikat komolyan vesszük. Ennek másik módja az ügyfél-elégedettség felülvizsgálatának kérése. Ezért az ügyfelekkel folytatott minden interakció után az ügyfél véleményt írhat. Ezzel az opcióval érezteti velük, hogy odafigyel rájuk és elégedettek lesznek azáltal, hogy aggályaikat figyelembe veszik.
3. Legyen kreatív
A technológia innovációja újfajta kapcsolatfelvételt hozott az ügyfelekkel. Fontolja meg a bevezetését; kedvezménykódok, exkluzív ajánlatok, ajándékkártyák, kiáltások a közösségi médiában vagy köszönő e-mailek és üzenetek küldése.
Ügyfél-interakció folyamata és térkép
Az ügyfelekkel való kapcsolat kialakításának ciklusa egy- vagy kétirányú folyamat. Nézze meg az alábbi térképet, hogy jobban megértse az ügyfél-interakciók folyamatát. Ez elmagyarázza az első lépést az első ügyfél-interakciótól a kapcsolat kifejlesztéséig.
Ügyfél-interakció menedzsment
Számos vállalat használja az ügyfél-interakció-kezelő szoftvert. A szoftver olyan ügyfélszolgálati ügynököket használ, akik bármikor elérhetőek az ügyfelekkel való csevegésre. Az ügyfél-interakció-kezelő szoftver összegyűjti az ügyfelek adatait és tárolja azokat, hogy szükség esetén a támogatási képviselők is felhasználhassák azokat. A fejlett ügyfél-interakciós szoftverek, például a LiveAgent, mobilalkalmazásokat, hibrid jegyáramokat és automatizálási szabályokat használnak az automatikus jegyelosztáshoz.
Hogyan javíthatja az ügyfél-interakcióit?
Így javíthatja az ügyfél-interakcióit:
- a kommunikációs képességek erősítése
- több kommunikációs csatornán elérhető, amelyet az ügyfelek használnak
- az összes érintési pont listájának összeállítása és az ügyfelek által felkeresett webhelyek elemzése, így márkája elérhető ezeken a webhelyeken
- közösségi média ügyfélszolgálati szoftvert tartalmaz, amely lehetővé teszi csapata számára, hogy gyorsabban és hatékonyabban válaszoljon az ügyfelek kérdéseire és aggályaira több közösségi média platformon
- komolyan veszi a visszajelzéseket és javítja szolgáltatásait az ügyfelek igényei szerint
Jeleskedjen az ügyfél-interakcióján keresztül
Sikeres vállalkozás vezetéséhez vegye figyelembe a “4 P”-t. A termék, az ár, az elhelyezés és a promóció. Összpontosítson az ügyfél interakcióira. Képezze a személyzetet arra, hogy maximálisan kihasználja képességeiket. És győződjön meg róla, hogy megérti ügyfelei igényeit. Miután szoros kapcsolatot épített ki ügyfelével, az élettartam értéke jelentősen megnő, csakúgy, mint a megtérülése.
Fedezze fel saját maga
A tudás fontos, de csak akkor, ha a gyakorlatba ültetik. Tesztelje le mindazt, amit az akadémiánkon tanult a LiveAgenten.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!