Az élő csevegés az egyre növekvő számú online fogyasztó számára preferált ügyfélszolgálati csatornává vált. Így az élő csevegő widget egy webhely számára minden iparágban bármilyen méretű vállalkozás számára elengedhetetlen. Ez lehetővé teszi, hogy gyors és időszerű segítséget nyújtson az ügyfeleknek. Sőt, stratégiai alkalmazás esetén nagyban hozzájárulhat; fokozott elkötelezettség, fokozott vevői elégedettség és javult értékesítés, miközben csökkenti az ügyfélszolgálat költségeit is.
Hogyan kell hozzáadni az élő chatet a weboldalához?
1. Válassza ki az élő chat szoftver szolgáltatóját
Tekintettel arra, hogy az élő chat milyen hatással lehet az ügyfélszolgálat minőségére és a bevételre; érdemes egy kis időt fordítani a lehetőségek kutatására. Így minél többet megtudhat a különböző élő csevegőszoftverek szolgáltatóiról, mielőtt kiválasztaná az eszközt; megfelel az üzleti igényeknek és hozzáadja azt a webhelyéhez. Néhány figyelembe veendő tényező a következők; a szolgáltatások, az egyszerű beépítés és testreszabás, harmadik féltől származó szoftverintegrációk, biztonság, mobil kompatibilitás, árképzés és ügyfélszolgálat.
2. Regisztráljon a szolgáltatásra
Valószínűleg leszűkítette választásait az igényeinek és a költségkeretnek megfelelően. Még mindig nem áll készen az előfizetés megvásárlására? Kezdhet egy ingyenes próbaverzióval. A legtöbb élő csevegőszoftver-szolgáltató ingyenes próbaverziókat kínál az összes rendelkezésre álló termékfunkcióval, hogy a potenciális ügyfelek számára lehetővé tegyék; tesztelhessék az összes funkcionalitást vagy egy demó kérésének képességét. A próbaverzióra való regisztráció általában legfeljebb néhány percet vesz igénybe, és nem igényel hitelkártya adatokat.
3. Adjon hozzá élő chat gombot a weboldalához
A regisztráció után ki kell választania egy csevegés gombot. Ezután egyszerűen illesszen be egy rövid HTML-kódot az oldal törzsébe az élő csevegés megvalósításához. Miután beágyazta a csevegést a webhelyre, elkezdhet valós időben beszélgetni az ügyfelekkel és a potenciális ügyfelekkel. Amikor egy látogató rákattint az élő csevegés gombra, amely általában a weboldal jobb alsó sarkában jelenik meg; megjelenik egy csevegőablak. Erre az ablakra kattintva a látogató beszélgetést kezdeményez egy vállalat képviselőjével; aki jelenleg online és elérhető, hogy átvegye a csevegési kérelmet.
4. Szabja testre az élő chat widgetet
Az élő csevegőszoftver szolgáltatók általában széles körű testreszabási lehetőséget kínálnak az eszközhöz. Ez magában foglalhatja az online (amikor a csevegés elérhető) és az offline (ha a csevegés nem elérhető) gombok és a csevegőablak megtervezését, hogy natívnak tűnjön a webhelyén, valamint a nyelv és a szövegek megváltoztatását. Azt is kiválaszthatja, hogy a csevegés gombra kattintva azonnal elinduljon-e a csevegés, vagy megnyitja a csevegés előtti űrlapot, amelyet a látogató kitölt. A csevegés előtti űrlapok és a kapcsolatfelvételi űrlapok (amelyek akkor jelennek meg, ha nincs online ügynök online) kialakítása általában testreszabható az Ön igényeinek megfelelően.
5. Engedélyezze a proaktív chat meghívásokat
A proaktív csevegés a legtöbb élő chat szolgáltató által kínált általános szolgáltatás. A proaktív csevegési meghívók a webhely minden oldalán vagy egy adott oldalon megjelenhetnek. Például az árképzési vagy fizetési oldalak, ahol a felhasználóknak valószínűleg élő segítségre lesz szükségük. A meghívókat általában előre vagy automatikusan, előre meghatározott szabályok alapján lehet elindítani. Ilyenek például a látogatói információk és a különböző viselkedési mutatók; földrajzi elhelyezkedés, aktuális oldal, hivatkozó oldal, a weboldalon töltött idő, látogatási idők stb.
6. Hozzon létre listát a konzervált válaszokhoz
Konzervált üzenetek készítése fontos része a webes csevegőmodul beállításának és a lehető legtöbb kihasználásának. Ezek előre definiált válaszok az ügyfelek gyakran feltett kérdéseire. Lehetővé teszik a válaszidők felgyorsítását és az ügynökök hatékonyságának növelését, mivel nem kell egyedi üzeneteket begépelniük olyan ismétlődő kérdésekre, amelyekre azonnal válaszolni lehet, ha egyszerűen elküldik a megfelelő előre megírt választ néhány kattintással. A konzervált üzenetek kifejezetten hasznosak, ha az ügynököknek egyszerre több csevegési kérelmet kell kezelniük.
A legjobb praktikák az élő chat támogatás beállításához
Az élő csevegés integrálása a webhelyre csak az első lépés. Íme néhány tipp és bevált gyakorlat az élő csevegési eszköz optimalizálásához, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az előnyöket jelent mind az üzlete, mind az ügyfelek számára;
Engedélyezze a megfelelő oldalakon
Míg egy élő csevegés gomb hozzáadható a webhely minden oldalához, érdemes lehet átgondolni, hogy csak bizonyos oldalakon legyen érhető. Ebben az esetben fontolja meg azoknak az oldalaknak a kiválasztását, ahol az ügyfeleknek és a webhely látogatóinak nagyobb valószínűséggel vannak kérdései. Ezek általában az Ár, Termék, Kapcsolattartás, GYIK és céloldalak.
Stratégiailag használja a proaktív csevegést
Az automatizált proaktív csevegési meghívások engedélyezésekor ügyeljen arra, hogy azok az első néhány másodpercen belül ne jelenjenek meg, a látogatóknak legyen esélyük felfedezni a webhelyet. Ne hívja meg a látogatókat többször beszélgetésre, különösen azokat, akik már egyszer elutasították a csevegési meghívást. Lehet, hogy csak bosszantja őket.
Tisztázza az online elérhetőség állapotát a látogatók előtt
Ha nem tervezi élő csevegésének 24/7 üzemeltetését, tegye egyértelművé a látogatók számára, amikor az élő támogatás nem érhető el. Megteheti egy offline csevegőgomb beállításával, amely akkor jelenik meg, ha ügynökei nincsenek online és nem fogják elfogadni a csevegési kérelmeket. A csevegés munkaidejét is célszerű megadni egy kapcsolattartó oldalon.
Biztosítsa a konzervált válaszok megfelelő használatát
Bár a konzervált üzenetek jelentősen javíthatják a válaszidőt, nem megfelelő használatuk néha több kárt okozhat, mint hasznot. Az első számú szabály a konzerv válaszokkal az, hogy ezeket mindig módosítani és személyre kell szabni, hogy illeszkedjenek az ügyfél helyzetéhez és sajátos igényeihez.
Invesztáljon az élő chat ügynök képzésébe
A csevegéstámogatás minősége nem csak a fejlett funkcionalitású megfelelő szoftverekről szól. Inkább azokról az emberekről szól, akik az élő csevegéssel dolgoznak. Fektessen be a csevegő ügynökeinek megfelelő képzésébe. Ez magában foglalja a csevegőeszköz leghatékonyabb használatának megtanítását – Ugyanakkor javíthatja lágy készségeiket is.
Fedezze fel saját maga
Discover on your own!
Knowledge is important, but only when put into practice. Test everything in our academy right inside the LiveAgent.
Élő chat utazási és szállásipar számára
Utazzon magasan és messze az ügyfelek sikerének szárnyán, és soha ne hagyja ki a lehetőséget, hogy a LiveAgent chat szoftverével megszerezze leendő ügyfeleit.
Élő chat induló vállalkozások és kisvállalkozások számára
Csökkentse az ügyfelek megszerzésének költségeit, és növelje az induló vagy kisvállalkozása vásárlói életének értékét az élő chat szoftverrel