Maximalizálja az ügyfelek értékelési ajándékainak hatását
Statisztikailag az üzleti ajándékok mintegy 75%-át karácsonykor adják. A vásárlói elismerő ajándékok 25%-át születésnapokon, évfordulókon, promóciók céljából, spontán módon vagy az év más időszakaiban adják át. Az üzleti ajándékok hatásának javítására szolgáló egyszerű, de hatékony technika az, hogy az ünnepi időn kívül máskor is megajándékozza őket. Növeli annak esélyét, hogy az ajándéka ne vesszen el a rengetegben.
Próbálja meg bevonni a rejtély elemét az ajándékozás folyamatába. A Miami University University of Business Administration tanulmánya azt találta, hogy amikor egy olyan ajándékot kínálnak, amely több érzelmet vált ki, akkor a vásárlók nagyobb valószínűséggel vásárolják meg ezt a terméket, ha az ajándék típusa nem ismert, mint ha az ajándék típusa kiderülne.
A Journal of Marketing egyik cikke szerint az ingyenes termékek vagy a kapcsolódó extrák adományozása azonnali szóbeszédet eredményez. Különösen a teljes értékű termék jár hozzávetőlegesen 20%-os növekedéssel a teljes WOM-ban. A hűséges ügyfelek mellett az első vásárlókat is megcélozhatja, amikor az ingyenességeket adja, hogy pozitív első benyomásokat generáljon.
Fontolja meg, hogy ajándékokat adjon márka szószólóinak, azoknak az ügyfeleknek, akik általában aktívak a közösségi médiában, és amelyek széles körűek, és azoknak is, akik korábban már megosztották pozitív tapasztalataikat márkájával a közösségi hálózatokon. Ez új vásárlókat hozhat.
Hogyan válasszuk ki a legjobb ügyfél-ajándékokat
Az ügyfeleknek megfelelő ajándékok kiválasztásakor néhány kulcsfontosságú dologra kell emlékezni. Az ajándéknak vélt értékkel kell rendelkeznie az ügyfél számára. Lehetőleg legyen hasznos, és legyen valamilyen gyakorlati célja. Valamilyen módon kapcsolódnia kell a vállalkozásához, és emlékeztetnie kell a vállalatára. Előfordulhat, hogy a különböző ügyfélszegmensek számára különféle vállalati ügyfélajándékokat kell választania, figyelembe véve az ügyfelek demográfiai adatait. Az alábbiakban 15 ügyfél-ajándék ötlet található, amelyek hasznosak lehetnek.
15 vásárlói ajándékötlet, amely elismerést mutat
1. Ingyenes termékek
A legegyszerűbb, ugyanakkor az egyik leghatékonyabb módszer a vásárlói elismerés megmutatására egy ingyenes termék (teljes verzió, nem minta) ajándékozása a katalógusból, amely természetesen javíthatja vagy kiegészítheti az ügyfél eredeti vásárlását.
2. Ingyenes szolgálatás vagy frissítés
A SaaS vállalkozások számára logikus lenne egy hónap ingyenes szolgáltatást kínálni az ügyfeleknek, meglepni őket egy ingyenes frissítéssel, amely további funkciókat ad a termékéhez, vagy személyre szabott termék-testreszabást biztosít.
3. Márkás ajándékok
Az üzleti köszönő ajándékokhoz nagyon gyakran választanak márkás termékeket. A vállalati logóval ellátott elemek közül néhány tartalmazhat ruházatot, táskákat, tea- és kávéscsészéket, sport kiegészítőket, írószereket, irodai cikkeket, valamint szórakoztató cikkeket.
4. Ipar témájú ajándékok
Az iparági témájú ajándékok (például az ingatlanügynökök ház alakú tárgyakat adnak ügyfeleiknek) okos választás, ha azt akarja, hogy az ügyfelek gondoljanak az Ön termékére vagy szolgáltatására. Ezeknek az ajándékoknak tartalmazniuk kell egy logót, és illeszkedniük kell a vállalati színekhez.
5. Ajándékkosarak
A jól átgondolt, releváns, testreszabott termékekkel töltött kosarak mindig remek ajándékokat nyújtanak az ügyfeleknek különböző ünnepekre, évfordulókra vagy bármilyen más alkalomra. A kosarakban bármi lehet, az ínyenc ételektől és higiéniai cikkektől kezdve az irodai dekorációig és a speciális kiegészítőkig.
6. Egy ajándékkártya
Ha nem biztos abban, hogy mit válasszon, az ajándékkártyák klasszikus ajándéklehetőség, amely szabadságot ad vásárlóinak, hogy pontosan azt kapják, amire vágynak, akár áruházuk, akár partnerkereskedőik széles termékválasztékából.
7. Virágok
A női vásárlói szegmensek megcélzásakor a virágok és a cserepes növények nagyszerű ajándékok lehetnek szinte bármilyen alkalomra, például születésnapokra, évfordulókra és különleges ünnepekre. Például; Anyák napja, Valentin nap vagy Nőnap.
8. Magazin előfizetés
A magazinok előfizetése népszerű vállalati ajándék választássá vált. Ha tudja, hogy az ügyfelek milyen magazinokat találnának relevánsnak és hasznosnak, akkor mindenképpen értékelni fogják az előfizetés ajándékozását.
9. Könyvek
A könyvek a legértékesebb üzleti köszönő ajándék ötletek közé tartoznak. Attól függően, hogy mennyire ismeri az ügyfelek preferenciáit. Egy jól átgondolt könyv, amely szakmai vagy személyes érdekeikhez kapcsolódik, időtlen, személyre szabott ajándékot jelent.
10. A tanulás ajándéka
Legyen szó online tanfolyamokról azokról a témákról, amelyek kiegészítik az ügyfelek vásárlását, vagy néhány osztályról, amely az érdeklődésükhöz kapcsolódik – a tanulás ajándékozása nagyban hozzájárulhat, és jól visszhangzik bizonyos vásárlói csoportokban.
11. Élményajándék
Az anyagi tárgyakon túllépve még egy lehetőség a élmény ajándékozása. Ez lehet valami egészségjavító (fitnesz vagy jóga órák), pihenés (fürdőnap vagy masszázs), szórakoztató (jegyek a helyi sporteseményekre vagy koncertekre) vagy bármi más.
12. Születésnapi ajándék
Ajándékok küldése az ügyfeleknek születésnapjukon valóban megmutathatja elismerését és elnyerheti hűségüket. Bár a születésnapi ajándékozás kötelező kötelezettséggé válhat, mivel az ajándék hiánya a következő években azt érezheti, hogy az ügyfelek értéktelenek.
13. Helyi csemegék
Helyi eredetű áruk és szolgáltatások, mint például; a helyi kávé, helyi mezőgazdasági tárgyak, helyi művészet, helyi kézművesség nagyszerű üzleti ünnepi ajándékokat készíthet. Ezek nem csak örömet szereznek az ügyfelek számára, hanem javítják a márka megítélését.
14. Ügyfélbecsülési esemény
Különleges ügyfél-értékelési esemény megrendezése céges ajándék ötletként is használható a leghűségesebb ügyfelek számára. Az ilyen események további szakmai értéket nyújthatnak az ügyfeleknek azzal, hogy lehetővé teszik számukra a hálózatépítést.
15. Jótékonysági adomány
Ha egyedi ügyfélajánlatokról van szó, akkor egy jótékony célú adományt kell választani ügyfelei nevében, és közölni velük, hogy a pénz milyen célt szolgál. Nyilvánvaló, hogy csak akkor, ha a vállalkozásának megfelelő.
16. Küldjön GIF-et
Néha valami olyan egyszerű, mint a GIF egy csevegés során nagyszerű módja lehet köszönetet mondani, nagyra értékelése kifejezéseképpen. A LiveAgent-ben a plug-in aktiválása után GIF-eket használhat. Ez egy jó módja annak, hogy jobbá tegye az ügyfél napját. Használja azonban körültekintően és tisztelettel.
Ha többet szeretne megtudni, olvassa el a LiveAgent – GIF-ek című cikket.
Fedezze fel saját maga
A tudás fontos, de csak akkor ha azt gyakorlatba ültetik. Teszteljen mindent amit akadémiánkon tanult közvetlenül a LiveAgent belsejében.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Az oldalon hasznos tippeket és példákat találhat ügyfélköszönetlevelek írásához, beleértve a megfelelő köszöntés, cél, márka beépítése és lezárás fontosságát. Fedezze fel, hogyan fejezheti ki háláját hosszú távú ügyfeleknek, vállalati mérföldkövek ünneplésére vagy év végi köszönetnyilvánításra. Próbálja ki a LiveAgent platformot az ügyfélkapcsolatok hatékony kezelésére!
Ügyfelet méltató, köszönő e-mail sablonok
Fedezze fel, hogyan javíthatja ügyfélkapcsolatait és erősítheti márkahűségét köszönő e-mailekkel! Ismerje meg a tíz ingyenes sablont, amelyekkel személyre szabhatja üzeneteit. Könnyítse meg az ügyfelei megbecsülését a LiveAgent segítségével, most kötelezettségek nélkül kipróbálható!