Mielőtt megosztjuk a lépéseket, hogy hogyan tudja a boldogtalan ügyfeleket márka képviselőkké változtatni, kulcsfontosságú, hogy megkülönböztessük az ügyfelet és a márka támogatót.
Ügyfél képviselők vs márka képviselők
Egy márka képviselőt nem szabad összetéveszteni egy ügyfél képviselővel. Mindkettő hasonlóan hangzik és gyakran ugyan abban a kontextusban használják őket. Viszont teljesen mást jelentenek.
A fogyasztói képviselő definíció azt állítja, hogy az egy személy, akinek a feladata a vásárlók jogainak megvédése. Különösen az, hogy megtalálja a társaság ügyfeleinek a szükségleteit. Továbbá az, hogy meggyőződjenek róla, hogy azt kapják, amit szeretnének. Más szóval ez egy személy, akit a társaság foglalkoztat, hogy az ügyfelei oldalán beszéljen azok érdeklődéséről.
Egy márka képviselő (márka nagykövet) lehet egy ügyfél, egy alkalmazott vagy egy ipari influencer. Ez a személy aktívan ajánlja a márkát vagy egy terméket/szolgáltatást más embereknek. Általában pozitív szájról szájra való terjedés megosztásával, ami aztán befolyásolja mások vásárlási szokásait. A vállalatok ezzel elérhetnek; megnövekedett ismeretséget, magasabb tiszteletbeli értéket, több közösségi bizonyítékot, forgalmat és utalásokat a márka képviselők erejének tőkeáttételével.
Miért nem lehet figyelmen kívül hagyni a boldogtalan ügyfeleket
Mivel a közösségi média elszakíthatatlan része lett a legtöbb ember életének, a márkák nem engedhetik meg, hogy figyelmen kívül hagyják a boldogtalan ügyfeleket. Ezek a vásárlók könnyen elpusztíthatják a márka imidzsét a negatív kommentek megosztásával, amik általában nagyon gyorsan célba érnek.
Az Ügyfélszolgálat Vállalati Hatásának Számszerűsítése 2018-as jelentése, amit a Dimensional Research készített, felfedte, hogy;
- 76%-a a fogyasztóknak megosztja rossz élményét barátokkal vagy a családjukkal
- 49%-uk közösségi médián keresztül kommunikálják a rossz élményeket
- 46%-uk tesz közzé negatív kommenteket a visszajelzési weboldalakon
- 39%-uk osztja meg munkatársakkal személyesen
- csak 5%-uk nem mondja el senkinek
Egy kérdőív a Fehér Ház Fogyasztói Ügyek Hivatala által felfedte, hogy egy elégedetlen ügyfél 9 és 15 ember között fogja elmondani az élményét, míg körülbelül 13%-a az elégedetlen ügyfeleknek több, mint 20 embernek fogja elmondani. Ezért lehet pusztító a boldogtalan ügyfelek figyelmen kívül hagyása egy brand online hírnevére.
Más kéz felől, a Lee Resource tanulmány által; 70%-a a panaszkodó ügyfeleknek folytatni fogja az önnel való üzletet, ha megoldja a panaszukat az ő pártjukon állva. A megfelelő stratégiával márka képviselőkké is változtathatja őket, akik pozitív WOM ajánlásokat fognak megosztani a hálózatukon. Lent található egy 5 lépéses útmutató ezzel kapcsolatban.
5 Lépés, hogy a boldogtalan ügyfeleket márka képviselőkké fordítsuk
1. Hallgassa meg a feldúlt ügyfelet
Minden 26-ik boldogtalan ügyfélből csak egy fog formális panaszt tenni. A panaszokat kizárólag azok fogják hallatni, akik úgy gondolják, hogy megéri az idejüket és erőfeszítésüket és az, aki megoldást vár. Habár, mielőtt egyből a megoldások ajánlásába ugranánk, mutassunk egy kis empátiát. Tudassuk az ügyféllel, hogy meghallottuk és megértettük. Egy nagyszerű gondoskodás egy ügynöktől gyakran elég, hogy egy vásárló negatív lelkiállapotát/haragját megváltoztassa. Kérdezzen követő kérdéseket, hogy megbizonyosodjon a probléma teljes megértéséről és az igazi indokról a vásárló frusztrációja mögött.
2. Fejezzen ki egy bocsánatkérést és gondolja is úgy
Ismerje fel a problémát és vállaljon felelősséget. Még ha nem is a társasága hibája volt, kérjen elnézést a kellemetlenségekért, amit a vásárló átélt. Egy őszinte elnézéskérés hatékonyabb, mint maga a kompenzáció. A Cary Üzlet Iskola becslése szerint; csak 37%-a a feldúlt ügyfeleknek volt elégedett a szolgáltatás visszanyeréssel, amikor pénzbeli értéket ajánlottak nekik. Ez lehet például: egy visszatérítés vagy bizalom. Viszont amikor a vállalat elnézést adott hozzá a kompenzációhoz, az elégedettség 74%-ra növekedett.
Ha meg szeretne tanulni néhány segítőkész ötletet, olvassa el a Hogyan Kérjünk Bocsánatot és Nyerjük Vissza az Ügyfeleket.
3. Biztosítson azonnali probléma megoldást
Amikor boldogtalan ügyfelekkel birkózik meg, a probléma megoldás gyorsasága épp annyira fontos, mint a hatékonyság. Bármilyen késés csak növelni fogja az ügyfél idegességét. Ezáltal valószínű, hogy a negatív élményüket elkezdik terjeszteni. Mi van akkor, ha nem lehet biztosítani gyors megoldást? Informálja az ügyfelet arról; hogy észrevette a problémát és olyan gyorsan fogja megoldani, amennyire csak lehetséges. Csak azt ígérje meg, amit teljesíteni tud, hogy visszanyerje bizalmukat. Ha a probléma megoldódott, azonnal értesítse az ügyfelet. Tudassa velük, hogy megtette a lépéseket annak érdekében, hogy ne forduljon elő ugyan az a hiba még egyszer a jövőben.
4. Tegye meg az extra mérföldet, hogy örömöt szerezzen
Miután az ügynök megoldja a vásárló problémáját, lépjen egy lépéssel előrébb és tegye meg az extra mérföldet az örömszerzéshez. A kulcs az, hogy felülmúlja az ügyfelek elvárásait és többet adjon annál, amennyit vártak. Még egy kis gesztus/személyes érintés is tartós pozitív benyomást érhet és megváltoztathatja egy ügyfél márka iránt érzett benyomását.
Például;
- ingyenes termék/szolgáltatás
- exkluzív ajánlat
- kicserélés/visszatérítés
- ajándék kártya
- következő vásárlási kedvezmény
Minden más, ami alkalmas lehet a szituációhoz, releváns és értékes lehet annak a bizonyos ügyfélnek.
5. Tartsa élénken a kapcsolatot
Egy egyszeri pozitív interakció és egy mérges ügyfél boldoggá változtatása a probléma megoldásával csak az első lépés. Épp oly fontos az élénk kapcsolatok fenntartása az ügyfelekkel és annak a demonstrálása, hogy értékes elemei a vállalatának.
Jelentkezzen rendszeresen segítség kínálatával, küldjön köszönjük emaileket, vagy kérjen visszajelzést. Ez nagyban fejlesztheti a kapcsolatot és bátorítja a márka pártfogást. Ha változtatásokat vitt végbe vagy fejlesztéseket ültetett be a visszajelzések alapján – kövesse és tudassa velük. Az emberek mindig valószínűbben beszélnek olyan márkákról, amelyek értékelik a véleményüket és amelyek fontos részévé teszik őket a stratégiájukban.
Lezárás
Megtanulta, hogyan kezeljes nehézkes ügyfeleket és hogyan változtassa az ügyfelet márka pártfogóvá. Ha többet szeretne tanulni a frusztrált ügyfél témáról, olvassa el a;
Fedezze fel maga
A tudás fontos, de kizárólag akkor, ha el van helyezve a gyakorlatban is. Teszteljen mindent, amit az akadémiánkon tanult egyenesen a LiveAgent-ben.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
A 20 legfontosabb mérendő ügyfélmutató
Fedezze fel a 20 legfontosabb mérendő ügyfélmutatót, amelyek segítenek javítani az ügyfélszolgálat hatékonyságát és minőségét. Ismerje meg, hogyan mérheti az ügyfélélményt és az operatív teljesítményt a LiveAgent platform segítségével. Próbálja ki ingyenesen, kötelezettségek nélkül, és emelje új szintre ügyfélszolgálatát!
Fedezze fel, hogyan befolyásolja a fogyasztói pszichológia az ügyfél viselkedését és marketingkampányait. Ismerje meg a fontos motivációkat, és alkalmazza a tanácsokat, hogy vállalkozása jobban igazodjon a fogyasztói igényekhez. Használja a LiveAgent platformot az ügyfélszolgálati stratégiák tesztelésére és végrehajtására. Látogasson el weboldalunkra, hogy többet tudjon meg!
Fedezze fel az ügyfélszolgálati elmélet alapelveit és előnyeit a LiveAgent oldalán! Tanulja meg, hogyan növelheti vásárlói hűséget, javíthatja az ügyfélélményt és növelheti bevételét. Ismerje meg a gyorsaság, őszinteség és megközelíthetőség fontosságát, valamint a mérendő ügyfél-elégedettségi mutatókat. Kezdje el az ingyenes fiókját és javítsa ügyfélszolgálatát még ma!
Az ügyfél elégedettség célja a legjobb gyakorlatokkal
Fedezze fel az ügyfél elégedettség fontosságát és a legjobb gyakorlatokat! Tanulja meg, hogyan növelje ügyfélhűségét, bővítse ügyfélbázisát és csökkentse költségeit. Kattintson a részletekért!