Mi a vásárlói megbecsülés?
Az ügyfelek megbecsülése meghatározható a vállalat ügyfeleivel szembeni erőfeszítéseinek mértékeként. Proaktív megközelítés az ügyfelek bevonása és annak megmutatása, hogy törődik velük, és hálás az üzletükért. Így az ügyfél-értékelési kezdeményezések többnyire a meglévő ügyfeleket célozzák. A szilárd ügyfél-értékelési stratégia megléte az ügyfél-elégedettség növelésének, az ügyfelek hűségének kiépítésének és az ügyfelek megtartásának javításának alapja.
Miért számít a vásárlói megbecsülés
Azok a vállalatok, amelyek nem értékelik ügyfeleiket, azt kockáztatják, hogy elveszítik őket a versenytársak javára. Mivel azok az ügyfelek, akik nem érzik magukat megbecsültnek és gondozottnak, nagyobb valószínűséggel váltanak márkát. Valójában a Rockefeller Corporation tanulmánya megállapította, hogy az ügyfelek 68%-a az észlelt közöny miatt távozik. Ez alapvetően azt jelenti, hogy úgy gondolják, hogy a vállalatok nem törődnek velük – mindössze 14% az, akik a termékek vagy szolgáltatások elégedetlensége miatt távoznak.
Másrészt a hatékony ügyfél-értékelési stratégia kidolgozása és megvalósítása kritikus sikertényezővé válhat egy vállalkozás számára. Azok a vállalatok, amelyeknek elégedettebb az ügyfelük, javítják az ügyfelek hűségét és megtartását. Figyelembe véve, hogy a hűséges ügyfelek 90%-kal gyakrabban vásárolnak és 60%-kal többet költenek tranzakciónként, a Rosetta Consulting felmérése szerint – ez végül az üzleti jövedelmezőség növekedését eredményezi. Andy Fred Wali és a Bright C Opara tanulmánya azt is feltárta, hogy az ügyfelek értékelési stratégiája befolyásolja az ügyfelek hűségét és érdekképviseletét, ami az értékesítés növekedésének növekedéséhez vezet.
Az ügyfél megbecsülés mondatai
A vállalkozások által az ügyfelekkel folytatott kommunikáció során használt nyelv nagy különbséget jelent az ügyfelek felfogásában. A nyelv használatának sokféle módja van az ügyfelek iránti hála kifejezésére. Az alábbiakban felsorolunk néhány alapvető fázist és megfogalmazást:
- Egy egyszerű ‘Köszönöm‘ és annak minden változata;
- Értékelő szavak (“Nagyra értékeljük, hogy vállalkozásunkat választotta…”);
- Hála szavai (“Hálásak vagyunk sok évért, mint hűséges ügyfél.”);
- Elismerő szavak (“Hűségének elismerése érdekében szívesen meghívnánk Önt, hogy csatlakozzon hűségprogramunkhoz.”)
Vásárlói megbecsülési ötletek
A ClickFox felmérése szerint a fogyasztók 62%-a nem hiszi, hogy azok a márkák, amelyekhez hűségesek, eléggé megjutalmazzák őket. Sokféle, egyszerû és kreatív módszer létezik, a márka arra késztetheti az ügyfeleket, hogy törõdjenek velük.
Az idő és az erőforrások befektetése az ügyfelek értékelési kezdeményezéseibe és a hála rendszeres kifejezése az ügyfelek számára pár előnnyel jár. Jelentősen elmélyítheti az ügyfélkapcsolatokat, növelheti az elégedettséget, javíthatja az ügyfelek hűségét, és ösztönözheti a márka érdekérvényesítését. Bármelyik ügyfél-értékelési ötletet is választja egy vállalkozás, néhány dologra mindig emlékezni kell. Minden megbecsülésre tett kísérletnek relevánsnak, értékesnek, észrevehetőnek, őszintének és lehetőleg személyre szabottnak kell lennie.
30 ügyfélértékelési ötlet, amelyet a vállalkozások felhasználhatnak az ügyfelek számára köszönetnyilvánítás képpen
- Kínáljon véletlenszerű kedvezményeket termékeire/szolgáltatásaira.
- Küldjön kuponokat vagy ajándékkártyákat hűséges vásárlóinak.
- Biztosítson ingyenes terméket vagy szolgáltatásfrissítést.
- Minden vásárláshoz mellékelje az ügyfelek elismerését.
- Ajánljon személyre szabott szolgáltatásokat termékeihez vagy szolgáltatásaihoz.
- Ösztönözni kell azokat az ügyfeleket, akik nemrégiben öt csillagos véleményt írtak.
- Küldjön köszönő e-maileket vásárlás, újravásárlás vagy ajánlás után.
- Értékes tartalmat oszthat meg, amely segít az ügyfeleknek a lehető legtöbbet kihozni az Ön termékeiből vagy szolgáltatásaiból.
- Hozzon létre egy köszönő videót, és ossza meg az ügyfelekkel.
- Kézzel írott, személyre szabott köszönőleveleket küldhet levélben.
- Vegyen fel hűséges ügyfeleket webhelyén, blogjában vagy a közösségi médiában.
- Vegyen fel hűséges ügyfeleket webhelyén, blogjában vagy a közösségi médiában.
- Kínáljon ajánlatokat a közösségi média képviselőinek.
- Küldjön üzleti értékelési ajándékokat, amelyek relevánsak és értékesek az ügyfelek számára.
- Ingyenes konzultációs alkalmak biztosítása az ügyfelek számára.
- Ingyenes oktatási anyagokat kínál. Például; webes szemináriumok, folyóiratok, oktatóanyagok stb.
- Adjon különleges kedvezményeket vagy ingyenes ajándékokat az ügyfelek születésnapjára.
- Jutalmazza meg az ügyfeleket egy hűségprogrammal.
- Hozzon létre egy VIP klubot exkluzív juttatásokkal.
- Indítson ajánlási programot, és jutalmazza az ügyfeleket barátaik meghívásáért.
- Ha az ügyfelek cégtulajdonosok, irányítsák vállalkozásukat másokra.
- Kínáljon különleges ajánlatokat az ügyfeleknek más (nem versengő) márkáknál.
- Rendezzen különleges kliens értékelési eseményt.
- Tartson vásárlói értékelési versenyt vagy ajándékozást.
- Időnként lepje meg a hűséges ügyfeleket váratlan jutalmakkal.
- Mutassa meg, hogy a visszajelzéseikre reagálva végrehajtotta-e a változásokat.
- Ünnepelje a nagy vállalati mérföldköveket, és emelje ki a leghűségesebbeket. ügyfelek.
- Legyen egy meghatározott nap, hét vagy hónap, amelyet az ügyfelek megbecsülésének szentelnek.
- Adományozzon egy helyi jótékonysági szervezetnek az ügyfele nevében.
- Ajánlja fel, hogy támogatja az ügyfeleket egy olyan eseményen, amelyen részt vesznek.
Az ügyfelek értékelése
Ez az 5 ügyfél megbecsülési felidézi az ügyfelekkel való törődés és az elismerés fontosságát:
“Egy elismerő szó gyakran képes elérni azt, amit semmi más nem tudna elérni.“
B. C. Forbes
“Forgasd fel világát az ügyfelek körében, és több ügyfél forog körülötted.“
Heather Williams
“Az ügyfeleket nem érdekli, mennyit tudsz, hacsak nem tudják, mennyire érdekel.”
Damon Richards
„Az ügyfelek olyanok, mint a fogak. Ha nem vigyáz rájuk, egyesével elmennek, míg végül egy sem marad. ”
Jerry Flanagan
“Könnyebb szeretni egy márkát, ha a márka is viszont szeret téged.“
Seth Godin
Fedezze fel saját maga
A tudás fontos, de csak akkor ha gyakorlatba ültetik azt. Teszteljen minden amit tanult akadémiánkon közvetlenül a LiveAgent-ben.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
A 20 legfontosabb mérendő ügyfélmutató
Fedezze fel a 20 legfontosabb mérendő ügyfélmutatót, amelyek segítenek javítani az ügyfélszolgálat hatékonyságát és minőségét. Ismerje meg, hogyan mérheti az ügyfélélményt és az operatív teljesítményt a LiveAgent platform segítségével. Próbálja ki ingyenesen, kötelezettségek nélkül, és emelje új szintre ügyfélszolgálatát!
Ügyfelet méltató, köszönő e-mail sablonok
Fedezze fel, hogyan javíthatja ügyfélkapcsolatait és erősítheti márkahűségét köszönő e-mailekkel! Ismerje meg a tíz ingyenes sablont, amelyekkel személyre szabhatja üzeneteit. Könnyítse meg az ügyfelei megbecsülését a LiveAgent segítségével, most kötelezettségek nélkül kipróbálható!
Hogyan lehet stabil és hűséges ügyfélkört kiépíteni
Fedezze fel a 20 legjobb taktikát az ügyfélhűség és megtartás növelésére! Építsen stabil, hűséges ügyfélkört az őszinte visszajelzésekkel, hűségprogramokkal és személyre szabott ügyfélszolgálattal. A LiveAgent segít ebben a folyamatban, hogy növelje a hűséget és a bevételt. Látogasson el a weboldalunkra, és tapasztalja meg a különbséget!