Ön jelenleg automatikusan hátrányos helyzetbe kerül, mert csak azok képesek a VIP személyek kezelésére, akik folyamatosan foglalkoznak velük. A VIP-ek kezelésének legjobb és egyetlen módja a VIP személyekkel szerzett nyers tapasztalat. Szerencsére a cikk tippjeinek és tanácsainak köszönhetően elkezdhet e-maileket írni a VIP személyeknek, és remélhetőleg kap néhány választ, amelyekből tanulhat. Ez a cikk segít Önnek megírni, amíg önmagától nem képes rá.
Ne fogadjon meg tanácsokat barátoktól vagy a családtól
Bárki, aki bármilyen tapasztalattal rendelkezik a legfelső szintű üzleti életben, elmondja, hogy a barátoktól és családtól kapott tanácsok valószínüleg a legrosszabbak a VIP személyek kezelésében. Amit “közismertnek” tartanak, az tulajdonképpen egy rakás ló kaka.
Például a The Millionaire Next Door című könyvben egy kutatócsoport több milliomost hívott meg, hogy vegyenek részt egy csoportos interjúban. A milliomosok valamennyien saját maguk voltak gazdagok, ezért a kutatócsoport kaviárt, fürjtojást és osztrigát tett ki nekik az asztalra. Az ételt senki nem érintette meg, csak a kutatócsoport tagjai.
Miért? Mivel a kutatók a szerintük “közismert” információkat használták fel a VIP személyekkel való foglalkozásuk során. Elfelejtették, hogy ezek az önmaguk által vált milliomosok babkonzerveken nőttek fel, és hotdogokat vágtak fel. A kutatók úgy gondolták, hogy a milliomos státusza valahogy megváltoztatja a milliomosokká vált embereket.
Csak olyan emberekről fogadjon el tanácsokat, akiknek valójában van tapasztalatuk a VIP-ekkel kapcsolatban. A fent említett kutatócsoportok már olyan személynek minősülnek, akiket megkérdezhet, mert foglalkoztak már VIP személyekkel és megtanulták az értékes leckét.
Ne próbáljon meg “önmaga lenni”
Önmagad lenni a legrosszabb tanács, amelyet bárki adhat. Nem kell robotnak lennie, nem kell steril tartalmat írnia és nem kell klinikai stílust alkalmazni. Másik oldalról pedig nem szabad megmutatnia a személyiségét.
Ha bármilyen apró személyiséget fog mutatni, akkor csak egyszer teheti ezt meg, és a legjobb ha a vége felé vagy a PS szakaszban teszi ezt meg. Egy egyszerű megjegyzés. például: ” És anyám mindig azt mondta, hogy [feladat] elvégzésére pazaroltam az időmet
Például,
P.S. Meghívót küldtem mind a 36 gyerek TV-sztárnak, (és anyám azt mondta, hogy gyerekkoromban az időmet pazaroltam a Power Rangers nézésére).
Írjon természetesen és kellemesen
A legfontosabb az, hogy természetesen írjon, és hogy e-mailje tömör és lényegre törő legyen. Ami nem tűnik természetesnek az a sok blather. Vannak, akik hajlamosak blázolni, amikor írnak, mert szerintük ez jól hangzik a fejükben. A probléma az, hogy az olvasó gyorsan unottá és ingerültté válik. Legyen természetes, kellemes, rövid és tömör.
Ne feledje a modorát
Igen, kissé túl kell lépnie modorán, de az udvariasság és idegen hangzás között van egy finom határ. Legyen nagyon udvarias, de ha túl messzire megy, akkor e-mailje úgy szól majd, mintha egy olyan személy írta volna, akinek a magyar a második nyelve. Alább talál egy példa egy megfelelően udvarias e-mailre.
Például,
FAO – William Shatner
Remélem jól van. Táraim és én szeretném hivatalosan meghívni Önt a Kanadai Értékelő Társaságba VIP tagként.
Üdvözlettel
Carl Carlson
Ne próbálja meg eladni a VIP tagságot
Nem kell VIP-nek lennie ahhoz, hogy tudja, mikor azt eladják. Bárki, aki e-mailt küld, tudja, mi a különbség egy fontos e-mail és valami között, amiben el akarnak adni valamit.
A legrosszabb amit tehet, ha a VIP-ekkel foglalkozik, ha megpróbál eladni nekik valamit. Ha akar tőlük valamit, akkor legyen gyors, tömör és törekedjen a lényegre. Ne zörgesse a harasztot. Nem Ön az első, aki kérést nyújt be feléjük, és nem is az utolsó.
Fontolja meg az írási szolgáltatásokat
Ha valóban elakadt az ötletek miatt, vagy sehová sem jut, akkor próbáljon meg valamilyen írási szolgáltatást. Kipróbálhat néhány e-mail szkriptet, hogy lássa, van e benne kreativitás, de ha valóban teljesen elakadt, hagyja meg az e-mail írását szakemberekre. Jobb lesz, ha fizet az írási szolgáltatásokért ahelyett, hogy félkész e-maileket küld és bolondot csinálna magából.
Kövesse az ellenőrzőlistáját
Csak ne feledje, hogy udvarias és profi legyen. Ez az, amit bárkinek meg kell kérdeznie, különösen, ha nem ismeri közelről az illetőt. A szavakkal való nem megfelelő bánás valószínüleg nagyobb kedvence a legtöbb VIP számára, ezért ellenőrizze másokkal együtt is, hogy helyesek-e az Ön által használt szavak. Még olyan egyszerű mondatokat is, mint “Kevésbé érdekelhetne” mert ez könnyedén idegesíthető a VIP személyeket intelligenciájuk miatt. Tudják, hogy ennek úgy kellene hangoznia, hogy “Nem kellene, hogy kevésbé érdekeljen” és legszívesebben pofon vágnák Önt a rossz megfogalmazásért. Ha még mindig vannak szürke foltok ebben a témában, íme néhány ellenőrzőlista.
- – Ne fogadjon el tanácsokat barátaitól és családjától
- + Írjon természetesen és kellemesen
- – Ne próbáljon meg “önmaga lenni”
- + Figyeljen a modorára
- – Ne próbálja meg eladni a VIP tagságot
Bonus tip: Don't keep them waiting
Ensure you never keep your VIP clients waiting thanks to our SLA manager that alerts you whenever a ticket from a VIP client is received.
Ossza meg ezt a cikket
Ügyfélszolgálati e-mail etikett
Fedezze fel az ügyfélszolgálati e-mail etikett mesterfogásait a LiveAgent blogján! Tanulja meg, hogyan növelheti ügyfél-elégedettségét professzionális kommunikációval, helyesírás-ellenőrzéssel és hatékony válaszadással. Látogasson el hozzánk, és tökéletesítse e-mailes ügyfélszolgálati stratégiáját!
Fedezze fel, hogyan javíthatja vállalkozását a VoIP hívásrögzítéssel! Növelje ügyfélszolgálati teljesítményét és oldja meg az ügyfél-vitákat biztonságos hívásrögzítéssel. Ismerje meg a manuális és automatikus rögzítés előnyeit, valamint a jogi követelményeket! Kezdje el ingyenes fiókját a LiveAgenttel!