A hatékonyan végrehajtott vevői beilleszkedési program segít többet tanítani a B2B ügyfeleinek termékeiről és szolgáltatásairól, így képesek lesznek pontosan úgy felfogni és használni, ahogyan Ön tervezi.
A hatékony vásárlói beilleszkedési program jelentősen javítja márkája hírnevét és bizalmát, segít a közeljövőben egyre több ügyfél és vásárló megtartásában.
A nagyszerű dolog az, hogy sok ügyfélnek és vásárlónak már tetszik az Ön márkája és termékei, csak néhányuknak szüksége van egy kis extra kézfogásra. A felhasználói élmény javítása érdekében mind a termékeinek, mind az értékesítési csatornának és marketing folyamatnak meg kell felelnie az ígéreteknek.
A mai bejegyzésben néhány szaftos stratégiát, tippet és trükköt fogunk ismertetni, amelyek segítséget nyújtanak egy hatékony ügyfél beilleszkedési kampányprogram kidolgozásában, túl sok zűrzavar nélkül.
Miért egy ügyfél beilleszkedési program?
Az ügyfelek bevonása a legújabb felhasználók, leendő ügyfelek és ügyfelek ápolásának, valamint márka termékeinek és szolgáltatásainak megismertetése. Ez az a folyamat, amikor növelik érdeklődésüket, bizalmukat és hitüket a márkája iránt.
A megfelelő ügyfél beilleszkedési program korlátlan ügyféltámogatást, lépésről-lépésre oktató programokat, mérföldkőünnepeket és különféle eseményeket, kedvezményeket és lehetőségeket tartalmaz.
Amikor “felveszi” az ügyfelet, egyszerűen megalapozza a vele való kapcsolatot. Tegye ezt jól, így növeli a vásárlói éltre szóló értékét, megtakaríthatja a költségeket és javítja a szájról szájra marketinget.
Íme néhány statisztika, amely pontosan megmutatja, hogy miért fontos az ügyfél beilleszkedési stratégia a B2B vállalkozásához:
- Átlagos felhasználók 40-60 százaléka használ “ingyenes próbatermékeket”, és soha nem tér vissza ennek lejáratát követően.
- A legtöbb bevétel a már meglévő ügyfelektől származik
- Egy átlagos márka nagyjából 75%-át veszíti el új felhasználóit egy héten belül.
- Amikor az ügyfelek elégedettek lesznek a márkájával, a legnépszerűbb hivatkozási forrásokká válnak.
Más szóval, az ügyfelek beillesztése elégedetlen folyamat, amelyre minden vállalatnak el kell kezdenie összpontosítani az üzleti eredmények általános javítása érdekében.
Térjünk át a gyakorlati dolgokra, és vitassuk meg több vásárlói beillesztési taktikákat, amelyek segítenek javítani felhasználói tapasztalatait, bizalmát és hűségét:
Fogalmazzon meg konkrét célokat
Először is. Bármilyen típusú növekedési terv kidolgozásakor különös tekintettel az ügyfelek tapasztalatainak beépítésére, konkrét célokat kell meghatároznia és kidolgoznia az ütemtervet.
Az üzleti életben nem lehet ütemtervet kidolgozni, hacsak nem ismeri alaposan a piacot és a célközönséget. Végülis az üzlet két társ közötti értékcseréről szól.
Nem lenne bölcs dolog pontosan tudni, hogy mit akar, mire van szüksége és vágyik a másik társ? A legnagyobb márkák nagy figyelmet fordítanak ügyfeleikre, minden formában gyűjtenek adatokat, csak azért, hogy teljes mértékben megértsék a célközönség viselkedését, gondolkodásmódját és vágyait.
Ahogyan többet és többet tanul meg ügyfelei gondolkodásáról, szükségeiről és problémáikról, képes lesz optimalizálni az ütemtervet és jobb gyakorlatokat is tartalmazhat. Ennek ellenére el kell kezdenie néhány célt szem előtt tartva.
Ügyfelei beilleszkedési folyamatának nagyon specifikusnak kell lennie az Ön vevőköre és termékére vonatkozóan, ezért íme három fő céljavaslat:
- Tegye termékét értékessé és nélkülönözhetetlenné az ügyfelek szemében
- Segítsen az ügyfeleknek jobban megismerni a termékeket, ezért gyakrabban fogják majd használni
- Hozza létre az ideális használati mintát
Valóban értse meg ügyfeleit
Az első két szakasz (a marketing és az értékesítési folyamat) elegendő adatot fog adni ahhoz, hogy az első benyomást megtegye vevőiről.
Ne feledje – ez csak az első benyomás, mivel a megcélzott vásárlók jellemzőinek, meggyőződésének, igényeinek és küzdelmeinek teljes megismerése gyakran hosszú utat igényel.
Mindazonáltal az ügyfél beilleszkedési programjának arra kell összpontosítania, hogy értékes visszajelzéseket gyűjtsön az ügyfelekről. Keresse meg fájdalompontjaikat, akadályaikat, a vásárlások akadályait és nyújtson hatékony megoldásokat. Éreztesse velük őket, és hűséggel jutalmazzák majd meg!
Például, ha SaaS platformra szállítja az ügyfeleket, elemeznie kell az első lépéseiket, hogy azonosítsák a leggyakoribb szándékaikat.
Az olyan digitális eszközök használatával, mint a Hotjar, amely egy szoftver, amely segít felismerni webhelye látogatóinak egérmozgásait, azonosíthatja a látogató érdeklődésére és ellenszenvére vonatkozó mintákat és nyomokat.
Abban az esetben, ha egyszerűen ügyfelekkel és tárgyalásokkal foglalkozik, akkor a beilleszkedési technikája természetesen más lesz. Közvetlenül visszajelzést kell kérnie megbeszélések útján. Tegyen fel kérdéseket a sorok között és gyűjtsön össze annyi nyomot, amennyire szüksége van, hogy megtudja, melyik pozícióban ül.
Jelenítse meg az értékajánlatot
Mielőtt az ügyfelek izgatottak lennének terméke vagy szolgáltatása iránt, mindig hangsúlyoznia kell az óriási előnyöket. Mutassa meg nekik, hogy az Ön megoldásai hogyan kezelik és rögzítik fájdalom pontjaikat!
Nyilvánvalóan figyelembe véve, hogy hajlandó megtenni azt, amire szüksége van egy csúcskategóriás B2B márka felépítéséhez, alkalmas arra, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjen ügyfeleivel és személyre szabja az értékajánlatot saját igényeik szerint. A telefonhívás, a privát e-mail vagy speciális képzés elvégzi a dolgát.
Nincsenek önzetlen cselekedetek. Ha valaki az Ön termékének vagy szolgáltatásának a használta mellett dönt, az azt jelenti, hogy valamit keresni akar. Nyilvánvaló, hogy okos üzletemberként megmutatja termékei előnyeit és az általuk nyújtott hatalmas értéket, mielőtt az ügyfeleknek ideje lenne racionálisan gondolkodni.
Végülis a nagyszerű marketing gyakran a hatékony érzelmi technikák kombinációja, kombinálva az értékesítés záró mechanizmusával, amely cselekvésre kényszeríti az ügyfelet. Például ha egy szakembernek/cégnek sürgető igénye vagy sürgető problémája van, akkor gyakran érzelmi döntéseket hoznak a megoldás után törekedve.
Értéke a legnagyobb előnye, azért használja okosan.
Tegyen egyértemű elvárásokat
Tájékoztassa minden vásárlóját, mire számíthat, mielőtt a termék megvásárlása mellett dönt. Ellenkező esetben fennáll annak a veszélye, hogy károsítja márkája hírnevét a túlzott visszatérítések és rossz ajánlások miatt.
Fel kell készítenie a felhasználókat a lehetséges közelgő problémákra és kudarcokra és gondolkodnia kell arról, hogy ott legyenek, hogy támogassák őket, amikor csak szükségük van rá és hogy nem is fordítana hátat nekik, bármi is legyen.
Az ügyfélnek meg kell értenie az Ön által beállított határokat. Ezek egészséges határok, amelyek üzleti javaslatokként szolgálnak. Termékleírásként szolgálnak és “figyelmeztetésként/használat előtt elolvasandó” szekcióban.
Ha olyan termékeket árul, amelyek mellékhatásokkal járhatnak, akkor legyen egyértelmű. ha nem hajt végre visszatérítést, akkor ez legyen egyértelmű. Ha az ügyfél vállalkozása kudarcot vall, tudassa, hogy nem vállal felelősséget gondatlanságáért.
Határozzon meg egy hangnemet az üdvözlő e-mailben
Az üdvözlő e-mail az első levélváltás friss ügyfeleivel. Ennek az első tapasztalatnak pozitívnak kell lennie, mivel ez adja meg kapcsolatának hangnemét.
Helyezze őket reflektorfénybe és törekedjen érzelmi reakciók kiváltására. Köszönje meg nekik, gratuláljon nekik és mutassa meg izgalmát és háláját, amiért csatlakoztak.
Keltse fel érdeklődésüket valami értékes dologgal, például ingyenes és exkluzív infografikával vagy bármi mással, ami hasznos lehet. Ezután folytassa azzal, hogy nem hagyja abba az értékküldést, azért nem szabad abbahagyniuk az e-mailek megnyitását.
Diverzifikálja tartalmát
Ahhoz, hogy vásárlói programja teljes sikert érjen el, diverzifikálnia kell oktatási és promóciós tartalmát, és különböző típusú médiatartalmakat kell létrehoznia.
Először is, értékben kell gondolkodni. Az, hogy mekkora értéket tud nyújtani, a szabványaitól, a korlátoktól, a stratégiától és költségvetésről függ. Ennek ellenére olyan típusú tartalomról beszélünk, amely ingyen van és valójában jól működik.
Másodszor, népszerűsítenie kell tartalmát különböző terjesztési csatornákon, vagyis diverzifikálnia kell a létrehozott tartalom típusát.
Szöveg, videó és hang. Mindnek jelen kell lenniük, mivel az ügyfelek előnyben részesítik az információk megszerzésének egyik folyamatát a másikkal szemben. Dolgozzon okosan és használja újra a tartalmait!
Kínáljon termék beállítási oktatóanyagot
Ha az ügyfél beillesztési programjának célja, hogy segítse a SaaS felhasználókat abban, hogy jobban megismerjék a termék felületét, akkor fel kell ajánlania egy termék beállítási oktatóanyagot, és minden új felhasználónak meg kell adnia a szükséges irányelveket.
Készíthet termékismertetőt/bemutató videókat, vagy írhat rövid cikket, amely képeket és utasításokat tartalmaz. Akárhogy is, vizuálisnak kell lennie, mivel a legtöbb ember vizuálisan tanul.
Ha a tartalom fejlesztése nem az Ön erőssége és csapata nem tudja kezelni az elvárásokat, akkor professzionális írók felvétele olyan helyekről, mint az Upwork, a Resumes Planet, vagy Careers Booster jó megoldás lehet. Soha ne áldozza fel tartalma minőségét!
És ha nem csatlakozik egy SaaS megoldáshoz, létrehozhat egy professzionális videót, amely elmagyarázza a termék működését, bebizonyítja au értékajánlás hatását, és lehetővé teszi a kilátások számára, hogy valósi “érzetet kapjanak” a termékről, amelyet Ön kínál.
Mindig próbáljon túlteljesíteni és lenyűgözni
A márka hírnevét a munkája minősége és az érték állítja elő, amelyet hajlandó (és képes is) asztalra tenni.
Ha mindent megtesz a felhasználói élmény, a kommunikáció és a támogatás túlteljesítéséért, lassan meg fogja nyerni az ügyfelek szívét.
Adjon pozitív élményt ügyfeleinek minden alkalommal, amikor a terméket használják, vagy beszélnek Önnel és megköszönik, ha Önnel maradnak miközben megemlítik márkáját barátaiknak, munkatársaiknak és ügyfeleiknek.
Fókuszáljon a visszajelzésekre, hogy a jövőben javítani tudja a felhasználói élményt
Nem tudom hangsúlyozni annak fontosságát, hogy felhasználói miként viszonyulnak az Ön platformjához, termékeihez vagy márkájához. A felhasználói élmény az alapvető márkaépítési szempont, amely meghatározza egy vállalkozás sikerét, ezért az optimalizálásra való összpontosítás a jövőbeni sikereinek egyik kulcsa.
Minden alkalommal, amikor egy új ügyfél belép a beszállási programba, tegyen meg mindent annak érdekében, hogy minél több közvetlen és közvetett visszajelzést gyűjtsön. Közvetettként az analitikát használja a folyamat nyomon követésére, mérésére és optimalizálására.
Közvetlenül küldhet e-maileket, hívásokat és találkozhat ügyfeleivel így kérdezheti meg ügyfeleit visszajelzéseikről. Használhat felméréseket és jutalmakat is felajánlhat azok kitöltéséért.
Íme egy extra tipp, amely hasznos lehet. Nem szabad csak azokra az emberekre koncentrálni, akik csatlakoznak az e-mail listájához vagy a SaaS platformhoz. Ne felejtse el azokat, akik elmennek!
Amikor az ügyfél távozik, ez azt jelenti, hogy jó oka volt a visszalépésre. Ez a folyamat ritkán kényelmes, bár gyakran szükséges. A visszajelzések gyűjtésének ezen módja furcsa és váratlan okokat fedez fel, amelyek kikapcsolják az ügyfeleket.
Tegye őket többé, mint puszta ügyfelek
Itt egy értékes tanács. Ahhoz, hogy reálisabb kapcsolatot alakítson ki ügyfeleivel, kezdje őket nem csak vásárlóként kezelni, hanem leghűségesebb rajongóiként is.
Hogyan viszonyul egy nagyon hűséges rajongóhoz, aki szóbeszéd útján folyamatosan ingyen hozza az új ügyfeleket? Azt mondanám, hogy nagyon óvatosan bánjon azzal az aranybányával.
A csúcsminőségű pszichológusokkal dolgozó nagy márkák és haladó szakemberek mindig megpróbálják megnyerni az ügyfél szívét és perspektíváját. Nézze meg a Coca-Cola-t (és az összes olyan márkát, mint a Pepsi, Mirinda, Sprite).
Az intelligens hirdetések révén hatékonyan beillesztheti az ügyfeleket, amelyek termékeiket olyan erős érzelmekhez és szempontokhoz kapcsolják, mint a szeretet, a család, a boldogság és még sok más.
Láthatja, hogy teljesen más szintre emelheti a beilleszkedési programját, és a szokásos vásárlóit szenvedélyes márkavédőkké alakíthatja.
Ünnepelje a különleges napokat és a kis győzelmeket
A mai nap utolsó tippje egyszerű, okos és soha nem szűnik meg működni.
Ünnepelve az ügyfelek mérföldköveit, megmutatja nekik, hogy törődik az útjukkal.
Boldog születésnapot/boldog új évet tartalmazó e-mail megküldésével megmutathatja neki, hogy van emberi oldala is.
Azzal, hogy jutalmazza hűségéért, nagylelkűséget és jóakaratot mutat.
Lehetnek negatívak az eredmények? Nem hinnénk. Az ilyen együttérző cselekedetek nem hoznak mást, mint bizalmat, beteljesedést és növekedést.
Az ilyen e-mailek küldése valóban egyszerű. Megállapítja, mikor fog gratulálni és jó gondolatokat küldeni a hallhatóságnak. Ez lehet a születésnapjuk alatt, amikor megvásárolják a második terméket, amikor a márkája a 10 éves fennállását ünnepli és így tovább.
Ezután körvonalazza és írja meg a tartalmat. Adja hozzá az e-mail automatikus válaszához, és ne aggódjon emiatt. Az automatizálás kulcsfontosságú.
Elvitelek
Ha új szintre akarja emelni vállalkozását, változtatásokra van szükség. A vállalkozásnak jelenleg a hatékony ügyfél beilleszkedési élményre van szüksége. Viszonylag nincsenek hátrányai, csak az idő, a pénz és az energia befektetése a stratégia kidolgozásához és végrehajtásához.
Másrészt óriási az előnye. Örökre megnyerheti vásárlóinak szívét, életük során hűséges vásárlóvá teheti őket. Kezdje most, optimalizálja később.
Ossza meg ezt a cikket
Ügyfélszolgálati ügynökképzés ellenőrzőlista
Fedezze fel az ügyfélszolgálati ügynökképzés hatékony ellenőrzőlistáját, amely segít az ügynökök gyors beilleszkedésében.
Új ügyfél beléptetési ellenőrzőlista
Az új ügyfél beléptetése különös figyelmet igényel. Gondoskodjon arról, hogy semmiről ne maradjon le, használja ingyenes új kliens-beléptetési ellenőrzőlistánkat.
Hogyan kell létrehozni vásárlói hűségprogramot
Az ügyfél-hűségprogramok szinte minden vállalkozás marketingstratégiájának szerves részévé váltak. Ismerje meg, hogyan kell létrehozni egyet.