A call center felügyelők napi ellenőrzőlistája segíti a csapat irányítását: célok kitűzése, személyzet ellenőrzése, feladatok kiosztása, különleges körülmények figyelembevétele, visszajelzés kérése. A LiveAgent szoftver automatizálja és egyszerűsíti ezeket a feladatokat.
A call center felügyelőjének feladata soha nincs készen – állandóan mozgásban van, ügyelve arra, hogy a csapat eredményes legyen és elérje a célokat. Ezért fontos, hogy a felügyelők napi ellenőrzőlistával rendelkezzenek, hogy segítsenek a szervezettség és a helyes út tartásában.
A call center-felügyelő napi ellenőrzőlista egy olyan eszköz, amely segít a dolgokkal kapcsolatban maradni. Lehetővé teszi a felügyelők számára, hogy rangsorolják feladataikat, így a nap folyamán hatékonyabbak lehetnek.
Az egyes napok vázlata segíti a felügyelőket, hogy előre tervezzenek, mivel tudják, mit kell tenniük, mielőtt továbblépnének. Nem maradnak le egyetlen fontos információról sem, és nem érik meglepetések, amikor eljön a műszakuk ideje.
Felügyelőként, csoportvezetőként vagy kapcsolattartó központvezetőként Ön felelős csapata sikeréért. Minden alkalmazottnak azon kell dolgoznia, hogy a legjobb ügyfélélményt nyújtsa, és hatékonyan végezze munkáját.
Egy ilyen ellenőrző lista nélkülözhetetlen eszköz, amelyet minden nap használhat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy minden gördülékenyen megy. Az ellenőrzőlistán szereplő tételek napi nyomon követése hihetetlenül motiváló – nézze meg, mennyire lesz produktív és irányít.
Minden nap célokat kell kitűznie a kapcsolattartó központtal saját maga és csapata számára. Ezeknek a céloknak elérhetőnek és mérhetőnek kell lenniük, hogy nyomon tudja követni az előrehaladást, és mindent megtehessen a siker érdekében.
A napi célok kitűzése azért fontos, mert segít koncentrálni a tennivalókra, és motiváltan tartja csapatát. Ezenkívül segít az ügyfélszolgálati KPI-k teljesítésében és a vállalat küldetésének elérésében.
Kezdje a cél kitűzésével. Ha például körülbelül 20 ügynöke van, akkor azt a célt tűzze ki, hogy egy óra alatt 100 hívást fogadjon, vagy napi 50 feliratkozást kapjon. Minél konkrétabbak, mérhetőbbek, elérhetőbbek, reálisabbak és időhöz kötöttek (SMART), annál jobbak.
A call center felügyelőjének napi ellenőrzőlistájának tartalmaznia kell a személyzet figyelemmel kísérését. Át kell tekintenie a kapcsolattartó központ ügynökeinek ütemezését, valamint minden egyéb erőforrást, amelyre a műszakhoz szükség van.
Annak érdekében, hogy mindig elegendő ember dolgozzon a bejövő hívások és/vagy ügyfélkérések kezelésére.
Tekintse át ütemtervét, és nézze meg, vannak-e olyan hiányosságok vagy átfedések a lefedettségben, amelyeket a műszak során orvosolni kell. Mielőtt elkezdené a napot, ellenőrizze a call centerek vezetőinek és ügynökeinek létszámát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy megfelelőek-e az adott időszakokban várható munkaterheléshez – ha nem, módosítsa ennek megfelelően.
A kapcsolati központ technológiájából származó valós idejű teljesítményjelentés segítségével megtudhatja, hány ügynök van bejelentkezve és hívás közben, valamint azt, hogy mennyi ideig voltak tétlenül.
Tipp: Ha még mindig olyan call center szoftvert keres, amely minden elvárásnak megfelel, nézze meg a LiveAgentet. Ez egy olyan megoldás, amely határozottan növeli a valós idejű jelentéskészítési képességeit.
Ha tudja, hány ember dolgozik egy adott időpontban, rögzítenie kell a késéseket és a hiányzásokat. Ellenőrizze az előző napi menetrend változásait, és ennek megfelelően tervezzen.
Annak biztosítása érdekében, hogy az alkalmazottak időben érkezzenek dolgozni.
Kezdje azzal, hogy minden nap nyomon követi azon alkalmazottak számát, akik későn vagy egyáltalán nem érkeznek dolgozni. Használja ezt az információt a jelenléti minták azonosítására, hogy megfelelően kezelhesse őket. Így biztos lehet benne, hogy csapata mindig megfelelő személyzettel rendelkezik a műszakokhoz.
El tud képzelni egy call center felügyelői ellenőrzőlistát a napi projektek és feladatok listája nélkül? Természetesen nem.
Hogy a tetején maradjon a tennivalókkal, hogy semmi se csússzon ki a réseken. Alapvető fontosságú, hogy tisztában legyen a többi call center-menedzser vagy csapattag által a nap folyamán végrehajtott változtatásokkal.
Kezdje azzal, hogy összeállítja a napi céljainak vagy célkitűzéseinek listáját (ezt már megtette), amely segít a legfontosabb feladatokra összpontosítani. Ezután bontsa le az egyes célokat kisebb feladatokra, amelyeket el kell végezni a cél eléréséhez.
Miután áttekintést kap az összes feladatáról, készen áll arra, hogy hozzárendelje azokat az alkalmazottakhoz.
Mindenkinek segít megérteni a felelősségét, és biztosítja, hogy az emberek a megfelelő feladatokon dolgozzanak. Ezenkívül csökkentheti a zűrzavart és a káoszt a telefonközpontban, és gondoskodhat arról, hogy minden alkalmazott beosztása rendben legyen.
Kezdje azzal, hogy minden csoportvezetőhöz rendel egy feladatot vagy projektet. Ezután ők lesznek felelősek a munka beosztottjaik közötti átruházásáért, valamint a velük való nyomon követésért. Ez megkönnyíti az elszámoltathatóságot a csapatokon belül, miközben bizonyos rugalmasságot biztosít a felügyelőknek a csapattagok kezelésében.
Az alkalmazottak kiosztását és az egész folyamatot még tovább automatizálhatja, ha a LiveAgent segítségével közvetlenül az irányítópultjáról rendelhet feladatokat, és egy helyen nyomon követheti őket. Hogyan működik?
Az online jegykezelő szoftverrel rendelkező intelligens automatizálás leegyszerűsítheti az ügynökök munkafolyamatát, és gyorsabban végezheti el munkájukat. Beállíthatja saját automatizálási szabályait, és meghatározhatja az ügynökök munkaelosztását.
Tipp: A LiveAgent ingyenes próbaverzióval rendelkezik kötöttségek nélkül. Próbálja ki, és nézze meg, mennyire működik jól a csapata számára.
Most, hogy megvan a projektek és feladatok listája, itt az ideje, hogy kitalálja, mennyi időt vesz igénybe mindegyik végrehajtása.
Segít abban, hogy minden feladatot időben, de a megadott időkereten belül végezzenek el, és semmi se legyen elsietve vagy elfelejtve. Ha pontosan tudja, mennyi idő áll rendelkezésre az egyes feladatokra, jobban megtervezheti a napját.
Kezdje azzal, hogy megbecsüli, mennyi időbe telik egy olyan projekt vagy cél megvalósítása, amelyhez több feladat is kapcsolódik. Ezután ossza be alkalmazottait egyéni erősségeik és gyengeségeik alapján, pl. néhány call center ügynök jobb lesz az adatbevitelben, mások pedig az ügyfélszolgálatban.
Biztosan előfordulnak olyan szokatlan helyzetek a nap folyamán, amelyek kibillenthetik a tervet.
Annak érdekében, hogy felkészült és képes legyen kezelni minden felmerülő helyzetet. Valamint későbbi hivatkozás céljából. Jobban megtervezheti a napját a jövőben, ha figyelembe veszi a váratlan eseményeket.
Vegyen egy mély levegőt, majd értékelje a helyzetet. Ez a feladat több vagy kevesebb időt igényel, mint az eredetileg? Tud valaki más segíteni a gondozásában?
Jegyezze fel a napközben felmerülő különleges körülményeket, például egy ügynököt, aki betegen telefonál, vagy olyan ügyfélproblémát, amely azonnali figyelmet igényel.
Fontos, hogy a műszak megkezdése előtt megbizonyosodjon arról, hogy az összes használt berendezés és eszköz megfelelően működik. Az utolsó dolog, amit szeretne, az az, hogy valami elromoljon egy fontos megbeszélés vagy projekt során.
Ha valami elromlik a műszak alatt, vagy teljesen meghibásodik, elkerülheti a költséges hibákat és a vállalat jó hírnevének csorbáját.
Minden nap ellenőriznie kell az e-maileket és a szoftvereket, mielőtt elkezdené a napi munkát (vagy műszakot).
Ha bármilyen problémát észlel, azonnal jelentse azokat, hogy meg lehessen javítani.
Ezenkívül az alkalmazottaknak tájékoztatniuk kell Önt, ha valami nem működik megfelelően, hogy a karbantartást azonnal meg lehessen oldani.
Érdemes a műszak alatt legalább egyszer bejelentkezni a csapatba. Könnyebb lesz nyomon követni, hogy mit csinálnak, és mennyi ideig tart a feladatok elvégzése.
Azonnal megoldhatja vagy feljegyezheti a csapata által a feladatok vagy projektek során tapasztalt problémákat, mielőtt azok jelentősebbé válnának.
Kezdje azzal, hogy megkérdezi a csapat tagjait, hogyan telik a napjuk, és tapasztalnak-e nehézségeket. Ha igen, próbáljon meg minél több információhoz jutni, hogy tovább adhassa a megfelelő személynek.
Kérdezze meg őket a folyamatban lévő kérdések határidejéről és arról is, hogy szerintük mennyi időbe telik a befejezésük.
Kérje ki véleményüket, ha tudni szeretné, hogyan vélekednek alkalmazottai a munkájukról.
A visszajelzést értékelő vállalati kultúra növeli az elégedettséget és a megtartást, és a csapattagok produktívabbak lesznek a munkában.
Többféle módon is kérhet őszinte visszajelzést az alkalmazottaktól. Az egyik egy névtelen felmérés kiküldése, amelyben a csapattagok megoszthatják gondolataikat és véleményüket anélkül, hogy kényelmetlenül éreznék magukat, vagy félnének a megtorlástól. Ha konkrét kérdések vagy témák aggasztják, egyéni megbeszéléseket is tarthat minden alkalmazottal.
Bármelyik módszert is választja, ügyeljen arra, hogy figyeljen az alkalmazottak mondanivalójára, és vegye komolyan visszajelzéseiket. Köszönje meg nekik az őszinteségüket, és tudassa velük, hogy az általuk felvetett problémák megoldásán fog dolgozni.
A napi ellenőrzőlista egyik utolsó lépése a nap folyamán elért vagy túlteljesített célok dokumentálása.
A vezetőség nyomon tudja követni, hogy az egyes tagok mennyire termelékenyek, és biztosítani tudják, hogy napi szinten eleget tegyenek kötelezettségeiknek.
A nap elején felállít egy listát azokról a célokról, amelyeket el szeretne érni, igaz? Csak jelölje be, hogy elérte őket. Azok számára, akik nem teljesülnek, jegyezzék meg az okokat.
Ne felejtse el megünnepelni a csapatjával elért célokat, a kicsitől (például 10 pozitív vélemény megszerzése egy napon) a nagyokig (például az átlagos kezelési idő 5 másodpercre csökkentése egy hónap alatt). Ennek az az oka, hogy az alkalmazottak motiválásának egyik legjobb módja, ha közösen ünnepeljük sikereiket.
Ha korai műszaka van, tájékoztassa a felettesét, aki átvesz Öntől minden lényeges információt.
Ennek eredményeként csapata hatékonyan fog együtt dolgozni, és nem marad le egyetlen olyan fontos információról sem, amely befolyásolhatja a nap sikerét.
Ha megfelelően használja ellenőrzőlistánkat, akkor már készen áll egy jelentés, amely minden lényeges információt tartalmaz a műszakáról. Csak nyomtassa ki, és távozáskor adja át, vagy küldje el e-mailben. Egy másik lehetőség, hogy indulás előtt tartsunk egy rövid találkozót, de ez nem mindig lehetséges.
Ne felejtse el dokumentálni azokat az eseményeket vagy kihívásokat, amelyekkel a műszak során szembesült, hogy a vezetőség a nap folyamán kezelhesse azokat.
Ez azért fontos, mert segít a csapatának elkerülni ugyanazokat a hibákat. Sőt, csapatának ötletet is ad arról, hogy mire kell vigyáznia.
Néhány különböző módon. Vezethet írásos naplót, vagy használhat szoftvert, amely lehetővé teszi például a hívások és panaszok nyomon követését. Bármelyik módszert is választja, ügyeljen arra, hogy a dokumentációt naprakészen tartsa, hogy a lehető leghasznosabb legyen.
Ügynökhasználati arány
Ez az elvégzett munka aránya osztva a teljes kapacitással. Így például, ha egy ügyintéző egy nyolcórás műszakból három órát vesz igénybe ügyfélhívásokat, akkor az adott ügynök kihasználtsága aznap 37,5% lenne (3 óra munka osztva 8 óra munkakapacitással).
Ügynök foglaltság
Az az idő, amelyet az ügynök készenléti állapotban tölt, és várja, hogy a bejövő hívásokra válaszoljanak. Ez a mutató segíthet pontosabb személyzeti döntések meghozatalában.
Átlagos kezelési idő
Ez az átlagos idő, amely alatt az ügyfél megkeresésének kezelése és/vagy probléma megoldása szükséges.
Elhagyási arány
Azon hívók százalékos aránya, akik leteszik a telefont, mielőtt elérnék az ügynököt, vagy néhány másodpercnél tovább beszélnének.
Az első hívás megoldási aránya
Az első próbálkozásra megoldott ügyfélkérések százalékos aránya. Ha ez az arány magas, akkor az ügyfélélmény valószínűleg nagyon jó szinten lesz.
Ügyfél-elégedettségi pontszám
Számszerű értékelés, amely azt tükrözi, hogy az ügyfelek mennyire elégedettek vagy nem elégedettek a kapott szolgáltatással.
Nyitó feladatok
Feladatok lezárása
Ne felejtse el elvégezni az alábbi KPI-k napi ellenőrzését:
A call center-kezelési ellenőrzőlista azon napi feladatok listája, amelyeket az osztály felettesei végeznek el, hogy ellenőrizzék, hatékonyan irányítják csapataikat. Fent már készítettünk Önnek egyet.
A call centerben egy csapat irányítása kihívást jelenthet, de fontos, hogy a felügyelők szervezettek maradjanak. Napi teendők listáját kell készíteniük, és ellenőrizniük kell az egyes feladatokat, amikor azok elkészültek.
A hatékony call center menedzser olyan személy, aki tudja, hogyan kell kezelni a kihívásokat és motiválni a csapat tagjait. Kiváló kommunikációs készségekkel rendelkeznek, könnyedén tudnak konstruktív visszajelzést adni a teljesítménnyel kapcsolatos kérdésekről, és ami a legfontosabb, mindig készen állnak munkatársaikra (akár válság idején, akár egy hétköznapi munkanapon).
A call center menedzsereknek öt fő feladata van: tervezés, szervezés, irányítás, ellenőrzés és személyzet. Alapvetően ők felelősek azért, hogy útmutatást nyújtsanak az alkalmazottaknak, valamint nyomon kövessék, hogy milyen jól hajtják végre a rájuk bízott feladatokat (és szükség esetén korrekciós visszajelzést kapnak).
A felügyelők felelősek azért, hogy a call center csapatuk kiváló ügyfélszolgálatot nyújtson. Ez magában foglalja az olyan feladatokat, mint az alkalmazottak képzése a nehéz hívások kezelésére, a KPI-k figyelése és az ügyfelek panaszai.
Ahhoz, hogy jó felügyelő legyen egy call centerben, türelemre, empátiára és annak megértésére van szükség, hogy mi motiválja az embereket. Hatékonyan kell kommunikálnia az alkalmazottaival is: adjon nekik visszajelzést teljesítményükről (pozitív és negatív egyaránt), hogy mindenki jól érezze magát a közös munkában. Vannak-e olyan munkakészségek, amelyekre szükség van ahhoz, hogy felügyelő lehessen egy call centerben? A készségek ilyen körébe tartoznak: interperszonális készségek; vezetői képességek; problémamegoldó képesség; időgazdálkodási készségek és kommunikációs készségek.
Call center minőségbiztosítási ellenőrzőlista
Használja ezt a call center minőségbiztosítási ellenőrzőlistát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy ügynökei kivétel nélkül minden hívást képesek kezelni.
Call center követelményeinek ellenőrző listája
Fedezze fel a teljes körű Call Center követelmények ellenőrzőlistáját, amely tartalmazza a szükséges felszereléseket, technológiákat és szoftvereket a sikeres működéshez. Biztosítson személyre szabott élményt, rugalmasságot és biztonságot ügyfeleinek. Látogasson el az oldalra és ne hagyjon ki egyetlen lépést sem!
Call center biztonsági ellenőrzőlista
Fedezze fel a LiveAgent Call Center biztonsági ellenőrzőlistáját, amely segít megvédeni ügyfélszolgálatát a kiberfenyegetésektől. Ismerje meg a hozzáférés-ellenőrzési intézkedéseket, jelszókezelést, szoftverfrissítéseket és célzott képzéseket, hogy biztonságban tudhassa ügyfélkapcsolatait. Kattintson, hogy felfedezze a részleteket és biztosítsa call centere védelmét!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team