Az Értékesítési hívás ellenőrzőlista segít felkészülni ügyfélinterakciókra, hívások céljának meghatározására és személyre szabott ajánlatok készítésére. LiveAgent funkciókkal támogatja a hatékony kommunikációt hideg és meleg hívások során.
Az értékesítési hívás kezdeményezése idegtépő lehet, különösen, ha először csinálja. Ne aggódjon – azért vagyunk itt, hogy segítsünk. Ez az ellenőrző lista praktikus feladatok listáját tartalmazza, hogy ne maradjon le semmiről. Kezdjük el.
A sikeres telefonbeszélgetés a felkészülésről szól. Éppen ezért hasznos az értékesítési hívások ellenőrzőlistájának használata, hogy megbizonyosodjon arról, hogy minden szükséges dolgot lefedett a találkozó előtt.
Az értékesítési hívások ellenőrzőlistája számos előnnyel jár – segít a szervezettség megőrzésében, és biztosítja, hogy a folyamat összes kulcsfontosságú pontját lefedje, vagy szükség szerint módosítsa. Ezenkívül növeli az értékesítési hívásokba vetett bizalmat.
Értékesítési szakemberek
Ha még nem ismeri az értékesítést, az értékesítési hívások ellenőrző listája segít megjegyezni, hogy mit kell mondani és tenni a találkozó vagy hívás közben és után. Nem számít, mennyire tapasztalt, ez mindig jól jöhet, és segít a szervezettség megőrzésében.
Értékesítési vezetők
Amikor Ön egy értékesítési csapatot kezel, értékesítési hívási ellenőrzőlistát használhat, amely segít a csapattagoknak felkészülni az értekezletekre. Használhatja azt is, hogy nyomon kövesse csapata előrehaladását, és azonosítsa azokat a területeket, ahol fejlesztésre van szükség. Az ellenőrző listák segíthetnek az értékesítési folyamat szűk keresztmetszetek azonosításában is.
Értékesítési műveletek szakemberei
Az értékesítési műveletekben dolgozók az értékesítési hívások ellenőrzőlistájával javíthatják csapatmegbeszéléseik hatékonyságát. A jól összeállított ellenőrzőlista csökkentheti azt az időt is, amely alatt csapatának fel kell készülnie a találkozókra, hogy az értékesítésre összpontosíthasson.
Vállalkozók
A cégtulajdonosok értékesítési hívások ellenőrzőlistájával segíthetnek több ügylet megkötésében. Az értékesítési hívások átfogó ellenőrző listája emlékezteti őket az összes kulcsfontosságú pontra, amelyet az értekezletek során meg kell vizsgálniuk. Ez lehetővé teszi számukra, hogy a pályára koncentráljanak.
A lényeg az, hogy az értékesítési hívások ellenőrző listája értékes eszköz mindenkinek, aki arra törekszik, hogy sikeres legyen az értékesítésben.
A CRM-be integrált ügyfélszolgálati szoftver nagyszerű kiindulópont az értékesítési képviselők számára. Így egy helyen láthatják az ügyfelek összes interakcióját és a hozzájuk tartozó adatokat.
Annak érdekében, hogy hívás kezdeményezése előtt naprakész információkhoz jusson egy potenciális ügyfélről. Az értékesítési képviselők felhasználhatják a CRM-jükben lévő ügyféladatokat, hogy megkapják az információkat, beleértve a korábbi interakciókat, kapcsolatfelvételi előzményeket és fiókadatokat. Ezeknek az információknak az idő előtti birtokában az értékesítési képviselők személyre szabhatják előadásaikat, és tartalmasabb beszélgetéseket folytathatnak a potenciális ügyfelekkel.
A LiveAgent beépített CRM-jével megtekintheti ügyfele és a vállalkozás közötti interakciók előzményeit. Megtekintheti az összes korábbi üzenetet és az egyes interakciók részleteit, beleértve a kontextust, a csatornát és a korábbi beszélgetéseket.
Egyéni privát megjegyzéseket is írhat minden egyes ügyfélről, hogy biztosan ne maradjon le egyetlen részletről sem.
Ha még nem rendelkezik LiveAgenttel, semmi gond. Továbbra is használhatja ingyenes 14 napos próbaverziónkat, hogy megtudja, hogyan működik a szoftver, és megbizonyosodhat arról, hogy megfelelő-e az Ön vállalkozása számára.
A korábbi interakciók sok betekintést engednek abba, hogyan közelítsen meg egy ügyfelet a jövőben.
A hívás előtti kutatás segít elkerülni ugyanazon hibák megismétlését, képet ad arról, hogy mely témáktól érdemes távol maradni, és megmutatja, mely területek a legrelevánsabbak ügyfelei számára. Ezek a betekintések segíthetnek az értékesítési ajánlatok személyre szabásában, hogy jobban megfeleljenek ügyfelei igényeinek, valamint növeljék a bizalmat és a hitelességet.
Ha először dolgozik egy ügyféllel, kérdezze meg értékesítési képviselőit vagy kollégáit a velük való korábbi interakciókról. Értékesítési csapat irányítása során fontolja meg olyan CRM használatát, amely tartalmazza az ügyfelek korábbi adatait, hogy jobban megértse korábbi viselkedését.
Jelentős betekintést kaphat a LiveAgenttől egy univerzális postafiókban, amely több csatorna jegyeit egy fedél alatt egyesíti.
Ha többet tud a potenciális ügyfelekről, jobban megértheti igényeiket és motivációit.
Segít a hirdetési értékesítésben és megmutatja, hogy érdekli a potenciális ügyfelek megismerése. Ennek a háttérnek a felfedezése sok támpontot ad ahhoz, hogy milyen témákat érdemes megvitatni. Az elegendő információ birtokában a személyre szabás is támogatható, ami elengedhetetlen, ha bizalmat szeretne építeni a vezetővel.
Kérdezze meg őket közvetlenül. Online is tájékozódhat a cégükről, hogy többet megtudjon termékeikről és szolgáltatásaikról. Ha CRM-et használ, tekintse meg a potenciális ügyfelek elérhetőségi adatait, hogy megtudja, honnan származnak, és milyen típusú munkát végeznek.
A LinkedIn egy hatékony hálózati eszköz, amely segíthet többet megtudni a potenciális ügyfelekről.
Segítségével áttekintheti a potenciális ügyfelek munkatörténetét, megértheti jelenlegi szerepüket, és képet kaphat érdeklődési körükről. A LinkedIn segítségével közös kapcsolatokat is kereshet.
Van néhány lehetőség a potenciális ügyfelek LinkedIn tevékenységének ellenőrzésére. Közvetlenül a LinkedIn oldalukra léphet, vagy használhat egy olyan eszközt, mint a Sales Navigator, hogy megkeresse profilját, és további információkat tekintsen meg róluk. Ha CRM-et használ, közvetlenül onnan is megtekintheti a potenciális ügyfelek LinkedIn-profilját.
Kulcsfontosságú, hogy attól a pillanattól kezdje meg a felkészülést, amikor tájékoztatja ügyfelét a napirendről, és meghívja a találkozóra.
Biztosítja, hogy mindketten ugyanazon az oldalon álljanak, megmutatja, hogy tiszteli az ügyfelek idejét, és lehetőséget ad nekik, hogy feltegyék kérdéseiket. Ez azt is mutatja, hogy szervezett és felkészült, és bizalmat épít a vezetővel.
A legjobb megoldás az, ha a találkozó előtt meghívót vagy e-mailt küld ügyfelének, hogy tájékoztassa őket a napirendről. Vagy megteheti ezt a hívás bemutatása során. Ha automatizálási eszközt használ, sablonokat hozhat létre az e-mailekhez és az értekezlet-meghívókhoz, amelyek automatikusan tartalmazzák a napirendet.
Mielőtt elkezdené a hívást, szánjon néhány percet annak átgondolására, hogy pontosan mit is szeretne elérni.
Segít koncentrálni, és biztosítja, hogy mindkét fél tisztában legyen azzal, hogy mit akar elérni. Azt is lehetővé teszi, hogy mérje, hogy a hívás sikeres volt-e vagy sem.
A hívás megkezdése előtt döntse el, mit szeretne elérni. Mi lenne számára a legjobb eredmény? Ezt a célt megemlítheti a hívás bemutatásakor.
Mivel sok eladó van, elengedhetetlen, hogy világosan és tömören elmagyarázzuk, mi különbözteti meg Önt.
Segít kitűnni a versenytársak közül, megkönnyíti a potenciális ügyfelek számára, hogy megértsék, mi teszi Önt egyedivé, és így több üzletet köthet.
Fontolja meg, mi teszi Önt különlegessé, és mit tud olyan potenciális ügyfelekkel ajánlani, amelyeket senki más nem tud. Győződjön meg arról, hogy UVP-je kiemelkedik a versenytársak közül. Létrehozhat egy UVP sablont is, amelyet minden értékesítési híváshoz használ.
A bemutatkozást követően továbbléphet a beszélgetés középpontjába – az üzleti témájához.
Ne feledje, hogy az ügyfél ideje értékes, ezért ügyeljen arra, hogy gyorsan a lényegre térjen. Az is kulcsfontosságú, hogy a napirendre koncentráljon, hogy az összes szükséges témát a megadott időn belül le tudja fedni.
Mutassa be magát és a céget, majd adjon rövid áttekintést arról, hogy miről szól a hívás. Megemlítheti az ügyféllel folytatott korábbi interakcióit is. Ha készen áll, áttérhet a következő napirendi pontra.
A nyílt végű kérdésekkel az értékesítési szakemberek másodpercek alatt többet tudhatnak meg a potenciális ügyfelekről.
Lehetővé teszik, hogy több információt gyűjtsön a potenciális ügyfelekről, és segítsen a kapcsolat kialakításában. Azt is mutatják, hogy szeretne többet megtudni az ügyfélről, és segíthet feltárni az esetleges kifogásait.
El kell kerülni az igen vagy nem válaszokkal rendelkező kérdéseket. Ehelyett összpontosítson azokra a kérdésekre, amelyek azzal kezdődnek, hogy ki, mit, mikor, hol, miért vagy hogyan. Ez lehetőséget ad a potenciális ügyfeleknek, hogy lavírozzanak a válaszaikkal – és így több adatot kapjon. Egy egyszerű egyszavas válasz helyett olyan betekintést nyerhet, amelyet sehol máshol nem.
A válaszok további felfedezéséhez további kérdéseket is használhat.
Annak megállapításához, hogy a potenciális ügyfél érdeklődhet-e az Ön ajánlata iránt, tudjon meg többet a céljairól és a kihívásairól.
Amellett, hogy ötleteket ad a lehetséges megoldásokhoz, segít felmérni, hogy az Ön terméke megfelelő-e számukra vagy sem. Ez azt is mutatja, hogy érdekli, hogy segítse ügyfeleit céljaik elérésében.
A hívás során tegyen fel kérdéseket, amelyek segítenek megérteni üzleti igényeiket. Fel kell fedeznie az esetlegesen tapasztalható fájdalompontokat is. Abban az esetben, ha más terméket vagy szolgáltatást használnak, nézze meg, hogy ezek miben hasonlítanak az Önéhez.
Ügyfelei igényeinek megértése segít abban, hogy termékét megoldásként jobban pozícionálja.
Végre itt az ideje, hogy bemutassa a megoldását!
Gyakran ez az egyetlen lehetőség, hogy bemutassa terméke összes jellemzőjét. Lehetőséget ad arra is, hogy elmagyarázza, hogyan segíthet a terméke az ügyfélnek, és megválaszolja a kérdéseit.
Kezdje termékének vagy szolgáltatásának bemutatásával, majd magyarázza el, hogyan oldja meg a potenciális vásárló problémáját. Készítsen bemutatót vagy esettanulmányt a működésének bemutatására. Ügyeljen arra, hogy legyen készen egy ártáblázat vagy ajánlat, hogy megvitassák a költségvetést és a következő lépéseket.
Még ha mindent jól is csinált, mindig fennáll annak a lehetősége, hogy az ügyfélnek kifogása lesz. Létfontosságú, hogy felkészülten le tudja küzdeni, és meg tudja kötni az üzletet.
A kétségek eloszlatásával bizonyítja, hogy hallgat az ügyfélre, és érdekli aggodalmaik. Ezenkívül részletesen elmagyarázhatja, hogy ajánlata hogyan enyhíti a fájdalmat.
Nyugtázza a kifogást, majd adjon választ, amely elmagyarázza, hogy terméke vagy szolgáltatása hogyan tudja kezelni azt. Ha nincs válasza, legyen őszinte, és mondja meg a leendő ügyfélnek, hogy vissza fog térni hozzájuk. Ebben a lépésben kedvezményt vagy próbaverziót is kínálhat, hogy segítsen leküzdeni a kifogásukat.
Mielőtt lezárná az üzletet, meg kell határoznia, hogy kik a döntéshozók. Így biztos lehet benne, hogy a megfelelő emberekkel beszél, és ők megértik az ajánlatát.
E lépés nélkül sok időt veszíthet el – ezért meg kell határoznia a döntéshozókat, hogy a megfelelő emberek rendelkezzenek a konvertáláshoz szükséges összes információval.
Hívása során tegyen fel kérdéseket arról, hogy kik vesznek részt a döntéshozatali folyamatban. Kérje az adataikat, hogy nyomon tudja követni őket. Ha nem hívják, kérheti, hogy irányítsák át hozzájuk.
Ha rákérdez a potenciális ügyfél költségvetésére, biztos lehet benne, hogy nem fordítja energiáját olyan potenciális ügyfelekre, akik nem engedhetik meg maguknak az Ön termékeit vagy szolgáltatásait.
Ez azt mutatja, hogy érdekli az ügyféllel való együttműködés, és hajlandó az ügyfél igényeire szabni a megoldást. A költségvetés ismerete segít kideríteni, hogy van-e rugalmasság vagy hajlandóság a közös megoldásra.
Egyszerűen kérdezze meg, hogy az ügyfél mennyit hajlandó költeni egy adott megoldásra. Azt is meg kell találnia, hogy rugalmasak-e a költségvetésükben, és hajlandóak-e megvitatni az árképzési lehetőségeket.
Az ügylet lezárásához be kell állítania az ajánlat érvényességi időtartamát.
Az időkeret beállítása azt mutatja, hogy hajlandó az ütemtervükön belül dolgozni. Ez egyben sürgős érzést ad a potenciális ügyfeleknek, így szükségük lesz döntésre.
Az ajánlatban vagy az árlapon tüntessen fel egy dátumot, ameddig az ajánlat érvényes. Határidőt is megadhat arra vonatkozóan, hogy mikor kell eldönteniük, hogy tovább akarnak-e lépni.
Az ügylet lezárása előtt győződjön meg arról, hogy terméke vagy szolgáltatása kielégíti az ügyfél speciális igényeit.
Megmutatja ügyfelei számára, hogy szívesen dolgozna velük. Segít abban is, hogy felfedezze, vannak-e követelmények vagy korlátozások, így biztosítva, hogy terméke vagy szolgáltatása megfeleljen az igényeiknek.
A hívás során tegyen fel kérdéseket arról, hogy mit keresnek a megoldásban. Vegye figyelembe, mire van szükségük, és azt, hogy terméke teljes mértékben megfelel-e ezeknek a követelményeknek.
Az ügylet lezárásakor hasznos egyéni megközelítést ajánlani. Ez azt mutatja, hogy hajlandó hosszú távon együttműködni az ügyféllel.
Ez azt mutatja, hogy elkötelezett egy adott együttműködés iránt. Támogatja a megoldás testreszabását is az ő igényeik szerint, tudatva velük, hogy érdekli Önt, hogy a jövőben partnerként dolgozhasson.
Az ajánlatban vagy az árlapon szerepeltessen egy részt arról, hogyan fog dolgozni, és hogyan fog kölcsönösen hasznot húzni az együttműködésből. Azt is megemlítheti, hogy a folyamat során hogyan lesz elérhető a kérdések megválaszolására, és mit lehet személyre szabni.
Az ajánlat elkészítésének megfelelő módja nagymértékben meghatározza sikerét.
Egy jól előkészített, személyre szabott ajánlat gyakran gyorsabban zárja le az üzletet. Az ügyfeleknek szóló ajánlatok személyre szabása azt mutatja, hogy megérti a kihívásaikat, és meg akar felelni az igényeiknek.
A személyre szabott ajánlat nem lehet túl bonyolult vagy túlnyomó az ügyfél számára. Ezért gyakran hasznos, ha a dolgokat egyszerűnek tartja, és néhány kulcsfontosságú előny kiemelésére összpontosít. Adja meg az UVP-t is.
A hívás befejezése vagy az üzlet lezárása után küldjön köszönő üzenetet az ügyfélnek
Ez azt mutatja, hogy értékeli mind a vállalkozásukat, mind az idejüket. Még ha most nem is fejezi be az ügyletet, egy ilyen üzenet pozitív benyomást fog hagyni, és segíthet később lezárni.
Küldhet e-mailt, írhat levelet, vagy akár újra felhívhatja őket. Ne felejtse el kifejezni köszönetét, és tudassa velük, mennyire értékelte az interakciót.
Ha nem tudja lezárni az üzletet az első híváskor, ütemezzen egy nyomon követést.
Az ügyféllel való kapcsolattartás lehetővé teszi, hogy kapcsolatot építsen ki, és egyidejűleg az ő igényeinek a tetején maradjon. Az utólagos hívások bizonyítják elkötelezettségét a velük való együttműködés és az ügylet mielőbbi lezárása iránt.
Legyen naptárunk az elérhetőségéről, és ellenőrizze a lehetséges hívások gyakoriságát és ütemét. Említse meg azt is, hogy tervezi újra felhívni az ügyfelet, és ennek pontos dátumát és időpontját is beütemezheti.
Az ügylet lezárása vagy a hívás befejezése után mindig kérjen visszajelzést.
A visszajelzés kérése lehetővé teszi az értékesítési folyamat javítását. Gyorsan megtudhatja, hol kell fejlődnie, és mely területek vannak jól lefedve.
Küldhet e-mailt, írhat levelet, vagy akár még egyszer felhívhatja az ügyfelet. Néha még egy rövid felmérés vagy egy igen/nem kérdőív elküldése is jól működhet.
A hideg hívás olyan értékesítési hívás, amelyet olyan potenciális ügyfélhez intéznek, aki korábban nem érintkezett az eladóval. A hideg hívásokat általában olyan vállalkozások kezdeményezik, amelyek olyan termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítenek, amelyeket a potenciális ügyfél még nem ismer. A hideg hívás célja, hogy kapcsolatot létesítsen a potenciális ügyféllel, és érdeklődést keltsen az eladó kínálata iránt.
Meleg hívások intézik azokat a potenciális ügyfeleket, akikről megállapították, hogy érdeklődnek az Ön termékei vagy szolgáltatásai iránt. Előfordulhat, hogy korábban érdeklődést mutattak, tartalmat töltöttek le az Ön webhelyéről, vagy részt vettek egy Ön által szponzorált eseményen. A meleg hívás fő célja, hogy a potenciális ügyfeleket lefelé mozgassa az értékesítési tölcsérben azáltal, hogy felhívja őket, és beszélgetésbe vonja őket.
A hagyományos értékesítési hívás az értékesítő és a potenciális vásárló találkozása. A hagyományos értékesítési hívásokra általában azt követően kerül sor, hogy a potenciális ügyfélről kiderült, hogy érdeklődik az Ön terméke vagy szolgáltatása iránt, és a cél az ügylet lezárása és az eladás.
Hívás előtti tervezés:
Hívás közben:
Zárás:
Az értékesítési hívás felépítéséhez tudnia kell, mik a céljai vele kapcsolatban. Általában kétféle cél létezik: a felfedezés és a meggyőzés. A felfedezési célok azt jelentik, hogy többet megtudnak az ügyfélről és igényeiről, míg a meggyőzési célok azt jelentik, hogy megpróbálják rávenni őket, hogy vásároljanak Öntől valamit. Ha már ismeri a célját, ki kell alakítania a felhívás szerkezetét, amely segít elérni azt. Ez általában azt jelenti, hogy kérdéseket teszünk fel, majd figyelmesen meghallgatjuk a válaszokat. Ügyeljen arra, hogy ne bombázza a potenciális ügyfeleket egyszerre túl sok kérdéssel, mert ez elsöprő erejű lehet, és megakadályozhatja, hogy üzleteljenek Önnel. Szánjon rá időt, és hagyja, hogy a beszélgetés természetes módon folyjon.
Az értékesítési hívások négy típusa a bemutatkozó hívás, a termékbemutató hívás, az árkifogás hívása és a záró hívás. A bemutatkozó felhívás lehetőséget kínál arra, hogy bemutatkozzon egy potenciális vásárlónak és cégének. A termékbemutató felhívás az Ön értékesítési lehetősége, hogy megmutassa az ügyfeleknek, milyen előnyökkel járhat a terméke. Az árkifogással kapcsolatos felhívás lehetőséget kínál arra, hogy az ügyfélnek a terméke költségével kapcsolatos aggályait megválaszolja. A záróhívás pedig az Ön lehetősége, hogy az ügyfél kötelezettségvállalásával adásvételt hajtson végre.
Nézze át minden hívás előtt, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az összes szükséges témát lefedi, és nyomon követi az előrehaladását. Hasznos lehet, ha átnézi a korábbi hívások jegyzeteit, így láthatja, mi működött jól és mi nem.
Minden értékesítési hívás célja az kell legyen, hogy kapcsolatot létesítsen a potenciális vásárlóval, azonosítsa igényeit, majd meghatározza, hogy a terméke vagy szolgáltatása megfelel-e nekik.
Nincs varázslatos képlet az értékesítési hívásokra való felkészüléshez, de van néhány dolog, amit megtehet, hogy felkészüljön a sikerre. Először is keresse fel potenciális ügyfelét. Ez segít abban, hogy értékesítési ajánlatát az adott helyzethez igazítsa. Másodszor, addig kell gyakorolnia a pályát, amíg magabiztos és kényelmes nem lesz. Nem akarja, hogy úgy tűnjön, mintha egy forgatókönyvből olvasna, ezért jegyezze meg a kulcspontokat és a felsoroláspontokat, ne szóról szóra mondja. Fel kell készülnie arra is, hogy válaszoljon minden olyan kérdésre, amelyet az ügyfél feltehet.
Mutassa be magát, és magyarázza el, mit csinál. Ügyeljen arra, hogy elegendő információt adjon meg a potenciális ügyfélnek ahhoz, hogy megértse, mit árul, de ne annyira, hogy túlterheltnek érezze magát. Legyen barátságos és személyes. Legyen elérhető valamilyen nyitóajánlat vagy engedmény, hogy elcsábítsa a potenciális ügyfeleket, akik esetleg a vásárlás előtt állnak.
Call center minőségbiztosítási ellenőrzőlista
Használja ezt a call center minőségbiztosítási ellenőrzőlistát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy ügynökei kivétel nélkül minden hívást képesek kezelni.
Marketing audit ellenőrzőlista
Fedezze fel a marketing audit ellenőrzőlistát, amely segít meghatározni célpiacát, beállítani céljait, elvégezni SWOT elemzést és értékelni marketing erőfeszítéseinek hatékonyságát. Azonosítsa USP-jét, erősítse marketing költségvetését és készítsen stratégiai tartalommarketing tervet, hogy vállalkozása jó úton haladjon. Kezdje el most!
Új ügyfél beléptetési ellenőrzőlista
Az új ügyfél beléptetése különös figyelmet igényel. Gondoskodjon arról, hogy semmiről ne maradjon le, használja ingyenes új kliens-beléptetési ellenőrzőlistánkat.
Ismerje meg ügyfeleit ellenőrzőlista
Itt minden információt megtalál, amelyet az ügyfelektől össze kell gyűjtenie. Nézze meg, mit kell tartalmaznia minden ügyfél ismereti ellenőrzőlistájának.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team