A felfedezési hívás ellenőrzőlista segíti az értékesítőket a hatékony és szervezett kommunikációban a potenciális ügyfelekkel. Tartalmazza a kérdések előkészítését, hívás időtartamának beállítását, és a nyomon követést, így biztosítva, hogy ne maradjanak le fontos információkról.
Hogyan bonyolítanak le egy sikeres felfedező hívást? Mit vegyek bele? Hol kezdjem? Ezek mind fontos kérdések, amelyeket fel kell tenni, ha jól végzi a munkát.
Összeállítottunk egy listát azokról az ellenőrzésekről, amelyeken végig kell menni a siker érdekében. Olvasson tovább, ha többet szeretne megtudni.
A felderítési hívás ellenőrzőlista az értékesítési folyamaton belüli felderítési hívás előtt, alatt és után teljesítendő tételek listája.
Ez olyan feladatokat foglal magában, mint a hívásra való felkészülés, az előzetes információgyűjtés, a hívás közbeni jegyzetelés és az azt követő nyomon követés.
Az ellenőrzőlista használatával biztosíthatja, hogy ne maradjon le semmiről, és a legtöbbet hozza ki az idejéből, miközben minősíti a potenciális vevőt.
Az ellenőrzőlista követése lehetővé teszi, hogy szervezett és hatékony legyen a potenciális ügyféllel töltött idő alatt. Ennek köszönhetően kevesebb időt tölthet az előkészítéssel és több időt az értékesítéssel.
Ne maradjon le olyan fontos információkról, amelyek a hívás szempontjából relevánsak lehetnek.
Ezek azok az emberek, akik jellemzően felfedező hívásokat intéznek potenciális ügyfelekhez, ezért fel kell készülniük arra, hogy minden hívás során a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák.
Az időgazdálkodás kulcsfontosságú, ha Ön egy olyan csapatért felelős, akik felhívják a potenciális ügyfeleket. Ez az ellenőrző lista lehetővé teszi az értékesítési vezetőknek, hogy hatékonyan indítsák el az értékesítési taktikákat és érjék el üzleti céljaikat.
Az értékesítési képviselők egy felderítési hívás ellenőrzőlistát is használhatnak saját előnyükre. Azáltal, hogy minden hívásra felkészültek, és tudják, mit várnak el tőlük, a hívás logisztikája helyett inkább az értékesítésre tudnak koncentrálni.
Mielőtt felfedező hívást kezdeményezne, tudnia kell, hogy ki lesz a telefon másik végén, és milyen információkkal rendelkezik.
Mindenekelőtt fontos, hogy legyen elképzelése arról, hogy ki az ügyfél, és mit vár el a szolgáltatástól.
Ezenkívül a felhívás napirendje segít koncentrálni, és biztosítja, hogy minden fontos témát lefedjen. Végül, az előzetes információgyűjtés lehetővé teszi, hogy több időt töltsön a híváson, és tegyen fel értékesítési kérdéseket, és ismerkedjen meg a potenciális ügyféllel.
Mielőtt új értékesítés-felderítési folyamatot kezdeményezne a potenciális ügyfelekkel, győződjön meg arról, hogy a kapcsolattartó listája naprakész.
Ellenőrizze, hogy nem került-e fel új információ a potenciális ügyfél webhelyére vagy közösségi oldalaira, hogy a beszélgetés során releváns kérdéseket tegyen fel.
Végül fontolja meg, hogy egy forgatókönyvíróval készítsen napirendet a felfedező hívásaihoz.
Miután megtervezte a hívást, ideje minősíteni potenciális vásárlóját. Ez magában foglalja annak meghatározását, hogy megfelelnek-e az Ön által kínált termékeknek, és el kell dönteni a következő lépésekről az ügyfélfelderítési folyamat befejezése után.
Lehetővé teszi, hogy azokra összpontosítson, akik megfelelnek az Ön termékének vagy szolgáltatásának. Ezzel időt és energiát takaríthat meg Önnek és a leendő partnernek, mivel egyikőjüknek sem kell átmennie azon a folyamaton, hogy megbeszéljen valamit, ami nem illik egymáshoz.
A vevő minősítésének legjobb módja, ha olyan kérdéseket tesz fel, amelyek segítenek megérteni igényeiket, és azt, hogy terméke vagy szolgáltatása megfelel-e nekik. Néhány kérdés, amelyet feltehet:
Miután minősítette vevőjét, ideje felmérni igényeit. Meg kell határoznia, hogy jelenleg milyen problémákkal kell szembenéznie, és meg kell értenie a számukra legmegfelelőbb megoldásokat.
Biztosítja, hogy megértse a potenciális ügyfelek igényeit. A diagnózis szerint olyan megoldást tud nyújtani, amely megfelel az üzleti kihívásoknak.
Ezen túlmenően, ha pontosan tudja, mit keresnek az ügyfelek, akkor hatékonyan pozícionálhatja termékét vagy szolgáltatását. Ha rákérdez az igényeikre, jobb betekintést nyerhet, és segít meghatározni, hogy mi fog működni és mi nem.
Tegyen fel kérdéseket, amelyek segítenek megérteni azokat a kihívásokat, amelyekkel a vevő szembesül, és azt, hogy terméke vagy szolgáltatása hogyan segítheti őket leküzdeni őket.
Minél pontosabbak a kérdések, annál jobban megértheti a potenciális ügyfél igényeit.
A SPIN-modell egy értékesítési technika, amellyel meghatározható a potenciális ügyfél vásárlási státusza, és több ügylet megkötésében is segíthet. A helyzet, probléma, implikáció és szükségletek rövidítése.
Lehetővé teszi a legfontosabb információk azonosítását a potenciális ügyfelekről, és arról, hogyan reagálnak jelenleg az értékesítőkre.
Ha egy vevő státusza nem egyezik meg az Önével, meg kell találnia az okát, hogy a továbblépés előtt kezelni tudja a problémákat.
A SPIN modell akkor működik a legjobban, ha olyan kérdéseket tesz fel, amelyek segítenek megérteni, hogyan reagál a leendő ügyfél, és milyen információkra van szüksége. Ez lehetővé teszi a gyors alkalmazkodást és hatékonyabb megközelítést.
Kutassa fel leendő vállalkozását, és ismerje meg üzleti kihívásaikat.
Ideális, ha előre elkészíti a kérdések listáját. Lehetővé teszi, hogy felkészültebb legyen arra, hogy releváns kérdéseket tegyen fel, amikor egy potenciális ügyféllel beszél.
Állítson össze egy kérdőívet, hogy megértse a vásárló igényeit.
Az ilyen típusú kérdések feltevése nehéz lehet, ezért fontos előre tudni, hogy milyen típusú információkat keres.
Az értékesítési folyamat során a hívás időtartama határozza meg, hogy mennyi idő áll rendelkezésére az ügyfelekkel, hogy megismerjék igényeiket.
Fontos a hatékony időfelhasználáshoz. Ez segít eldönteni, hogy mit kell megbeszélnie a hívás során. Ezenkívül időkeretet ad a potenciális ügyfélnek a hívás körüli ütemezésének kezelésére.
A hívás időtartamának beállítása lehetővé teszi az értékesítési pálya megtervezését is. Gondoskodnia kell arról, hogy a vevő összes kérdésére és aggodalmára a tervezett időben válaszoljon.
A hívás időtartamának beállításának legjobb módja, ha megtudja, mikor érhető el a potenciális ügyfél, és mi a preferált hívási ideje.
Az értékesítésben a hívásszkript egy útmutató, amely felvázolja, mit és mikor kell mondania. Ezek a szkriptek a legjobb gyakorlat szabályain alapulnak, ezért lehetővé teszik az ügynökök számára, hogy mindig a legjobb ügyfélszolgálatot nyújtsák.
A hívási szkriptek felkészültebbé teszik a felderítési hívásokat, mivel bizonyos pontokon kiemelik, hogy mit kell mondani.
Nem kell azon aggódnia, hogy mit mondjon ezután, és összpontosíthat a potenciális ügyfél igényeire.
Olvassa el szóról szóra, hogy a beszélgetésre összpontosíthasson. A forgatókönyvtől való eltérés eltérítheti a beszélgetést a témától, és megakadályozhatja, hogy megismerje a potenciális ügyfél igényeit.
Az eszközök használata egyszerűsítheti a hívási munkafolyamatot, és hatékonyabbá teheti az értékesítési folyamatot. Az eszközök is megkönnyítik a munkáját, lehetővé téve, hogy a potenciális ügyfél igényeire összpontosítson.
Lehetővé teszi az összes szükséges információ és feljegyzés rögzítését, hogy később a nyomon követés során vissza tudjon hivatkozni rájuk.
Ezenkívül megkönnyíti a mutatók nyomon követését, az adatok elemzését és a minták azonosítását az értékesítési folyamaton belül. Az eszközök létfontosságúak a hívási munkafolyamatok létrehozásához, mivel lehetővé teszik bizonyos feladatok automatizálását, amelyek általában időt vesznek igénybe a hívások során.
Ez magában foglalja az olyan eljárásokat, mint a hívások rögzítése vagy az e-mailek küldése.
Döntse el, mely eszközök működnek a legjobban az Ön számára, majd integrálja azokat folyamataiba.
A LiveAgent az egyik természetes választás, mivel a legtöbb CRM-hez integrálható, és nagyszerű módja az ügyfélszolgálat kezelésének.
Ez a folyamat lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kényelmesebben érezzék magukat, és lehetőséget ad ügynökei számára, hogy elnyerjék bizalmukat.
Hogy jobban megértse, mit keresnek az ügyfelek, és ez hogyan illeszkedik az Ön termék-/szolgáltatáskínálatához.
A legjobb módszer az, ha követi a korábbi beszélgetéseket, megkérdezi, hol tartanak a vásárlási folyamatban, majd ennek megfelelően alakítja ki kérdéseit.
Arra is fel kell készülnie, hogy ugyanazt a kérdést különböző módokon tegye fel, hogy sokféle választ kaphasson.
Ügyeljen arra, hogy nyitott kérdéseket tegyen fel. Kerülje az igen vagy nem kérdéseket, mert ezek kevés visszajelzést adhatnak. Ebben a szakaszban szintén javasolt a tapogatózó kérdések használata.
A potenciális ügyféllel való találkozó megbeszélésekor fontos figyelembe venni mindkét fél számára a legjobb időpontot és helyszínt. Ez segít elkerülni az átütemezést vagy a lemondást.
Ez azt mutatja, hogy tiszteletben tartja az idejüket, és lehetővé teszi a produktív beszélgetéseket. Hatékonyabban tudja majd kezelni az időbeosztását, és a lehető legtöbbet hozhatja ki a potenciális ügyfelekkel töltött idejéből.
Ha időt és erőfeszítést szán egy találkozó megszervezésére, az segít elnyerni a bizalmat és a megbecsülést a leendő ügyféllel szemben, ami óriási segítséget jelent az ügylet megkötésében.
Az értékesítési értekezlet összeállításakor fontos szem előtt tartani, hogy az emberek gyakran mondanak először nemet, mert időhiányuk van, vagy nem érzik úgy, hogy megfelelnek az Ön követelményeinek, ezért fontos kitartónak lenni.
Ha egy személy nem tud részt venni, nézze meg, hogy tud-e egy másik részt venni a helyén.
Az időzítés szempontjából a hétköznapok kora reggelei vagy későbbi délutánjai jól működnek, mert az emberek általában kevésbé elfoglaltak. Kerülni kell a pénteki találkozókat, mivel a pénteket általában a hét végének tekintik. A legjobb helyszín az Ön kilátásaitól függ, de általában egy iroda vagy kávézó is működik.
A potenciális ügyfelek nyomon követése az értékesítési folyamat döntő része, de nehéz lehet tudni, mit és mikor mondjon.
A nyomon követések előre megtervezése időt ad arra, hogy megfelelően felkészüljön az egyes beszélgetésekre. Ez azt is mutatja, hogy elkötelezett a velük való üzletelés iránt.
Ennek eredményeként hatékonyabban tudja kezelni ütemtervét, és a legtöbbet ki tudja hozni az előtte álló lehetőségekből.
A legjobb módszer az, ha a hívást követő 24 órán belül e-mailt küld bizonyos kérdésekről vagy kérésekről. Ez lehet az üzleti nehézségi pontjaik megkérdezése (ha még nem volt megbeszélve a hívás során) és egy másik találkozóra való rendelkezésre állásuk.
Ezután 48 órán belül küldjön egy másik e-mailt, amelyben megkéri őket, hogy ütemezzenek időpontot a következő beszélgetésre.
Miután megbeszélt egy értékesítési megbeszélést, és követte a potenciális ügyfeleket, ideje befejezni a döntéshozatali folyamatot és lezárni az üzletet. Kezdetben nehéznek tűnhet, de megfelelő technikákkal könnyebbé válik.
Az ügylet megkötésével továbbléphet a következő szakaszba, és eladhat. Ez növeli annak esélyét is, hogy a jövőben visszatérjenek Önhöz. Ezenkívül növeli az önbizalmát eladóként, és megmutatja az idő előrehaladását.
Kérdezze meg a potenciális ügyfeleket, hogy érdeklődik-e az Ön által kínált termék vagy szolgáltatás iránt. Magyarázza el, hogyan segíthet nekik, és kérdezze meg aggodalmait stb.
Meg kell próbálnia kedvezményt is adni ösztönzésként. Ha még mindig nincsenek meggyőződve a vásárlásról, kérdezze meg őket, ismernek-e valakit, akit érdekelhet az Ön által kínált kínálat.
Tegyen fel felfedezési kérdéseket, hogy megértse a szükségleteket és a fájdalompontokat. Legyen barátságos a vevővel, mutasson empátiát és mutasson megértést.
Tervezzen meg egy követő értékesítési értekezletet a hívás során megbeszéltek alapján. Ez lehetővé teszi annak megerősítését, hogy mindkét fél érdekelt a közös előrelépésben, mielőtt bármilyen további kötelezettséget vállalna.
Ez a lépés nagyon fontos. Beszélhetne tovább, de az értékesítési hívások nem erről szólnak. Ne feledje, hogy a vevőnek sokat kell beszélnie, mivel ennek kétirányú beszélgetésnek kell lennie.
Ezenkívül ügyeljen arra, hogy a megfelelő kérdéseket tegye fel. Ha nyitottabb, nem vezető típusú kérdéseket tesz fel, fontos információkat gyűjthet arról, mire van szükségük, és hol tud segíteni nekik.
A legjobb felfedezéskérdések azok, amelyekre hosszú megjegyzésekkel kell válaszolni. Ez azt jelenti, hogy szélesnek és nyitottnak kell lenniük, hogy szükség esetén legyen helye mélyebbre ásni.
Ha a potenciális partner egy kicsit túl sokáig csendben van, miközben beszél, vagy kérdéseket tesz fel neki, az nem feltétlenül rossz dolog. Sok ember arra van kondicionálva, hogy elhiggye, hogy a csend kényelmetlen. Ez azonban azt jelentheti, hogy feldolgozzák az Ön által megadott információkat, és azon gondolkodnak, hogyan tudnák a legjobban használni vagy reagálni az Ön termékére/szolgáltatására.
Nagyon fontos, hogy addig kérdezzen, amíg úgy nem érzi, hogy teljesen megérti a szükségleteiket. Ezzel tudni fogja, hogy bármilyen termék vagy szolgáltatás megfelel az igényeiknek, és ami a legfontosabb, ezt ők is tudják.
Pozitív jelzéssel emlékeztetheti leendő ügyfeleit arra, hogy még van idő a cselekvésre, de arra is, hogy megmutassa bizalmát abban, amit kínál. Egy jó módja a lezárásnak valami ilyesmi: „Várom a következő beszélgetésünket”.
A felfedező kérdések meglehetősen bonyolult részei lehetnek a folyamatnak, mert meg akar bizonyosodni arról, hogy a megfelelő kérdéseket teszi fel, amelyek a legtöbb információt nyújtják. A kérdéseit minden egyes potenciális ügyfélre kell szabnia.
Ez csak néhány ötlet, és attól függ, hogy mit ad el, de a potenciális ügyfél vállalkozásának megismerése elengedhetetlen része a felfedezési folyamatnak. Enélkül vakon fog eladni, és ez a katasztrófa receptje.
Az értékesítés lényege, hogy a megfelelő kérdéseket a megfelelő időben tegyük fel, hogy megkapjuk a szükséges információkat. A felfedező hívások pedig azért vannak, hogy segítsenek ezeknek az információknak a megszerzésében.
Mik a legnagyobb kihívásai jelenleg? Addig tegye fel ezt a kérdést, amíg valóban meg nem érti, mivel küzdenek, és hogyan segíthet nekik leküzdeni ezeket az akadályokat. Ezen túlmenően ez képet ad arról, hogy szükség van-e a termékükre/szolgáltatásukra, és hogy van-e rá lehetőség.
Tippek a jó felfedezéshez:
Generally, you'll want to have a couple of key talking points prepared that you'd like to cover with the potential client. Consider what pain points is the client experiencing that your product can address. You'll also want to be prepared to answer any questions the client may have.
It's important to ask enough questions to fully understand the prospect. Know their pain points, how they're currently trying to resolve them, and if/how you can help them. Generally speaking, it is a good idea to keep asking follow-up questions until you have addressed the topics you wanted to cover. Be prepared to answer questions about your company, including what makes you unique and what results you have achieved for past clients.
These indicate that the client is about to take you up on your offer. Rather than having a 15 minutes conversation for free like during discovery calls, a strategy call is the time when you come up with a game plan. The calls are more likely to be monetized as well.
If the prospect asks about pricing, it's important to be prepared with an answer. You can tell them that you'll discuss pricing further once they become a customer, or you can give them some package prices in advance.
Above, we covered some good questions you can ask during a discovery call. However, you should always remember to tailor your questions specifically to the prospect and their business. A set of questions that may be perfect for one prospect may be completely off-base for another. You'll need to really get to know your prospects in order to ask the right questions during discovery calls.
You can send an email thanking them for their time and letting them know that you'll be sending over some more information in the near future. You may also want to set up a meeting or send them a proposal outlining your services. Always personalize the way you follow up with a prospect since not everyone needs the same level of attention.
If you feel like your sales conversation went really well, it's probably safe to assume that it did. Ensure that your prospect understands how your product or service can help them and that they are interested in learning more. It's also a good idea to keep track of your progress during discovery calls. It is possible to keep track of all of your conversations with prospects, as well as the status of each call, using various tools. You will then be able to see if a lead has responded and taken necessary action based on their feedback.
Some companies charge for discovery calls, some don't. For example at LiveAgent demos and follow-up calls are free of charge. If you want your prospect to pay it's important to be upfront about how you'll charge for your services, and make sure the prospect is aware of what they're paying for. Alternatively, you can ask them to pay after they've decided to go ahead with the deal or offer alternative payment options such as monthly retainer fees.
Call center minőségbiztosítási ellenőrzőlista
Használja ezt a call center minőségbiztosítási ellenőrzőlistát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy ügynökei kivétel nélkül minden hívást képesek kezelni.
Call center követelményeinek ellenőrző listája
Fedezze fel a teljes körű Call Center követelmények ellenőrzőlistáját, amely tartalmazza a szükséges felszereléseket, technológiákat és szoftvereket a sikeres működéshez. Biztosítson személyre szabott élményt, rugalmasságot és biztonságot ügyfeleinek. Látogasson el az oldalra és ne hagyjon ki egyetlen lépést sem!
Értékesítési hívás ellenőrzőlista
Konvertáló értékesítési hívás kezdeményezése kihívást jelent. Ez az értékesítési hívások ellenőrző listája lehetővé teszi. Töltse ki, és kössön üzletet még ma.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team