A grafikai dizájn ellenőrzőlista biztosítja a hatékony és magas minőségű dizájnok készítését, elkerülve a gyakori hibákat. Tartalmazza a tervezési folyamat minden szakaszát, a dokumentum méretétől a színmód beállításáig, segítve a professzionális, versenyképes grafikák létrehozását.
A grafika tervezésekor számos elemet kell figyelembe venni, és fontos, hogy mielőtt elkezdené, alaposan tájékozódjon. Segítségül használja ezt a praktikus ellenőrzőlistát.
A grafikai dizájn ellenőrzőlista olyan elemek listája, amelyeket ellenőriznie kell, mielőtt bármilyen tartalmat közzétesz. Át kell gondolnia, hogy az egyes szempontok hogyan kapcsolódnak az Ön konkrét céljaihoz.
Segít elkerülni a gyakori hibákat. Azt is biztosítja, hogy grafikája pontos és professzionális megjelenésű legyen. Ezenkívül segít olyan kiváló minőségű grafikák készítésében, amelyek révén vállalkozása kiemelkedik a versenytársak közül.
A tervezési tájékoztató egy olyan dokumentum, amely minden lényeges információt tartalmaz a projektről. A következőket kell tartalmaznia:
Minden olyan információt megad, amelyre szüksége van egy projekten való munka megkezdéséhez. Ha néhány kritikus elem hiányzik, az hibákhoz és késésekhez vezethet a folyamat későbbi szakaszában.
Ön is írhat rövid összefoglalót, de a legjobb, ha ráveszi ügyfelét. Így a kezdetektől fogva meg fog felelni fog az elvárásaiknak.
Ebben a lépésben nincs szükség professzionális vektor alapú tervező és rajzoló program használatára. Egyszerűen használhatja a Google Dokumentumokat vagy más szövegszerkesztőt.
A kutatás kulcsfontosságú az üzenetet pontosan közvetítő, kiváló minőségű látványelemek létrehozásához. Győződjön meg arról, hogy információkat gyűjt a kommunikált témáról, valamint a versenytársak vonatkozó terveiről.
Segít többet megtudni a közönségről és arról, hogy mit keresnek a látvány terén. Győződjön meg arról, hogy a közölt információ vagy fogalom világos, és nem keveri össze őket.
Vessen egy pillantást az Ön iparágában és a versenytársak márkáiban található egyéb designokra. Az adott piacon a fogyasztók tervezési preferenciái alapján eldöntheti, hogy mi fog működni és mi nem.
Ha nem tudja, hol kezdje, próbálja ki a Behance vagy a Pinterest segítségével ihletet meríteni.
Ez lehetővé teszi, hogy innovatív ötleteket dolgozzon ki a tervezési koncepcióhoz. Ennek a szakasznak a leküzdésének legjobb módja annak biztosítása, hogy nincsenek korlátok vagy korlátozások, így a lehető legtöbb lehetőséget fedezheti fel.
Ez a lépés biztosítja, hogy számos koncepció közül választhat, mielőtt a következő szakaszba lépne.
Legyen kreatív környezet, ahol mindenki hozzájárulhat ötleteihez, függetlenül attól, hogy azok mennyire furcsának tűnnek. Ne feledje, az ötletelésben nincsenek rossz ötletek.
Szüksége lesz egy jegyzetfüzetre és egy tollra, hogy leírja gondolatait és ötleteit, bármilyen egyszerű is legyen.
A tervezési koncepció kiválasztásakor a kreatívok gyakran küzdenek, mivel nehéz lehet tudni, hogy mi hozza a kívánt eredményt.
Ebben a szakaszban leszűkíti az ötletbörze során létrehozott összes koncepciót, megkönnyítve ezzel a tervezési folyamatot.
A tervezőcsapatnak meg kell állapodnia egy koncepcióban, mielőtt továbblép. Ezzel elkerülhető a későbbi nézeteltérés és zűrzavar.
A hangulattábla segítségével elképzelhető az adott koncepció, és mindenki ugyanarra az oldalra juthat.
A lehető legjobb dizájn létrehozásához ideje elkezdeni az ötletek értékelését.
Segít meghatározni a tervezés konkrét részleteit, és megbizonyosodni arról, hogy minden összhangban van az elképzelésével.
Az ötletek értékelése előtt ismernie kell a céljait. Ha a csapat tagjai együttműködve dolgoznak, ügyeljen arra, hogy rendszeresen közölje a változásokat.
A sablonok segíthetnek ötletei vizuális megvalósításában és a különböző tervezési lehetőségek értékelésében.
Minden projektnél az egyik legfontosabb szempont a határidők kitűzése és betartása. Ez a lépés segít megbizonyosodni arról, hogy a projektben résztvevő mindenki tudja, mit és mikor kell tennie.
Ez segít mindenkit a pályán tartani, és elkerülni a késéseket vagy az elmulasztott mérföldköveket.
Hozzon létre egy ütemtervet konkrét határidőkkel a tervezési folyamat minden szakaszához. Ez biztosítja, hogy minden a pályán maradjon.
Projektmenedzsment eszköz, mint például az Asana.
Bármilyen típusú tartalom tervezésekor vegye figyelembe a költségvetését. Nem költ többet, mint a kitűzött költségkeret, miközben a terv minden elemét teljesíti.
Annak érdekében, hogy ne lépje túl a költségvetést, és továbbra is elérje a kívánt megjelenést és érzetet.
Előzetesen beszélje meg a csapat igényeit és korlátait. Ez segít meghatározni a költségvetést az egyes fázisokhoz.
Táblázat a Google Táblázatokban a költségkeret rendszerezéséhez és nyomon követéséhez.
A következő lépés a tervezet elkészítése, miután véglegesítette a koncepciót. Ez jobb képet ad arról, hogyan kell mindennek kinéznie, amikor elkészült.
Ez a lépés lehetővé teszi a felülvizsgálatokat és a visszajelzéseket, így a szükséges változtatásokat a dizájn véglegesítése előtt el lehet végezni.
A csapattagok ez idő alatt felvehetik a kapcsolatot, ha aggályaik vagy kérdéseik vannak. Hozzájárulhat az utolsó pillanatban bekövetkező változások megelőzéséhez is, amelyek befolyásolhatják a határidőket.
Adobe Photoshop vagy Illustrator, bár ezek viszonylag összetett eszközök. Technikai ismeretekkel nem rendelkezők számára a Canva sokkal egyszerűbb alternatíva.
Mielőtt elkezdené a grafikai tervezést, nézze meg a projekt beállításait. Ez azt jelenti, hogy meg kell választani a megfelelő eszközöket, és hatékonyan kell beállítani a munkaterületet.
Ha nem megfelelő eszközöket használ, vagy a munkaterület nincs megfelelően beállítva, az lelassíthatja a munkafolyamatot és frusztrációt okozhat.
Például, ha webdizájnon dolgozik, győződjön meg arról, hogy minden szükséges szoftvert letöltött és telepített előre.
Kell egy jó tervezőprogram (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, InDesign stb.), plusz egy rajztábla grafikusok számára.
Először is győződjön meg arról, hogy a dokumentum mérete megfelelően van beállítva.
A nem megfelelő dokumentumméret torzíthatja a grafikát, és negatív hatással lehet a dizájn általános megjelenésére.
Ügyeljen arra, hogy ellenőrizze a projekthez szükséges méreteket. A dizájnnak meg kell felelnie a céljainak.
Minden tervezőprogram lehetővé teszi a dokumentum méretének módosítását a dokumentumbeállításokból.
A margó a fő tartalom és a szélek közötti térköz. A bleed az a terület, amely túlnyúlik a “kész” vágott élen.
Ha ezek nincsenek megfelelően beállítva, előfordulhat, hogy a grafikája le van vágva, vagy torzulhat.
A legtöbb esetben alapértelmezés szerint 0,25″-es margóval és 0,125″-es kihagyással fog dolgozni.
A legtöbb tervezőprogram rendelkezik alapértelmezett margó beállításokkal, amelyeket szükség esetén módosíthat.
A színmód meghatározhatja, hogy a színek hogyan kombinálódnak a színmodell csatornáinak számától függően. Ez befolyásolhatja a szín részleteit és a fájl méretét.
Ha nem a megfelelő színmódot választja, a grafika torzulhat vagy kimosódhat a nyomtatás vagy elosztás után. Teljesen eltérhetnek a tervezési projektben látható színektől.
Ha egy webhely, közösségi média, stb. tervezésén dolgozik, győződjön meg arról, hogy a színmód RGB-re van állítva. Ez biztosítja, hogy logója pontosan nézzen ki a számítógép képernyőjén.
Ha ki kell nyomtatnia a tervet, módosítania kell a színmódot CMYK-ra.
Mind az Adobe Photoshop, mind az Illustrator számos színmód közül választhat, például index mód (256 szín), szürkeárnyalatos mód (256 szürke) és Bitmap mód (2 szín).
Az Adobe Photoshop és az Illustrator programban ezeket a beállításokat az új dokumentumablakban érheti el. Ha már létrehozott egy projektet, válassza a Fájl > Dokumentum színmódja menüpontot.
Győződjön meg arról, hogy a betűtípusok könnyen olvashatók. Nem szeretné, hogy a szöveg beolvasása kihívást jelentsen.
A nehezen olvasható betűtípusok megnehezíthetik a tartalom megértését.
Először is ragaszkodjon néhány különböző betűtípushoz, és használja őket következetesen a tervezés során.
Másodszor, kerülje az elfoglalt megjelenésű betűtípusokat, például a kurzív vagy kézírási stílusokat, hacsak nem illenek a márkaidentitásába.
Ha nem biztos abban, hogy melyik betűtípust használja, egyes webhelyek lehetővé teszik a különböző betűtípusok együttes tesztelését, mielőtt elkötelezné magát, pl. Flippingfonts.com.
A grafikai tervezésben az elrendezés a dizájn tartalmát alkotó vizuális elemek elrendezését jelenti egy oldalon.
Az elrendezésnek két célja van: az üzenet helyes közvetítése és az információ logikus, koherens bemutatása, amely kiemeli a legkritikusabb pontokat. Ha az elrendezés nem megfelelő, a grafika professzionálisnak és/vagy rendezetlennek tűnhet.
Íme öt pont, amelyet szem előtt kell tartania egy jó elrendezés elkészítéséhez:
Lehetőség van útmutatóelrendezések létrehozására és mentésére előre beállított értékekként az Adobe-ban a Guide Layout funkcióval.
Itt az ideje kiválasztani a színpalettát a projekthez.
Egy webhely vagy grafika teljesen másképp nézhet ki, ha nem megfelelő színt használ.
Előfordulhat például, hogy egy élénkvörös háttér nem megfelelő a weboldal tartalmához. Még a fehér szöveg használata sem segít, mivel a felhasználók nem fogják elolvasni.
Általában olyan színeket kell használni, amelyek jól működnek együtt, és amelyek célja a tervezésen belül van. Ha nem tudja, hogyan, kövesse a színelméletet.
Az Adobe-ban egyéni színpalettát hozhat létre. Különféle színkombinációkat is találhat az interneten vagy a tervezési tankönyvekben, ha elakad.
Ha bármilyen képet is tartalmaz a projekt, először optimalizálnia kell azokat.
A nem optimalizált képek túl nagyra teszik a végső tervet, vagy pixelesnek tűnhetnek.
A kép optimalizálásának sokféle módja van. Csökkentheti a fájl méretét tömörítéssel, vagy használhat olyan képformátumot, mint például a JPEG vagy PNG, amely automatikusan optimalizálja azt.
Az Adobe Photoshopban a Mentés webre opció lehetővé teszi a képek optimalizálását, mielőtt azokat különböző formátumokba exportálná. Online eszközöket is találhat, amelyek ingyenesen optimalizálják a képeket.
Ha a dizájn szöveget tartalmaz, tegye fel magának a következő kérdéseket:
Ha nem vigyáz, a rossz betűtípusok vagy szövegigazítások szakszerűtlen megjelenést okozhatnak.
A helyes betűtípus-séma kiválasztásához elengedhetetlen, hogy általános elképzelésünk legyen arról, hogy milyennek kívánja kinézni a dokumentumot. Például, ha szórólapot készít egy eseményhez, használjon könnyen olvasható betűtípusokat, amelyek illeszkednek az esemény hangjához.
Az Adobe Photoshopban a Szöveg eszközzel szöveget hozhat létre és szerkeszthet. Az Adobe Illustratorban egy külön Típus eszköz segítségével formázhatja és igazíthatja a szöveget. További szövegszerkesztési lehetőségeket is talál mindkét programon belül az Ablak menüben.
Ha fekete hátteret használ a dizájnban, fontos, hogy a normál fekete helyett gazdag feketét használjon. Főleg, ha a dizájn nyomtatását tervezi.
A gazdag fekete mélyebb, mint a normál fekete, így a szöveg és a többi elem élesebbnek és tisztábbnak tűnik.
Módosítania kell a CMYK tinta értékeit. Eltarthat néhány próbálkozásig, hogy megtalálja a tökéletes, gazdag fekete formulát.
Az Adobe Illustratorban van egy Graphic Black nevű színminta, amellyel gazdag fekete színt hozhat létre.
A szerzői jog védi a kreatív munkát a jogosulatlan sokszorosítástól és felhasználástól. Ha olyan képet vagy betűtípust használ, amely nem a sajátja, feltétlenül adja meg a tulajdonos szerzői jogi információit a dokumentumban.
A képek vagy betűtípusok engedély nélküli használata illegális, ezért meg kell adni az alkotókat.
A szerzői jog által védett művek felhasználása előtt engedélyt kell kérnie. A szerzői jogok megsértésének elkerülése érdekében olvassa el és értse meg alaposan.
Milyen eszközöket kell használni a szerzői jogi információk felvételéhez?
Bármilyen dokumentumhoz hozzáadhat szerzői jogi információkat az Illustratorban, a Photoshopban vagy az InDesignban a Fájl > Fájlinformáció menüpontban.
A kontraszt nagyszerű módja annak, hogy hangsúlyozzuk a lényeges dolgokat, és ráirányítsuk a látogatók figyelmét a projekt egy adott területére.
Ha túl kicsi a kontraszt a tervezésben, az megnehezíti a szöveg olvasását és más elemek felismerését.
A kontraszt nemcsak a színekre korlátozódik. Különböző méretű elemek, textúrák és minták használatával kontrasztot adhat a dizájnhoz.
Használhat ingyenes online eszközt, például a Kontrasztellenőrzőt, hogy meghatározza a különböző elemek közötti különbségeket.
Ha szöveget tartalmazó képeket vagy illusztrációkat használ, ügyeljen arra, hogy az elemek kiegyensúlyozottak legyenek.
A grafikai elemeket a tervezés során ki kell egyensúlyozni, hogy szándékosnak tűnjenek, semmint véletlennek.
Az egyensúly különböző vizuális súlyokkal érhető el, mint például szimmetrikus, aszimmetrikus, radiális vagy akár kiegyensúlyozott.
Az Adobe-ban van néhány módszer a tervezés egyensúlyának elérésére. Az egyik módja a Harmadszabály-rács használata. Az elemek helyzetét és méretét is módosíthatja, amíg kiegyensúlyozottnak nem látszanak.
Ha azt tervezi, hogy kinyomtatja a dizájnt, fontos, hogy vágásjeleket is tartalmazzon.
A vágási jelek segítenek a nyomtatónak felismerni, hol kell vágni a papírt, így minden helyesen jelenik meg.
Ha azt tervezi, hogy a dokumentumot kereskedelmi forgalomba helyezi, először készítsen egy mintaoldalt, hogy megbizonyosodjon a vágási jelek pontosságáról.
Az Adobe-ban egyéni vágójeleket adhat hozzá a Vágásjelek alatti beállítások módosításával.
A design elkészítésének utolsó lépése a márkairányelvek elkészítése, hogy mindenki tudja, hogyan tudja pontosan használni a grafikai dizájnt.
Győződjön meg arról, hogy a márka irányelvei meghatározzák, hogyan és mikor használható fel a design, különösen akkor, ha logót vagy marketingképet tervez. Ha nem határoznak meg egyértelmű szabályokat, az problémákhoz vezethet a jövőben.
A márkairányelveknek tartalmazniuk kell információkat a következő elemek elfogadható fájlformátumairól, színeiről és méretéről:
A következő programok közül választhat: Adobe Illustrator, Microsoft Word vagy Google Slides.
Még egyszer ellenőrizze a tervet, mielőtt közzéteszi, vagy elküldi a nyomtatónak vagy az ügyfélnek.
A végtermék hibáinak elkerülése érdekében mindent kétszer ellenőrizni kell.
Ellenőrizze, hogy nem hagyott-e figyelmen kívül semmi fontosat, ha újra végignézi a grafikai tervezés ellenőrzőlistájának minden lépését.
Ellenőrzőlistánk használata valószínűleg a legegyszerűbb módja ennek elérésére. Jöjjön rá magától!
Amikor a terv elkészült, ideje kiosztani a végterméket.
Győződjön meg arról, hogy a projektet a megfelelő formátumban menti. Ellenkező esetben ronthatja a munka minőségét.
Ennek legjobb módja egy projekt exportálása több formátumban.
A szabványos raszterfájlok a JPEG, PNG és GIF. Ezenkívül elmentheti a tervét PDF formátumban, vagy exportálhatja AI, EPS, TIFF és PSD formátumba további szerkesztés céljából.
Koncepcionális szakasz:
Projekt beállítása:
Dizájn elemek:
Kimenet:
It should include specific design requirements, principles to be followed, and a review process. Complete the checklist and you'll see that we cover all these aspects.
Rates can vary greatly depending on a designer's experience and the type of project. However, in general, graphic designers charge anywhere from $25 to $200 per hour, with the average rate being around $75 per hour. Some designers may also charge a flat fee for a project type rather than charging by the hour. This fee could be anywhere from $500 to $5,000 for a project that typically takes 50-100 hours to complete.
Professional graphic designers will produce high-quality graphics that adhere to your company's aesthetic aspect, stand out on social media, persuade new customers, and foster loyalty. The designs won't require time-consuming and expensive design updates down the road, but rather look fresh for years to come.
Choosing too many fonts, including low-resolution images, using text that's too small or difficult to read, and not adding enough white space. It’s best to stick to two or three fonts at the most and make sure they complement each other. Low-resolution images often look blurry and pixelated when enlarged, so it's wise to use high-resolution images whenever possible. White space is critical for creating a visually appealing layout and making text easy to read.
Webhely ellenőrzés ellenőrzőlista
Fedezze fel a LiveAgent webhely-ellenőrzési ellenőrzőlistáját, amely segít fenntartani weboldala minőségét a látogatók nyomon követésével, a tartalom karbantartásával és a biztonság ellenőrzésével. Optimalizálja webhelyét a jobb forgalom és felhasználói élmény érdekében, és ismerje meg, hogyan segíthet a lista az ügyfélkapcsolati és értékesítési csapatok hatékonyságának növelésében. Lépjen be és tudja meg, hogyan teheti webhelyét Google-barátabbá!
Marketing audit ellenőrzőlista
Fedezze fel a marketing audit ellenőrzőlistát, amely segít meghatározni célpiacát, beállítani céljait, elvégezni SWOT elemzést és értékelni marketing erőfeszítéseinek hatékonyságát. Azonosítsa USP-jét, erősítse marketing költségvetését és készítsen stratégiai tartalommarketing tervet, hogy vállalkozása jó úton haladjon. Kezdje el most!
Vállalkozás indítása ellenőrzőlista
Vállalkozásalapítási ellenőrzőlistánk segít abban, hogy egy ötletből vállalkozást vezessen. A végső, pontról pontra útmutató.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team