A LiveAgent podcast indítási ellenőrzőlistája lépésről lépésre segít a célok meghatározásától a promócióig. Ideális hallgatók azonosítása, tárhelyszolgáltatók kiválasztása és az első epizód elkészítése mind része a folyamatnak.
A podcastek nagyszerű módja annak, hogy megosszák érdeklődési körét és ötleteit a világgal, és néhány egyszerű lépéssel könnyen beállíthatók. Bárki létrehozhat podcastot, és többféleképpen is elkezdheti.
A podcastek gyakran személyes használathoz kapcsolódnak, amikor az emberek a műsorok vagy előadások felvételeit hallgatják okostelefonjukon vagy más eszközeiken. A podcastek azonban nagyszerű marketingeszközök is lehetnek a vállalkozások számára. Sok vállalat már használ podcasteket, hogy szélesebb közönséget érjenek el, és kapcsolatba lépjen a potenciális ügyfelekkel.
A podcast indításakor néhány kulcsfontosságú dolgot meg kell tennie. A podcastok indításának ellenőrző listája segít abban, hogy mindent elvégezzen, ami ahhoz szükséges, hogy a megfelelően elindulhasson.
Ha lépésről lépésre követi ezt a listát, jó úton halad egy sikeres podcast elindítása felé, amely leköti és szórakoztatja hallgatóit. Ez azért fontos, mert egy sikeres podcast segíthet a tekintély és a hitelesség növelésében az iparágban, valamint új közönség elérésében.
Vállalkozások
Üzleti célokra a podcastok marketingeszközként használhatók termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésére vagy az ügyfelekkel való kapcsolatok kialakítására. Mint ilyen, a podcast ellenőrzőlista elindítása nagyon hasznos lehet azoknak a vállalkozásoknak, amelyek szeretnének hullámokat kelteni a podcast világában.
Alkotók
A podcastok a tartalomkészítők számára is nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy közönségbázist építsenek ki, és megosszák ötleteiket a világgal. Ha Ön tartalomkészítő, egy podcast-ellenőrző lista elindítása segíthet abban, hogy feltűnjön, és növelje a siker esélyeit.
Bloggerek
Bárki, aki vezeti a blogját, profitálhat abból is, ha egy podcastot hangfelvételekkel egészít ki a képernyőn megosztott gondolataival. A podcast elindításával és a blogbejegyzések epizódként való felvételével a bloggerek új módon reklámozhatják a tartalmat.
Kezdő podcasterként az első dolog, amit meg kell tennie, hogy meghatározza a céljait és azt, hogy mit szeretne elérni.
Az Ön céljai lesznek a hajtóerő minden egyes podcastra vonatkozó döntése mögött. Segítenek meghatározni a célközönséget, a tárgyalni kívánt témákat, a műsor formátumát és az egyes epizódok hosszát.
A cél a márkaismertség növelésétől az elkötelezett közönség növeléséig vagy az értékesítésig bármi lehet. Ha már tudja, mik a céljai, sokkal könnyebb lesz döntést hozni a podcastjával kapcsolatban.
Ha nem biztos abban, hogy mik legyenek a céljai, szánjon egy kis időt az ötletelésre, és írjon le néhány ötletet. Miután megvan a lehetséges célok listája, elkezdheti leszűkíteni azt egy vagy kettőre, amelyek a legfontosabbak az Ön számára.
Határozzon meg egy konkrét témát vagy érdeklődési területet, amelyre összpontosítani fog a podcastjában.
A piaci rés kiválasztása egyértelmű célt és irányt ad podcastjának. Ez azt is valószínűsíti, hogy erős és hűséges közönséget tud kialakítani.
A résnek nem kell túlzottan specifikusnak lennie, de kellően koncentráltnak kell lennie, hogy könnyen beszélhessen a hozzá kapcsolódó témákról. A rés kiválasztásakor gondolja át, mi a szenvedélye, miben van szakértelme, és miről szeretne hallani a célközönséget.
Döntse el, hogy kit szeretne ideális hallgatójának a podcasthoz, mi a célközönsége és ki lehet a jövőbeli közönsége.
A célközönség meghatározása segít eldönteni, hogy milyen témákkal foglalkozik, milyen formátumban jeleníti meg a műsort, és hogyan hirdeti podcastját. Érdemes azt is figyelembe venni, hogy ki az ideális hallgató, amikor kitűzzük az elérni kívánt célokat, ezért ennek kéz a kézben kell járnia az első lépéssel.
A célközönség kutatása a közösségi média platformok, a Google Analytics és a felmérések használatát jelenti. Ha nem tudja, hol kezdje, először gondolja át, hogy kit szeretne elérni podcastjával, és miről lehet hallani.
Döntse el, hol tárolja podcastját. Válasszon a rendelkezésre álló különféle hosting platformok közül.
A podcast hosting platform az a hely, ahol a hangfájlokat tárolják és terjesztik. Ezért kulcsfontosságú, hogy megbízható tárhelyet válasszunk, aki képes biztosítani a szükséges funkciókat és támogatást.
Számos különböző podcast hosting platform közül választhat, ezért kutasson, hogy megtalálja a megfelelőt. A gazdagépek összehasonlításakor vegye figyelembe az olyan tényezőket, mint az ár, a szolgáltatások, a könnyű használat és az ügyfélszolgálat.
Gondolja át, mire van szüksége a podcast epizódok rögzítéséhez, és hol találhatja meg ezt a felszerelést, hogy megvásárolhassa.
Kiváló minőségű hangfelvételek készítéséhez be kell fektetnie néhány alapvető podcast berendezésbe. Ennek nem kell dráganak lennie, de érdemes átgondolni, mire van szüksége az induláshoz.
Fontolja meg, hogy milyen típusú mikrofonra van szüksége, és hogy most szeretne-e további szoftverbe fektetni, vagy csak később, amikor tapasztalt podcaster lesz. Az is jó ötlet, hogy átgondolja, hol tárolja podcast-felvételeit, és hogyan szerkesztheti azokat.
A rögzítés megkezdése előtt ellenőrizze, hogy minden megfelelően be van-e állítva és működik-e.
Ez a lépés segít elkerülni a további technikai problémákat. Lehetőséget ad arra is, hogy megismerkedjen a podcast platformmal, és biztosítsa, hogy minden zökkenőmentesen működjön az indulástól kezdve.
Hozzon létre egy teszt epizódot, és töltse fel a kiválasztott gazdagépre, majd hallgassa vissza a felvételt a hangminőség ellenőrzéséhez és az esetleges problémák azonosításához. Megkérheti egy barátját vagy családtagját is, hogy hallgassa meg az epizódot, és adja meg visszajelzését.
Készüljön fel az első felvételére egy durva forgatókönyv összeállításával, és készíts egy listát arról, hogy mit kérdezhet bárkitől, aki csatlakozik Önhöz a műsorban.
Ez segít abban, hogy lépést tartson a rögzítés során, és gondoskodjon arról, hogy epizódjai jól strukturáltak és zökkenőmentesek legyenek. A kérdések előzetes előkészítése jó módja annak, hogy megtervezze, ha vendégeket hív a műsorába.
Kezdje azzal, hogy agyaljon ki néhány podcast téma ötletet, amelyeket az első epizódban szeretne tárgyalni. Ha van néhány ötlete, alakítsa ki őket egy részletesebb szerkezetbe. Ne felejtsen el helyet hagyni a spontaneitásnak és a vitának.
Ha azt tervezi, hogy kikérdezi a vendégeket a műsorában, forduljon a potenciális interjúalanyokhoz, és egyeztessen egy megfelelő időpontot a beszélgetésre.
Néhány vendég kikérdezése rengeteg anyagot biztosít az epizódhoz. Ha minden fél számára megfelelő időpontot és dátumot ütemez be, akkor nem fog semmilyen problémába ütközni, amikor megpróbálja felvenni a kapcsolatot az interjúalanyokkal.
Gondolja át, kivel és miért szeretne interjút készíteni. Ha néhány emberre gondol, forduljon hozzájuk e-mailben vagy a közösségi médiában, és javasoljon időpontot egy csevegésre. Mindig tartsa tiszteletben az idejüket, és próbáljon meg a lehető legrugalmasabb lenni.
Most, hogy a felkészülés véget ért, ideje elkészíteni a legelső podcastot.
Ez az a pillanat, amire várt – itt az ideje, hogy megossza szenvedélyét a világgal. Az első epizód rögzítése segít túllendülni az idegeken, és ízelítőt ad abból, milyen podcast műsorvezetőnek lenni.
Állítsa be a felvevőkészülékét egy csendes helyiségben, és ellenőrizze, hogy minden megvan-e, amire szüksége van. Kapcsolja ki az értesítéseket, végezzen hangellenőrzést (hangfelvétel), ellenőrizze a fejhallgató- és mikrofonbemenetet, nyissa meg a rögzítőszoftvert, nyomja meg a rögzítést, és mentse az audiofájlokat (audio fájlokat).
Ha podcast interjút készít, kérje meg a vendéget, hogy kövesse ugyanazokat a felvétel előtti lépéseket, mint fent, majd nyissa meg a videokonferencia-szoftvert, hogy felhívja őket.
Ha felvette az epizódot, ideje finomítani.
Az utófeldolgozás segít törölni minden hibát, eltávolítani a kínos szüneteket, és gondoskodni arról, hogy az epizód zökkenőmentesen haladjon. Ez egy jó lehetőség arra is, hogy bármilyen bevezető podcast zenét vagy hangeffektust adjon hozzá.
Fogja meg felvételeit, nyissa meg a szerkesztőszoftvert, importálja az audiofájlt, távolítsa el a nem kívánt részeket, adjon hozzá bevezető podcast zenét/hangeffektusokat (opcionális), majd exportálja az új fájlt az Ön által választott formátumba (pl. mp3 fájlok).
Az utolsó lépés annak ellenőrzése, hogy az első epizód felfedezhető-e a különböző podcast könyvtárakba való felsorolással.
Ha felveszi műsorát a népszerű könyvtárakra, akkor a potenciális hallgatók teljesen új közönségét érheti el, mert az emberek megtalálhatják podcastját, amikor kapcsolódó kulcsszavakra keresnek.
A teljes folyamat az adott podcast könyvtártól függően változik, de általánosságban elmondható, hogy meg kell adnia a műsor címét, a podcast leírását, az RSS podcast feed URL-jét, a borítót és a kategóriát.
Az utolsó lépés a podcast hirdetésének megkezdése, hogy az emberek megtalálják és meghallgathassák.
Ha azt szeretné, hogy az emberek hallgassák a műsorát, és sikeres podcastot indítsanak el, tudatnia kell velük, hogy létezik. A podcast marketingje a legjobb módja annak, hogy felkeltse a figyelmet, és felkeltse az emberek érdeklődését az Ön által kínált szolgáltatások iránt.
Egyes népszerű módszerek közé tartozik a közösségi média, ha megosztja az egyes epizódokat a fiókjában, és külön oldalt hoz létre a műsorához, megszólítja az influencereket, vagy vendégbejegyzéseket küld be; blogírás, szinoptikus vagy show-notes stílusú bejegyzés írásával kiemelésekkel; sajtóközlemény küldése, hogy a médiát tájékoztassa új műsoráról; és reklámozás, online (Facebook hirdetések, Google AdWords) és offline (szponzorálás, kiállítások) egyaránt.
Tipp! Használja a LiveAgent közösségimédia-támogató szoftvert, és élvezze a fejlett automatizálás előnyeit a közösségimédia fiókok kommunikációjának egyszerűsítésére. Összekapcsolhatja az összes csatornáját, és egyszerűsítheti a kérdések megválaszolását. Minden privát üzenet egy postafiókba kerül. Hasznos, nem?
Ha van egy cél, mint amilyen a podcast-ellenőrző lista elindításának első lépése volt, akkor hasznos lesz annak meghatározásakor, hogyan szeretné mérni a műsora sikerét. Ezután nyomon követheti a következő kategóriák mérőszámait, ha azok megfelelnek a céljainak, és megtalálhatja az adatokból a legfontosabb kivonatokat.
Ez a legegyszerűbb nyomon követhető mérőszám, mert ez egy egyszerű szám, amely idővel felfelé (vagy lefelé) emelkedik. Megtekintheti az előfizetők számát a legtöbb podcast-könyvtárban, valamint a tárhely-platformon keresztül.
A letöltések számát a legtöbb podcast-könyvtárban vagy a tárhely platformon keresztül is megtekintheti. Ez a szám képet ad arról, hogy hányan hallgatják az epizódjait.
A webhelyére vagy blogjára mutató új linkek száma egy másik jó mérőszám a nyomon követésre. Használhat egy olyan eszközt, mint az Ahrefs, hogy megtudja, hány új hivatkozó domain hivatkozik webhelyére.
Ha nyomon szeretné követni, hogy az emberek milyen gyakran beszélnek a podcastjáról, beállíthat egy Google Alert-et a műsora nevéhez. Így bármikor értesítést kap, ha valaki megemlíti a podcastjét az interneten.
Ha van webhelye vagy blogja a műsorhoz, nyomon követheti a webhelyére érkező látogatók számát a podcast epizódokból. Ez a mutató képet ad arról, hogy marketingstratégiái mennyire hatékonyak a forgalom visszairányításában a webhelyére.
Ha konkrét célja van a podcastjával (például leadek generálása vagy eladások), akkor érdemes nyomon követnie hallgatói konverziós arányát. Ez a mutató megmutatja, hogy hányan hajtják végre a kívánt műveletet az epizód meghallgatása után.
Végül a siker egy másik jó mércéje a podcast-könyvtárakból kapott értékelések és vélemények száma és átlagos pontszáma. Ez a visszajelzés segíthet megérteni, hogy az emberek mit szeretnek (és mit nem) a műsorában, így megteheti a szükséges fejlesztéseket.
Először döntse el, hogy a sokféle podcast közül melyiket szeretné létrehozni, és melyik formátum lenne a legmegfelelőbb az ilyen típusú tartalomhoz. Másodszor, ügyeljen arra, hogy figyelemfelkeltő neve legyen a műsorának. Ezután keressen egy tárhely-platformot, ahol tudja, hogy az emberek előfizethetnek és letölthetik epizódjait. Ezután fektessen be kiváló minőségű audioberendezésekbe és szerkesztőeszközökbe, hogy biztosan professzionálisan szóljon podcastja. Végül azonosítsa azt a rést a piacon, amelyet podcastja betölthet, így kiemelkedik a többi közül, és tudni fogja, hogy van esélye a sikerre.
Ha már a kezdetektől fogva van közönség, akkor a hallgatók egy meglévő csoportját adják, akik érdeklődnek a mondanivalója iránt, ami nagy lökést jelenthet, ha Ön kezdő podcaster. Ennek ellenére közönség nélkül is indíthat podcastot. Lehet, hogy csak egy kicsit többet kell dolgoznia, hogy az emberek először ráhangolódjanak. Ha nincs meglévő hallgatói bázisa, amelyből meríthetne, próbálja meg felvenni a kapcsolatot barátaival, családjával és más potenciális hallgatóival a közösségi médián vagy online fórumokon, hogy tájékoztassa őket műsoráról.
Erre a kérdésre nincs mindenkire érvényes válasz, mivel a podcastok optimális megjelenési ütemezése a podcast témájától, az elérni kívánt közönségtől és egyéb tényezőktől függően változik. Egy jó szabály azonban az, hogy hetente legalább egyszer, ha nem gyakrabban adjon ki új epizódokat. Ez leköti hallgatóit, és további tartalmakért térnek vissza
Ez az előállítani kívánt tartalom típusától függően változik. A nap végén fontos, hogy kísérletezzen, és megtalálja azt, ami Önnek és közönségének a legmegfelelőbb. A legnépszerűbb formátumok közé tartoznak az interjúk, az egyéni műsorok, a kerekasztal-beszélgetések és a közösen üzemeltetett podcastok.
Ez a célközönségtől függ, de a lényeg az, hogy olyan témát válasszon, ami releváns és érdekes a hallgatói számára. Ezután kiváló minőségű podcast-tartalmat kell készítenie, amely segíti őket a tanulásban és a fejlődésben.
Webhely ellenőrzés ellenőrzőlista
Fedezze fel a LiveAgent webhely-ellenőrzési ellenőrzőlistáját, amely segít fenntartani weboldala minőségét a látogatók nyomon követésével, a tartalom karbantartásával és a biztonság ellenőrzésével. Optimalizálja webhelyét a jobb forgalom és felhasználói élmény érdekében, és ismerje meg, hogyan segíthet a lista az ügyfélkapcsolati és értékesítési csapatok hatékonyságának növelésében. Lépjen be és tudja meg, hogyan teheti webhelyét Google-barátabbá!
VoIP implementáció ellenőrzőlista
Készüljön fel a sikeres VoIP implementációra 18 lépéses ellenőrzőlistánkkal! Segítünk az üzleti célok meghatározásában, a megfelelő szolgáltató kiválasztásában, az alkalmazottak képzésében, és a hangposta üdvözlet létrehozásában. Fedezze fel, hogyan teheti gördülékennyé a folyamatot!
Call center biztonsági ellenőrzőlista
Fedezze fel a LiveAgent Call Center biztonsági ellenőrzőlistáját, amely segít megvédeni ügyfélszolgálatát a kiberfenyegetésektől. Ismerje meg a hozzáférés-ellenőrzési intézkedéseket, jelszókezelést, szoftverfrissítéseket és célzott képzéseket, hogy biztonságban tudhassa ügyfélkapcsolatait. Kattintson, hogy felfedezze a részleteket és biztosítsa call centere védelmét!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team