Ez az ellenőrzőlista segít a szoftver- és SaaS-értékelő webhelyek hatékony kezelésében, kiemelve a kategóriák kiválasztását, CTA-k kapcsolását és profil karbantartását. Fontos a vélemények gyűjtése és az ügyféltájékoztatás.
Függetlenül attól, hogy Ön egy startup, egy bejáratott szoftver tulajdonosa vagy egy saas cég, fontos, hogy online jelenjen meg a szoftverértékelési webhelyeken. Információkat kínál jelenlegi és potenciális ügyfeleinek termékeiről, lehetőséget ad visszajelzések megosztására és szoftveres tanácsadásra.
Ez az ellenőrzőlista lépésről lépésre útmutató a szoftvert szolgáltatásként használó induló vállalkozásoknak és cégeknek a termékjelenlét elindításához és kezeléséhez az értékelési webhelyeken (más néven értékelési portálok, platformok vagy csak az általános „webhelyek”). Nézze át ezt az ellenőrző listát és alakítson ki jól menedzselt jelenlétet a jelentős szoftver-ellenőrző webhelyeken.
A potenciális ügyfelek a meglévő felhasználók véleményében bíznak tapasztalataik tekintetében. Semmi sem haladja meg az őszinte felhasználói véleményeket, mivel a legtöbb fogyasztó (80%) elolvassa az online véleményeket, mielőtt megvásárolna egy terméket vagy szolgáltatást. Használja előnyére a véleményeket tartalmazó webhelyeket, kérje meg, hogy betekintést gyűjtsenek és rendszerezzenek a termékről, és tegye elérhetővé.
A felhasználói élmény hiteles kifejezései társadalmi bizonyítékok. Mint ilyen, a szoftverekről és a Saas-ról szóló valódi értékelések sokat segíthetnek.
Ügyfelek – Ha cégének online értékelései vannak, ügyfelei jobban értékelhetik termékét, és megalapozottabb döntéseket hozhatnak. A vásárlási döntések meghozatala előtt aktívan kérnek szoftveres tanácsokat az értékelési webhelyeken. Ezenkívül az ügyfelek a pozitív és negatív értékelésekre adott válaszai alapján ítélik meg szolgáltatását.
Az Ön vállalkozása – A szoftverértékelési webhelyek tájékoztatnak a termékről, bemutatják, sőt reklámozzák is. Általában lehetősége van a fizetett promóciókra való frissítésre (választhatja a felugró ajánlásokat, vagy felhasználhatja a véleményező webhelyek különféle marketingeszközeit).
Értékesítési csapat – A frissített verzióik részeként egyes áttekintő webhelyek kapcsolatfelvételi űrlapokat kínálnak, amelyeket az értékesítési csapat potenciális ügyfelek forrásaként használhat.
Rengeteg szoftver-áttekintő webhely található, ahol kereshet. Egyesek a mobilalkalmazásokra összpontosítanak, míg mások a termékek szélesebb körét fedik le. Első lépésként válasszon egyet vagy többet, és regisztráljon.
Írja be a keresőbe, hogy milyen szoftverrel rendelkezik, és írjon be véleményeket, pl. „help desk szoftver + vélemények” vagy „csevegés + vélemények”.
Az első oldalon megjelenők (például Capterra, GetApp stb.) remek választás lehet kezdésnek. Ne feledje, hogy a kijelölés a lekérdezéssel együtt változik.
Kövesse a kiválasztott webhelyen található utasításokat, és menet közben hozzon meg néhány döntést. Először válassza ki, hogy a LinkedIn, a Google vagy az e-mail címén keresztül regisztrál.
Ügyeljen arra, hogy regisztráljon eladóként
A következő lépésben válassza ki a kívánt fióktípust.
Az áttekintő webhelyek általában ingyenes és fizetős fiókokat kínálnak, néhányan pedig PPC vagy éves előfizetést. Ebben a szakaszban gondolja át a költségvetési lehetőségeit, és ez alapján hozza meg a döntést.
TIPP: A webhely értékelésének kezdetén érdemes lehet ingyenes fiókot választani. Miután beállította a profilját, és jobban megismeri az áttekintő webhelyet, választhat fizetős lehetőséget is. Akárhogy is, jó tudni, hogy van lehetősége terméke reklámozására.
A legnépszerűbb szoftveráttekintő webhelyek listája:
A legtöbb áttekintő webhely sok kategóriát kínál, amelyekbe az Ön szoftvere beilleszthető. Egyesek lehetővé teszik, hogy tetszőleges számú kategóriát válasszon. Néhányan azonban szigorúbbak, lehetővé téve csak a fő kategória kiválasztását, és néhány további kategóriát.
Kísértést érezhet, hogy minél több kategóriát válasszon. Előfordulhat azonban, hogy ez nem a legjobb stratégia, mivel megzavarhatja ügyfeleit a termék tervezett felhasználásával kapcsolatban.
Válassza ki a termékét legjobban leíró kategóriát.
Az értékelési webhely profilja az a hely, ahol meglévő és potenciális ügyfelei minden információt láthatnak a termékről. Tekintsen rá úgy, mint egy közösségimédia profilra, amely lehetőséget kínál szolgáltatása funkcióinak leírására.
A kitöltési folyamat magától értetődő. Ez magában foglalja az információk beírását, de érdemes energiát fektetni a jó elvégzésére.
Legyen kreatív, és használja szövegírási készségeit, valamint széleskörű tudását a termékről és annak jellemzőiről. Tartsa szem előtt az ügyfelek szempontjait, és emelje ki szolgáltatása legjobb tulajdonságait.
Ne feledje, hogy a profilt később szerkesztheti, illetve bővítheti vagy módosíthatja. A rendszeres frissítések a karbantartás részét képezik, és nagyon kívánatosak.
Egyes haladó értékelésű webhelyek lehetőséget kínálnak több nyelv hozzáadására. Ha induló vállalkozása vagy cége nemzetközi szinten működik, a profil fordítások pozitívan befolyásolhatják a konverziós arányt.
Győződjön meg róla, hogy a fordításokat megfelelően elkészítették, és azt nyelvi szakértők és ideális esetben egy helyi ismeretekkel rendelkező személy ellenőrizte, mivel a nyelvi árnyalatok különlegesek lehetnek. A hanyag fordítás szakszerűtlennek tűnhet, vagy nemkívánatos mulatságos félreértésekhez vezethet.
A nyelvválasztás az értékelő webhelyekenként változik, ahogy itt látható.
Számos szoftveráttekintő webhely kínál különféle CTA gombokat, amelyek közvetlenül az Ön oldalaira irányítják a potenciális ügyfeleket. Kivágja a középső lépést, és az áttekintésből egyértelmű az útvonal a webhelyére. Ezért célszerű stratégiai figyelmet fordítani a cselekvésre ösztönző gombokra.
Ilyen CTA-k például a próbaverzió regisztrációs gombjai, az ingyenes fiókgombok, a termékbemutatók vagy az árképzési oldal átirányításai.
Győződjön meg arról, hogy megfelelően vannak elhelyezve és összekapcsolva, hogy ügyfelei könnyen megtalálják, amit keresnek.
A legtöbb marketingszakemberhez hasonlóan Ön is szeretne a lehető legtöbbet tudni forgalmi forrásairól. Minél többet tud a forrásokról, annál jobb marketing döntései lesznek.
A legtöbb haladó véleményezési webhely lehetőséget kínál UTM-címkék hozzáadására, így nyomon követheti a véleményező webhely teljesítményét. Ez különösen fontos, ha PPC kampányt futtat.
Fedezze fel profilját ezekhez a lehetőségekhez, adja hozzá UTM-jeit, és tesztelje őket.
Ha elégedett a profiljával, ideje elkezdeni gyűjteni ezeket a remélhetőleg pozitív véleményeket.
Számos módja van ennek. A legjobb megoldás az, ha e-mailt küld jelenlegi ügyfeleinek, és udvariasan megkéri őket, hogy írjanak véleményt egy általuk választott webhelyen. A tényleges felhasználók már dolgoztak a termékkel, így tudják, mit szeretnek és mit nem, így könnyen írhatnak valódi véleményt. Az őszinte vélemények csak az a társadalmi bizonyíték, amelyet a potenciális ügyfelek keresnek.
Egyes szoftverértékelési webhelyek olyan szolgáltatást kínálnak, ahol online értékeléseket gyűjtenek az Ön számára. Ügyfelei kis összegű kompenzációt kapnak az értékelés megírására fordított idejükért különféle utalványok vagy egyéb ösztönzők formájában. Legyen óvatos, amikor megosztja ügyfelei adatait, például e-mail-címeit más felekkel. Lehet, hogy néhányan nem örülnek neki. Próbálja meg őket szervesen beszerezni.
Alapvető fontosságú, hogy profilját aktívan és naprakészen tartsa, de ne számítson gyors értékelésekre. Ne feledje, hogy némi időbe telhet, amíg értékelései és online értékelései összeállnak, ezért legyen türelmes.
Rendszeresen frissítse. Adjon hozzá információkat az új funkciókról és/vagy változásokról a szoftverben vagy a Saas-ban.
Rendeljen ki egy személyt vagy csoportot a marketingcsapatból, aki felelős az értékelési webhely profiljáért. Vagy ha Ön egy induló vállalkozás, és még nem rendelkezik a megfelelő erőforrásokkal, állítson be ütemezést a profil rendszeres frissítéséhez.
Egyes speciális értékelési webhelyek lehetőséget kínálnak arra, hogy kijelölje fiókkezelőjét, aki segít profilja karbantartásában, és hasznos információkkal látja el Önt. Tartsa velük a kapcsolatot, hogy ne maradjon le egyetlen fontos frissítésről vagy változásról sem.
Három fő összetevő van ahhoz, hogy hatékonyan kiaknázzuk az értékelési webhelyben rejlő lehetőségeket. Az egyik maga a profil, a másik maguknak az online értékeléseknek az értéke, a harmadik pedig a rájuk adott válaszok.
Minden alkalommal, amikor a termékről új értékelést tesznek közzé, e-maileket fog kapni a regisztrációhoz használt címre. Tehát próbáljon meg a lehető leghamarabb válaszolni. Ha rendelkezik jegykezelő rendszerrel, biztos lehet benne, hogy véletlenül sem hagyja figyelmen kívül az értékelést, sőt, a megfelelő személynek fog válaszolni.
Adjon tájékozott és személyre szabott válaszokat a véleményekre. Ne feledje, hogy a valódi értékelések milyen kritikus fontossággal és előnyökkel járnak az Ön számára.
Válaszoljon a pozitív véleményekre is. Ne feledje, hogy az ügyfél értékes idejét fordította tapasztalatainak megosztására. Tudomásul kell venni. Ráadásul a pozitív értékelések jó érzés, és ez motiválja Önt és csapatát.
A negatív vélemény nem feltétlenül rossz dolog. Értékes visszajelzést ad arról, hogy mit kell javítani a termékén, és lehetőséget ad arra, hogy megmutassa valódi törődését és professzionalizmusát. Különösen negatív vélemény esetén az Ön válasza fontosabb, mint a tényleges vélemény. Ez azt mutatja, hogy hajlandó és képes azonnal kezelni a problémát. Jelzi potenciális ügyfelei számára, hogy komolyan veszi visszajelzéseiket.
Tekintse meg az alábbi példákat.
Hozzon létre egy jó profilt – Ha szükséges, módosítsa, és rendszeresen frissítse.
Telepítse a cselekvésre ösztönzést – Tegye magát könnyen elérhetővé.
Kövesse nyomon a forgalmat – Ismerje meg forrásait.
Hívjon meg véleményeket – Kérje meg meglévő felhasználói visszajelzését.
Válaszoljon a pozitív és negatív véleményekre – Legyen személyes, szabja testre és legyen gyors.
Használja a Google-t az Önéhez hasonló termékeket bemutató webhelyek kereséséhez. Az előbbiek mindenképpen megérnek egy próbát.
Ez a kategóriájában lévő versenytől függ. Kutasson, és forduljon fiókkezelőjéhez, hogy minél több információhoz jusson, mielőtt elkezdi.
A legjobb értékelést végző webhelyek lehetőséget biztosítanak arra, hogy saját követőkódokat vagy UTM-eket adjon hozzá a CTA-khoz vagy más hivatkozásokhoz a profiljában.
Kérje meg ügyfeleit, hogy értékeljék Önt vállalati profiljában, vagy használják az értékelő portál által biztosított szolgáltatást.
SaaS ügyfél beléptetés ellenőrzőlista
Ne hagyja, hogy az esetleges red flag korai lemorzsolódást okozzok. Tekintse meg SaaS-ügyfeleink belépési ellenőrzőlistáját, és tegye meg a megfelelő lépéseket.
Webhely ellenőrzés ellenőrzőlista
Fedezze fel a LiveAgent webhely-ellenőrzési ellenőrzőlistáját, amely segít fenntartani weboldala minőségét a látogatók nyomon követésével, a tartalom karbantartásával és a biztonság ellenőrzésével. Optimalizálja webhelyét a jobb forgalom és felhasználói élmény érdekében, és ismerje meg, hogyan segíthet a lista az ügyfélkapcsolati és értékesítési csapatok hatékonyságának növelésében. Lépjen be és tudja meg, hogyan teheti webhelyét Google-barátabbá!
Ügyfélszolgálati audit ellenőrzőlista
Töltse ki ezt az ügyfélszolgálati ellenőrzési ellenőrzőlistát, hogy egyértelmű áttekintést kapjon ügyfélszolgálata jelenlegi állapotáról, és megtehesse a szükséges lépéseket annak javítására.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team