Új weboldal indítása előtt áll? Ha igen, először futtassa végig ezt a keresőoptimalizálási ellenőrzőlistát. A jól optimalizált webhely kritikus fontosságú a keresőmotorokban való magas helyezés eléréséhez és a forgalom növeléséhez. Ebben az ellenőrző listában megvitatjuk azokat a legfontosabb lépéseket, amelyeket meg kell tennie ahhoz, hogy webhelyét az első naptól kezdve SEO-baráttá tegye.
Ha csak most kezdi el létrehozni az új webhelyet, fontos, hogy időt fordítson a webhely keresőmotorokra való optimalizálására, és vegye figyelembe a rangsorolási tényezőket. A jó hír az, hogy egy webhely SEO-jának nem kell bonyolultnak lennie, és a legtöbb esetben meglehetősen gyorsan elvégezhető.
Egy kis erőfeszítéssel láthatóbbá teheti webhelyét a keresőmotorok számára, és több organikus forgalmat generálhat.
Ez a keresőoptimalizálási útmutató azoknak a vállalkozásoknak és webhelytulajdonosoknak készült, akik most kezdik az új webhely létrehozását. Azonban még akkor is, ha webhelye néhány éves, mindig jó ötlet áttekinteni ezeket a lépéseket, hogy biztosan ki tudja használni a legújabb keresőoptimalizálási technikákat.
Tehát melyek azok a legfontosabb lépések, amelyeket meg kell tennie?
A keresőoptimalizálás a kulcsszókutatással kezdődik.
Hacsak nem végez megfelelő kulcsszókutatást, nem fog rangsorolni a megfelelő keresési kifejezéseken. Az eredmény az lesz, hogy webhelye nem jut elegendő forgalomhoz, ami azt jelenti, hogy nem fog olyan jól átalakulni, mint amennyire képes lenne.
Először meg kell határoznia webhelye témáját. Ha már van egy általános elképzelése arról, hogy miről szól webhelye, megkezdheti a tartalom szempontjából releváns célkulcsszavak azonosítását.
Magukat a keresőmotorokat is használhatja olyan kulcsszavak megtalálására, amelyeket az emberek ténylegesen használnak az online információkereséshez. Ha például a „pizza” kulcsszót szeretné megcélozni, akkor írja be a Google-ba, és nézze meg, milyen egyéb kapcsolódó kulcsszavak jelennek meg a találatok között.
Figyelemmel kísérheti a márkaemlítéseket és a verseny kulcsszavait is, hogy képet kapjon arról, hogy mások mit céloznak. Miután megvan a célkulcsszó-lista, elkezdheti beépíteni azokat a tartalomba és a webhely architektúrába.
Ez az egyik legfontosabb lépés a webhely keresőmotorokhoz való optimalizálása során. A domain név kiválasztásakor ügyeljen arra, hogy az pontosan leírja vállalkozását vagy webhelyét.
Amikor regisztrál egy domain nevet, akkor megkapja a megfelelő IP-címet is, amelyhez a webhelye társítva lesz, amíg Ön a tulajdonosa. Ez azért fontos, mert a keresőmotorok IP-címeket használnak a webhelyek tárolási helyének meghatározásához.
A webhely optimalizálásának következő lépése a megfelelő webes platform kiválasztása. Döntéskor ügyeljen arra, hogy olyan keresőbarát megoldást válasszon, amely lehetővé teszi webhelye SEO egyszerű javítását.
Ez egy olyan eszköz, amelytől évekig függni fog – szerkesztheti a meglévő oldalakat, és újakat adhat hozzá, különösen, ha van blogja. A platform semmilyen módon nem korlátozhatja Önt.
A legnépszerűbb SEO-barát webes platformok közé tartozik:
A webhely beállításakor fontos, hogy körültekintően válasszon témákat és bővítményeket. A téma kiválasztásakor ügyeljen arra, hogy olyan témát válasszon, amely jól kódolt és SEO-hoz készült.
A SEO-barát témákat a keresőmotorok szem előtt tartásával tervezték. Általában olyan beépített funkciókkal rendelkeznek, amelyek segítenek javítani webhelyének rangsorolását a keresőmotorok eredményoldalain (SERP), például optimalizált kóddal és metaadatokkal.
Nincs olyan konkrét téma, amely miatt magasabb helyezést érhetne el, vagy olyan téma, amely károsítaná SEO stratégiáját. Ehelyett vegyen figyelembe olyan tényezőket, mint például:
Mielőtt döntést hozna, tekintse át az értékeléseket, véleményeket és sikertörténeteket egy adott témával kapcsolatban.
A webhely megtervezésekor fontos, hogy az olvasók és a keresőmotorok számára is könnyen eligazodjon rajta.
A webhely szerkezetének megtervezésekor ütemtervet készít. Az oldalak egyértelmű hierarchiájával, valamint kulcsszavakban gazdag címekkel és leírásokkal javíthatja webhelye rangsorát a SERP-ben.
A webhely szerkezetének megtervezése és tartalmának rendszerezése nagyon időigényes folyamat, de megéri a fáradságot. Kezdje azzal, hogy létrehozza a webhelyén kívánt oldalak listáját, majd hozzon létre egy hierarchiát a kezdőlaptól kezdve az egyes oldalakig.
Tipp: Egy oldal legfeljebb három kattintással lehet a webhely mélyén.
A jól szervezett és intuitív navigáció kulcsfontosságú a webhely keresőoptimalizálása szempontjából. Győződjön meg arról, hogy menüelemei könnyen elérhetőek, és minden oldal elérhető a főmenüből. Ezenkívül használjon egyértelmű címkéket a navigációs gombokhoz, hogy a látogatók tudják, merre tartanak.
A látható és könnyen elérhető navigációs menüelemek arra ösztönzik a látogatókat, hogy felfedezzék webhelyét. Ha nem találják, amit keresnek, csalódottan távoznak, és valószínűleg soha nem térnek vissza.
Erre a kérdésre nincs mindenkire érvényes válasz. Van azonban néhány dolog, amit megtehet, hogy felhasználóbarátabbá tegye a navigációt.
Tipp: Mindig gondoljon a látogatók viselkedésére (mire kattintanak, hogyan lépnek kapcsolatba), és ne felejtsen el hozzáadni például közösségi profilokat, hogy forgalmat irányítson közösségi oldalaira.
A rövid, tömör és kulcsszavakban gazdag URL-ek javítani fogják webhelye SEO rangsorát.
Ha kulcsszavakat vesz fel az oldal URL-jébe, akkor a Google és más keresőmotorok jobban megérthetik, miről szól az oldal. Ez viszont elősegítheti, hogy webhelye magasabb helyezést érjen el a SERP-ben.
Kezdje azzal, hogy ellenőrizze, hogy a tartalomkezelő rendszere (CMS) lehetővé teszi-e az URL-struktúra módosítását. Ha igen, győződjön meg arról, hogy beállította a 301-es átirányításokat a régi URL-ekről az újakra.
Ha a CMS-je nem teszi lehetővé az URL-struktúra megváltoztatását, még mindig van néhány tennivaló:
A kezdetektől fogva figyelnie kell webhelye reagálóképességére. Egyre növekszik azoknak a száma, akik telefonjukon és táblagépükön böngészik a világhálót, így nem akarunk potenciális ügyfeleket veszíteni azzal, hogy olyan weboldalunk van, amely nem néz ki jól a kisebb képernyőkön.
A Google kijelentette, hogy a mobilbarát webhelyeket előnyben részesítik SERP-jeikben. Ez azt jelenti, hogy ha webhelye nem rendelkezik sokoldalú dizájnnal, akkor büntetést kaphat, és alacsonyabb rangsorolást kaphat, mint azok, amelyeknek van.
Először is győződjön meg arról, hogy az összes tartalom nagyítás nélkül is olvasható. Használjon nagy gombokat és könnyen navigálható menüket, és kerülje a flash vagy más olyan beépülő modulok használatát, amelyeket a legtöbb mobileszköz nem támogat. Tesztelje webhelyét különböző eszközökön, hogy megbizonyosodjon arról, hogy jól működik és jól néz ki.
Manapság nincs mentség arra, hogy ne használjon SSL-tanúsítványt/HTTPS-titkosítást webhelyén. Ha továbbra is HTTP-t használ, itt az ideje frissíteni.
A Google egyre nagyobb prioritást tulajdonít az SSL-tanúsítványokat használó webhelyeknek, ezért érdemes a lehető leghamarabb átállítani webhelyét erre a protokollra. Ezen túlmenően, az SSL-re váltás lehetővé teszi a Google Analytics használatát webhelyén, és megvédi azt a rosszindulatú programoktól és a hackerektől.
SSL-tanúsítványt kell vásárolnia egy megbízható szolgáltatótól, majd telepítenie kell a tanúsítványt a webszerverére. Az új protokoll használatához frissítenie kell a webhely összes hivatkozását.
A kereső botok indexeléssel találják meg a nyilvánosan elérhető weboldalakat. A szervereiken talált összes információ másolatát megőrzik. Amikor aztán a felhasználó keresést végez, a motor releváns találatokat jelenít meg számára.
Egyszerűen fogalmazva, ha webhelye nincs feltérképezve és indexelve, akkor nem jelenik meg a keresőmotorok eredményoldalain.
Miközben az indexelésről beszélünk, el kell küldenie webhelyét a Google Search Console-nak, hogy lehetővé tegye a keresőrobotok számára.
Lehetővé teszi, hogy megnézze, hogyan teljesít webhelye a Google keresési eredményei között, és segít diagnosztizálni és kijavítani azokat a hibákat, amelyek megakadályozhatják webhelye előkelő helyét. Ezenkívül értékes betekintést nyerhet abba, hogy az emberek milyen kulcsszavakkal találják meg webhelyét.
Webhelye Google Search Console-ban történő beállításának folyamata meglehetősen egyszerű:
Manapság a Google Cégem már nem opcionális funkció, hanem minden online jelenlét elengedhetetlen része.
Webhelye az egyik legfontosabb marketingeszköz. Ha felveszi a Google Cégem Profiljába, megkönnyíti az ügyfelek megtalálását és felkeresését. Ezen túlmenően, ha a profiljában van egy ellenőrzött webhely, az természetesen segíthet a SERP-ek rangsorának javításában is.
Ha webhelyét fel szeretné tüntetni a Google Cégem Profiljában, meg kell adnia a következő információkat:
A tartalomstratégia a SEO egyik legfontosabb szempontja. Rendszeresen kell releváns tartalmat hozzáadnia webhelyéhez.
Amellett, hogy professzionális imázst épít a márka köré, a jó minőségű tartalom a SEO-t is javíthatja. Megtartják a látogatók elkötelezettségét és érdeklődését vállalkozása iránt.
A tartalmi ötletek vállalkozása és közönsége szerint változnak, ezért erre a kérdésre nincs általános válasz. Az alábbiakban néhány általános tippet kell megjegyezni a tartalom létrehozásakor:
Lehetőség van még jobban lekötni ügyfeleit és lekötni a figyelmüket. Hozzáadhat például vásárlói véleményeket, hogy még jobban meggyőzze a látogatókat a konverzióról.
Ügyeljen arra, hogy webhelye minden oldalán egy elsődleges kulcsszót célozzon meg. Ez segít javítani a keresőoptimalizáláson, és megkönnyíti az ügyfelek számára, hogy megtalálják a keresett információkat az Ön webhelyén.
Ha minden oldalhoz megcéloz egy elsődleges kulcsszót, az azt jelzi a Google-nak, hogy az oldal kifejezetten az adott témáról szól. Így növelheti annak esélyét, hogy előrébb kerüljön a keresési eredmények között.
Ha termékeit vagy szolgáltatásait több nyelven is kínálja, fontos, hogy webhelyét felkészítse az adott nyelvi verziókra.
Mert lehetővé teszi olyan külföldi közönség megcélzását, akik anyanyelvükön keresnek információkat az Ön termékeiről vagy szolgáltatásairól. Webhelyének különböző nyelvekre történő optimalizálása segíthet a külföldi keresőkben elért helyezésének javításában is.
Amikor webhelyének SEO-ra optimalizálása van, fontos, hogy lépést tartson a Google legújabb frissítéseivel. A jó hír az, hogy a legtöbb népszerű webes platform tartalmaz olyan funkciókat, amelyek segítségével naprakész maradhat a legújabb trendekkel.
A forgalom csökkenését tapasztalhatja, ha webhelye nincs optimalizálva a Google algoritmusának jelenlegi verziójára. A legfrissebb Google algoritmus-frissítések ellenőrzésével biztosíthatja, hogy webhelye úgy van beállítva, hogy javítsa a keresőoptimalizálást, és minimálisra csökkentse annak kockázatát, hogy a Google megbüntesse.
Figyelnie kell a legújabb Google-frissítéseket olyan blogok olvasásával, mint a MOZ, a Search Engine Land és mások. Ezenkívül a Google Analytics vagy bármely más elemző eszköz segítségével figyelemmel kell kísérnie, hogy mi működik és mi nem.
Rendszeresen ellenőrizze az esetleges hibákat, és a lehető leghamarabb javítsa ki azokat.
A technikai SEO hibák megakadályozhatják, hogy webhelye előkelő helyen szerepeljen a SERP-ben. Egyes esetekben az ilyen hibák akár a Google általi letiltását is eredményezhetik, ezért fontos, hogy ezeket mielőbb észleljük és kijavítsuk.
A jól optimalizált metaleírások és cím címkék a SEO folyamat nagyra értékelt részei. Annak érdekében, hogy a legtöbbet hozhassa ki ebből, győződjön meg arról, hogy webhelye cím címkéi és metaleírásai megkülönböztethetőek.
Az egyéni cím címkék és metaleírások segítenek előrébb kerülni a keresőkben. Ezenkívül javítják az átkattintási arányt, ami jobb minőségű forgalmat és konverziókat eredményezhet.
Az egyik tényező, amelyet a Google figyelembe vesz a webhelyek rangsorolásakor, a betöltési sebességük és a szerver válaszideje (mennyi idő telik el, miután egy webkliens kérést küld).
A lassú szerver válaszidő negatívan befolyásolhatja a felhasználói élményt, és arra késztetheti a látogatókat, hogy elhagyják webhelyét, valamint rontja webhelye SEO besorolását.
Miután megállapította, hogy probléma van webhelye betöltési sebességével, néhány lépést megtehet a javítása érdekében.
A webhely üzemideje annak elérhetőségére és hozzáférhetőségére vonatkozik.
Az állásidő olyasmi, amely a rendszer karbantartása során időnként előfordul. A domainjét felkereső látogatók nem férhetnek hozzá a webhelyéhez, amikor az nem működik.
Ez büntetést vonhat maga után a keresőmotorok részéről, így láthatatlan lesz a felhasználók számára. Valós problémát jelent, de bizonyos mértékig megelőzheti.
Néhány dolgot megtehet webhelye magas rendelkezésre állási idejének biztosítása érdekében:
Ha webhelye egyik oldalát összekapcsolja a másikkal, akkor bejövő hivatkozásokat hoz létre. A kimenő linkek azok, amelyek más webhelyekre irányítanak.
A linképítési taktikák azért fontosak, mert ezek segítségével növelheti webhelye tekintélyét és láthatóságát. A minőségi visszamutató linkek azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy webhelye hiteles információforrás.
Számos módja van a webhely más oldalaira mutató hivatkozásoknak. Használhat horgonyzót, amely egy (a szövegben elrejtett) hivatkozás, amely egy másik oldalra vezet. Ennek másik módja annak az oldalnak az URL-címének használata, amelyre hivatkozni kíván. Létrehozhat egy hiperhivatkozást is, amely egy speciális hivatkozástípus, amely új ablakban nyílik meg.
Webhelye egészségének megőrzése elengedhetetlen a jó keresőoptimalizáláshoz.
Számos különböző módszer létezik a webhely állapotának nyomon követésére a teljesítmény szempontjából, de az egyik leghatékonyabb a Google Analytics. Ez az ingyenes szolgáltatás rengeteg információt nyújt webhelye teljesítményéről, többek között:
A Google Analytics egy hatékony eszköz, és elengedhetetlen, hogy használja, ha javítani szeretné webhelye SEO-n. Ügyeljen arra, hogy beállítson egy fiókot, és adjon hozzá követőkódot webhelyéhez, hogy elkezdhesse nyomon követni webhelye teljesítményét.
A közösségi média fontos a SEO terén, és óriási hatással lehet, különösen az új webhelyeken.
A felhasználókkal való interakció és a rendszeres tartalom közösségi médiában való közzététele segít a márka online bizalmának kiépítésében (ami segít a SEO-ban). A közösségi média a természetes linkek megszerzésével is fellendítheti a SEO-t.
Osszon meg egy érdekes tartalmat a közösségi médiában. Ezt továbbadhatják más felhasználóknak, és ennek eredményeként megjelenhetnek külső forrásokban, például fórumokon.
A linképítés a hatékony helymeghatározás kulcsfontosságú eleme, így a linkek ilyen módon történő megszerzése javítja a SEO-t. Használja ki ezt, és próbáljon meg a lehető legtöbb lehetőséget megadni a követőivel való interakcióra (tegyen közzé vonzó tartalmat, használjon videókat, érezze jól magát ezzel a kreatív folyamattal).
Rendszeresen válaszoljon kérdéseikre, megjegyzéseikre és véleményükre – a LiveAgent hasznos lehet itt. Tekintse meg ezt a közösségimédia-támogató szoftvert, amely az összes interakciót egy postafiókba gyűjti, így egy helyről kezelheti őket. Ennek eredményeként könnyebb lesz a kapcsolatot tartani az ügyfelekkel.
It can be used as a guide to help you optimize your website for search engines. It includes key steps that you need to take into account, such as optimizing your domain name, web platform, checking for Google updates, and setting up SSL certificates. Use our checklist, adjust it to your needs, and enjoy an SEO-friendly site.
In most cases, it's fairly easy and can be done in a short amount of time. Here is a list of the most important things to do: make sure your website is registered with Google Search Console and submit your XML sitemap; add keywords to your title tags, meta descriptions, and header tags; optimize your images for search engines; include links to other websites and blog posts; use keyword-rich anchor text for your links and create a blog and add new content regularly.
There are a number of different tools that you can use to find relevant keywords for your website. The Google Adwords Keyword Planner is a good place to start. You can also use Google Search Console to identify keywords that people are using to find your website. These tools are very popular so you will have no problems finding tutorials on how to use them.
You can use a number of different tools to assess your website's SEO, but the most popular one is Google PageSpeed Insights. This tool will give you a score for both mobile and desktop devices, as well as tips on how to improve your rating.
Webhely ellenőrzés ellenőrzőlista
Fedezze fel a LiveAgent webhely-ellenőrzési ellenőrzőlistáját, amely segít fenntartani weboldala minőségét a látogatók nyomon követésével, a tartalom karbantartásával és a biztonság ellenőrzésével. Optimalizálja webhelyét a jobb forgalom és felhasználói élmény érdekében, és ismerje meg, hogyan segíthet a lista az ügyfélkapcsolati és értékesítési csapatok hatékonyságának növelésében. Lépjen be és tudja meg, hogyan teheti webhelyét Google-barátabbá!
Új ügyfél beléptetési ellenőrzőlista
Az új ügyfél beléptetése különös figyelmet igényel. Gondoskodjon arról, hogy semmiről ne maradjon le, használja ingyenes új kliens-beléptetési ellenőrzőlistánkat.
Vállalkozás indítása ellenőrzőlista
Vállalkozásalapítási ellenőrzőlistánk segít abban, hogy egy ötletből vállalkozást vezessen. A végső, pontról pontra útmutató.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.