A távmunka ellenőrzőlista tippeket ad a sikeres otthoni munkavégzéshez, beleértve a munkaidő meghatározását, kommunikációt, biztonságot, és az alkalmazottak jólétének figyelembevételét.
A távmunka trendje folyamatosan növekszik, ahogy egyre több vállalkozás alkalmazza. Ha Ön egyike ezeknek a munkáltatóknak egy távoli csapattal, elengedhetetlen, hogy minden zökkenőmentesen működjön.
Ez az ellenőrző lista felvázolja a távoli csapat kezelésének alapvető lépéseit, hogy vállalkozása virágozhasson.
Útmutató a munkaadóknak, amelyek segítségével távolról irányíthatják csapataikat. Ez magában foglalja a megfelelő eszközök és eljárások beállítását, valamint kommunikációs terv elkészítését.
A távmunka számos előnnyel jár, de a személyes kapcsolat nélküli csapat irányítása kihívást jelenthet. Ez az ellenőrzőlista segít abban, hogy csapata jó úton haladjon és eredményes legyen, amíg távol vannak az irodától. A munkavállaló és a munkáltató profitál majd belőle, mivel a kommunikáció néhány alapszabályát meghatározza.
Távmunka ellenőrző listánk hasznos lehet nekik:
Világosan határozza meg azt az időt, ameddig az alkalmazottai várhatóan dolgoznak.
Az alkalmazottaknak és a munkáltatóknak is tisztában kell lenniük ezzel. Ha az emberek nincsenek tisztában a munkaidejükkel, az termelékenységi és hatékonysági problémákhoz vezethet.
Kérdezze meg az alkalmazottakat, hogy melyik időpont a legmegfelelőbb számukra a munkájuk elvégzésére. Döntse el, mi a legjobb csapatának, legyen az pontos munkaidő vagy rugalmas időbeosztás.
Időgazdálkodási eszközök, például Trello vagy Toggl stb.
Győződjön meg arról, hogy alkalmazottai megértik felelősségüket. Ügyeljen arra, hogy ne végezzen mikromenedzselést, mert ez csak frusztrációhoz és alacsonyabb termelékenységhez vezet.
Minél világosabban érti mindenki feladatait és elvárásait, annál termelékenyebb lesz a munkahely. A munkaadók felelősségre vonhatják majd a munkavállalókat tetteikért, miközben az alkalmazottak úgy érzik majd, hogy van hangjuk.
Készítsen munkaköri leírásokat, amelyek leírják az egyes pozíciók feladatait, és ezeket szükség szerint frissítse. Tájékoztassa munkatársait, ha bármilyen lehetséges változás történik.
Az olyan együttműködési eszközök, mint a Trello, Asana vagy Basecamp, konkrét feladatokat hoznak létre az alkalmazottak számára, és nyomon követik az előrehaladásukat.
Állítson be világos távmunka szabályzatot a szabadságokra, a szünetekre, és a betegnapokra vonatkozóan.
A munkaadóknak kezelniük kell a távolléteket a munka folytatása érdekében, miközben a munkavállalóknak tudniuk kell, hogy mi az, ami elfogadható a szabadságolás szempontjából.
A legjobb, ha legalább néhány nap szabadságot engedélyez, néhány fizetett, mások pedig fizetés nélküli, az egyes alkalmazottak konkrét szabályzatától függően. Egyes munkáltatók még korlátlan szabadságot is engedélyeznek, de ez általában mindkét fél bizalmát és a felügyelet nélküli, felelősségteljes munkavégzés iránti elkötelezettséget követeli meg. Kérje meg a személyzetet, hogy a lehető legkorábban kérjék ki szabadnapjukat.
A Google Dokumentumok vagy Táblázatok segítségével hozzon létre egy fájlt, amelyben mindenki szabadnapokat kérhet, jegyzeteket fűzhet hozzá, és valós időben láthatja a változásokat.
Tervezze meg, hogy milyen gyakran, hol és mikor kell megbeszéléseket tartani.
A találkozóknak gyakorlatiasnak és hatékonynak kell lenniük, ha rendszeresen meg akarja tartani őket. Így mindenki az aktuális feladatra koncentrálhat anélkül, hogy időt veszítene.
Rendszeres értekezletet kell létrehoznia a csapat frissítéseihez. Például minden péntek reggel vagy szerda délután. Ad-hoc találkozókat is szervezhet, ha valamit azonnal meg kell beszélni.
A Slack, a LiveWebinar, a Zoom vagy a Google Hangouts mind nagyszerű videokommunikációs eszközök.
A kommunikáció kulcsfontosságú minden távoli csapat számára. Határozza meg a kommunikációs irányelveket, és győződjön meg arról, hogy mindenki betartja azokat.
A dolgok gyorsan kaotikussá válhatnak, ha nincs kommunikációs terve. Ahhoz, hogy mindenki tájékozódjon, meg kell teremteni a hatékony és gyors kommunikációt.
Elengedhetetlen, hogy legyen mód a projektek előrehaladásának nyomon követésére, hogy megállapíthassa, ha valaki lemaradt. Ezenkívül hasznos látni, mit csinál a csapat nap mint nap.
Az ügyfelekkel való kommunikáció egyszerűsítéséhez használjon jegykezelő szoftvert, például a LiveAgentet. E-mailjei, csevegései, hívásai, közösségi média említései és más csatornákról érkező üzenetei egy univerzális postafiókba kerülnek. Ez megkönnyíti a kommunikációt és magasabb ügyfél-elégedettségi szintet eredményez.
Milyen eszközökkel lehet egyszerűsíteni a kommunikációt?
Ahhoz, hogy mindenki ugyanazon az oldalon állhasson és ugyanabba az irányba haladhasson, minden csapatnak közös értékekre és célokra van szüksége.
A vállalati irányelvek elősegítik a jövőbeni alkalmazottak vonzását, de elengedhetetlenek az alkalmazottak megtartásához is. Azok az alkalmazottak, akik úgy érzik, hogy egy csapat részei, és akiknek az értékei összhangban vannak a szervezet értékeivel, nagyobb valószínűséggel maradnak a vállalatnál.
Készítsen egy listát az alapvető értékekről, és győződjön meg arról, hogy mindenki megérti azokat. Ezenkívül a vállalati kézikönyv felvázolja a vállalat elvárásait és irányelveit.
Létrehozhat egy Google Docs dokumentumot, vagy készíthet rövid videót/prezentációt cége alapértékeiről.
A távmunka megkezdése előtt győződjön meg arról, hogy alkalmazottai produktív munkakörnyezetekkel rendelkeznek.
Nem mindenkinek vannak ideális körülmények az otthoni munkához. Ha azt szeretné, hogy munkatársai a munkájukra összpontosítsanak, rendelkezniük kell a szükséges erőforrásokkal és eszközökkel.
Ha lehetséges, béreljen fizikai munkahelyet a területükön (pl. coworking teret). Ha nem, próbáljon meg nekik jobb otthoni munkakörülményeket biztosítani valamilyen felszerelés (székek, íróasztalok stb.) biztosításával.
Ha meg szeretné tudni, hogy valakinek nincs-e megfelelő távoli környezete, megkérdezheti őt a Google Űrlapokon.
Amikor csapata távmunkát kezd, elengedhetetlen, hogy rendelkezzen tervvel az új alkalmazottak felvételére.
Ha nincs betanítási terve, kihívást jelenthet az új alkalmazottak felgyorsítása.
Tervezzen videomegbeszéléseket és képzéseket alkalmazottai számára, hogy gyorsan megismerjék az új rendszert. Készítsen kézikönyveket, hogy minden alkalmazott elolvassa, hogy megismerkedhessen a vállalat irányelveivel.
Használhatja a LiveWebinart online edzésekhez. Hozzon létre kézikönyveket a Google Dokumentumok/Táblázatok alkalmazásban.
Ahhoz, hogy eredményesek legyenek, a távoli dolgozóknak megfelelő eszközökre van szükségük, például számítógépre, amelyen minden program telepítve van.
Ha a távoli alkalmazottak nem rendelkeznek a megfelelő személyes eszközökkel, nehéz lesz elvégezniük a munkájukat.
Szerelje fel alkalmazottait a megfelelő eszközökkel.
Létrehozhat egy listát a távmunka követelményeiről a Google Dokumentumok/Táblázatok szolgáltatásban. Fontolja meg az olyan technológiákba való befektetést, mint a felhőalapú tárolás (pl. Dropbox) és a fájlmegosztás (Google Drive).
A megbízható internetkapcsolat elengedhetetlen a távoli dolgozók számára.
Ha egy alkalmazott internete akár csak néhány percre is leáll, annak jelentős következményei lehetnek. Ellenőrizze, hogy nem tapasztalnak-e csatlakozási nehézséget a távoli munka során.
Időnként ellenőrizze mindenki internetsebességét. Ha bármilyen probléma merül fel, forduljon a szolgáltatóhoz, és a lehető leggyorsabban megoldja azokat.
A Pingdom segítségével a világ bármely pontjáról nyomon követheti az internetkapcsolat állapotát.
Győződjön meg arról, hogy alkalmazottai hozzáférhetnek a műszaki támogatáshoz, ha valami nem működik megfelelően.
Ha a távoli munkatársai nem férnek hozzá a technikai támogatáshoz, csalódottá válhatnak, és ezt akadálynak tekinthetik, amely megakadályozza őket munkájuk elvégzésében.
Adja meg alkalmazottainak a támogatási elérhetőségek listáját, beleértve az e-mail címet és telefonszámot stb.
Létrehozhat egy dokumentumot (például a Google Dokumentumokban), amely felvázolja a technikai támogatási folyamatot, és hozzáférést biztosít a csapat minden tagjának. Fontolja meg, hogy beruház egy olyan szoftverbe, amely a nap 24 órájában hozzáférést biztosít alkalmazottainak a támogatáshoz.
Távoli alkalmazottainak meg kell érteniük, hogy mik a biztonsági kötelezettségeik.
Az alkalmazottak biztonságának mindig elsődleges prioritásnak kell lennie. A személyzetnek tisztában kell lennie az otthoni munkavégzéssel járó veszélyekkel, és ismernie kell a vállalat biztonsági politikáját.
Világosan magyarázza el nekik, hogy mit kell lefedni az oldalukon, és mely biztonsági elemekre kell összpontosítaniuk.
A geofencing segítségével nyomon követheti az alkalmazott eszközének helyét, és olyan határokat állíthat be, amelyeket nem léphet át. Ez a lépés azonban csak akkor lényeges, ha cége valóban érzékeny adatokkal rendelkezik, ellenkező esetben csak a munkatársaiban kell bíznia – megtérül.
Rendszeresen frissítse csapata alkalmazásait és eszközeit.
Ha a távoli alkalmazottak nem frissítik eszközeiket, kibertámadásokkal szemben sebezhetővé válhatnak. Győződjön meg arról, hogy mindenki lépést tart a rendszeres frissítésekkel, és nem hanyagolja el azokat.
Hozzon létre egy dokumentumot, amely tartalmazza a szükséges frissítések listáját, hogy mindenki hozzáférjen ezekhez az információkhoz.
Érdemes olyan eszközökbe fektetni, mint a Microsoft AutoUpdate (Windows rendszerhez) vagy a Mac OS X Update (Apple-eszközökhöz), amelyek lehetővé teszik alkalmazottai összes szoftverének automatikus frissítését.
Meg kell határoznia azokat a területeket, ahol az alkalmazottak a legnagyobb valószínűséggel találkoznak biztonsági problémákkal.
Ha tudja, hol rejlik a veszély, megteheti azokat a lépéseket, amelyek segítenek enyhíteni őket. Azonosítsa az összes lehetséges fenyegetést, mielőtt azok problémává válnának.
Fontolja meg egy biztonsági kockázati térkép létrehozását, amely felvázolja azokat a területeket, ahol az alkalmazottak veszélybe kerülhetnek.
Különféle eszközök állnak rendelkezésre, amelyek azonosítják a biztonsági kockázati területeket, köztük a Geofencing, a közösségi média megfigyelő szoftverek (például a Mediatoolkit) és a Google Alerts.
Abban az esetben, ha valami elromlik, vészhelyzeti tervet kell készítenie, és biztonságosabbá kell tennie a munkahelyét.
Vészhelyzet esetén a távoli dolgozók pánikba eshetnek, és ronthatják a helyzetet. Egy vészhelyzeti terv megakadályozhatja, hogy ez megtörténjen.
Hozzon létre egy dokumentumot egy teendőlistával, amely lépésről lépésre felvázolja a vészhelyzeti tervet.
Az alkalmazottak azokat a leggyakrabban használják, amelyeket a leggyakrabban ismernek, és valószínűleg a leggyorsabban tudnak kezelni.
A távmunka egyik legnagyobb problémája az emberekkel való közvetlen kommunikáció képtelensége. Mivel a távoli dolgozók idejük nagy részét négy fal között tölthetik, mentális egészségük kulcsfontosságú.
Ha egy alkalmazott küszködni kezd a mentális egészségével, az óriási hatással lehet a vállalat hatékonyságára.
Akár munkáról van szó, akár nem, gondoskodjon arról, hogy mindenki hozzáférjen a segítséghez, ha szüksége van rá.
Névtelen felmérést végezhet a Google Forms vagy SurveyNuts segítségével.
Ösztönözze alkalmazottait a munkatársaikkal való kötetlen csevegésre, akár nem munkával kapcsolatos célokra is. Ez segít abban, hogy jobban kapcsolódjanak a csapathoz, és megelőzze az elszigeteltség érzését.
Ha az alkalmazottak kezdik úgy érezni magukat, mint egy tálban, nehéz lesz koncentrálniuk és elvégezniük a munkájukat.
Ügyeljen a „távoli” megbeszélések minden lehetőségére, ne csak a munkáról, hanem például az alkalmazottak születésnapjának megünneplésére is.
Minden webinárium és üzenetküldő eszköz (LiveWebinar, Zoom, Google Hangout stb.) működik itt.
Sokkal nagyobb kihívást jelent egy új készség elsajátítása távolról végzett munka során, mint az irodában. Biztosítson alkalmazottai számára alternatív lehetőségeket és ösztönzőket új készségek elsajátítására, önmaguk jobbítására. Engedélyezze számukra a technológiához való hozzáférést, amely segít nekik mindezen dolgokban.
Ha lehetővé teszi alkalmazottai számára, hogy fejlődjenek, az segít abban, hogy a munkájukat karriernek tekintsék, ne csak egy másik munkának. Bátorítsa őket, hogy vegyenek részt webináriumokon vagy szakmai érdeklődési körükhöz kapcsolódó tanfolyamokon.
Fontolja meg a különböző típusú képzések felajánlását, például oktatóvideókat, webináriumokat vagy e-könyveket. Ön is támogathatja alkalmazottait abban, hogy saját idejükben fejezzék be a tanfolyamokat.
Használhat videokonferencia-szoftvert, például a Skype-ot vagy a Zoom-ot élő képzések lebonyolításához, vagy olyan platformokat, mint a Lynda.com és a Coursera, hogy online tanfolyamokat kínálhasson.
Az alapok:
Technikai szempontok:
Biztonság:
Mentális egészség:
One popular method is to create an online portal with all the information that a new employee will need, such as policies, procedures, contact info, and training materials. Another standard method is to assign a mentor who can help adapt the new employee to the company culture and answer any questions. Other methods include video chats, conference calls, and on-the-job training. Decide which method is most suitable for your business.
A successful onboarding experience for remote employees should include: building relationships with other workers, learning how to work outside the office, understanding company policies, procedures and company's culture as well as getting plugged into internal communication channels. Give people time and support to become acclimatized before they are thrown into 'high-stakes' situations.
Yes, they do in most cases. In fact, remote employees tend to be more productive and have less stress than their in-office counterparts. They feel comfortable working in their home environments and aren’t distracted by office politics, drama, or water cooler chats.
We covered a remote work checklist above, but many of its steps can function as a stand-alone remote employee onboarding checklist too.
Evaluate the specific skills and temperament of the individual to determine an appropriate onboarding strategy. This might include formal training sessions, skills auditing, or mentoring from a more experienced colleague. Some remote employees who have their own technical abilities may prefer to manage dependencies themselves, while others will require help setting up the necessary software. As such, you should consider what level of self-sufficiency you expect from a new hire before deciding on a strategy for how they will be onboarded.
Generally, the onboarding process for a new remote employee involves reviewing their job duties and expectations, making sure they have the necessary tools, explaining the company policies and procedures, and introducing them to the rest of the team. Finally, help them get started on their first project.
It all depends on the policies, management philosophy, and how much autonomy a company wishes to grant its employees. Generally speaking, three different organizational structures can be applied when managing a team of virtual workers: completely distributed teams with flexible work hours, partially distributed teams with set hours, and fully centralized teams with employees working from a designated office. Each of these structures has its benefits and drawbacks, so it's essential to evaluate what will work best for your specific company.
VoIP implementáció ellenőrzőlista
Készüljön fel a sikeres VoIP implementációra 18 lépéses ellenőrzőlistánkkal! Segítünk az üzleti célok meghatározásában, a megfelelő szolgáltató kiválasztásában, az alkalmazottak képzésében, és a hangposta üdvözlet létrehozásában. Fedezze fel, hogyan teheti gördülékennyé a folyamatot!
Marketing audit ellenőrzőlista
Fedezze fel a marketing audit ellenőrzőlistát, amely segít meghatározni célpiacát, beállítani céljait, elvégezni SWOT elemzést és értékelni marketing erőfeszítéseinek hatékonyságát. Azonosítsa USP-jét, erősítse marketing költségvetését és készítsen stratégiai tartalommarketing tervet, hogy vállalkozása jó úton haladjon. Kezdje el most!
Podcast indítása ellenőrzőlista
Kezdje el saját podcastját könnyedén a LiveAgent ellenőrzőlistájával - az első felvételtől a promócióig, lépésről lépésre!
Értékesítési hívás ellenőrzőlista
Konvertáló értékesítési hívás kezdeményezése kihívást jelent. Ez az értékesítési hívások ellenőrző listája lehetővé teszi. Töltse ki, és kössön üzletet még ma.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team