Az ügyfélszolgálati audit ellenőrzőlista segíti a szolgáltatások minőségének értékelését, hiányosságok és fejlesztési lehetőségek azonosítását, valamint az ügynökök képzési szükségleteinek meghatározását.
Rendelkezik az ügyfélszolgálat teljesítményének nyomon követésére szolgáló rendszerrel? Biztos benne, hogy csapata kiváló ügyfélszolgálatot nyújt?
Ha nem, akkor az ügyfélszolgálati audit elvégzésével kell kezdenie. Íme egy lépésenkénti ellenőrzőlista, amely segít.
Ezzel az ellenőrzőlistával szisztematikusan értékelheti kapcsolattartó központja működését, és minden nap javíthatja azokat. Választ tud adni minden kérdésére, és ötleteket ad arra vonatkozóan, hogy a jövőben hová kell összpontosítania erőfeszítéseit.
Az ügyfélszolgálat auditja feltárhat olyan hibákat, amelyeket egyébként nagyon nehéz lett volna felfedezni. Ez döntő lépés annak biztosításához, hogy ügyfelei elégedettek legyenek szolgáltatásával.
ügyfélszolgálati csapatok – a követendő ellenőrzőlista segíthet nekik szervezett és jó úton haladni
üzletvezetők – ellenőrizni, hogy az ügyfélszolgálati normáik teljesülnek-e, és ha nem, meg kell tenni a megfelelő lépéseket
felettesek – használja az ellenőrző listát képzési eszközként az új alkalmazottak és üzleti partnerek segítésére, biztosítva, hogy csapatuk teljesítménye megfeleljen az elvárásoknak
Ha az ügyfélszolgálatról van szó, az audit ellenőrzőlista biztosítja, hogy minden érdekelt fél ugyanazon az oldalon legyen. Használata segíthet a kommunikáció és általában a szolgáltatás színvonalának javításában.
Businesses can quickly find out if they need to make changes by reviewing the quality of their customer service.
Businesses can learn from their mistakes. By reviewing the quality of customer service, they can see where they need to implement changes and fix issues accordingly.
The easiest way is to ask customers – survey them on their experiences and encourage them to provide feedback.
Monitor both complaints and compliments, as well as customer service metrics. Some factors that you should consider when reviewing the quality of customer service include:
Running a business requires setting goals that you want to achieve. When conducting an audit, one of the main points is to compare your current quality to your targets.
By analyzing this data, companies can better understand their performance and gain a perspective.
A good starting point is looking at the goals of other businesses in the same industry and customer service benchmarks. For the analysis to run smoothly, set goals that are tangible and measurable so that you can determine their success. Track daily, weekly, and monthly progress to get a complete overview of your team’s performance.
A gap in the business is a place or area that is currently not being served. It’s your chance to grow.
Identifying gaps allows you to focus on areas that need the most attention. This, in turn, will help you improve customer satisfaction and increase profits.
Create a plan for measuring your business’s progress. Measure market penetration, earnings, or/and new customer statistics.
Find out where things are now and where they will be in the future. Determine the differences between these states.
According to previously established goals, this step includes setting up strategies, goals, and determining what has to be done to achieve them.
It helps save time and money so supervisors and agents can concentrate solely on their tasks. As a result, your team will know exactly what to work on.
Start by setting goals for what you want to improve. This can be related to customer satisfaction, employee satisfaction, or revenue growth.
After setting goals, create a plan on how to implement them. Confirm that the plan is achievable and measurable.
Remember that nothing happens overnight. It will likely take time and effort to improve your customer service, but by defining ways to do so you are taking the first step towards achieving it.
A customer service audit isn’t complete without data. To understand the current state of your business, you must compile relevant information.
Data gathering is essential for understanding the state of your customer service and making improvements. The right data will help you identify problem areas, track progress, and make the right future decisions.
Analyzing data provided by help desk software is the fastest way to do this. In just a few minutes, you can generate a detailed report and see data crucial to improving your service.
LiveAgent offers 11 reporting features, such as:
They are just a few examples of what LiveAgent can do for you. Give it a test drive and see how it enhances customer success in your business.
Check if your business provides the same service across all channels. This includes phone, email, social media, WhatsApp, live chat, etc. Each channel should have a team of dedicated customer service representatives who are trained to handle clients’ issues and concerns.
It ensures that a consistent level of experience is provided and clients get the help they need, regardless of the channel they are using.
Identify which channels you use for communication with customers. Look at how well these channels are working and which are worth improving. This includes looking at response times, customer satisfaction rates, and the types of complaints that are made.
Tip: To improve your ability to manage inquiries from all channels and have them all under one roof, consider LiveAgent’s omnichannel inbox.
Your employees are the backbone of your customer service. They are on the front line and have first-hand experience of dealing with customers. Find out what they think.
Listening to employees is essential if you want to improve customer service. They can provide valuable insights.
Get the opinions of customer service agents on the following:
Customers’ opinions are central to business operations and strategy. Every company needs customer feedback to understand how its brand is perceived and interacted with.
By understanding what customers like and don’t like, businesses can make changes that will improve the customer experience.
Ask questions with specific goals in mind. Determine which method will work best for your business, then begin.
Building relationships with customers is essential if they are to feel compelled to leave feedback. Address customers by their first names and ask open-ended questions. Consider offering discounts for customers who provide their opinions.
When customers are not content, they often contact the customer service department. By listening to/reading and analyzing these complaints, you can pinpoint problem areas.
Listening to complaints allows businesses to identify their root causes. By understanding what is causing customers to complain, businesses can take steps to fix the issues at hand.
Use quality call center software that includes call recording features, such as LiveAgent. Then, review a selection of complaints for analysis.
Look for patterns in the types of complaints being made. Maybe there is a particular issue that keeps popping up? Investigate what is causing customers to contact customer service and try to resolve those issues.
Offering customer service in different languages can be a major advantage for businesses.
It allows you to communicate with more leads and increases the chances of retaining them as customers.
Customer service representatives are often able to speak multiple languages and could route calls according to their language skills. However, this is a costly option, so businesses usually only translate their website and marketing materials into other languages instead.
Customer service onboarding is the process by which new employees are introduced to your company, its policies, and procedures.
One of the most important aspects of providing good customer service is ensuring that your new employees are properly introduced to your company. With the right onboarding, they will be able to hit the ground running and provide the best possible customer service from day one.
Talk to new employees about their experiences. Ask them how well they became familiar with the company’s procedures and if they felt prepared to provide quality customer service. You can also review training manuals, test new employees on their product knowledge, and observe their interactions with customers.
Customer service agents must have the necessary qualifications to provide quality service. This includes having the right skills, knowledge, and experience.
With the right range of skills, your agents will be able to provide the best possible customer service. They will know how to deal with different types of customers, handle complaints effectively, and resolve problems quickly.
Of course, you can review agents’ resumes to get a sense of their skills. But you can do more than that – check them out in practice.
Ask them to complete skill tests, give them quizzes on company policies and procedures, and have them participate in role-playing exercises. Then you can determine if they are qualified to provide your customers with the best support experience.
All of your customer service agents should know what they are expected to do and how they can help clients.
If your customer service agents don’t know their responsibilities, they may not be able to help customers. This can result in disappointed customers and a poor reputation for your business, as well as unhappy agents who may not be meeting their full potential.
Check whether all customer service agents are familiar with their job descriptions. This should include a list of their responsibilities. You can also provide them with manuals, guidelines, and other resources to help them with their work.
Communicate clearly and concisely as well as provide regular feedback so your agents will always be aware of their current duties.
Tip: LiveAgent’s internal tickets and notes can come in handy here. Use them as reminders, for task creation, or for making notes for your coworkers. This way, everyone will know what needs to be done.
Checking your customer service standards in terms of support and communication helps you determine if your team is up to the task.
If your customer service doesn’t meet certain standards, it will harm your business. You may lose customers, damage your reputation, and harm your team’s morale.
Review your policies and procedures for customer service standards using our checklist. This way, you’ll be able to see what you need to do to provide consistent service to your customers.
Tip: here is a checklist of customer service standards provided by LiveAgent.
It is challenging to deal with difficult clients, so all your customer service representatives must be trained in how to do so.
If your employees are not properly trained, they may not be able to assist customers. When a complaint is mishandled, it can lead to negative word-of-mouth advertising and even lost clients.
Have a training program that covers all of the different aspects of customer interactions. This will ensure that your customer service representatives can handle any situation that arises.
Update training regularly and cover new topics.
To ensure a smooth and seamless 24/7 customer support service, check it regularly.
If your customer support isn’t functioning properly, you may lose customers. Your reputation and bottom line can suffer as a result.
Test the service by calling or emailing at different times of the day and night. See how long it takes for someone to answer your call or respond to your email.
Look at logs to see how many chats were handled and what was their response time. Be sure to check that you have a chatbot available out of business hours.
Another important aspect to check is how well calls are transferred. Does every call reach the appropriate agent?
If calls are not transferred properly, customers may get frustrated and give up on trying to contact your business.
Utilize features such as automatic call distribution and intelligent call routing. These impact the way your customer service handles calls, help reduce waiting times and provide a better customer experience.
Evaluation is the key to success, so make sure you do this regularly. After all, you need to know if the changes you make are working.
To determine whether the changes you’ve made are effective or if some further corrective actions are needed.
Look at quantitative data – average resolution time, the number of complaints received, or other statistics that can help you measure the effectiveness of your changes.
Look at qualitative data – customer feedback, survey responses, or other information that can help you understand how people are perceiving these changes.
Analyze business metrics – profit, costs, and other measures that indicate how successful your changes have been from a business perspective.
All of these methods can give you valuable insights into whether or not the changes are having the desired effect.
Analyzing the performance of your competitors’ customer service can give you a good idea of where you stand.
By understanding how your competitors are performing, you can stay ahead of the game. This knowledge can help you win new customers and enhance customer loyalty.
Look at their websites – provides an overall understanding of how they are performing.
Look at social media – can give you more detail, such as what types of complaints they are receiving and how they are responding to them.
Sign up for their customer service – this will give you a first-hand look at how they treat their customers.
Customer service KPIs, such as customer satisfaction or first contact resolution rate, are good metrics to measure how well your team is performing.
Customer service is often the first point of contact between a company and its clients. It can be the make-or-break factor in whether or not a customer does business with you.
Come up with a list of KPIs that you want to track. This will vary depending on your business goals, but some common ones are customer satisfaction rate, first contact resolution rate, and average handle time. You can find more in the “customer service KPI examples” below.
Once you have your list of KPIs, find the right tools to track them. There are many different options available, from simple surveys to more sophisticated software that can track customer interactions in real-time and provide ready-made reports.
Put into place a process for regularly monitoring your KPIs. This could be something as simple as setting up regular reports and reviewing them with your team.
Customers hate waiting, so it’s important to do everything you can to minimize the amount of time they have to wait for assistance.
People are more likely to do business with companies that offer fast and efficient customer service. A study by HubSpot found that nearly 60% of customers feel that long wait times are the most frustrating parts of a service experience.
Customer service should be a team effort, and everyone in the company should be aware of how well (or how poorly) it is performing.
By sharing results with the entire team and the rest of the company, everyone will be on the same page and working towards the same goal.
To share reports, you can:
A CSAT azt méri, hogy mennyire elégedett az ügyfél egy adott termékkel vagy szolgáltatással. A kiszámításának legáltalánosabb módja az, hogy megkérdezzük az ügyfeleket a cégével kapcsolatos tapasztalataikról. Ezt megteheti közvetlenül, vagy felmérési eszközök segítségével a CSAT-pontszám automatikus kiszámításához.
A legtöbb vállalat az ügyfelek visszajelzéseit (beleértve a CSAT-pontszámokat is) használja annak eldöntésére, hogy mely termékeket és szolgáltatásokat kínáljon, hogyan javítsa az ügyfélszolgálatot, és hova összpontosítsa marketingtevékenységét.
A kapcsolattartó központban az első válaszidő az, hogy mennyi időbe telik, amíg az első ügyfélszolgálati képviselő válaszol az ügyfél telefonhívására vagy üzenetére.
Ez egy fontos mérőszám, mert hatással van az ügyfél vállalattal kapcsolatos általános tapasztalatára. A lassú válaszok miatt az ügyfelek úgy érezhetik, hogy nem ők élveznek prioritást, és hosszabb várakozási időt eredményezhet mások számára.
Az első válaszidő javítása érdekében tanítsa meg munkatársait az ügyfelek megkereséseinek kezelésére, használjon hívásirányítási rendszert, amely prioritást ad a magas prioritású hívásoknak, és ellenőrizze, hogy a kapcsolattartó központnak elegendő személyzete van-e a rendszerint fogadott hívások vagy üzenetek kezelésére.
A Net Promoter Score egy olyan mérőszám, amelyet az ügyfelek hűségének és elégedettségének nyomon követésére terveztek. A pontszám a következő kérdésen alapul: “Mekkora valószínűséggel ajánlja cégünket/termékünket/szolgáltatásunkat egy barátjának vagy kollégájának?”
A válaszadókat arra kérik, hogy értékeljék ezt a valószínűséget egy 0-tól 10-ig terjedő skálán. Azok, akik 9-el vagy 10-zel válaszolnak, promóternek, a 7-es vagy 8-as passzívnak számítanak, és minden 6-nál alacsonyabb érték rossznak számít.
Az NPS-t úgy számítják ki, hogy a promóterek százalékából kivonják az ellenzők százalékát.
Az ART az az átlagos idő, amely alatt egy vállalatnak meg kell oldania az ügyfélszolgálati jegyet. A megoldási időt attól az időponttól számítjuk, amikor az ügyfél elküldi a jegyet, és az megoldottként megjelölődik.
A probléma összetettsége, a személyzet létszáma és a vállalati rendszerek hangolása olyan tényezők, amelyek befolyásolják az ART-t. De általában a legtöbb cég célja, hogy 24-48 órán belül megoldja a jegyeket.
Az átlagos konverziós arány azon emberek százalékos aránya, akik megteszik a kívánt műveletet, például vásárolnak vagy kitöltenek egy űrlapot. Az átlagos konverziós arány olyan változóktól függően változhat, mint az iparág és a termék stb.
A konverziós arány növelése érdekében az ügyfélszolgálat javítására kell összpontosítania, marketingkampányaival a megfelelő embereket céloznia, és hatékony cselekvésre ösztönző gombokat kell használnia webhelyén.
Kérdezze meg ügyfeleit, hogyan vélekednek a cégével kapcsolatos tapasztalataikról. Ezt megteheti vásárlói felmérések, interjúk vagy fókuszcsoportok segítségével. A vevői elégedettség értékelésének másik módja a közösségi médián, az áttekintési oldalakon és más online platformokon kapott visszajelzések megtekintése. Így érzékelheti, hogy mennyire felel meg az ügyfelek elvárásainak. Azt is nyomon követheti, hogy az ügyfelek milyen gyakran térnek vissza vállalkozásához, és mennyit költenek átlagosan. Ezek a mutatók segíthetnek annak megértésében, hogy az ügyfelek elégedettek-e termékeivel és szolgáltatásaival, és hogy valószínűleg ajánlják-e Önt másoknak.
Az ügyfélszolgálati audit egyszerűen annak áttekintése, hogy cége mennyire nyújt támogatást ügyfeleinek. Lebonyolítható belsőleg vagy külsőleg, és lefedheti az ügyfélszolgálati folyamat bármely vagy összes aspektusát. Az ügyfélszolgálati audit célja annak meghatározása, hogy vállalata hol javíthatja az általa nyújtott tapasztalatokat, és tervet dolgozzon ki e területek kezelésére. Az ügyfélszolgálati audit eredményei felhasználhatók az alkalmazottak képzési programjainak javítására, a szabályzatok és eljárások felülvizsgálatára, a panaszkezelési mód módosítására stb.
Az ügyfélszolgálatot többféleképpen is auditálhatja, például úgy, hogy felméri az ügyfeleket a kapott szolgáltatással kapcsolatos elégedettségükről, interjúkat készít az alkalmazottakkal, hogy megismerje álláspontjukat, vagy áttekintse a hívásfelvételeket, hogy megtudja, mennyire jól kezelte a vállalat az egyes interakciókat. Bármelyik módszert is választja, az ügyfélszolgálat auditálása segít abban, hogy ügyfelei elégedettek legyenek, és cége a lehető legjobb ügyfélélményt nyújtsa.
Egy jó ellenőrzési ellenőrző lista tartalmazza az összes olyan lépést, amelyet meg kell tennie a hatékony ellenőrzés elvégzéséhez. Tartalmazni fogja azon dokumentumok és feljegyzések listáját is, amelyeket át kell tekintenie, amelyeket az adott iparághoz és számviteli eljárásokhoz kell igazítani. Az ellenőrző lista használata nagyszerű módja annak, hogy ellenőrzése alapos és pontos legyen. Segítségével elkerülheti az elszalasztott lehetőségeket és a lehetséges problémákat.
Számos lépést megtehet, hogy felkészüljön rá. Az ügyfél-auditra való felkészülés legjobb módja, ha rendbe hozza a nyilvántartásait, és rendelkezik minden szükséges dokumentációval. Ismernie kell a vállalat könyvvizsgálatokkal kapcsolatos irányelveit és eljárásait is. Ezenkívül jó ügyfélszolgálati gyakorlatot kell alkalmaznia, és készen kell állnia arra, hogy válaszoljon a könyvvizsgálónak esetlegesen felmerülő kérdéseire. Legyen mindig udvarias és professzionális, és maradjon nyugodt a nyomás alatt. Ha segítségre van szüksége az audit előkészítésében, konzultáljon felettesével.
Átfogó listát kínál a következő audit során áttekintendő tételekről. Az ellenőrzőlista használatához egyszerűen jelölje be a cége ügyfélszolgálati tevékenységére vonatkozó információk alapján. Ez segít nyomon követni, hogy csapata teljesíti-e az ügyfélszolgálati céljait.
Ügyfélszolgálat követési email sablonok
Fedezze fel a LiveAgent ügyfélszolgálati követési email sablonokat, melyek segítenek fenntartani az ügyfelek elégedettségét és vállalata hűségét. Ismerje meg a különböző típusú sablonok alkalmazását, legyen szó intézkedést követő vagy elégedettséget mérő emailekről. Próbálja ki ingyen, és emelje ügyfélszolgálatát a következő szintre!
Ügyfélszolgálati ügynökképzés ellenőrzőlista
Fedezze fel az ügyfélszolgálati ügynökképzés hatékony ellenőrzőlistáját, amely segít az ügynökök gyors beilleszkedésében.
Marketing audit ellenőrzőlista
Fedezze fel a marketing audit ellenőrzőlistát, amely segít meghatározni célpiacát, beállítani céljait, elvégezni SWOT elemzést és értékelni marketing erőfeszítéseinek hatékonyságát. Azonosítsa USP-jét, erősítse marketing költségvetését és készítsen stratégiai tartalommarketing tervet, hogy vállalkozása jó úton haladjon. Kezdje el most!
Ügyfélszolgálati készségek ellenőrzőlista
Milyen embernek kell lennie ahhoz, hogy ügyfélszolgálaton dolgozzon? Milyen képességekkel kell rendelkeznie? Használja ezt az ügyfélszolgálati készségek ellenőrzőlistáját, hogy megbizonyosodjon arról, hogy alkalmas-e erre a munkára.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team