Az ügyfélszolgálati minőségbiztosítási ellenőrzőlista segít fenntartani a magas színvonalú ügyfélszolgálatot. Tartalmazza az eredménymutatókat, pontozókártyákat, minőségbiztosítási szabályzatokat és eszközöket a folyamat egyszerűsítésére.
Az ügyfélszolgálat minősége az egyik legfontosabb szempont annak eldöntésében, hogy az ügyfél visszatér-e az Ön vállalkozásához további szolgáltatásokért. Ha nem biztos benne, hogyan kell lépést tartani vele, szükség lehet egy ellenőrző listára, amely tartalmazza a vállalatának megteendő összes lépését.
Az ügyfélszolgálati minőségbiztosítással kapcsolatos ellenőrzőlistánkban összegyűjtöttük a legfontosabb pontokat. Vessen egy pillantást rá, és használja a saját előnyére.
Az ügyfélszolgálat magas szintjének fenntartása nem könnyű és időbe telik, ezért az ellenőrzőlista valóban hasznos lehet. Ez nemcsak sok erőfeszítést takarít meg, hanem segít felderíteni a fejlesztési hiányosságokat, valamint segít a hatékony kommunikációban.
A jó ügyfélszolgálatnak annyi szempontja van, hogy nehéz lehet mindegyiket megjegyezni. Nem csoda, hogy olyan listát keres, amely megmutatja a jó minőségbiztosítási munkamenet lefolytatásához szükséges összes követelményt.
Használja a következő ellenőrzőlista-elemeket alapsablonként, hogy ne felejtsen el semmit, ami befolyásolhatja ügyfélszolgálati teljesítményét.
Minden olyan vállalkozás, amely kapcsolatba lép az ügyfelekkel, nagy hasznot húzhat ennek az ellenőrző listának a használatából. Nem számít, hogy mit árul, vagy milyen típusú szolgáltatásokat nyújt, ez a lista segíthet jobb eredmények elérésében.
Ez csak egy jó kiindulópont, ezért ne várjon tovább – kezdjük el a szolgáltatás fejlesztését.
Kezdje egy pontozókártya elkészítésével, amely nagyszerű eszköz az ügyfélszolgálat teljesítményének megtekintésére. Áttekintést ad erőfeszítéseiről, és megmutatja azokat a területeket, amelyekre több figyelmet kell fordítani.
A Scorecard egy teljesítménymenedzsment eszköz a stratégiai célok és az eredmények összehasonlítására. Az a tudat, hogy az Ön ügyfélszolgálatát folyamatosan figyelemmel kísérik, nemcsak javíthatja azt, hanem motiválja az ügyfélszolgálati csapatot az ügynök általános teljesítményének javítására.
Pontozókártya összeállításához össze kell gyűjtenie az összes fontos információt az ügyfélszolgálatáról. Ez olyan szempontokat foglalhat magában, mint például:
A cél az, hogy megtudja, hol vannak erősségei és gyengeségei a nagyszerű ügyfélélmény biztosításában. Szüksége van ezekre az adatokra a célok kitűzéséhez és a fejlődés méréséhez – ezért ne felejtse el elemezni mind a pozitív, mind a rossz értékelést.
Önön múlik, hogy mely tényezőkre kíván először összpontosítani, vagy hogy történt-e változtatás. Azonban mindig nyomon kell követnie, hogy a pontozókártya hogyan befolyásolja ügyfélszolgálatát.
Ha megvannak az adatok és az ügyfelek visszajelzései, ideje létrehozni egy pontozókártyát. A kategóriáknak kapcsolódniuk kell az Ön céljaihoz és minőségi előírásaihoz, de azt is meg kell mutatniuk, hogyan hatnak egymásra.
Ez jobb áttekintést nyújt a teljesítményéről és arról, hogy mit kell még javítani.
Ha a pontozókártyákról van szó, a kategóriák hasznosak a tartalom rendszerezéséhez és a teljes kép átlátásához. A különböző kategóriák segítségével könnyen összehasonlíthatja az adatokat, és megnézheti, mely területek igényelnek leginkább figyelmet.
A prioritásaival egybeeső elemek a legfontosabb kategóriák. Például, ha a cél az ügyfelek elégedettségi arányának javítása, akkor ennek a kategóriának a lista elején kell lennie.
Például a következő kategóriákat használhatja a pontozókártyához:
A következő lépés a kategóriák rangsorolása. Tudnia kell, hogy mely területeknek van nagyobb súlya a sikeres CS-stratégia felépítéséhez.
Ez az információ segít abban, hogy rangsorolhassa, mi az, ami azonnali figyelmet igényel, és hol módosíthatja a későbbiekben.
Az értékelés azért fontos, mert így mérheti előrehaladását. Nyomon követheti az eredményeket, és megnézheti, hogy idővel javulnak-e vagy sem. Ezen adatok birtokában könnyebben elérheti céljait.
A pontozókártya-kategóriák értékelésének legegyszerűbb módja egy és öt közötti számok használata, ahol az egy a lehető legalacsonyabb pontszám, az öt pedig kiváló teljesítményt jelent ebben a kategóriában. Minél magasabb a pontszáma, annál jobb a cége számára.
Mindazonáltal a kategóriák értékelésének módja Önön múlik, ezért válassza ki az Önnek legmegfelelőbb módszert.
Itt az ideje, hogy a pontozókártya segítségével elkezdje áttekinteni adatait. Ez egy lépésről lépésre zajló folyamat, amely az egyes kategóriák egyenkénti értékelésével kezdődik, majd az összes összehasonlításával, és végül annak megvizsgálásával, hogy ezek hogyan hatnak a lista többi kategóriájára.
Ne feledje, hogy ez nem egy éjszakai folyamat, ezért szánjon annyi időt rá, amennyire szüksége van az egyes lépések végrehajtására.
A pontozókártya áttekintése fontos, mert világos képet ad az előrehaladásról. A pontozókártya teljesítményének áttekintése nélkül egyszerűen nem tudja megítélni, hogy a lehető legjobb ügyfélélményt nyújtja-e. Éppen ezért kritikus fontosságú, hogy több figyelmet szenteljen ennek az eszköznek, és használja vállalkozása számára.
Kétféleképpen tekintheti át a teljesítményt egy pontozókártyával:
Az eredményjelzőket rendszeresen, legalább negyedévente felül kell vizsgálni. Ez segít nyomon követni az előrehaladást és végrehajtani a szükséges változtatásokat a kívánt eredmények elérése érdekében.
Minden elemzés során meg kell vizsgálnia az összes támogatási csatornát. Ez azt jelenti, hogy nem csak a telefonhívásokat kell nézni, hanem a chateket, az e-maileket és a közösségi média üzeneteit is, hogy megtudja, hogyan befolyásolják egymást.
Az összes támogatási csatorna áttekintése még jobb áttekintést nyújt az ügyfélszolgálat teljesítményéről. Ennek az az oka, hogy láthatja, hogyan működnek együtt a különböző csatornák, és honnan érkezik a legtöbb panasz. Ezekkel az adatokkal azokra a területekre összpontosíthat, és elvégezheti a szükséges változtatásokat.
Az első lépés az összes szükséges adat összegyűjtése, majd elemzése, hogy megtudja, mely területeken van szükség fejlesztésre. Ezt követően tervet kell készítenie az ügyfélszolgálat ezen szempontjainak javítására.
Rendkívül időigényes lehet az összes támogatási csatorna egyenkénti áttekintése.
Tipp: A LiveAgent gondoskodik erről, és lehetővé teszi, hogy egy helyen kezelje az összes támogatási csatornát: leveleket, üzeneteket a Slacken, fórumokat, visszajelzéseket, közösségi médiát és még sok mást. Ennek köszönhetően az összes szükséges adat összegyűjtése gyors és egyszerű.
Ha végzett az összes támogatási csatorna áttekintésével, ideje csoportosítani az eredményeket. Ez azt jelenti, hogy össze kell állítania néhány hasonló pontszámú területet, és össze kell hasonlítania a relatív erősségeiket.
A csoportosítás érdekes adatokat tárhat fel, mert ha az ügyfélszolgálat bizonyos aspektusai alacsonyabb értékelést kapnak, mint mások, akkor ideje lehet ezekre összpontosítani. Ezenkívül a csoportosítás azt is megmutathatja, hogy mely területek teljesítenek jól, ezért jelenleg nincs szükség fejlesztésre.
Az eredményeket többféleképpen csoportosíthatja:
Miután csoportosította az eredményeket, ideje elkezdeni elemzésüket. A következő lépés az összes adat összegyűjtése és egy jelentés létrehozása, amelynek tartalmaznia kell minden információt, amelyet a támogatási csatornák áttekintése során gyűjtött össze, valamint azt, amit az eredmények csoportosítása során fedezett fel. Ezen adatok birtokában dönthet a további teendőkről.
Ez az ellenőrzés eredményétől és attól függ, hogy mennyit kell tenni az ügyfélszolgálat és az alkalmazottak közötti kommunikáció javítása érdekében.
A minőségbiztosítási ülések gyakoriságának meghatározása fontos, mert lehetővé teszi a proaktív tevékenységet. Ez azt jelenti, hogy segít nyomon követni és rendszeresen lebonyolítani az ilyen foglalkozásokat.
Számos különböző módja van a minőségbiztosítási munkamenetek lebonyolításának:
Teszteljen különböző módszereket, és nézze meg, melyik adja a legjobb eredményt, hogy megtudja, melyik módszer működik a legjobban hosszú távon.
Annak érdekében, hogy minőségbiztosítási ülései eredményesek legyenek, határozza meg az értekezlet céljait, és készítsen napirendet. Ügyeljen arra, hogy az ülés előtt minden résztvevő ismerje a napirendet, és előzetesen készítsen jelentést.
Tipp: ha nem biztos abban, hogy melyik eszközöket használja, kérje meg csapattagjai véleményét. Remek javaslataik lehetnek a foglalkozások hatékonyabbá tételére.
Ezt meg kell tenni annak érdekében, hogy mindenki tisztában legyen azokkal a szabványokkal és eljárásokkal, amelyeket az ügyfélszolgálattal kapcsolatban be kell tartani.
A vállalati szabályzat mindenki számára világossá teszi, hogy mit várnak el tőle, és hogyan kell eljárni bizonyos helyzetekben.
Miután elkészítette az ügyfélszolgálati minőségbiztosítási szabályzatot, fontos, hogy mindenki betartsa azt. Ezt úgy lehet megtenni, hogy nyomkövető szoftverrel figyeli az alkalmazottak teljesítményét, és ellenőrizze, hogy megfelelően követik-e a protokollokat.
A minőségügyi vezető gondoskodik arról, hogy minden szabvány teljesüljön, és a minőségbiztosítási folyamat zökkenőmentesen menjen végbe a rendszeres minőségbiztosítási munkameneteken keresztül.
Kifejezetten minőségirányítási feladatokat ellátó személy felvétele biztosítja, hogy az ügyfélszolgálat minden aspektusát megvizsgálják, és minden problémát gyorsan kezeljenek.
Először kérdezze meg magától, hogy milyen puha készségekkel kell rendelkeznie a jelöltnek. Érdemes megnézni belülről, hátha van valaki, aki megfelelne a szerepre. Ha nincs házon belül senkije, akkor kezdjen el külső ügynökségek vagy szabadúszók után nézni.
Miután elkészítette az ügyfélszolgálati minőségbiztosítási szabályzatot, és felvett valakit annak ellenőrzésére, használjon eszközöket a teljes folyamat egyszerűsítésére.
Az eszközök segítenek automatizálni a napi feladatokat, és megkönnyítik a folyamatot minden érintett számára.
Számos eszköz létezik, amelyek segíthetnek az ügyfélszolgálat minőségének biztosításában. Meg kell találnia azokat, amelyek a legjobban működnek szervezete számára, és meg kell győződnie arról, hogy kompatibilisek a már használt többi szoftverrel.
Eszközök használatával javíthatja a kommunikációt a különböző csapatok között, garantálhatja, hogy az ügyfélszolgálat megfeleljen a szükséges szabványoknak, és sokkal gyorsabban azonosíthatja azokat a területeket, ahol a minőség hiányzik, mint az eszközök nélkül.
Tipp: Ha egyszerűsíteni szeretné ügyfélszolgálati képviselőjének munkafolyamatát, fontolja meg az ügyfélszolgálati szoftver és a jegykezelő rendszerek, például a LiveAgent használatát. Ennek eredményeként az Ön ügyfélszolgálati képviselői sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudják javítani szolgáltatásai minőségét, és kezelni tudják ügyfelei problémáit.
Az egyik első dolog, amit meg kell tennie, hogy eldöntse, milyennek látja a sikert. Mik a céljai, és honnan fogja tudni, hogy az ügyfélszolgálat megfelel-e az ügyfelek igényeinek?
Az ügyfélszolgálat minőségét számos tényező befolyásolja. Érdemes olyan területekre összpontosítani, mint például:
Előre jelezze a problémákat, és dolgozzon ki egy tervet azok leküzdésére, mielőtt azok komoly problémákká fajulnának. Ha nehézségei vannak, fontolja meg, hogy felvesz valakit, aki több tapasztalattal rendelkezik ezen a területen, vagy kinevez egy minőségbiztosítási vezetőt a munkatársaihoz.
A kommunikációs készségeknek alapvető call center minőségnek kell, hogy legyenek. A visszajelzés a legjobb módja annak, hogy megtudja, az ügyfelei számára nyújtott szolgáltatás megfelel-e az elvárásaiknak. Pontosan meg kell találnia, hogy az ügyfelek mit gondolnak, és közvetlenül meg kell kérdezni őket elégedettségi szintjükről.
Ez segít megérteni, hogy az ügyfelekkel folytatott interakciók mely aspektusait kell feltétlenül fejleszteni, valamint megelőzi a váratlan problémákat a jövőben. Ezért nagyon fontos, hogy ügyfelei rendszeresen visszajelzést adjanak Önnek.
Ez segít nyomon követni az összes fejlesztésre szoruló területet, és megbizonyosodhat arról, hogy ügyfélszolgálata megfelel a szükséges szabványoknak. A minőségbiztosítási irányítópult egy olyan eszköz, amely segít nyomon követni az ügyfélszolgálat különböző aspektusait, például:
Az ügyfélszolgálat minőségének nyomon követése elengedhetetlen az osztályok közötti jobb kommunikáció biztosításához. Ez biztosítja, hogy csapata mindig ugyanazon az oldalon álljon, amikor kiváló szolgáltatásokról van szó.
A LiveAgent a minőségbiztosítási irányítópult szoftvermegoldás egyik példája. Lehetővé teszi az ügyfélszolgálat minden fontos szempontjának nyomon követését, és meggyőződhet arról, hogy minden megfelel a szükséges szabványoknak.
A Live Agentben az a legjobb, hogy az alkalmazottak könnyen használhatják, mivel nincs szükség speciális képzési programokra vagy ismeretekre. Ez segíteni fog mindenkinek abban, hogy csatlakozzon a folyamathoz, és jobban részt vegyen a munkájában.
Az Ön értékesítési ügynökei az élvonalban vannak, és ők tudják a legjobban, mit keresnek az ügyfelek. Segíthetnek a problémák azonosításában és olyan megoldások kidolgozásában, amelyek jobbá teszik ügyfélszolgálatát.
Ha arra ösztönzi őket, hogy nyitottak legyenek ötleteik és javaslataik tekintetében, ez nagyszerű módja annak, hogy új perspektívákat nyerjen, és javítsa a szolgáltatás minőségét.
Ügyeljen az ügynökképzési folyamatára és a soft készségeik széles skálájára is. Győződjön meg arról, hogy a tapasztalt ügynökök megosztják alapvető termékismereteiket tapasztalatlan ügynökökkel. Ezzel javíthatja csapata általános teljesítményét, és elkerülheti a jövőbeni ügyfélszolgálati problémákat.
Ez egy esély arra is, hogy az egyes ügynökök tisztább képet kapjanak a minőségbiztosítás teljes koncepciójának működéséről, így jobban járhatnak a napi folyamatokban.
Az egyik legjobb módja annak, hogy az ügyfélszolgálat minőségbiztosítást nyújtson, ha visszajelzéseket gyűjt a különböző területekről. Ez segíthet azonosítani az esetleges hiányosságokat a szolgáltatásban, és biztosíthatja, hogy minden szempontot figyelembe vegyenek.
A mesterséges intelligencia, az analitika és a megfigyelőközpont mérőszámai segíthetnek abban, hogy ügyfélszolgálatát magasabb szintre emelje. Az ügyfelek interakcióinak nyomon követésével azonosíthatja azokat a trendeket és mintákat, amelyek segítenek javítani a szolgáltatást.
A mesterséges intelligencia és a speciális funkciók használatával pedig automatizálhat néhány unalmasabb feladatot, így csapatának több ideje marad a minőségbiztosítási gyakorlatok elvégzésére, más további feladatokra összpontosítani, és megfelel a minőségi kritériumoknak. Említettük már korábban, hogy a LiveAgent ebben is segíthet?
A quality assurance checklist is a list of things that you need to do or questions that you need to answer in order to provide the best possible service. Quality assurance checklists can be used across different areas and are crucial for consistently providing high-quality customer service. You can use our center quality assurance checklist template as a starting point and tailor it to your specific needs and expectations to increase the quality of your service and the number of satisfied customers.
You can use internal scoring to measure the different aspects of your service and identify the biggest challenges. This will help you improve customer service quality across all areas by addressing issues as they arise. Set up quality metrics such as average response time, average resolution time, customer satisfaction scores, or average handling times to enable effective business process management. A good idea is also to prepare audit templates and conduct such review sessions regularly. Service quality assurance audits assist in detecting any broken process faster and save some money (since corrective actions can be expensive).
Customer service quality refers to the quality of products or services and how they meet customers' needs. You can also define this in terms of meeting or exceeding customer expectations, based on what they specifically require. This will be unique for every business depending on company size, contact center leaders, service quality assurance program of the organization, and quality control procedures.
There are many benefits of quality assurance – the most important one being that it will help you provide a higher standard of customer service. This will improve your brand image, which in turn can lead to increased sales and revenue. Moreover, it makes it much easier to implement correct processes. As a result, quality assurance will help you retain existing clients and increase customer loyalty.
This will vary depending on the size of your business and how many areas you need to cover. However, it's best to set aside time each week (or month) to review your service and ensure that everything is running smoothly and all aspects have been covered. As you prepare such audit scores more often, the shorter the inspection time will be.
Call center minőségbiztosítási ellenőrzőlista
Használja ezt a call center minőségbiztosítási ellenőrzőlistát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy ügynökei kivétel nélkül minden hívást képesek kezelni.
Call center biztonsági ellenőrzőlista
Fedezze fel a LiveAgent Call Center biztonsági ellenőrzőlistáját, amely segít megvédeni ügyfélszolgálatát a kiberfenyegetésektől. Ismerje meg a hozzáférés-ellenőrzési intézkedéseket, jelszókezelést, szoftverfrissítéseket és célzott képzéseket, hogy biztonságban tudhassa ügyfélkapcsolatait. Kattintson, hogy felfedezze a részleteket és biztosítsa call centere védelmét!
Ügyfélszolgálati audit ellenőrzőlista
Töltse ki ezt az ügyfélszolgálati ellenőrzési ellenőrzőlistát, hogy egyértelmű áttekintést kapjon ügyfélszolgálata jelenlegi állapotáról, és megtehesse a szükséges lépéseket annak javítására.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team