Az ügyfélszolgálati szabványok ellenőrzőlistája segít a csapatnak magas színvonalú szolgáltatást nyújtani, tartalmazza a szabályzat felállítását, átláthatóságot, válasz sebességét és könnyű hozzáférést biztosító pontokat.
Az ügyfélszolgálat és a szolgáltatás kulcsfontosságú az ügyfelekkel naponta foglalkozó vállalkozások számára, mivel az ügyfelekkel megfelelő bánásmódot kell biztosítani.
Nem számít, milyen terméket vagy szolgáltatást ad el: ha az nem elég jó az ügyfelei számára, akkor találnak valaki mást, akitől megvehetik.
De ha magas színvonalú ügyfélszolgálatot tart fenn, hogy ügyfelei számára a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsa, akkor továbbra is visszatérnek majd.
Tekintse meg ügyfélszolgálati szabványok ellenőrzőlistáját, hogy egyértelmű iránymutatásokat állítson fel ügynökei számára, és a szolgáltatást a legmagasabb szinten tartsa.
Amikor az ügyfélszolgálatról van szó, sok vállalkozás küzd a következetesség megőrzésével. Ennek oka gyakran az ügyfélszolgálati személyzetre vonatkozó konkrét iránymutatások hiánya.
Ez következetlenséghez vezethet a kínált szolgáltatás minőségében, ami végső soron rossz ügyfélélményt tükröz. A probléma leküzdésének jó módja egy szabványellenőrző lista bevezetése a támogató személyzet számára, amely segít fenntartani a szolgáltatás magas színvonalát, és akkor is használható, ha félreértés adódik az ügyfelekkel.
Ezen irányelvek betartásával az ügyfélszolgálati csapat magas színvonalú szolgáltatást tud nyújtani az ügyfeleknek. Ez különösen fontos a több telephellyel rendelkező vállalkozások számára, hogy az egyes fióktelepek szolgáltatásai egységesek legyenek. Ez hozzájárul az ügyfelek elégedettségének javításához is, ami azt eredményezheti, hogy a jövőben visszatérhetnek.
A vezetőség a szolgáltatási szabványok ellenőrzőlistáját használhatja a támogató személyzet által kínált szolgáltatás minőségének ellenőrzésére. Ez segít nekik azonosítani azokat a területeket, amelyek fejlesztésre szorulnak, és képet adnak arról, hogy vállalkozásuk milyen jól teljesít.
Nézzük meg, mely ügyfélszolgálati iparági szabványoknak kell megfelelnie vállalkozásának a magas színvonalú szolgáltatás biztosítása érdekében.
Ez az alapvető ügyfélszolgálati szabványok gerince. Fel kell vázolnia, hogy vállalkozása hogyan nyújt támogatást ügyfeleinek. Tisztázza azokat az eljárásokat, amelyeket követnie kell a panaszok vagy kérdések megoldásához.
Egyértelmű iránymutatásokat ad munkatársai számára, amelyeket követniük kell, amikor segítik az ügyfeleket. Ennek eredményeként egyenletes minőségi színvonalon tudnak majd szolgáltatást nyújtani, és megkönnyíti a személyzet számára az esetlegesen felmerülő viták megoldását.
A szabályzatnak a következő elemeket kell tartalmaznia:
Számos eszköz használható az ügyfélszolgálati szabályzat kezeléséhez, beleértve a következőket:
Az átlátható kommunikáció fontos az ügyfelek kiváló kiszolgálásához. Biztosítja, hogy ne legyen félreértés a vezetőség és a kisegítő személyzet között az ügyfelekkel való napi kapcsolattartás során.
Az átláthatóság hiánya a támogató csapat és a menedzsment között bizalmatlanságot szülhet. Ez akadályozhatja a kommunikációt, negatívan befolyásolva az eredményt.
Ezt úgy teheti meg, hogy rendszeres találkozókat tart a vezetőség és a személyzet között. Lehetővé teszi mindkét fél számára, hogy nyíltan megosszák esetleges frissítéseiket vagy aggályaikat, és nyitva tartsák a kommunikációt.
Konzisztens szintű tájékoztatást kell kínálni az ügyfeleknek, amikor kapcsolatba lépnek a vállalkozással.
Segít abban, hogy ügyfelei megbízzanak Önben. Zavart kelthetnek azok az ügyfelek, akik megpróbálnak támogatást igénybe venni, ha a személyzet minden tagja eltérően érti a vállalat irányelveit.
A következő lépések segíthetnek az ügyfélszolgálat egységességének javításában:
Számos eszköz használható, többek között:
Nagyon fontos funkció az ügyfélszolgálati szabványok ellenőrzőlistájához való hozzáférés. Ez megkönnyíti a munkatársak számára, hogy bármikor hivatkozhassanak rá, és könnyebben betartsák a dokumentumban foglalt irányelveket.
Ha az ügyfélszolgálati szabványok nem állnak rendelkezésre, akkor a személyzet kevésbé valószínű, hogy hivatkozik rájuk, ami a szolgáltatás minőségének esetleges csökkenéséhez vezethet. Ez megzavarhatja a támogató személyzetet.
Tárolja őket egy kényelmes helyen, például egy megosztott mappában a vállalat hálózatán. Online is elérhetővé teheti őket, vagy akár ki is nyomtathatja, hogy a személyzetnek legyen egy fizikai példánya, amelyre hivatkozhat.
Az ügyfélszolgálati szabványok egyik fő célja annak biztosítása, hogy a válaszidő a lehető legrövidebb legyen. Azt mutatja, hogy vállalkozása törődik ügyfeleivel, és megbecsülik őket.
A gyors átlagos válaszidő elengedhetetlen az ügyfél-elégedettségi szinthez. Ez azt mutatja, hogy az Ön vállalkozása tiszteletben tartja ügyfelei idejét.
Ezt megteheti jegykezelő rendszer bevezetésével vagy help desk szoftver használatával. Ez lehetővé teszi, hogy nyomon kövesse az egyes támogatási kérelmek előrehaladását, és gyors választ adjon minden kérdésre.
Elengedhetetlen, hogy mindig udvariasan viselkedjen ügyfelei felé, hogy elősegítse vállalkozása pozitív hírnevének kialakítását és fenntartását.
Figyelembe kell vennie ügyfelei igényeit, ha azt szeretné, hogy pozitív képet lássanak az Ön vállalkozásáról. Az ügyfélszolgálat gyakran az első benyomás, amelyet az emberek alkotnak a cégéről, ezért fontos, hogy megbizonyosodjon arról, hogy ez jó.
Szabványokat állíthat fel az alkalmazottak viselkedésére vonatkozóan, és olyan képzéseket tarthat, amelyek az udvariasságra és a jó modorra összpontosítanak. Ügyfélszolgálati szkripteket is használhat.
Ahhoz, hogy ügyfelei pozitív ügyfélélményben részesüljenek, és visszatérő vásárlókká váljanak, a pontosság és a részletekre való odafigyelés létfontosságú tényező.
Ha az alkalmazottak kedvesek és pontosságot mutatnak, az ügyfelek nagyobb valószínűséggel értékelik pozitívan az Ön vállalkozását.
Használhat olyan eszközöket, mint a LiveAgent helpdesk szoftver, hogy szorosan figyelemmel kísérhesse az összes ügyfél interakciót. Ezen túlmenően, minden ügyfélkérdés elérhető egyetlen univerzális postafiókból. Ezzel a rendszerrel semmi sem marad figyelmen kívül. Az alkalmazottak az összes szükséges részletes információt tartalmazó ügyfélszolgálati szkriptekből is profitálhatnak.
Az ügyfelek kéréseikre azonnali kiszolgálást kívánnak. A legjobb megoldás az lenne, ha valaki a hét minden napján, 24 órában elérhető lenne élő chaten keresztül, hogy azonnal válaszoljon az ügyfelek kérdéseire, de ez természetesen nem mindig lehetséges. Ezenkívül a Tudásbázis jó módja annak, hogy az ügyfelek önállóan megoldják a problémákat.
Ha rugalmas szolgáltatást nyújt, biztos lehet benne, hogy bármilyen kérdés vagy probléma felmerül, azonnal megválaszoljuk. Ha az ügyfél nem kap választ, akkor azt gondolhatja, hogy figyelmen kívül hagyják, vagy nem fontosak a vállalat számára.
PBiztosítson egyszerű módot a felhasználók számára, hogy elérjék Önt (például egy e-mail-címet), és győződjön meg arról, hogy valaki mindig figyeli a csatornát. Az omnichannel támogatás a legjobb, mivel ez lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy több kommunikációs csatornán keresztül lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálattal. Sok ügyfél szívesebben veszi fel a kapcsolatot egy call center vagy élő chattel, hogy gyorsan megoldja problémáit.
A gyors reagálás azt is jelenti, hogy minden ügyfélpanaszra válaszolunk.
Győződjön meg arról, hogy rendelkezik egy rendszerrel az ügyfelek kérdéseinek és panaszainak nyomon követésére. Nyomon követheti a problémákat vagy az előrehaladást az egyes ügyfelekkel. Az olyan szoftverek, mint a LiveAgent helpdesk, kiválóak erre.
Az elmúlt néhány évben az AI népszerű megoldássá vált.
Számos előnyt kínál, beleértve azt a képességet, hogy egyszerre több megkeresést is kezelhet, valamint azt, hogy emberszerű élményt nyújt az ügyfelek számára.
Virtuális asszisztensek és különféle gépi tanulási képességekkel rendelkező integrációk segítségével bevezetheti a mesterséges intelligenciát az ügyfélszolgálati részlegébe. Ez lehetővé teszi, hogy kivételes szintű ügyfélszolgálatot biztosítson, és segít csökkenteni a támogató személyzet munkaterhét.
Az ügyfélszolgálat automatizálása a magas színvonalú támogatás nyújtásának szerves része. Növeli munkatársai munkájának hatékonyságát. A kritériumokkal definiálható ismétlődő feladatok automatikusan végrehajthatók.
Az automatizálási eszközök használatával hatékonyabban kezelheti az ügyfelek interakcióját. Ezenkívül a folyamat kevésbé időigényes lesz mind Ön, mind ügyfelei számára. Az automatizálási szabályok alkalmazása előnyös a nagy jegymennyiség esetén. Kevesebb teret enged az emberi hibáknak, és javítja a válaszidőket.
Az automatizálási eszközöket a következő feladatokhoz használhatja:
Az ügyfelek elvárásai minden korábbinál magasabbak, de a vezetői gyakorlat segítségével kordában tarthatók.
Jobban megfelelhet ügyfelei igényeinek, ha kordában tartja az elvárásait. Ha nem felel meg ügyfelei elvárásainak, azok elégedetlenekké válhatnak. Mindig törekedjen arra, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsa, de ne ígérjen meg olyasmit, amit nem tud teljesíteni.
Hallgassa meg ügyfelei igényeit, majd vázolja fel, mi szerepel és mi nem a szolgáltatási szabványokban. Legyen egyenes és őszinte, ahelyett, hogy túlbecsülné képességeit. Ha lehetséges, legyen rugalmas, de ügyeljen arra, hogy az ügyfélszolgálati csapata tudja kezelni a kérést.
Ne feledje, hogy a vállalkozások ügyfélszolgálati színvonalát gyakran az alkalmazottak ügyfelekkel szembeni viselkedésén mérik.
Segít munkatársainak erős kapcsolatokat kialakítani az ügyfelekkel.
Az ügyfelek elégedettsége javítható egy alkalmazotti képzési programmal, amely az ügyfélközpontú kommunikációra és viselkedésre összpontosít.
Vonja be alkalmazottait az ügyfélszolgálati szabványok kialakításába, és biztosítson számukra szakmai képzést.
Az ügyfélszolgálati csapat rendszeres teljesítménytervének fenntartása biztosítja az Ön által felállított szabványok teljesítését.
A teljesítménytervek kommunikálják a vállalat stratégiáit és céljait. Ezenkívül hozzájárulnak az alkalmazottak termelékenységének és motivációjának javításához, valamint biztosítják, hogy ismerjék a vállalat céljait.
Állítson be olyan célokat és célkitűzéseket, amelyek kapcsolódnak munkatársai munkateljesítményéhez. Az eredményjelző kártyák segítségével nyomon követheti a fejlődésüket, és azonosíthatja azokat a területeket, amelyek fejlesztésre szorulnak.
Fontos, hogy a szervizügynökök számára legyen képzési tervük, hogy naprakészek legyenek a legújabb változásokkal kapcsolatban.
Ügynökeinek tudniuk kell a legújabb fejleményekről. A képzési program létfontosságú az ügynökei számára, hogy megbízható és naprakész szolgáltatást tudjanak nyújtani.
Határozza meg, mely területeken van szükség fejlesztésre, és készítsen képzési tervet ezek köré. Olyan célokat és célkitűzéseket is meghatározhat, amelyek javítják ügynökei teljesítményét, és motiválják őket.
Az eredmények elemzése segít abban, hogy megtudja, mely kampányok működnek jól, melyeket érdemes javítani, és hogyan teljesítenek az egyes marketing kampányok.
A megalapozott döntések meghozatalához meg kell találni, mely marketing módszerek hatékonyak.
Győződjön meg arról, hogy minden visszajelzést megfelelően rögzítenek (erre a CRM szoftver kiváló), hogy később elemezze azokat.
Figyelje webhelye elemzését, hogy lássa, hányan látogatják meg, és milyen oldalakat néznek meg. Ez segít megérteni, hogy mely tartalom népszerű, és mi az, ami fejlesztésre szorul.
Hasonlítsa össze az eredményeit a versenytársaiéival – mit csinálnak ők, amit Ön nem?
1. Courtesy: being polite and courteous to your customers at all times will help to create a positive image of your business. 2. Efficiency: customer support is often the first impression that people have of your company, so it's important to make sure that it's a good one. Customer satisfaction: provide your customers with a service that they are happy and satisfied with.
Self-serve: customers resolve issues themselves. Live: customer service transactions are performed by a live agent. Web-based: customers interact with the company via the website or a chatbot. Community: customer service is delivered through e.g. social media channels.
Provide your employees with effective training and support and set high standards for their behavior and interactions with clients. Use performance plans to help motivate your staff and to keep them up-to-date with the latest changes and developments. Improve your agents’ knowledge and skills. Make sure they understand your organization's goals and objectives.
It is a tool that can be used to measure the effectiveness of your customer service department. It consists of three elements: customer satisfaction, customer loyalty, and customer retention.
They are a set of guidelines to be followed by all employees when providing support to clients. Customer service agents should be polite, helpful, and professional at all times. They should also make every effort to resolve any complaints or queries that customers may have.
Due to lower turnover rates, customer loyalty and retention rates increase, resulting in lower costs.
Gaining a loyal client base that you can utilize later on in many ways. Improved customer satisfaction, which will lead to greater profits for your company. Having excellent customer service will differentiate your company from the competition.
Due to lower turnover rates, customer loyalty and retention rates increase, resulting in lower costs. Gaining a loyal client base that you can utilize later on in many ways. Improved customer satisfaction, which will lead to greater profits for your company. Having excellent customer service will differentiate your company from the competition.
Ügyfélszolgálati audit ellenőrzőlista
Töltse ki ezt az ügyfélszolgálati ellenőrzési ellenőrzőlistát, hogy egyértelmű áttekintést kapjon ügyfélszolgálata jelenlegi állapotáról, és megtehesse a szükséges lépéseket annak javítására.
Ügyfélszolgálati minőségbiztosítási ellenőrzőlista
Arra törekszik, hogy az ügyfélszolgálat minősége a legmagasabb szinten maradjon? Ha igen, ügyfélszolgálati minőségbiztosítási ellenőrző listánk segíthet ebben!
Ügyfélszolgálati értékelés ellenőrzőlista
Az ügyfélszolgálati értékelési ellenőrzőlista lehetőséget kínál arra, hogy megismerje a fejlesztendő területeket. Ügyeljen ügyfelei javaslataira.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team