Az Új ügyfél beléptetési ellenőrzőlista segít az ügyfélszolgálati folyamatok kezelésében, a jelölési folyamattól a szerződés érvényesítéséig és az üdvözlő e-mail küldéséig, LiveAgent szoftver használatával.
Ön olyan cégtulajdonos, aki keresi a módját, hogy javítsa ügyfelei beléptetési folyamatát? Ha igen, akkor jó helyen jár – ez a bejegyzés egy új ügyfél-beléptetési ellenőrzőlista-sablont tartalmaz, amely simábbá és kevésbé stresszessé teszi a folyamatot Önnek és ügyfelei számára egyaránt. Olvasson tovább további információkért.
Vállalkozástulajdonosként fontos, hogy legyen egy új ügyfél-bevezetési ellenőrzőlista, amely biztosítja, hogy az emberek a lehető legjobb ügyfélélményt élvezhessék a vállalatnál. A követendő ellenőrzőlista segítségével felgyorsíthatja és hatékonyabbá teheti az ügyfelek bekerülési folyamatát.
Üzlettulajdonosok
Egy új ügyfél-bevezetési ellenőrzőlista segíthet a folyamat egyszerűsítésében, és megbizonyosodhat arról, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtja ügyfeleinek. Az ellenőrzőlista követésével biztos lehet benne, hogy minden szükséges lépést megtesznek, hogy ügyfelei elégedettek legyenek tapasztalataikkal.
Menedzserek
A menedzserek gyakran felelősek az ügyfél beléptetési élményéért, ezért kell nekik ilyen ellenőrző listát biztosítani. Segít elkerülni, hogy figyelmen kívül hagyjanak valami fontosat, megbizonyosodjanak arról, hogy minden szükséges lépést megtettek, és javítja a hatékonyságot az átfedések elkerülésével.
Ügyfélszolgálati képviselők
Az új ügyfél-beléptetési ellenőrzőlista lehetővé teszi az ügyfélszolgálati ügynökök számára, hogy gyorsan és egyszerűen szerezzenek új ügyfelet az Ön cégével és termékeivel vagy szolgáltatásaival. Segít elkerülni a hibákat és már a kezdetektől pozitív ügyfélélményt biztosít.
Ügyfelek
Az ügyfelek egy új ügyfél-bevezetési ellenőrzőlistából is profitálhatnak. Azáltal, hogy minden szükséges információval és dokumentummal egy helyen vannak, tudni fogják, mire számíthatnak, és így elkerülhetik a frusztrációt. A jó ügyfél-befogadási tapasztalat azt eredményezheti, hogy ismétlődő üzleti tevékenységet folytatnak az Ön cégével, és pozitív online véleményeket hagynak.
Ez a személy felelős az ügyféllel való kapcsolattartásért, valamint az Ön cégéről és termékeiről vagy szolgáltatásairól való tájékoztatásért.
Az értékesítési képviselő a legfontosabb kapcsolattartó az ügyfél és a vállalat között, amellyel üzletet köt. A kijelölt személy felelős a kapcsolatok kialakításáért és annak biztosításáért, hogy az ügyfélnek pozitív élményben legyen része. Ezért az ügyfél értékesítési képviselőjének olyan személynek kell lennie, akire számítani lehet, ha választ kap minden kulcsfontosságú kérdésre vagy aggályra.
Az ügyfél felvételi folyamatáért felelős menedzsernek ki kell jelölnie egy értékesítési képviselőt. A menedzser figyelembe veszi az ügyfél igényeit és követelményeit, valamint a vállalat termékeit vagy szolgáltatásait, hogy eldöntse, ki a legmegfelelőbb személy az egyes ügyfelekhez.
A megbízott ebben az esetben felelős az ügyfél támogatásáért és az esetleges kérdések megválaszolásáért.
Amikor az ügyfélnek kérdése van, vagy problémába ütközik, támaszkodnia kell valakire, aki választ tud adni neki, és időben megoldja a problémát.
Ügyfélszolgálati képviselőt az értékesítési képviselővel megegyező módon az ügyfél-beléptetési folyamatért felelős vezető jelölhet ki. Ezért az előző lépéshez hasonló eljárást fognak követni, hogy kijelöljenek valakit, akiről úgy gondolják, hogy a legmegfelelőbb lenne egy adott ügyfél számára.
A szerződés kulcsfontosságú dokumentum, amely felvázolja az Ön cége és az ügyfél közötti megállapodás feltételeit.
A szerződés egy jogilag kötelező érvényű dokumentum, amely felvázolja a két vagy több fél közötti megállapodás feltételeit. Fontos, hogy érvényesítse a szerződést, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a feltételek tisztességesek és ésszerűek, minden részlet helyes, és mindkét fél elégedett az értékesítési folyamat megállapodásával, mielőtt folytatná.
Az ügyfél-bevezetési folyamatért felelős menedzser áttekinti a szerződést, és gondoskodik arról, hogy minden feltétel világos és tömör legyen. Azt is ellenőrzik, hogy minden részlet pontos-e, és mindkét fél elégedett-e a megállapodással.
Az új ügyfél köszöntése nagyszerű módja annak, hogy elindítsa a belépési folyamatot.
Az üdvözlő e-mail egy udvarias gesztus, amely segít jó első benyomást kelteni. Lehetőséget ad továbbá a cég és termékei vagy szolgáltatásai bemutatására, valamint annak elmagyarázására, hogy mit várhat el az ügyfél a beléptetési folyamattól.
A folyamatban bemutatkozó, korábban kijelölt értékesítési képviselő feladatai közé tartozik, hogy üdvözlő e-mailt küldjön az ügyfélnek. Ennek az üzenetnek tartalmaznia kell egy áttekintést arról is, hogy mire számíthat az ügyfél a belépés során, az ügyfélszolgálati képviselőjének elérhetőségeit (pl. e-mail címét), a szerződés csatolt példányát és minden egyéb lényeges információt.
Az ügyfél felvételi folyamatának folytatásához személyesen vagy online találkozzon velük.
Ez a legjobb lehetőség a szerződés minden részletének áttanulmányozására, minden kérdésük megválaszolására, és annak biztosítására, hogy megértsék a megállapodást. Ez a találkozó lehetőséget ad arra is, hogy elmagyarázza, mit várhat az ügyfél a beléptetési folyamat hátralevő részétől.
Az ügyfélért felelős értékesítési képviselő megbeszéli a mindkét fél számára megfelelő időpontot, valamint kiválasztja a megbeszélés legjobb formáját (személyes vagy online). Vegye figyelembe, hogy ezt az előző lépésben az üdvözlő e-mail részeként kezdeményezheti.
A találkozó során az ügyfélnek valószínűleg kulcsfontosságú kérdései és aggályai lesznek a felvételi folyamattal, a szerződéssel és/vagy az Ön jövőbeli kapcsolatával kapcsolatban.
Ez lehetővé teszi, hogy mindegyiket megszólítsa a találkozó során. Ez segít abban, hogy az ügyfél úgy érezze, hogy meghallják, és aggodalmait komolyan vegyék, valamint azonosítja azokat a területeket, ahol az ügyfélnek további tisztázásra van szüksége.
A megbízott értékesítési képviselőnek fel kell jegyeznie minden olyan problémát, amelyet az ügyfél felvet a találkozó során. Alternatív megoldásként megkérhetik az ügyfelet, hogy jó lenne-e rögzíteni a beszélgetést, hogy később visszatérhessen és áttekinthesse a részleteket.
Az ügyfél által felvetett kérdések és aggodalmak áttekintése során azonosíthat néhány lehetséges akadályt.
Ez egy lehetőség arra, hogy közvetlenül megszólítsa őket, és az ügyfél jól érezze magát, hogy előrehaladjon a beépítési folyamatban. Azt is lehetővé teszi számukra, hogy jelezzék azokat a területeket, ahol a vállalatnak változtatásokat kell végrehajtania.
Vegye figyelembe az ügyfél által felvetett problémákat. Az ügyfélért felelős értékesítési képviselő leírhatja vagy rögzítheti azokat.
Az összes kérdés és aggály megválaszolása után itt az ideje, hogy megtudja, pontosan mit remél az ügyfél az Ön cégével való üzleteléstől.
Ez azt jelenti, hogy mindkét fél ugyanazon az oldalon lesz, és nem érik meglepetések az úton. Ez egyben lehetőség reális célok kitűzésére arra vonatkozóan, hogy a vállalat mit tud és mit nem.
A találkozó során közvetlenül kérdezze meg az ügyfelet az elvárásairól. Céljaikról és célkitűzéseikről is érdeklődhet, hogy jobban megértse, mit keresnek.
Most, hogy tudja, mit akar az ügyfél, ideje elkezdeni néhány célt kitűzni.
Ez egy ütemtervet ad az ügyféllel való jövőbeni kapcsolatához. Azt is lehetővé teszi, hogy nyomon kövesse az előrehaladást, és mérje a sikert az idő múlásával.
A céloknak konkrétnak, mérhetőnek, elérhetőnek, relevánsnak és időhöz kötöttnek kell lenniük. Az ügyfelek elvárásaihoz is igazodniuk kell.
Most, hogy új kliense van, fontos, hogy tárolja és frissítse az adatait.
Ezeket az információkat az ügyféllel való kommunikációra, igényeinek megértésére és a lehető legjobb szolgáltatás biztosítására használjuk fel. Segítségével nyomon követheti az ügyfelekkel folytatott interakcióit, és mérheti elégedettségét az idő múlásával.
Használhatja a LiveAgent ügyfélszolgálati kapcsolatait az ügyfél nevének, e-mail-címének, telefonszámának és egyéb személyes adatainak tárolására. Az ügyfélszolgálati szoftverek, mint például a LiveAgent, lehetővé teszik egyéni kapcsolatfelvételi mezők létrehozását is, amelyekben egyedi információkat tárolhat ügyfeleiről a személyre szabottabb kommunikáció érdekében.
Miután az új ügyfél megkezdte vállalkozását, ideje meghatározni, hogyan használja az Ön szolgáltatásait vagy eszközeit.
Segít megérteni, hogyan használja az ügyfél az Ön termékeit vagy szolgáltatásait, és hogy a legtöbbet hozza-e ki belőlük. Segíthet azonosítani azokat a területeket is, ahol az ügyfélnek több támogatásra lehet szüksége.
Az ügyfél közvetlen megkérdezésével, viselkedésének megfigyelésével, adatok és elemzések áttekintésével és/vagy felhasználói tesztek elvégzésével. Ezután összehasonlíthatja ezeket az információkat a céljaival, hogy megtudja, mennyire hasonlítható össze az ügyfél felhasználása.
Miután felmérte, hogy az ügyfél hogyan használja szolgáltatásait, jegyezze fel a viselkedésében bekövetkezett változásokat.
Ez lehetővé teszi annak megértését, hogy az ügyfél mennyire használja termékeit vagy szolgáltatásait. Ezen információk alapján további szolgáltatásokat vagy támogatást javasolhat.
Az adatok és elemzések időbeli nyomon követésével láthatja, hogyan változik az ügyfél felhasználása. Ha a használat csökkenését észleli, kapcsolatba léphet az ügyféllel, hogy megtudja, szüksége van-e segítségre.
Küldjön személyre szabott köszönőlevelet az ügyféllel való találkozást követő 24 órán belül
Mindig jó ötlet köszönőlevelet küldeni, miután találkozott egy új leendő ügyféllel. Ez a követő e-mail vagy más típusú üzenet azt mutatja, hogy érdekli a kapcsolat építése, és hálás az üzletükért.
Adja hozzá az új ügyfelet a levelezőlistájához, és időnként küldje el neki a vállalkozásával kapcsolatos újdonságokat
Képes lesz arra, hogy naprakészen tartsa őket a vállalkozásával kapcsolatban, és idővel erős kapcsolatot építsen ki velük. Ennek eredményeképpen a jövőben nagyobb valószínűséggel fogják használni az Ön termékeit vagy szolgáltatásait.
Lépjen kapcsolatba az ügyféllel a közösségi médiában, és kövesse az újdonságokat
A közösségi média nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatban maradjon ügyfeleivel – ha követi frissítéseiket, többet megtudhat róluk és érdeklődési körükről. Ennek eredményeként jobb szolgáltatást nyújthat számukra, és csökkentheti az ügyfelek lemorzsolódását.
Hívja meg az ügyfelet az iparágához kapcsolódó eseményekre vagy találkozókra
Ezzel megmutathatja nekik, hogy érdekli a vállalkozásuk, és szeretné segíteni a növekedésüket. Ez azt is lehetővé teszi, hogy többet tudjon meg az iparágukról, és kiépítse hálózatát.
Kínáljon ingyenes forrásokat vagy tanácsadási szolgáltatásokat, amelyek előnyösek lehetnek az ügyfél számára
Ez megmutatja az ügyfélnek, hogy érdekli a sikere, és értékes információkat vagy szolgáltatásokat nyújthat számára. Egy ilyen apró gesztus sokat segíthet az ügyféllel való erős kapcsolat kialakításában.
Rendszeresen ellenőrizze az ügyféllel, hogyan teljesít
Ha rendszeresen felveszi velük a kapcsolatot, akár egy gyors hívással vagy e-maillel is, biztos lehet benne, hogy elégedettek termékeivel vagy szolgáltatásaival. Így szükség esetén további támogatást is kínálhat nekik.
Vállalkozásától és folyamatai változásának gyakoriságától függ, de ideális esetben mindig értesítenie kell, ha változás történik a vállalat eljárásaiban, termékeiben vagy ügyfélkörében. Az is hasznos lehet, ha rendszeres időközönként átnézi az ellenőrzőlistát, hogy megnézze, van-e olyan terület, ahol javíthatná a hatékonyságot.
Igen, olyan szoftverekkel, mint a CRM-ek, e-mail marketing platformok és projektmenedzsment eszközök. Ha technológiát használ az új kliens belépési folyamatának automatizálására, időt és energiát takaríthat meg, valamint könnyebben nyomon követheti új ügyfeleit.
Tervezze meg előre a lépéseket, azaz kövesse az itt megadotthoz hasonló ellenőrző listát, és győződjön meg arról, hogy minden, amire új ügyfelének szüksége van, készen áll, és várja őket, amikor belépnek. Minél könnyebbé teszi új ügyfelei számára az indulást, annál valószínűbb, hogy elégedettek lesznek szolgáltatásaival, és hosszú ideig Önnel maradnak. Ez viszont növeli az átlagos ügyfélélettartamot és az ügyfélmegtartási arányt.
Számos tényezőt kell figyelembe venni egy új ügyfél bevezetésekor, de itt van néhány leggyakoribb hiba, mint például az, hogy nem kommunikálják az ügyféllel a projekt elvárásait és céljait, nem megfelelően magyarázzák el vagy demonstrálják, hogyan működik a termék vagy szolgáltatás, és nem sikerült létrehozni egy ütemterv vagy határidők meghatározása a befejezésre, és a munka befejezése után nem követik nyomon az ügyfeleket.
Amikor erről dönt, tegye fel magának a kérdést: „Képesek lesznek-e olyan szintű szolgáltatást nyújtani, amely megfelel az elvárásainak, vagy felülmúlja?”, „Képesek lépést tartani a cégem növekedésével?”, „Megbízhatok-e bennük az érzékeny adatokkal?”, és „Költséghatékony lesz-e a megoldásuk?” Ha ezekre a kérdésekre igennel válaszol, akkor vállalkozása számára az új ügyfél bevonási folyamatának kiszervezése lehet a legjobb megoldás. De ha bármelyikre nemmel válaszol, akkor lehet a legjobb, ha a belépési folyamatot házon belül tartja.
Ügyfélszolgálati ügynökképzés ellenőrzőlista
Fedezze fel az ügyfélszolgálati ügynökképzés hatékony ellenőrzőlistáját, amely segít az ügynökök gyors beilleszkedésében.
Az új weboldal indítás ellenőrzőlista
Webhelyindítási ellenőrzőlistánk segít minimalizálni a hibákat, és felkészíteni az új webhelyet a közzétételre. A végső, pontról pontra útmutató.
SaaS ügyfél beléptetés ellenőrzőlista
Ne hagyja, hogy az esetleges red flag korai lemorzsolódást okozzok. Tekintse meg SaaS-ügyfeleink belépési ellenőrzőlistáját, és tegye meg a megfelelő lépéseket.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team