A LiveAgent webhely-ellenőrzési ellenőrzőlista segít fenntartani a weboldal minőségét, beleértve a látogatók nyomon követését, tartalom karbantartását, biztonságot, és mobil kompatibilitást. Rendszeres auditok növelhetik a forgalmat és javítják a felhasználói élményt.
Már van forgalom a webhelyére, de a látogatók száma sokkal alacsonyabb, mint amire számított. Ha azonosítja webhelye gyenge pontját, drámaian növelheti a forgalmat. Saját webhelyünk látogatottságának fenntartása érdekében a LiveAgent marketingcsapata összeállított egy ellenőrzőlistát a lépésekről, amelyeket rendszeresen felülvizsgálunk.
Ez egy logikus lista az összes olyan feladatról, amelyet meg kell tennie, hogy webhelye a lehető legjobban működjön. Az audit a webhely működésének szisztematikus ellenőrzése. Rendszeres időközönként dolgozza át ezt az ellenőrzőlistát, ahogy Önnek megfelelő, és őrizze meg webhelye magas színvonalát.
A weboldal az üzlet arca. Ezt minden üzlettulajdonos tudja. Az emberek a webhelyen keresztül alkotnak véleményt a termékről, és döntenek arról, hogy megvásárolják-e vagy sem. A potenciális vásárló szemében a weboldal minősége közvetlenül megfelel a cég és termékei minőségének. Következésképpen a webhely rendszeres karbantartása kulcsfontosságú.
Nem akarja veszélyeztetni üzleti céljait azzal, hogy figyelmen kívül hagyja a teendőket. És mivel az olyan hétköznapi technikai problémák, mint a nem működő kattintható elemek, a duplikált tartalom, a hibás hivatkozások vagy a gyenge műszaki teljesítmény nagyon rossz jelzést küldenek, mindenképpen kerülje el őket. Ezzel a webhely-ellenőrző listával biztos lehet benne, hogy minden megtörtént és ellenőrizve van.
Ügyfél
Az ügyfelek el vannak kényeztetve, és magától értetődő az elvárás, hogy egy weboldal jó minőségű legyen. Egyetlen negatív webhelyélményt keményen megbüntethetnek, ha a webhelyről és a terméktől távol kattintanak. Miért ne kerülhetné el, ha lehet. Ha rendszeresen auditálja webhelyét, az ügyfelek azt kapják, amit egy jó webhelytől várnak, sebességet, tartalomértéket, átláthatóságot és hozzáférhetőséget bármilyen formájú vagy méretű eszközön.
Ügyfélszolgálati csapat
A kiváló minőségű webhely minden változást jelent az ügyfélszolgálati csapat számára. Nemcsak azért, mert az élő csevegés vagy az élő telefonközpont a webhelyén a legfontosabb kattintható elem az ügyfélszolgálati ügynökkel való kapcsolatfelvételhez. De azért is, mert webhelye tudásbázist tartalmazhat, amely képessé teszi ügyfeleit arra, hogy maguk találják meg a szükséges információkat. Hogy az ügyfelek függetlennek és nyugodtnak érezzék magukat, és tehermentesítsék az ügyfélszolgálati csapatot.
Értékesítési csapat
Egy jó weboldal pontos termékinformációkkal és átlátható árakkal rendelkezik. Az értékesítési csapat hatékonyabb, ha kéznél vannak a megfelelő eszközök, és a hibátlan webböngészési élmény javítja a konverziós arányokat.
Fontos, hogy webhelye idővel szisztematikusan fejlődjön, ami nagyobb forgalomhoz és jobb felhasználói élményhez vezet. Gyors weboldal készítés során könnyen elkövethetők a hibák, ezért olyan eszközöket használunk, amelyek automatizálják a weboldal figyelését és auditálását. A nagy webhelyek manuális kezelése nem lehetséges, ha azok elérnek egy bizonyos méretet.
Öt eszköz segít megérteni, mi történik a weboldalunkon nap mint nap. Íme néhány módszer, amellyel weboldalunkat figyeljük:
A Google keresőkonzol a legfontosabb eszköz, amelyet naponta használunk webhelyeink minőségének és teljesítményének nyomon követésére.
Próbálja ki a következő Google keresési lekérdezést, hogy megtudja, hogy a Google tud-e webhelye összes oldaláról: site:[saját domain] (például: site:www.liveagent.com). A Google keresési eredményei azt mutatják, hogy hány oldal van indexelve:
Állítsa be a webhelytérkép elérési útját webhelye Webhelytérképek részében, hogy a Google láthassa webhelye minden oldalát:
A Google keresőkonzolja pontosan észlel minden jelentős hibát, és fejlesztéseket javasol a webhelyén, beleértve a lapozási, technikai és 404-es hibákat is:
A napi auditálási folyamat részeként kövesse nyomon webhelye teljesítményét a látogatók által használt kulcsszavak alapján. Ismerje meg, mire keresnek a látogatók, mielőtt felkeresnék az oldalát:
A Google analytics egy ingyenes webhelykövető eszköz és platform, amely adatokat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba az Ön webhelyével. Az adatok gyűjtése során a Google Analytics könnyen olvasható interaktív jelentésekbe rendezi azokat, amelyeket a platformon látunk. Az elemző jelentések lehetővé teszik számunkra, hogy megértsük látogatóink viselkedését, és ennek megfelelően alakítsuk ki tartalmi stratégiánkat.
A UrlsLab segít abban, hogy egy helyen gyors vizuális auditálást végezzünk minden oldalunkon. Ennek az eszköznek az egyik fő jellemzője, hogy naponta egyszer képernyőképet készít domainünk összes oldaláról, valamint nyomon követi ezeket a képernyőképeket. A webhely képernyőképei lehetővé teszik számunkra, hogy meglássuk a tervezésünkben az idő múlásával bekövetkezett változásokat, és pixelenként összehasonlítsuk azokat. Továbbá rögzíti és naplózza a böngészőkonzolban kiváltott összes javascript hibát, ami segít webfejlesztőinknek hibamentes oldalak fejlesztésében.
Könnyedén görgessen végig a domainen, és azonnal észlelje a tervezési hibákat. A valós idejű megjelenítést láthatja az URLslabban:
Az egyes URL-ek változásait rögzíti:
Infrastruktúránkat többféle belső eszközzel figyeljük, de mindig jó, ha rendelkezünk egy független külső eszközzel, amely azonnal értesít, ha az oldalunk nem elérhető. Az egyik legegyszerűbb ingyenes eszköz az uptimerobot.com.
Az Ahrefs.com lehetővé teszi számunkra, hogy nyomon kövessük a céloldalaink pozícióját a Google Keresés találatai között a vállalkozásunk szempontjából releváns kulcsszavakra vonatkozóan. A kulcsszófigyelés kivételével a Site Audit eszközt használjuk a szövegíróink, fordítóink vagy fejlesztőink által napi szinten generált HTML/CSS-hibák azonosítására.
A keresőrobot első állomása a webhely feltérképezésekor a www.example.com/robots.txt fájl. Győződjön meg arról, hogy robots.txt fájlja és webhelytérképe mindig elérhető a megfelelő formátumban.
A robots.txt fájl teszteléséhez a robots.txt Tester eszköz
A megfelelő robots.txt fájlnak tartalmaznia kell a Webhelytérkép utasítást, amely az Ön webhelyének webhelytérképére mutat. Példa:
Webhelytérkép: /sitemap_index.xml
A webhelytérkép ellenőrzéséhez a Google Search Console webhelytérkép állapotát használjuk:
SSL-tanúsítvány használata – Az SSL-tanúsítvány megléte kötelező. A biztonságos webhelyek (https vs. http) magasabb helyezést érnek el, mint az SSL nélküli webhelyek. Számos hatóság bocsát ki SSL-tanúsítványokat, de mi a Letsencryptre, egy ingyenes szolgáltatásra hagyatkozunk.
SSL-tanúsítvány érvényesítése – Győződjön meg arról, hogy webhelyén érvényes és erős SSL-tanúsítvány van. Az SSL tanúsítvány érvényesítéséhez az SSL Labs eszközeit használjuk
Rosszindulatú programok ellenőrzése -Nem szeretne feltört tartalmat tárolni webhelyén. Webhely-ellenőrzésünk a Google Átláthatósági Jelentés ellenőrzését is tartalmazza.
Csak az egyedi és értékes tartalmat veszi figyelembe a Google, amikor az oldalt előrébb helyezi a keresési eredmények között.
A meglévő tartalom optimalizálása vagy új tartalom létrehozása előtt távolítson el minden rossz minőségű tartalmat a domainből. Az alacsony minőségű tartalom eltávolításával növelheti a forgalmat, és megtakaríthatja a karbantartáshoz és a fordításokhoz szükséges erőforrásokat.
Hatalmas különbséget jelent, hogy a tartalommal foglalkozó csapatának 100 jó minőségű oldalt vagy 20 000 közepes minőségű oldalt kell kezelnie. Az alacsony minőségű tartalom sok erőforrást emészt fel, mint például a webhely több nyelvre történő lefordítása és a belső hivatkozások fenntartása.
Hogyan lehet azonosítani a rossz minőségű oldalakat?
Annak megértéséhez, hogy a Google hogyan értékeli a tartalom minőségét, olvassa el a keresési minőségi besorolási folyamat általános irányelveit.
A Google a tartalom minőségével együtt az oldal sebességét tekinti az egyik legfontosabb rangsorolási mutatónak. Látogatói nem várnak 3-5 másodpercnél tovább az oldal betöltésére. Ha nem érkezik meg időben, egy másik webhelyre keresnek választ.
Hogyan lehet nyomon követni az oldal sebességét?
Az oldalsebesség nyomon követése a Google Analytics Webhelysebesség jelentésével. Ez az eszköz segít azonosítani a leglassabb oldalakat, földrajzi régiókat és böngészőket, amelyek lassan szállítják a tartalmat.
Hogyan javítható az oldal sebessége?
A PageSpeed Insights tartalmazza a legátfogóbb javaslatokat az oldal felgyorsítására vonatkozóan, de itt vannak a legfontosabb javaslataink az oldal gyors megőrzésére vonatkozóan:
A Google számos eszközt kínál weboldalának mobilplatformokkal való kompatibilitásának ellenőrzésére. Az egyik a mobilbarát teszt. Az URL megadása után azonnali kompatibilitási eredményt kap.
A Google Search Console mobilhasználati jelentése egy másik eszköz, amelyet rendszeresen használunk a mobil használhatóság nyomon követésére. A jelentés részletes ajánlásokat ad a Google által a feltérképezés során észlelt mobilhasználati hibák javítására vonatkozóan.
Weboldalunk legkritikusabb részeit rendszeres időközönként teszteljük a BrowserStack segítségével a mobilplatformok és operációs rendszerek széles skálájának szimulálására. Elsősorban a fejlesztéshez elengedhetetlen eszköz, de hasznosnak találjuk a szabványos mobil kompatibilitási ellenőrzések során is.
Az iránti elkötelezettségünk részeként, hogy weboldalunkat elérhetővé tegyük a fogyatékkal élők számára, szükség szerint értékeljük a WebAIM-ben, amely egy ingyenes eszköz a webhelyek akadálymentesítési szabványainak értékelésére.
Marketing audit ellenőrzőlista
Fedezze fel a marketing audit ellenőrzőlistát, amely segít meghatározni célpiacát, beállítani céljait, elvégezni SWOT elemzést és értékelni marketing erőfeszítéseinek hatékonyságát. Azonosítsa USP-jét, erősítse marketing költségvetését és készítsen stratégiai tartalommarketing tervet, hogy vállalkozása jó úton haladjon. Kezdje el most!
Vállalkozás indítása ellenőrzőlista
Vállalkozásalapítási ellenőrzőlistánk segít abban, hogy egy ötletből vállalkozást vezessen. A végső, pontról pontra útmutató.
Válságkommunikáció terv ellenőrzőlista
Készítsen válságkommunikációs tervet a katasztrófa bekövetkezte előtt. Használjon válságkommunikációs terv ellenőrzőlistát a hatékony kommunikáció érdekében még a nehéz időkben is.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team