A cikk a közösségi média ügyfélszolgálatának fontosságát tárgyalja, sablonokkal és tippekkel segítve a hatékony, gyors válaszadást az ügyfélkérdésekre.
Fontosak-e a közvetlen Facebook vagy Instagram üzenetek? A legtöbb vállalat, ami most kezdi a közösségi médiát azt gondolja, hogy a közösségi hálózaton a közvetlen üzenetekből származó kérvények kevésbé fontosak, mint az emailek.
De igazából ez fordítva van! A felhasználók mostanában több időt töltenek közösségi médiával, minthogy a postaládájukat nézegetnék. Ezért kell kiemelkedő közösségi média ügyfélszolgálatot biztosítania vállalatának a többi kommunikációs csatornákkal együtt és minden ügyfelektől származó üzenetet meg kell válaszolnia.
A közvetlen üzenet egy privát üzenet, amit egy közösségi média felhasználó küld egy másik felhasználó vagy egy biznisz fiók számára. Az a tény teszi ezt a fajta kommunikációt egyedivé, hogy a többi felhasználó nem látja azt a tartalmat, ami számukra nem lett elküldve.
A megnyitási rátája egy közvetlen üzenetnek Facebook-on vagy Instagram-on nagyon magas értékkel rendelkezik, több, mint 60%, vagy akár 80% egy átlagos email megnyitási rátához hasonlítva, ami 15-25% körül van. (source). Ez egyszerűen azért van, mert az emberek gyakran használják ezeket a közösségi hálózatokat. Minél aktívabb márkája egy bizonyos hálózaton, annál relevánsabb lesz a postaláda.
Thank you for contacting us!
My name is [rep’s name], and I’d be happy to assist you today.
Could you specify your request so that I can try to help you, or pass your message on to a colleague who will contact you ASAP?
Best,
[rep’s name]
P.S. If you like the content we post on our profile, how about you share our posts from time to time? It will help us reach more followers and grow our social media presence <3
Thank you for notifying us about the problem with your order.
We are sorry that you received a [faulty/damaged] product, and we promise that this issue will be resolved as soon as possible!
Please provide us with the following information so that we can start the return process:
Order number, which you can find in your confirmation email or on the package.
Details about the faulty product.
Description of the problem.
As soon as you provide us with more details, we will inform you about the next steps.
Best,
The [company] customer service team
We’re glad that you are interested in our [product/service].
As you may have noticed, this product is currently out of stock. However, it will be available again on the [date].
As we will be restocking a limited number of items, we recommend that you sign up for a reminder list. Once you add your email, our system will notify you when the desired [product/service] is in stock again.
Good luck and happy shopping!
Best,
[name of a representative] from the [company] team
Thank you for reaching out.
I’ve just checked the status of your order no. [order no.]. It has just been [packaged/shipped/delivered to a pick-up point], so you will receive it in [number of days] days.
You can track your order by following this link [link].
If you have any other questions, feel free to message me.
Best,
[name of a representative] from the [company] team
Thank you for messaging and notifying us about that situation. I’m sorry you had to wait for so long without being contacted by our team.
If you submitted your inquiry via email, contact form, or live chat, you should have received a confirmation email with a dedicated ticket number assigned to your inquiry.
Could you please check that message and let me know the number of your ticket?
I will check the status of your inquiry right after you give me these details and will get back to you with more information and the next steps.
Sorry for the inconvenience!
Regards,
The [company] customer service team
Legyen önmaga. Más emberekkel lép kapcsolatba, így legyen átlátható, őszinte és empatikus. Közvetítse értékeit az ügyfelei számára.
Biztosítsa, hogy mind a publikus és a privát kommunikációnak a közösségi médián ugyan olyan hangneme legyen. Ha hangneme relaxált és könnyed a publikus posztjain, legyen az a közvetlen üzenetekben is. Ne legyen túl formális. Nem akarja, hogy kételkedjenek abban, hogy a megfelelő vállalatnak küldtek üzenetet, igaz?
A közösségi média egy ‘mindig elérhető’ csatorna. Szokjon hozzá az üzenetek és a kommentek gyors megválaszolásához, az üzenet kontextusától függetlenül.
Bizonyosodjon meg róla, hogy azok, akik a biznisz fiók postaládáját kezelik, tudják hogyan kell rendesen írni. Ha bármilyen kétségük van, ajánljon nekik egy jó írás ellenőrzőt vagy kérjenek segítséget szerkesztőségétől.
Attól függ és nincs általános szabály. Egyik digitális üzenetnek sem szabadna túl hosszúnak lennie, habár az ügyfelei üzenetére való válasznak sem kellene udvariatlannak lennie. Ez nem egy értékesítési email, ahol 2-3 mondatban kell felhívni a delikvens figyelmét. A potenciális vagy a már meglévő ügyfele üzenetet küld önnek, szóval használja ki ezt a lehetőséget és próbálja őket elcsábítani.
Üdvözölje a küldőt és legyen olyan átfogó lenni, amennyire csak lehet üzenetével. A közösségi média kommunikációja kevésbé formális, mint az email kommunikáció és gyakran valós időben történik, így megengedheti magának, hogy egy kicsit beszélgessenek egymással, mielőtt belemennének a részletekbe.
A közösségi média kommunikációja inkább informális, plusz ha valaki küld vállalatának egy közvetlen üzenetet, már tudja is a nevüket. Ezért javasoljuk, hogy a keresztnevén szólítsa meg a küldőket, hogy minél kevesebb legyen a távolság. Ha egy profilkép azt mutatja, hogy egy öregebb személlyel van dolga, akkor az üzenet elejére írhatja az “Uram/Hölgyem” megszólítást, de ez a közösségi média kommunikációjában elég szokatlan.
Használjon emojikat, ami a közösségi média második nyelvezete.
Ez a helyi adatvédelmi szabályoktól függ az adott platformon. Használhat egy eszközt, hogy rendezze az üzeneteket egy vállalati közösségi média postaládába, de ne kezelje a közvetlen közösségi média üzeneteket egy másik hideg email csatornaként. Ez egy elég szokatlan gyakorlat, ami fiókja tiltását eredményezheti a közösségi média platformon.
Ready to use our social media templates?
Put them to the test with our free 14-day trial, no credit card required. Start replying to Facebook messages, Tweets, and Instagram comments today!
Funkciókérés válasz e-mail sablonok
Fedezze fel a LiveAgent funkciókérés válasz e-mail sablonjait, és kezelje ügyfelei kéréseit profin! Pozitív visszajelzés, tisztelet és hatékony megoldások, amelyek segítenek kielégíteni ügyfelei igényeit. Indítson ingyenes fiókot, és tapasztalja meg a kiváló ügyfélszolgálati szoftvert!
Közösségi média pozitív visszajelzés válasz sablonok
Mentse el pozitív visszajelzés válasz sablonjainkat a közösségi média számára konzervált üzenetekként és válaszoljon az ügyfél visszajelzésekre magabiztosan.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team