Az e-kereskedelem megköszönő email sablonok fontosságát tárgyaló cikk tanácsokat ad az email marketing hatékonyságára, vásárlói lojalitás építésére és különböző megköszönő email típusokra.
Az email marketing egyike a “legöregebb” marketing kommunikációs csatornáknak. A “régi” kifejezéssel azt értjük, hogy létezik egy ideje. Az egyik első email kliensek az MIT-ben készültek (a Massachusetts Institute of Technology) 1965-ben. Még ha egy pár marketing szakértő és üzleti guru azt jelenti be, hogy “az email vége” marketing csatornaként, ez a kommunikáció még mindig gyakran van használva attól függetlenül, hogy az első email évtizedekkel ezelőtt lett elküldve.
Az email kiváló kommunikáció, ami összekapcsolhat a felhasználókkal, kapcsolatokat építhet és bizalmat, lojalitást épít. A legköltséghatékonyabb metódusa lehet az első vásárlók lojális ügyfelekké konvertálásának. Kereskedőként sokkal többet szerezhet a meglévő ügyfelek gondozásával, mintsem, hogy minden erővel az új ügyfelek szerzésére fókuszálna.
Természetesen minden visszatérő vásárló volt első vásárló valaha. Ezért nem mondjuk, hogy nem kellene időt szánnia az új kliensek szerzésére. Viszont segítene, ha emlékezne, hogy sok tanulmány azt mutatja, (például egy tanulmány a BAIN&COMPANY által) a visszatérő ügyfelek körülbelül 33%-kal több időt töltenek az üzlettel, mint az első vásárlók. Ezen összefüggés hatása evidens és nem kellene lebecsülniük a döntéshozóknak a társaságokban számos iparban.
Szóval pontosan hogyan férnek ebbe az emailek? Az email csatornaként való használatának kulcsa, hogy növelje a kliens visszatartást, nem más, minthogy minden véglegesített vásárlást úgy kezeljen, mint egy lehetőség arra, hogy újraindítsa az ügyfél kalandot. Ez a vásárlás utáni emailek megerősítését jelenti, így az ügyfelek nem csatolódnak le. A megköszönő emailek ennek a stratégiának az első részei.
Az email marketing stratégiák fő céljai a lojalitás építése azoknál, akik feliratkoztak adatbázisára és beleegyeztek a marketing kommunikációk fogadására. A lojalitás építése után egyszerűbb átkonvertálni feliratkozóit ügyfelekké azáltal, hogy időzített és érdekes üzeneteket küld nekik.
A megköszönő emailek a kommunikáció fontos típusai a lojalitási fázisban. Egy kulcsfontosságú erőforrás is, ami a már meglévő ügyfelek lojalitását erősíti, több bizalmat ér el, és felbátorítja őket, hogy újra öntől vásároljanak. Nézzük meg közelebbről a megköszönő emailek funkcióját az e-kereskedelemben.
Amikor bármilyen online marketing kampányt tervez, beleértve a megköszönő emaileket, mindig észben kell tartania a célját. A megköszönő emailt számos különböző formátumban lehet prezentálni, de mindig egy közös céljuk van– hogy megmutassa a címzetteknek, mennyire fontosak az üzletének.
Például, küldhet megköszönő emaileket a hálája jeléül azoknak, akik feliratkoztak a hírlevelére, érdeklődtek egy bizonyos ajánlat iránt, vagy megvásároltak egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást.
Ahogyan már megemlítettük, a megköszönő emaileknek számos különböző emailjei vannak.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates. Curious about all the opportunities?
Az üdvözlő megköszönő emailt akkor küldik, ha valaki feliratkozott egy hírlevélre vagy üzenet listára. Megerősíti a feliratkozást és bemutatja a tartalom típusát, amelyeket küldeni fog, a feliratkozásért járó hála mutatása mellett.
Ezt a megköszönő emailt azután küldik, amikor valaki vásárlást visz végbe és az ügyfele lesz. Ez az üzenet teljesíti az ügyfél lojalitás építésének célját és más releváns terméket is ajánl, ami érdekelheti azt az ügyfelet.
Ahogyan az nyilvánvaló, ez a típusú email azt célozza, hogy megköszönje a felhasználónak egy eseményen (legyen az online vagy offline) való részvételét. A funkciója az, hogy visszajelzést kérjen az eseményről, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy megosszák a véleményüket és úgy érezzék, hogy meg vannak hallgatva.
A sablonok, amelyek ebben a cikkben vannak bemutatva, példái a megköszönő emaileknek, amelyeket ügyfeleknek küldhet, miután leadnak egy rendelést online.
Thank you for placing an order with us! We’re delighted to see your interest in our [products or services].
We want to ensure that our products meet your expectations and that you’re satisfied. As such, we’d love to hear from you once you’ve had a few days to tinker around with [product name].
Please use this form [link to the form] to share your opinion, or simply respond to this email with a few words about [product/service].
Your opinion will help us improve our future offers.
Best,
The Customer Success Team at [company]
Thanks for shopping with us. We hope [product or service] will meet your expectations and you will purchase from [online store’s name] again!
While you wait for your package, check out other [products/services] that may be a great addition to your [product or service ordered].
See you around!
[name and surname]
Owner of [online store’s name]
We are really happy to see you placing a new order at [online store’s name]!
There’s nothing more rewarding for us than to know that first-time customers trust us and come back to order more [product/services]. We hope to see you around even more often!
Here’s a small gift from us: [a/an X]% discount code for your next purchase to show our appreciation.
[Discount Code]
Use it at the checkout and enjoy your next shopping experience with us!
The Customer Service Team at [company]
Thank you for visiting our store and placing your first order!
We are glad that you found the [product/services] you were looking for in our store.
Our goal is for our clients to always be satisfied, so let us know how your experience with us was during your first time shopping here.
We look forward to seeing you around again soon.
Sincerely,
Your friends at [company’s name]
Thank you for placing your order with [company’s name/e-store’s name]! We really appreciate that you chose our store, it means the world to us!
We want to let you know that we will inform you about the subsequent stages of order processing via separate emails.
Have a great day!
The [team’s name] at [company’s name]
Jegyezze meg: ezt a fajta email egy ismételt ügyfélnek kell küldeni egy évvel az első vásárlása után.
Dear [customer’s name],
We are delighted to inform you that you have been our customer for [period of time]!
This message is to thank you for being part of our [family/family of customers/community/group of loyal customers].
We are truly grateful for your constant support and loyalty. We are aware that we wouldn’t be here without devoted customers like yourself.
You could have chosen any other e-store, but you picked and still shop with us. We appreciate you sticking with [company’s name].
Thanks again, and have a wonderful day!
Best,
[company’s representative, can be a decision-maker]
Számos típusai vannak a megköszönő emaileknek, amelyeket küldhet az ügyfeleinek és önön múlik, hogy melyiket választja. Viszont mielőtt elküldi az első megköszönő emailt emlékezzen, hogy ezek az emailek az ügyfeleiről szólnak, nem a családjáról.
Így a megköszönő email típusok tartalmazzák:
Igen, egy rövid megköszönő emailt minden alkalommal küldeni kell, amikor valaki rendel az online boltjából. Manapság, az ügyfelek számos email típusokat kapnak: megerősítő emailek, megköszönő emailek, emailek a termék szállításáról kapcsolatosan, stb., és hozzászoktak az eféle kommunikációhoz. Jobban aggodalmaskodhatnak akkor, ha rendelnek valamit és nem kapnak bármilyen email kommunikációt, mint ha kapnának.
Concierge migrációs szolgáltatásokat kínálunk a legnépszerűbb help desk megoldások közül.
Bármilyen megköszönő email célja az, hogy hálát mutasson. Ezért nem kell az üzenetnek hosszúnak lennie vagy teletömve lennie információkkal és CTA gombokkal (akcióba hívás). Ennek az ellentéte szükséges – egy megköszönő emailnek rövidnek, lényegre törőnek kell lennie és csak hasznos információkat tartalmazhat, például a várható szállítási idő, információ az ügyfél lojalitási programról vagy egy közelgő kedvezmény.
Arra is használhatja a megköszönő emailt, hogy Arra is használhatja a megköszönő emailt, hogy, de minden értékesítésről szóló szekciónak megköszönő emaillel relatívan rövidnek kell lennie és célratörőnek.
Általános szabályként – igen. A megköszönő emailek az udvariasságot kifejező üzenetek, amelyeket a társasága küld az ügyfelek számára, hogy elismerjék a műveleteiket, és hogy tudassa velük, mennyire hálás a termékeiben vagy szolgáltatásaiban való érdeklődésük iránt. Nyilván a megköszönő emaileknek lehetnek más céljai is, mint a felülértékesítés, keresztértékesítés vagy forgalom generálása a blogjára. Viszont azon kívül, hogy a megköszönő emaileket ezeknek az üzleti céloknak a teljesítésére használja, nem szabad megfeledkeznie a fő célról sem– a pozitív kapcsolatok építése és erősítése a meglévő ügyfeleivel.
Tanácsos megköszönő emailt küldeni minden alkalommal, amikor valaki vásárol valamit a boltjából. Egyszerűen automatizálhatja ezt a folyamatot az email automatizációs eszközökkel. Viszont ne feledkezzen meg megadni ügyfeleinek azt a lehetőséget, hogy leiratkozzanak a jövőbeli marketing kommunikációjáról. A legjobb az, ha hozzáad minden email tetejéhez vagy aljához egy leiratkozási linket.
Igen, a megköszönő email vizuális oldala fontos. A megköszönő email sablonoknak összefüggőeknek kell lenniük a márka irányelveivel, beleértve a betűtípusokat és a márka színeket. Nyilvánvalóan szerkesztheti a megköszönő emaileket, hogy relaxáltabb és játékosabb érzést érjen el, de a más tartalmakhoz is hasonlítania kell amiket küld az ügyfeleknek vagy publikálja a blogján, weboldalán vagy közösségi médiáján. Ha általában egyszerű szövegű emaileket küld, kövesse azt a stílust a megköszönő emaileknél is.
Nem számít, ha HTML-kódolt, színes emailt vagy egy egyszerű szövegű emailt küld, ne felejtse el, hogyan fogyasztják az emberek az internetes tartalmakat. Az ügyfelei legtöbbje nem fogja elolvasni a hosszas megköszönő üzeneteket, amelyek hosszú blokkokban vagy megszakítatlan szövegben vannak. Készítse el úgy emailjét, hogy egyszerűen emészthető legyen a címzettjei számára. Másképp nem fogják többé megnyitni a megköszönő emailjeit. Ez leginkább emailjei megnyitási és a szállítási rátáit fogja megsérteni, csakúgy, mint a küldő hírnevét az ön oldalán.
A megköszönő emailek típusai a marketing kommunikációnak. Még ha a neve nem is jelzi, még mindig egy kommunikációs fajta, amelyekbe az ügyfeleinek bele kell egyeznie, hogy megkapják őket. Általában a különböző típusú marketing kommunikációkba való beleegyezést akkor kell megalapozni, amikor valaki fiókot készít online boltjában. Ekkor kellene kipipálniuk a dobozt, ami azt állítja, hogy beleegyeznek az emailek fogadásába.
Mivel a megköszönő emailek a marketing kommunikáció típusai, az ügyfeleinek mindig meg kell adni a kiszállás vagy a levelező listájáról való tényleges leiratkozás lehetőségét. Ahogyan az előző válaszban említettük, egy leiratkozási linknek vagy gombnak minden olyan emailben benne kell lennie, amit az adatbázisába küld, és ezalól a megköszönő emailek sem különböznek.
Ready to put our e-commerce thank you email templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Ügyfelet méltató, köszönő e-mail sablonok
Fedezze fel, hogyan javíthatja ügyfélkapcsolatait és erősítheti márkahűségét köszönő e-mailekkel! Ismerje meg a tíz ingyenes sablont, amelyekkel személyre szabhatja üzeneteit. Könnyítse meg az ügyfelei megbecsülését a LiveAgent segítségével, most kötelezettségek nélkül kipróbálható!
Hogyan zárjon le egy e-mailt (Tippek + sablonok)
Fedezze fel, hogyan zárjon le egy e-mailt professzionálisan a LiveAgent segítségével! Tippek, ingyenes sablonok és útmutatók, amelyek növelik a válaszadási arányokat és pozitív benyomást keltenek. Próbálja ki most ingyen!
Ügyfélszolgálati szoftver ügynökségeknek
Ragadja meg ügyfelei figyelmét azáltal, hogy dramatikusan csökkenti operatív feladatait a LiveAgent segítségével, a legtöbbet értékelt #1 besorolású ügyfélszolgálat a KKV-ok számára 2023-ben.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team