Elutasító levél sablonok segítenek udvariasan nemet mondani ügyfeleknek anélkül, hogy csalódást okoznánk. Tippeket adnak a "nem" pozitív megfogalmazására, empátia használatára, és a legközelebbi alternatíva kínálására.
Bármennyire is minden vállalkozás örömet akar szerezni ügyfeleinek, nem mindig lehet igent mondani minden ügyfélkérésre. Az az ötlet, hogy az ügyfélnek mindig igaza van, megnehezíti, hogyan kell nemet mondani az ügyfeleknek csalódás vagy veszteség nélkül. Amikor azonban az ügyfél olyasmit követel, ami nem áll rendelkezésre, ésszerűtlen vagy egyszerűen lehetetlen nyújtani, akkor az ügyfelekkel folytatott közvetlen interakciókban részt vevő mindenkinek tökéletesen tisztában kell lennie azzal, hogyan lehet udvarias módon nemet mondani az ügyfeleknek.
Hogyan lehet nemet mondani az ügyfeleknek üzleti veszteség nélkül
Hogyan lehet nemet mondani az ügyfelek kéréseire vagy igényeire anélkül, hogy az ügyfelek dühösek, frusztráltak vagy csalódottak lennének? Íme néhány alapvető szempont, amelyet érdemes szem előtt tartani, amikor elutasító levelet kell írnia az ügyfeleknek vagy a potenciális ügyfeleknek.
Hogyan mondhatunk nemet az ügyfélnek: 7 Elutasító levél sablon példa
Legyen szó akár a rossz hírnévtől való félelemről, az ügyféllel való kapcsolatának tönkremeneteléről vagy az üzleti vállalkozás teljes elvesztéséről, az ügyfélkérések elutasítása kihívást jelenthet, ha nem tudja, hogyan kell ezt professzionálisan megtenni. Az udvarias elutasítás gyakran a legjobb megoldás, ha el kell utasítania egy ajánlatot.
Az alábbiakban bemutatunk néhány szokásos elutasító levélmintát, amelyeket felhasználhat (és személyre szabhat) az ügyfél interakcióihoz.
Hogyan lehet nemet mondani egy ügyfélfunkció-kérésre?
Hogyan lehet nemet mondani egy ügyfélnek, aki egy eltávolított funkciót kér?
Hogyan lehet nemet mondani egy kedvezményt kérő ügyfélnek?
Hogyan mondhat nemet az ügyfélnek, aki visszatérítést/ visszaküldést/ cserét kér
Dear [NAME],
Unfortunately, I’m unable to process your refund/ return/ exchange request because the product has been damaged after the delivery.
I understand this is not the message you wanted to hear and it must be disappointing given that you didn’t get to use it much.
We do accept this damage was most likely caused unintentionally, so as a gesture of goodwill we’d be happy to provide you with a 20% discount off your future purchase. Simply use this code: [NAME] to redeem it.
If you have any questions, please let me know. I will always do whatever I can to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hogyan mondhat nemet annak az ügyfélnek, aki arra kéri, hogy végezze el a munkájukat helyettük
Hi [NAME],
I have attached a short instruction that will walk you through the process of doing X. You can easily get this ready in less than no time.
In case you do face any difficulties, please don’t hesitate to reach me. We can get on a call and I will guide you step by step.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hogyan lehet nemet mondani egy ügyféllel való találkozóra
Hi [NAME],
I’m so glad you’re interested in cooperating with our company on your new project.
As much as I’d love to meet to personally, I’m unfortunately unavailable to travel this week due to existing commitments and can’t give you the time you deserve to discuss this further.
However, I’m happy to start the conversation now via email if that works for you?
[DETAILS YOU PLANNED ON DISCUSSING]
Would love to hear your thoughts on this. And if you’d prefer to discuss in person, I’m available [DATES] and would be happy to talk more about it then.
Thanks for understanding,
[YOUR SIGNATURE]
Hogyan mondhat nemet az ügyfél projektjére
Hi [NAME],
Thanks a lot for sending us the details of [PROJECT NAME], it really sounds like a great opportunity!
However, after reading through the proposal and having a discussion with my team, we’ve decided that unfortunately we won’t be able to take on this project.
Though we’d love to move forward with this, at this moment we simply don’t have enough resources that this project deserves.
Should things change in the nearest future, I will definitely be in tough and let you know.
Best regards,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to put our rejection templates to the test?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer satisfaction software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Értékesítést követő email sablonok
Fedezze fel a LiveAgent értékesítést követő email sablonjait, amelyek növelik az utókövetési emailek hatékonyságát és elkerülik a gyakori hibákat. Optimalizálja kommunikációját testreszabott sablonokkal, és használja ki az automatizálás előnyeit. Kezdje el ingyenes fiókjával!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team