Az eseménykövetési e-mail sablonok segítenek maximalizálni az események hatását és a résztvevőkkel való kapcsolatok javítását. A LiveAgent sablonokkal hatékonyan nyomon követheti vendégeit és kérhet visszajelzést.
Amint az Ön által szervezett eseménynek vége, az, hogy miként követi nyomon az esemény résztvevőit (és hogy egyáltalán követi-e), különbséget tehet az esemény hosszú távú hatása és az elpazarolt erőfeszítések között. Az esemény meghívásokhoz, és az esemény emlékeztetőkhöz hasonlóan az esemény utáni nyomon követés is elengedhetetlen mind offline, mind virtuális események megszervezéséhez. Kiváló alkalom arra, hogy jobb értelmes kapcsolatot építsen ki a hallgatóságával, javítsa az elkötelezettséget, és értékes betekintést nyerjen abba, hogy rendezvénye mennyire teljesített jól és mit tehet a jövőbeli események még sikeresebbé tétele érdekében. Az alábbiakban bemutatunk néhány bevált gyakorlatot az esemény utáni e-mailek küldésére, valamint tíz esemény követési e-mail példát, amelyeket az értékesítési csapat felhasználhat az esemény utáni nyomonkövetési kampányokhoz.
Először köszönje meg közönségének, hogy időt szakítottak arra, hogy részt vegyenek az eseményen. Célszerű röviden összefoglalni a rendezvény témáját, hogy emlékeztesse a résztvevőket a megszerzett értékre és ösztönözze részvételüket a jövőbeni rendezvényeken.
Tartalmazzon hasznos forrásokat, például felvett beszédeket, diákat a legfontosabb elvihető pontokkal, fényképeket és videókat. Alternatív megoldásként hozzon létre egy blogbejegyzést, összefoglalva az esemény kiemelt eseményeit, és adjon meg minden releváns tartalmat, amelyet a résztvevők felhasználhatnak a megszerzett tudás megszilárdítására és az irodában lévő kollégákkal való megosztásra.
Kérjen néhány konstruktív visszajelzést, amely mindkét fél számára előnyös lehet. Ez lehetővé teszi az esemény résztvevőinek újbóli bevonását és a közösségtudat kialakítását. És ez is egy nagyszerű módja annak, hogy mélyebb betekintést nyerjen abba, hogyan optimalizálhatja és javíthatja jövőbeli eseményeit.
Minél konkrétabb és részletesebb a szegmentációja (a résztvevőkön és a nem résztvevőkön túl), annál jobb eredményt érhet el az esemény nyomon követési üzeneteiből. Ezenkívül a résztvevők listájának helyes szegmentálása lehetővé teszi az esemény utáni nyomon követési e-mailek jobb személyre szabását is.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hi [Name],
On behalf of the entire [Company name/ Event organizer] team, I wanted to thank you for attending [Event Title]. We hope you enjoyed the event and that you felt like it was a worthwhile investment of your time, energy, and money.
You can find resources and recaps here, including photos from the day, recorded speeches, and related blog content.
Be sure to sign up on [website] so you can be the first to know about future events.
If I can be of any assistance, whether you are interested in learning more about [Company name/ Event organizer], have any questions or feedback, don’t hesitate to drop me a line.
Thanks again for making [Event Title] a success!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
That you so much for attending [Event Title]! We hope you enjoyed your experience and learned some valuable insights you can implement in your business right away.
In case you’d like to refresh your memory, you can access the recordings here. Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested. We are looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We missed you at [Event Title], sorry you weren’t able to attend. However, it was inspiring to have so many like-minded people in the same virtual room, talking and sharing tips on [event topic].
The good news is that we recorded the event, so you can still take advantage of everything we learned. Click here to watch the recording.
Enjoy!
We hope to catch you live next time we gather.
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you dropped off halfway through the event. If you’d like to check out what the second half was all about, here’s the link to the recorded sessions. You can check those out whenever you have some free time.
If you dropped off because you felt like you weren’t getting value, do you mind sharing some feedback about what we could do better? I want to make sure our events are helpful, and your input is exactly what we need to make that happen.
I would appreciate any feedback you have.
Thanks again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you checked in a little late, but I’m glad you were able to catch the last part of the event. The first half was packed with some meaningful information, so if you’d like to rewind and catch up, here’s the recording for you: link to the recorded sessions.
Is there anything you were hoping to learn at the event that you didn’t hear about? I’m here to get you answers and more info whenever you need it.
Looking forward to seeing you at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
The [Webinar Title] webinar has ended. Thank you for your participation.
As we mentioned during the webinar, we’ll share the recording along with the slides and other helpful resources in the next few days. So look out for a follow-up email containing this information.
We hope to see you among the attendees at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks again for attending [Webinar Title] on [date]. Hopefully, your time with us was worth it. As promised, we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources you may find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested.
We hope to see you again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
So sorry you weren’t able to attend our webinar [Webinar Title].
We don’t want you to miss out, so we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources that you might find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
If you have any questions or feedback, feel free to reach out – we can always schedule a quick phone call.
We hope to see you at our future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
I checked the stats and noticed you registered for the [Webinar Title] but didn’t attend.
During the webinar, I spent about [x] minutes teaching the specific, actionable strategy we’ve been using to [achieve specific goals]. I then walked everyone through a case study showing how we managed to [get specific results] for one of our customers.
The feedback that’s coming in since the webinar finished has been incredible, so I thought I’d send you a recording so you can watch it whenever is convenient for you: link to the webinar recording.
If you’d like to know more about how you can implement the ideas discussed during the webinar in [their Company], drop me a line, and we could schedule a call for a quick conversation this week.
Talk soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thank you for attending [Event Title] – it was a pleasure hosting you today. I hope you’ve gained lots of valuable insights for your business! In case you missed something during the event, no worries. We’ll send out recordings and slides in a few days – keep your eyes on your inbox.
In the meantime, we would very much appreciate you taking a few moments to leave your feedback through a brief survey. That will help to ensure our future events are even more exciting and valuable.
Submit Your Feedback
Thanks again, and looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Ready to take your event follow-up to the next level?
LiveAgent's free event follow-up templates will help you craft the perfect follow-up email to thank attendees, gather feedback, and keep the conversation going long after the event is over.
Az, hogy az esemény után nem követi nyomon a közönségét, az egyik legnagyobb elkövethető hiba. Az események nyomon követése elengedhetetlen a hosszú távú kapcsolatok fenntartásához az esemény résztvevőivel, a következő esemény látogatottságának növeléséhez, a leendő ügyfelek ápolásával és többük potenciális ügyféllé alakításával.
Miután vége az eseménynek, mindig a legjobb, ha a lehető leghamarabb nyomon követik, ideális esetben az első 24 órán belül, miközben az esemény részletei még mindig frissek a résztvevők fejében. Ez biztosítja, hogy nagyobb esélye legyen arra, hogy újra bevonja a résztvevőket, és több lehetséges ügyfélnek értékesítsen eredményesen.
A nem részt vevők nyomon követése ugyanolyan fontos, mint azoknak, akik megjelentek az eseményen. Amikor az esemény utáni e-mailt azoknak készíti el, akik nem vettek részt, egyszerűen elmondhatja, hogy sajnálja, hogy nem tudtak csatlakozni, linkeket adhat az esemény utáni anyagokra, ösztönözheti őket a jövőbeli események követésére és segítséget kínálhat, ha arra szükség lenne.
Ügyfélszolgálat követési email sablonok
Fedezze fel a LiveAgent ügyfélszolgálati követési email sablonokat, melyek segítenek fenntartani az ügyfelek elégedettségét és vállalata hűségét. Ismerje meg a különböző típusú sablonok alkalmazását, legyen szó intézkedést követő vagy elégedettséget mérő emailekről. Próbálja ki ingyen, és emelje ügyfélszolgálatát a következő szintre!
Hogyan fejezzünk be egy beszélgetést
Tanulja meg, hogyan zárja le szakszerűen és udvariasan ügyfélszolgálati beszélgetéseit minden kommunikációs csatornán, előre megírt sablonokkal és praktikus tippekkel. Fedezze fel, hogyan hagyhat pozitív benyomást ügyfelei számára, miközben professzionális ügyfélszolgálati élményt nyújt!
Újracsatlakozási e-mail sablonok
Discover effective újracsatlakozási e-mail sablonok to rekindle interest from inactive customers and subscribers. Engage your audience with tailored templates and retain them at a fraction of the cost of acquiring new customers. Visit LiveAgent for free templates that boost sales and customer loyalty.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team