Felszólító e-mail sablonok sikertelen fizetésekkel küzdő vállalkozásoknak. Hatékony sablonok a megtartás érdekében, bevált módszerekkel és példákkal. Próbálja ki ingyen, kötelezettségek nélkül.
A sikertelen fizetés sajnálatos valóság a legtöbb SaaS és előfizetésen alapuló vállalkozás számára, emiatt átlagosan havi visszatérő bevételeik mintegy 9% -át veszítik el. Szerencsére a legtöbb sikertelen fizetés nem szándékosan történik, anélkül, hogy az ügyfél észre is venné a történteket, amíg felszólító e-mailt kap. Bár meglehetősen frusztráló élmény lehet a csapata és az ügyfelek számára, hatékonyan használhatja a jól megírt, hibátlan e-maileket az önkéntelen megtorpanás megelőzésére és az elveszett bevételek visszaszerzésére. Az alábbiakban bemutatunk néhány kulcsfontosságú pontot, amelyekre emlékeznünk kell, amikor felszólító e-maileket írunk és küldünk az ügyfeleknek, valamint néhány használatra kész, hatékony, felszólító e-mail sablont valós életpéldák alapján.
A felszólító e-mailek azok a tranzakciós e-mailek (általában e-mailek sorozata), amelyeket a SaaS és az előfizetésen alapuló vállalkozások küldtek, hogy értesítsék az ügyfeleket olyan fizetési problémákról, mint a sikertelen előfizetéses fizetések, lejárt hitelkártyák vagy lejárt fizetések. Ezek az e-mailek általában emlékeztetik a felhasználókat a fiókok állapotáról és lehetőséget nyújtanak a számlázási információk frissítésére és a termék vagy szolgáltatás folytatásához szükséges befizetésre. A felszólító e-mailek hatékony módja az ügyfelek lemorzsolódásának és a megtartás növelésének.
Még akkor is, ha a felszólító e-mailjei teljesen automatizáltak, valódi emberektől küldve azok emberibbnek és megbízhatóbbnak hatnak és segítik az e-mail észrevételét. Egy kutatásból kiderült, hogy az egyén nevének használata általános e-mail cím vagy cégnév helyett akár 35%-kal is növelheti a megnyitási arányt.
Gondoskodjon arról, hogy felszólító e-mailjeit olyan e-mail címről küldje, amelyre az ügyfelek válaszolhatnak, ha bármilyen problémával szembesülnek, vagy további kérdéseket szeretnének feltenni. A „Ne válaszoljon” címek csak fokozhatják az ügyfelek csalódottságát, mert Ön nem tette megkönnyítésükre, hogy kapcsolatba lépjenek Önnel, ha ezt szeretnék.
Ahelyett, hogy egyszerűen tájékoztatná az ügyfeleket arról, hogy a fizetésük nem történt meg, és arra kéri őket, hogy frissítsék hitelkártyájuk adatait, hozzáadhat némi sürgősséget. Emlékeztesse őket arra, hogy pontosan mit veszítenek, ha nem teszik meg a szükséges intézkedéseket (például elveszítik hozzáférésüket a fiókjukhoz és a korábbi adatokhoz, a szolgáltatás megszakítása stb.).
Az egyértelmű cselekvésre ösztönzés az e-mailek egyik legkritikusabb része. Adjon hozzá egy közvetlen linket, amely arra készteti az ügyfeleket, hogy frissítsék számlázási adataikat anélkül, hogy újabb ablakot nyitnának meg, bejelentkeznének vagy kattintgatnának. Ügyeljen arra, hogy tudassa velük, mennyi idő áll rendelkezésükre a fiók inaktiválásáig, hacsak nem történik meg a fizetés.
Az árképzési modellje alapján felajánlhatja az ügyfeleknek a fiókjuk törlésének alternatíváját, például ingyenes csomagra történő leminősítést, amíg nem frissítik számlázási adataikat, vagy különleges kedvezményt kínálnak a szolgáltatás további használatához. Ez az alternatíva hasznos lehet, ha a kifizetés elégtelen forrás miatt nem sikerült.
Hi [Name],
As a heads up, the payment information we have on file for your [Product/ Service] subscription (card ending in [4 digits]) is going to expire in a few days. Unfortunately, if we don’t have a valid card, we will have to cancel your subscription.
If you’ve got 30 seconds, would you mind updating your payment information?
Update Now
If you have any questions, simply reply to this email or send us a message on live chat.
Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We’re having trouble processing your recent payment because your credit card expired.
Would you mind updating your card information? It will only take a couple of minutes of your time. Click here to edit your info.
If you need assistance or have any questions, please feel free to reach out to us any time. You can also check out our FAQ page for more information.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Design your own dunning emails
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hi [Name],
There was an error when we tried to bill your credit card ending in [four digits] for your subscription to [Product/ Service]. Here’s why this may be happening:
A billing error caused by your bank
A change in your billing address
Your credit card has expired
Insufficient funds in your account
Because you are a loyal customer of [Brand], you have seven days to rectify this issue. Please update your billing information to keep your account active. It will only take 1 minute and will allow you to keep using [Product/ Service] at its full potential.
Update Billing Information
Unfortunately, if we still cannot successfully bill your credit card after seven days, your [Product/ Service] account will be suspended. You can reactivate your account at any time by updating your billing information with a valid credit card.
Let us know if you have any questions or need any help.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
I got a notification that your [Product/ Service] payment failed. How unfortunate! Luckily, this happens to a lot more users than you’d think, so don’t beat yourself up about it.
Usually, it has something to do with:
Your card expiring
Having insufficient funds or maxing out your daily spending limit
Your card is stolen, lost, or was eaten by your dog
Update My Billing Info
Please check what’s up and get it fixed so we can get back to growing your business by [benefits your product/ service provides].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
[Name] here from [Brand].
I’m reaching out about your account as billing for your [Product/ Service] subscription was unsuccessful. It seems that the credit card we have on file expired. But no worries, I’m here to assist!
We have two options:
1. Update your credit card information inside your [Product/ Service]] account. You can use this quick link to update your credit card information: [payment link]. Once done, let me know so I can ensure your subscription has been updated successfully.
2. Give me a call at [phone number], and we can process your payment over the phone.
Let me know what else we can help with. Super happy that you’re part of the [Brand] community.
Thanks, and I look forward to connecting!
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
Just a friendly heads up that your [Product/ Service] subscription has been officially paused until you update your payment details with us.
If you don’t …
Your subscription will remain paused.
You’ll lose access to your premium features like [feature 1, feature 2, etc.]
[…] won’t be able to continue.
However, you can avoid all that by taking 30 seconds to update your details: billing link.
Reply here or hop onto live chat if you have any questions or need any help.
And as always, thanks so much for using [Product/ Service]. We love what we do, and people like you make that all possible.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
It looks like your subscription payment for [Product/ Service] didn’t go through. Please update your billing information, and we’ll give it another try.
UPDATE MY BILLING
Let us know if there’s anything we can do to help.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We just tried to process your subscription payment again, but unfortunately, it didn’t go through. To keep your [Product/ Service] subscription active, please update your information in your billing settings here:
UPDATE MY BILLING
This is the second time that your payment failed. We’ll automatically try again in a few days. Let us know if you have any questions.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We just tried to process your [Product/ Service] subscription payment for the third time, but unfortunately, it failed once again. You can update your information in your billing settings:
UPDATE MY BILLING
We’ll automatically try again next week. If the next charge fails again, your account will be canceled automatically. 🙁
Let us know if you have any questions or need any help.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We will cancel your subscription to [Product/ Service] soon because we could not process a payment after several attempts to contact you.
If you receive this email, please update your payment information, and we’ll be happy to keep your account active.
UPDATE MY BILLING
Let us know if there is anything we can do to help.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Many business owners feel uncomfortable when they have to send out dunning emails to their customers. However, since most failed payments typically happen by accident (e.g., due to credit card expiry), dunning emails can genuinely be efficient in helping businesses recover failed payments and reduce involuntary churn.
As transactional emails can often get overlooked, sending a single dunning email is one of the biggest mistakes you can make. If you want to recover more revenue from failed payments, consider sending out a series of emails instead of a single message. It’s recommended to send at least three follow-up emails for a month, each with a slightly different text.
Since technologies like credit card retries have come into use, many failed payments can be automatically handled without your team ever needing to bother your customers with pre-dunning messages. In that case, pre-dunning emails are not only providing zero-value but can also be irritating for your customers and, therefore, should be avoided.
Újracsatlakozási e-mail sablonok
Discover effective újracsatlakozási e-mail sablonok to rekindle interest from inactive customers and subscribers. Engage your audience with tailored templates and retain them at a fraction of the cost of acquiring new customers. Visit LiveAgent for free templates that boost sales and customer loyalty.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team