Az értékesítőknek fontos megérteniük a hívást követő e-mailek erejét. Ez az útmutató sablonokat kínál, segítve a hatékony utólagos üzenetek megírását. A sablonok célja a beszélgetések összefoglalása és a további lépések meghatározása.
A legtöbb értékesítő soha nem gondolna e-mail sablonok használatára, amikor az értékesítéssel foglalkozik. Ehelyett “alapvető” értékesítési stratégiákat alkalmaznak: hívások kezdeményezésére, találkozók megerősítésére és a vállalati frissítések végrehajtására. De amikor eljön az ideje, hogy hívást követő e-mailt küldjön egy potenciális ügyfélnek, a lendület leáll. Szünetet tartanak és így gondolkodnak: „Rendben, mit írjak?”
Az értékesítés és az üzleti e-mail marketing egy bonyolult játék. Végül is az e-mail csak egyirányú információáramlás, amely válaszra vár. És mint az adatok jelzik, a legtöbb értékesítési e-mailt egyszerűen figyelmen kívül hagyják. Az e-mail marketing azonban továbbra is felbecsülhetetlen értékesítési stratégia. Sőt, néhány potenciális felhasználó az e-mailt csak kommunikációra használja.
Ezért fontos minden értékesítési képviselőnek tudnia azt, hogy hogyan tudja kihasználni az e-mail erejét és hogyan írjon hatékony utólagos üzenetet. Ebben az útmutatóban arra összpontosítunk, hogy e-mailt írjon az értékesítési felhívás nyomán.
Hívást követő e-mail – miért is ilyen fontos?
A követési e-mailnek szerves részét kell képeznie minden olyan értékesítési folyamatnak, amelynek során telefonon kell kapcsolatba lépnie az ügyfelekkel.
De mi is ez pontosan?
A hívást követő e-maileknek két típusa van. Az első egy e-mail, amelyet a hívás után azonnal elküldenek a potenciális ügyfeleknek. Egy ilyen üzenetben össze kell foglalnia a beszélgetést, meg kell említenie a következő lépéseket, amelyekben mindketten már megállapodtak, és meg kell határoznia az idővonalat. A második típusú hívást követő e-mailt csak akkor kell elküldeni, ha kapcsolattartója nem válaszol az első üzenetre, vagy egy rövid kezdeti válasz után egy ideig nem lépett kapcsolatba Önnel.
Fontos a hívást követően küldeni egy hívást követő e-mailt. Ellenkező esetben a potenciális partnerrel folytatott beszélgetés csak egy újabb csevegéssé válik, amely nem hoz értéket és nem eredményez értékesítést. Alapvetően garantált, hogy további üzenet nélkül kapcsolattartója elfelejti a hívását. Még akkor sem, ha később újra felhívja őket, a második beszélgetésnek nincs akkora hatása, mint az elsőnek.
Hívást követő e-mail sablon tárgysorok
Hívást követő e-mail sablon példák
Amikor összefoglalna egy találkozót
Thank you very much for finding the time to talk with me about [the matter of your conversation]. I really appreciate it!
I just wanted to sum up our call and double-check if we both agree on the next steps:
Next step 1
Next step 2
Next step 3
…
As we discussed, I’ll [send you a new offer/prepare a special offer for you/present a new product or service, etc.], and then we can proceed with fulfilling the terms of our agreement.
Let me know if that works for you.
If you need anything else, I will be happy to help!
Best,
[name & company]
Amikor szeretne találkozót szervezni
It was very nice to talk to you.
I really enjoyed our conversation and learning more about [topic covered]. Thank you for your advice and your views on the field of [your industry].
As I told you, I can support you in [the prospect’s target]. That’s why I would like to meet with you to talk about [clear purpose].
I’m usually free on [days of the week and hours when you’re free]. Would one of those slots be suitable for you? I can adjust my schedule to yours if that’s more convenient for you.
I hope we can talk soon.
Yours sincerely,
[name & company]
Amikor szeretné promótálni a termékét vagy szolgáltatását közvetlenül
Many thanks for finding the time to talk with me [today/yesterday/last Friday] and sharing more information about [company].
I’ve been thinking about the difficulties your company has with [business challenges], and I think [your company] could help you solve this problem by [solutions].
To date, many companies like yours are using our [product/service] and are very satisfied with it.
Check out my [portfolio/brochure/website of your company] and feel free to contact me if you have any questions about our [product/service].
Could we talk on the phone sometime this week to continue our conversation?
Best,
[name & company]
Amikor a potenciális ügyfél nem vette fel a telefont
I’m writing to you because I wasn’t able to reach you today. I was calling you because [leave a phrase as the reason for your call, or the name of the reference/matter you are calling about].
I sent you a voicemail and mentioned that I would call you back on [date] at [time].
However, you can always contact me before that time on [your phone number] at your convenience.
I hope we will reconnect soon!
Best,
[name & company]
Amikor el kell halasztania egy hívást
Thanks for getting back to me so quickly. I truly appreciate it.
I’ll be happy to contact you again later in [the month].
Does it make sense to schedule a call already to reconnect? This way, we can save time in the future and adjust our calendars accordingly.
How does your availability in [the month] look? Which week and day would be a good one for us to connect?
I look forward to talking with you.
Best,
[name & company]
Hívást követő e-mail sablon – Gyakran ismételt kérdések
Mikor kellene küldenem hívást követő e-mailt?
Próbáljon meg egy összesítő e-mailt küldeni (a következő lépéseket felsorolva vagy bármilyen megállapodásról ami telefonban született) egy órán belül a beszélgetés után. Ha nem tud a hívás után közvetlenül ilyen üzenetet küldeni, akkor tegye meg ezt a hívást követő munkanapon. Ha olyan további lépéseket hoz létre a hívás során, amelyek elkötelezettséget igényelnek a potenciális ügyfelek részéről, hagyjon nekik időt a műveletek végrehajtására.
Ha a potenciális ügyfél nem tesz lépéseket a jó irányba, akkor küldjön nekik követési e-mailt a következő 2-3 napban a lejárat előtt, hogy emlékeztesse őket a megegyezésről.
Fel kellene ajánlanom egy másik hívás beütemezését vagy folytassuk a kommunikációt e-mailben?
A legjobb, ha hagyja potenciális ügyfelét eldönteni, hogy milyen kommunikációs csatornát részesít előnyben. Kérheti kontaktját a hívásban egy utólagos követésről e-mailben, ha szükségét érzi egy másik hívásnak, vagy e-mailben megvitathatják a következő lépéseket. Ha hagyják, hogy Ön döntsön, akkor egyszerűen válassza ki a legjobb lehetőséget ami Önnek megfelel.
Mennyi idő múlva kellene abbahagynom a levelezést hívás után?
Ha a potenciális ügyfél figyelmen kívül hagyja egymást követő 3 e-mailjét 2 héten belül, akkor a legjobb döntés megszakítani a kapcsolatot egy időre velük és figyelje meg, hogy reagálnak-e valamilyen módon a kommunikációjára. Ha nem, akkor várjon két hetet és ez után próbáljon meg nekik még két követési e-mailt küldeni. Ha ez sem működik, akkor nem kellene a jövőben kapcsolatba lépnie ezzel a személlyel újra.
Ready to put our call follow-up email templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.