Ügyfélszolgálati igénylőlapok sablonjai növelik az ügyfélszolgálat hatékonyságát és ügyfélközpontú megközelítést támogatnak. Ezek segítenek az ügyfélélmény javításában többcsatornás kommunikációval, és értékes betekintést nyújtanak az ügyfelek igényeibe.
A jó ügyfélszolgálat biztosítása nem elég ahhoz, hogy kitűnjön a többiek közül a zsúfolt piacon. Ez a szabály egyaránt vonatkozik a B2C és a B2B vállalkozásokra, valamint a szükséges árukat, luxustermékeket vagy szoftvereket árusító vállalkozásokra.
Miért? Mivel manapság a vásárlók elvárásai magasabbak, és megszokták a személyre szabott és pozitív élményeket. Ezek a pozitív tapasztalatok szorosan kapcsolódnak a modern ügyfélszolgálat egyik alapelvéhez – a többcsatornás ügyféltámogatáshoz.
A többcsatornás ügyfélszolgálat azt jelenti, hogy elérhetővé válnak az ügyfelek különböző kommunikációs csatornákon, és minden csatornán azonos szintű támogatást nyújtanak. Mint ilyen, a többcsatornás támogatással lehetővé kell tenni az ügyfelek számára, hogy zökkenőmentesen váltsanak kommunikációs csatornákat (telefonról e-mailre, vagy közösségi médiára és élő chatre) anélkül, hogy problémáikat és kérdéseiket meg kellene ismételniük a különböző támogatási ügynököknek.
A többcsatornás ügyfélszolgálat fő előnyei az ügyfélélmény nyilvánvaló javításán kívül a következők:
Az ügyfelekkel való kapcsolattartás az általuk választott különböző csatornákon keresztül segíthet jobban megérteni igényeiket, kívánságaikat, elvárásaikat és problémáikat. A több csatornán folytatott kommunikáció nagyszerű módja annak, hogy megismerje őket, és megmutassa hajlandóságát, hogy kényelmessé tegye őket.
Számos értékes betekintést és felbecsülhetetlen visszajelzést gyűjthet termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban, miközben kapcsolatba lép az ügyfelekkel a különböző platformokon. Általában az ügyfelek hajlandóbbak megosztani véleményüket az Ön termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban egy olyan csatornán, amely természetesebbnek érzi őket. A „természetesebb” kifejezés alatt például a közösségi média üzeneteit vagy e-mailt értjük, szemben az ügyfél-elégedettség felmérésével vagy az előugró NPS-kérdésekkel.
Hogyan? Lehetetlennek tűnhet, de a többcsatornás ügyfélszolgálat felajánlása valóban megkönnyíti és gyorsítja ügynökei munkáját. Hogyan? Mivel a többcsatornás támogatás felajánlása megköveteli, hogy egy vállalat hatékonyabban szervezze meg ügyfélszolgálatát a többcsatornás támogatáshoz képest. Ennek köszönhetően az ügynökök produktívabban dolgozhatnak és teljesítményük idővel javulni fog.
Az omnichannel ügyfélszolgálat felajánlása jelentős megtakarítást jelent az ügyfélszolgálat költségvetésében. Egyetlen ügynök több kérést képes azonos idő alatt megoldani – ez közvetlenül kapcsolódik az ügynök termelékenységének növekedéséhez. Ráadásul az ügynökök kevésbé frusztráltak és munkájuk könnyebb. Ez azt jelenti, hogy motivációjuk és munkamoráljuk javul.
First name:
Last name:
Client ID:
Email:
Phone no.:
Please briefly describe your request:
[Long text field]
…
When can we contact you?[Calendar for the customer to select a date]
How would you like to be contacted? [List of options]
[Button] Submit your request
[Message after form submission]
Thank you for completing the form. We will start working on your request as soon as possible/in [X] minutes/today/etc.
First and last name:
Client no.:
Which department would you like to contact? [drop-down list of available departments]
How can we help? Describe your request:
[Long text field]
…
How long can you wait for us to contact you? [X minutes/X hours/X working days]
[Button] Send a request
[Message after form submission]
We’ve just received your request, and our agents will start working on it shortly.
First name:
Last name:
Email address:
Order no.*:
When was the last time you were contacted by one of our service agents? [Calendar for customer to select a date]
Please describe your request. Be as specific as possible.
[Long text field]
…
[Button] Click here to send your request
* You can find this order no. in the email confirmation we sent after you placed the order.
[Message after form submission]
Your request has just been sent. We will start working on your request today.
Az ügyfélszolgálat igénylőlapjának a lehető legrövidebbnek kell lennie. Csak a legfontosabb mezőket tartalmazzák, például az ügyféladatokat (utó- és vezetéknév, e-mail, szükség esetén telefonszám), egy hosszú szöveges mezőt az ügyfél számára a kérés leírására, valamint egy „beküldés” gombot.
Ha az ügyfélszolgálat összetettebb és néhány csapatból áll, az ilyen űrlapoknak tartalmazniuk kell egy legördülő listát is, ahol az ügyfél kiválaszthatja, melyik csapattal szeretne kapcsolatba lépni. Más legördülő listákat is felvehet, de ne feledje, hogy az űrlapnak a lehető legrövidebbnek és egyszerűbbnek kell lennie.
Az ügyfélszolgálat igénylőlap hosszához és felépítéséhez hasonlóan az űrlapot könnyen emészthető nyelven kell írni. Használjon érthető és az ügyfelek számára ismert állításokat. Kerülje el a zsargont vagy a szaknyelv használatát, kerülje a frázisos igék vagy összetett mondatok használatát. Ne feledje, hogy ügyfelei elfoglaltak, ezért percek vagy akár másodpercek alatt is el kell tudniuk küldeni az űrlapot anélkül, hogy időt töltenének a vállalati kód értelmezésével.
Az egyszerű válasz erre a kérdésre a lehető leggyorsabb, de tudjuk, hogy ezt könnyebb elmondani, mint megtenni. Az ügyfélkérelem megválaszolásához szükséges időt az ügyfélszolgálati csoporton belül kell meghatározni, és ha lehetséges, az ügyfélszolgálati ügynökök által aláírt szolgáltatási szintű megállapodással (SLA) kell megerősíteni. A válaszidők iparáganként és vállalatonként változhatnak, sok változótól függően.
Ezek a változók tartalmazhatják az ügyfelek számát az ügyfélszolgálati csapatban, az ügyfélszolgálat jegyeinek mennyiségét egy adott időszakban, az ügyfélkérelmek összetettségét, az ügyfélszolgálat műveleteinek automatizáltságát és az ügyfél minőségét szolgáltató szoftvert, csak néhányat említve.
A csapaton belüli belső feltételektől függetlenül az ügyfélszolgálati ügynökeinek arra kell törekednie, hogy az ügyfelek érdekeit szem előtt tartva válaszoljon az ügyfelek kéréseire, amint azokat benyújtják.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you improve customer service. Curious about all the opportunities?
Fedezze fel, hogyan alakíthat ki hatékony GYIK oldalt vállalkozása számára a LiveAgent segítségével! Készen álló sablonjaink és a legjobb GYIK-szoftver segít önkiszolgáló lehetőségeket nyújtani, csökkentve az ügyfélszolgálatra nehezedő nyomást. Könnyen hozzáférhető és vonzó megoldásokat kínálunk, hogy ügyfelei gyorsan megtalálják a válaszokat. Próbálja ki ingyen!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team