A SaaS termék bevezető e-mail sablonok kulcsfontosságúak az ügyfélkapcsolatokban. A LiveAgent cikke bemutat 8 hatékony sablont, amelyek növelik az ügyfél megtartást és bevételt. E-mailek tartalmazhatnak oktatóanyagokat, tippeket és demókat.
Az ügyfeleknek bemutatkozás az egyik legkritikusabb érintési pont minden SaaS-vállalkozás számára. A vásárláshoz szükséges összes eszköz, erőforrás és tudás megszerzése a legjobb megoldás annak biztosítására, hogy ragaszkodjanak és hosszú távú ügyfelekké váljanak. Számos vállalkozás azonban tévesen túl hamar (gyakran egyetlen üdvözlő e-mail küldése után) hagyja abba a bemutstkozási erőfeszítéseket. Bár az üdvözlő e-mailek nagyszerű első benyomást kelthetnek, nem biztosítják az ügyfelek sikerét és nem tartják meg az ügyfeleket.
A jól átgondolt bemutatkozó e-mailek kifejlesztése és megvalósítása fokozott elkötelezettséget, fokozott ügyfélélményt, magasabb megtartási arányokat, jobb vevői élettartam-értéket és nagyobb bevételt eredményez. Valójában, átlagosan a több bemutatkozó e-mail küldése 51% -kal több bevételt hoz, mint egyetlen üdvözlő e-mail.
A hatékony SaaS bemutatkozó e-mail sorrendnek tartalmaznia kell egy sor e-mailt, amelyek különféle hasznos információkkal szolgálnak az új ügyfeleknek – oktatóanyagok, video útmutatók, termékhasználati tippek, bevált módszerek, esettanulmányok – vagy bármi más, ami oktathatja az ügyfeleket és segíthet abban, hogy a lehető legnagyobb értéket érjék el termékéből vagy szolgáltatásából. Az alábbiakban bemutatunk 8 olyan bemutatkozó e-mail sablont, amelyet saját kliens bemutatkozó e-mail sorozatában használhat, és amelyek túlmutatnak az új ügyfelek egyszerű üdvözlésén.
Hopefully, you’ve had a chance to [complete setting up your account/ navigate around, etc.].
Over the next couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get the most out of [Product/ service]. We’ll be sharing helpful tips, checking in with you, and showing you how some of our customers use [Product/ service] to [achieve specific goals].
For now, here are our best resources that might help you get started:
Step-by-Step [Product/ service] Guide
Knowledge Base & Video Tutorials
Frequently Asked Questions
Community Forum
If you have any questions, problems, or concerns – please feel free to reach out and ask before getting frustrated.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We built [Product/ service] to help businesses [overcome certain pain points/ reach specific goals] and I hope that we can achieve that for you.
Here are some of the most important first steps I recommend taking to get started with [Product/ service]:
Step 1: [details]
Step 2: [details]
Step 3: [details]
Step 4: [details]
We also put together a short video for you to learn the ins and outs of [Product/ service]. You can check it out here: The Complete [Product/ service] Guide (in less than 10 minutes)
If you have any questions or hit any bumps in the road, please reply to this email, start a chat with our support team or visit our Help Center – we’re here for you 24/7.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Glad to see that you’re up and running with [Product/ service]!
In the next few emails, I’ll be sending you some tips to help you leverage the power of [Product/ service]. [Using top features, setting up automation, managing third-party integrations, etc.] – I’ll walk you through all that and more. Keep an eye on your inbox so you don’t miss a thing!
To get started, here’s a quick heads up on the three things that will save you a bunch of time in the long run:
Pro Tip 1: [details]
Pro Tip 2: [details]
Pro Tip 3: [details]
P.S. In the next email I’m going to show you how to [use a certain feature to reach a specific goal].
If you ever have any questions, I’m here to help – just hit reply.
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
As a new user, you’re now able to [use advanced product features to reach specific goals].
I want to help you get started by offering you a free one on one walkthrough of [Product/ service].
People in the past have found these sessions to prove both useful and helpful in highlighting the key features of [Product/ service] and also managed to gain some tips and tricks along the way. These walkthroughs usually last between 20-30 minutes, with plenty of time for questions.
To book an appointment, please click here and choose the most suitable time for you. Alternatively, let me know what time works for you.
Once again, thank you for choosing [Product/ service].
[YOUR SIGNATURE]
Many people using [Product/service] for the first time are overwhelmed by its potential, but they aren’t immediately sure of how it can help them [achieve specific goals].
That’s why today I want to share a quick video that tells the story of [Other customer’s name], [Job role] at [Company]. He shares a behind-the-scenes look at exactly how he uses [Product/ service] to [reach desired goals].
I think it’ll give you some cool ideas for how you can get the most out of your new [Product/ service].
Watch the Video Here
Hopefully, you‘ve been rocking it with [Product/ service] so far. And who knows, maybe you’ll be our next success story!
Enjoy!
[YOUR SIGNATURE]
Have you ever downloaded a free eBook?
Of course, you have! Who hasn’t? But have you ever actually read an eBook that you downloaded?
If you’re like most busy [marketers/ salespeople/ business owners, etc.], the answer is a resounding no! Why? Because most eBooks are too long, too boring, and offer little if any value.
Fortunately, our eBooks are not like that. Today I’d like to share with you one of the most popular resources we’ve ever put out: [Name of the eBook].
It’s packed with actionable tips and tricks for getting the most out of your [marketing/ sales, etc.] strategies that you can apply today. The best part? We’ve written it so you can easily read it on your lunch break and take action immediately after returning to your desk.
Download Your Free eBook Now
Enjoy!
[YOUR SIGNATURE]
[Product] is the [engine/ platform/ tool] that helps you [listing key benefits of your product or service]. We’re also here to provide tons of great resources to set you up for success, starting now.
Join us for a webinar, “Getting Started with [Product]”. A Customer Success Coach will guide you through [Product] to ensure you get the most value, as soon as possible.
Register Now
We also have a variety of [lessons/ tutorials/ guides] to teach you how to use [Product’s features] at your own pace and can be viewed at any time.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
If you’re like most [marketers/ sales managers/ e-tailers, etc.], you’re focused on [performing specific actions to reach specific goals]. The truth is, it isn’t easy, and it isn’t always quick. But it is possible when you have the right strategies in place.
Today I want to tell you about a free live training I’m hosting:
Link to a Free Live Training Registration
In it, I’ll discuss how some of our customers like [Customer 1, Customer 2, and Customer 3] are using [Product/ service] to [achieve specific goals]. You’ll gain insights and actionable practices from industry leaders that you can put into action right away.
I would LOVE for you to attend. Even if you can’t join live, register now and I’ll send you the recorded webcast that you can watch at your convenience.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
A SaaS a Szoftver, mint szolgáltatás rövidítése. A SaaS egy szoftver termék, amelyet az interneten keresztül szállítanak. A SaaS szolgáltató az alkalmazást a szervereiken tárolja.
A legsikeresebb SaaS bevezető e-mailek 6-12 mondat közöttiek.
Néhány példa a SaaS-ra: Mailchimp, Slack, LiveAgent és Salesforce.
Termékekkel/szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések megválaszolása
Fedezze fel a LiveAgent tudásbázis e-mail sablonjait, amelyek segítenek hatékonyan megválaszolni a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseket. Emelje ügyfélszolgálatát új szintre és csökkentse költségeit a könnyen elérhető, önálló megoldásokkal. Próbálja ki ingyenes 14 napos próbaverziónkat, kötöttségek nélkül!
Szoftver mint szolgáltatás (SaaS)
Fedezze fel a SaaS előnyeit, működését és használatát! Könnyítse meg vállalkozása életét felhőalapú megoldásokkal.
Helpdesk szoftver a SaaS számára
Fejlessze SaaS vállalkozását a LiveAgent helpdesk szoftverrel, csökkentse az ügyfelek lemorzsolódását! Ingyenes próba elérhető.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team