A szétváló email hatékony eszköz a hideg ügyfelek visszahozatalában és üzletkötések lezárásában a B2B értékesítési ciklusokban. Az optimális hossz 75-100 szó, és a szétváló emailek akár 33%-os válaszolási rátát is elérhetnek.
A szétváló email egyike a leghatékonyabb értékesítést követő emaileknek, amelyek használhat akkor, ha a potenciális ügyfele hideggé vált és nem válaszol a többszöri követési próbálkozásokra. Ha megfelelően csinálja, a szétváló emailek segíthetik növelni a válaszolási rátát, visszahozni ezeket a hideg ügyfeleket az értékesítési ciklusába és lezárni azokat az üzleteket, amelyek enélkül valószínűleg el lettek volna veszve.
Katharine Derum alapján, aki a vezető értékesítési vezető a HubSpot-nál, az ő csapata a 33%-os válaszolási rátával rendelkezik a szétválási emailekre vonatkozóan. Nem csoda, hogy ezek az emailek egyre népszerűbbé válnak az eladóknál a B2B környezetben. Itt egy gyors betekintés abba, hogy mi is a szétváló email valójában 10 szétváló email sablonnal együtt, amelyet használhat az értékesítést követő kampányaiban.
A szétváló email a legutolsó dolog, amit küldenie kell egy potenciális ügyfélnek akkor, ha már nem hallott róla egy ideje (vagy egyáltalán) annak érdekében, hogy válaszra provokálja őket. Egy minta-félbeszakítóként szolgál annak érdekében, hogy a nem válaszoló vagy lassan mozgó potenciális ügyfeleket arra kényszerítse, hogy válaszoljanak és műveleteket végezzenek, mivel a legtöbbjük meg fog lepődni, hogy egy ‘viszlát’ emailt kap egy eladótól. Még ha a legtöbb szétválási email nem is fog konvertálni, itt egy pár szolid indok az elküldésükre:
Ne feledje, hogy ez nem ugyanaz, mint felmondólevél írása, ezért ne keverje össze a kettőt.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you improve customer service. Curious about all the opportunities?
A szétváló emailek hatékonyak lehetnék mind a kimenő követésekre, (ha hideg emaileket küld potenciális ügyfeleknek, akik ezelőtt nem léptek önnel interakcióba) mind a bejövő emailekre (ha követéseket küld potenciális ügyfelek számára, akik valaha érdeklődést mutattak az ajánlata iránt). Ügytől függetlenül, ez a 10 szétváló email sablon szolgálhat egy kezdési pontnak a saját utolsó követési üzeneteihez a nem válaszoló potenciális ügyfeleknek.
Apologies if my level of persistence has become annoying.
I recently spoke with you about how we can help you with [your value proposition], and at that time it seemed as if we fit your needs. Since then, however, my attempts to reach you have failed. Would you let me know if this is still an opportunity you are interested in?
If I don’t hear back from you by end of the day on Friday, I will assume you would like me to close the file on this opportunity for now. If that is the case, I completely understand and hope that we may be of service to you in the future.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past six months about [your value proposition], but haven’t been able to get a hold of you. I understand that you may be busy, and I hate to bother you further if this is of no interest at all.
If anything changes, feel free to get back in touch and we can schedule a call.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I hope you’re well. I’ve tried to connect several times to discuss [your product/ service] as a solution for [their challenge]. I haven’t heard back from you, so I’m guessing the timing isn’t right, or you’ve gone in a different direction.
If you’re still interested, do let me know. If not, I’ll stop reaching out and wish you all the best with [their objective]. My contact information is below if anything changes for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I thought we were like two peas in a pod, but I totally get it. The timing just isn’t right for us, or [your product/service] isn’t a priority at the moment.
If it ever makes sense to reconnect, shoot me an email.
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times recently, but I understand that nobody likes being ambushed with random emails. The truth is, I really believe you’d be interested in what [your product/ service] can offer your team.
When we spoke last, you mentioned a few key areas that you were looking to improve:
1. [Value proposition #1]
2. [Value proposition #2]
3. [Value proposition #3, etc]
Are these still priorities for you? If I don’t hear back from you within this week, I’ll assume this isn’t the right time to continue our conversation and I’ll stop reaching out.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I hope things are well at [their company].
When we last spoke it seemed like [your product/ service] was a fitting solution for [their challenge]. Since I haven’t heard back from you in a while, I assume the timing isn’t right or you have gone in a different direction.
I won’t bug you again about this, but I did want to leave you with a bit of information about [something relevant to their goal].
[Resource 1]
[Resource 2]
[Resource 3]
I hope this helps you achieve [their specific goal]. I won’t reach out again but please feel free to get in touch if you ever need help with [what you provide], I’d be happy to reconnect.
Wishing you all the best,
[YOUR SIGNATURE]
I’m in the process of cleaning up my sales pipeline, but I wanted to check with you one last time before I close your file. Since I haven’t heard from you in a while, I’m guessing you’re super busy or your priorities have changed.
If you aren’t interested, do I have your permission to close your file? If you are still interested in how we can help you achieve [specific goals], what do you recommend as the next best step?
P.S. You can book a demo on the following link, and I’ll show you what [your product/ service] can do for you: link to a demo
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve been reaching out because I see a tremendous opportunity for your team to [reach specific goals] with [your product/ service]. I don’t want to be a bother, and from my ignored messages I’m sensing that’s the case.
I’ll check back in six months or so unless you let me know you’re ready to evaluate sooner.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I don’t want to keep bombarding you with emails, but my job is to follow up persistently on strong potential matches for [your company], like [their company], which is why I’ve continued to hustle.
However, I haven’t heard back from you yet, and that tells me one of the three things:
You’re all set with [business need] and I should stop bothering you.
You’re still interested but haven’t had the time to get back to me yet.
You’ve fallen and can’t get up and, in that case, I’ll call 911 for you…
Please let me know which one it is because I’m starting to worry that it might be No. 3.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past couple of months to continue our discussion on how [your product/ service] could help you to achieve [their objective].
But it’s starting to feel a little lonely over here… I don’t want to hassle you with more emails if you’ve decided to put off the decision or go with another solution.
If you’re still interested in exploring [your product/ service], let’s reconnect. If not, I guess this really is goodbye.
All the best,
[YOUR SIGNATURE]
Handle difficult conversations with ease and ensure a smooth transition for both parties involved
Say goodbye to customer service complications with LiveAgent's break-up templates.
Hogyan értesítsük az ügyfelet az áremelésről?
Tájékoztassa ügyfeleit az áremelkedésről bizalom és hűség megőrzése érdekében! Fedezze fel a legjobb gyakorlatokat és 7 hatékony e-mail sablont, amelyek segítenek kommunikálni az árváltozások okait és előnyeit. Töltse le ingyenesen és tartsa meg ügyfeleit boldogan!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team