A tartalmi email sablonok segítenek marketing kampányokat támogatni, lojalitást növelni. Személyre szabott üdvözletek, emlékeztetők, erős CTA-k szerepelhetnek bennük, és széles körű tartalomtípusokhoz használhatók, mint például korlátozott tartalom és hírlevelek.
Sokféle tartalom típus van, amit publikálhat weboldalán vagy más platformokon. Használhat néhány típusú tartalmat, hogy új követőket szerezzen, vagy hogy a potenciális ügyfelek figyelmét felkeltse, míg a többi tartalom kapcsolat építésre szolgál a már meglévő kliensekkel.
Az előbbiekre példa a korlátozott tartalom és a hírlevél feliratkozás, amelyek megkövetelik, hogy a felhasználó megadja a kapcsolattartási információit, például az email címét annak érdekében, hogy elérje a teljes cikket vagy jelentést. Ez azt jelenti, hogy néhány értékes tartalmat kell érte nyújtania, amiért megadták a kapcsolattartási információikat. Ezeket a kapcsolattartási információkat használhatja a jövőbeli marketing kampányoknál, azzal a tudattal, hogy már érdekeltek voltak bizonyos termékekben vagy szolgáltatásokban, amelyeket kínál.
Az utóbbi típusú tartalmak, amelyek a már meglévő ügyfeleit célozzák, tartalmaznakblog posztokat, webináriumokat, esettanulmányokat, és külsős cikkeket vagy brand megemlítéseket. Fontos, hogy annyi ember olvassa, nézze vagy figyelje az új tartalmát, amennyi csak lehet, mivel a fő célja az oldalára való forgalom vezetése és az ügyfél lojalitás növelése.
Az egyik legjobb módja ennek, hogy tartalmi emaileket küldjön, hogy informálja klienseit a létezésükről. Valahányszor ilyen típusú anyagokat készít, emailt kellene küldenie a releváns felhasználóknak, akik az adatbázisában találhatóak – beleértve azokat, akik nemrég iratkoztak fel a hírlevél email frissítéseire.
Ahhoz, hogy gyorsabbá és egyszerűbbé tegye ezt a folyamatot, jó ötlet tartalmi email sablonokat használni. Biztosítunk néhány példát olyan email sablonokról, amelyeket különféle típusú tartalmakra használhat, de először is kezdjük az alapokkal.
Az email sablon egy keretrendszer, amit használhat az email üzenete írására, kizárólag a javasolt tartalom kicserélésével a sajátjára. Lehetővé teszik, hogy gyorsan és egyszerűen készítsen tartalmi email marketing kampányokat szimplán azzal, hogy a szöveg egy részét és más üzenet elemeket kicseréli a saját márka személyére.
A tartalmi email sablonok időt és erőfeszítést spórolnak meg önnek, mivel csak a releváns részeket kell módosítania ahelyett, hogy nulláról írna egy emailt. Ez több időt hagy a kreativitásról és az új tartalom írására. Továbbá, csökkentett szüksége van a formátum vagy a hibák ellenőrzésére, mivel a sablon segít mindent egyenletesen tartani és csökkenteni a hibák elkövetésének esélyeit.
A tartalmi emailek személyre szabása segít a kulcs metrikák fejlesztésében, mint például a kattintási rátában, ami a címzettek százalékát definiálja, akik követnek egy linket az emailben egy külsős oldalra. Növelheti ezt a metrikát 27%-kal egyszerűen egy olyan email küldésével, ami a címzett nevére van címezve (forrás).
Ez a legegyszerűbb formája a személyre szabásnak. A tartalmi emailjeinek bizonyos kliensekre szabása segíthetnek egy hosszú távú ügyfél élményt készíteni. Ez növekedett bizalmat és lojalitást jelenthet márkája felé. Mi több, 74%-a a kereskedőknek egyetért abban, hogy a személyre szabás segíti növelni az elkötelezettséget (forrás).
A személyre szabottságban széleskörűen egyetértenek, miszerint ez lehet a marketing jövője. Növelheti a stratégiája hatását azáltal, hogy testre szabott tartalmat és emaileket küld az adatbázisa bizonyos szegmensei számára. A legérdekesebb és legrelevánsabb anyagok bemutatása az embereknek segíti az ügyfél élmény javítását, amit ön biztosít.
A sablonok használatának egyik előnye, hogy segít fenntartani egy következetes dizájn megjelenést. A közönsége elvárhat bizonyos általános szín, betűtípus és elrendezési aspektusokat emailjeiben, hogy mindig ugyan azok maradjanak. Ez segít a címzetteknek, hogy a következetes kommunikációs stílusát asszociálják a márkával, így emailjei ki fognak emelkedni a tömött postaládákból.
A tartalmi emailek posztolási menetrendjének is következetesnek kell lennie, kivéve az elolvasandó emaileket, amelyeket azonnal küldenek, ha fontos híreket kell megosztani. Ez segíti az ismeretség felépítését azokkal a címzettekkel, akik tudhatják, mikor várják az üzeneteit.
A horgonyzott szövegeket, amelyek olvasóit a külsős forrásokból a weboldalára vezetik, visszavezető linkeknek hívják és segíthet növelni a web forgalmat és márka figyelmet építhet. A visszavezető linkek hozzájárulnak a keresőmotor optimalizációhoz is (SEO), ami azt eredményezi, hogy a weboldala magasabb pozícióban fog helyet foglalni a kulcsszó lekérdezésekben a keresőmotor eredmény oldalakon (SERP-ek), mint például a Google.
Az olyan tartalmaknak, amelyek nincsenek az oldalán publikálva, például a közösségi médián, egy külön dokumentumban vagy egy külsős blogban, weboldalon, tartalmazniuk kellene visszavezető linkeket, ha lehetséges. A tartalmi emaileknek, amelyeket azért küld, hogy informálja a feliratkozóit az új anyagáról is tartalmaznia kellene linkeket a weboldalára, ha lehetséges.
Ha a márkája egy független szervezet által lett megemlítve, viszont nincs visszavezető link a weboldalára, emailt kellene küldenie a szerzőnek vagy a tulajdonosnak, hogy megkérdezze, frissítenék-e a releváns horgony tartalmazása érdekében. Javasolhatja is, hogy mi legyen a szöveg annak érdekében, hogy egyszerűbb legyen a folyamat a másik félnek.
Végül, ha egy törött linket talál egy tiszteletbeli hatósági személy weboldalán, ahonnan szeretne egy visszavezető linket, küldhet nekik egy emailt, ami javasolhat egy releváns horgony kicserélést, ami a saját oldalára vezet vissza.
Thanks for requesting the [company name] [eBook/white paper] about [topic]. As promised, this email contains the materials that you signed up to receive.
We sincerely hope that you find this content useful and that you head to our site here [link] to find other [blog posts/articles/templates] on the same subject.
Please find the attached documents at the bottom of this message.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
Attachment 1
Attachment 2
Attachment 3
By registering with your details, you now have access to the [webinar/ video/documentary] that you asked to watch.
The video can be accessed on the following [link] and [will go live at [time] on [date] is available now].
Check out our website for more videos related to the subject of [topic], which you may also find interesting.
[More videos]
Thanks for watching!
[Company]
Thank you for signing up to receive this series of our [daily/weekly/monthly] emails covering the subject of [topic].
We’ll be sending you regular content containing great insights and actionable tips that will help you solve [pain point].
You can expect to find the following covered in our upcoming emails:
Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3…
We’re sure that you’ll find this series of emails handy, but if you want to learn more without waiting for new content to land in your inbox then please head over to our website or reply to this message.
Best,
The [company] team
Are you having difficulty with [pain point 1]? Does just thinking about [pain point 2] give you a headache?
It’s annoying, right? You’ve been working hard on [task] for hours, struggled to make progress, and now you’re stuck.
Believe us, you’re not alone. These are very common problems that many of our readers have been facing.
But don’t worry, because we’re here to help. We’ve just published a new guide to help people just like you, which you can find on our website by clicking the button below.
[Read our new blog post]
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
Do you know what the single, most effective tip for completing [task] is? Well, you’re just one click away from finding out!
In our latest blog post, we are sharing our favorite tricks for helping people achieve [objective].
Just click below to head straight to our website:
[Go to the blog]
Thanks for reading!
[Company]
We know as well as anyone that trying to achieve your [objective] goals can be tough, which is why we’ve written a new blog post with [X] tips on how to do just that.
Here’s a sneak peek of the advice that you’ll find in our latest publication:
Tip for achieving objective 1
Tip for achieving objective 2
Tip for achieving objective 3
To read the rest of our tips, please click here [link] to read the full blog post on our website.
Best,
[Name], content writer for [company]
We wanted to let you know about our upcoming webinar, [title], which will be taking place at [time and timezone] on the [date].
There are [X] great speakers lined up who’ll be covering a range of subjects in the [topic] area, including:
Speaker and presentation 1
Speaker and presentation 2
Speaker and presentation 3
You can find more information about them and the event here [link] and register by clicking below:
[Sign up]
Best,
[Name] from [company]
Thank you for registering for our upcoming webinar, [title].
You’re all signed up, and you’ll be able to watch the live stream on the day of the event by following the link below:
[View the webinar]
Here are just a few of the things you’ll be able to learn by watching the live broadcast:
Insight 1
Insight 2
Insight 3
View the website [link] for more info or reply to this email if you have any questions.
Kind regards,
[Name]
We’re just writing to let you know that the [title] webinar that you registered for is taking place [today/tomorrow/this week] at [time and timezone].
Below you can watch a sneak preview of the event to get a taste of what you can expect.
[Video trailer]
Click on the button below to learn more about the webinar.
[Find out more]
See you soon!
[Name], [position] at [company]
Thanks for subscribing to the [company] newsletter.
I just wanted to take the time to personally thank you for choosing to receive [title]. It means a lot to have readers like you on board.
Below are a few extra pieces of advice related to [today’s/this week’s/this month’s] update on [topic] that I think you will find worthwhile:
Tip 1
Tip 2
Tip 3
Don’t hesitate to reach out to me if you have any questions.
Kind regards,
[Name]
As a token of appreciation for signing up to receive the [title] newsletter, please find the [ebook/whitepaper/other gated content] that you requested attached to this email.
We are confident that you’ll find both the regular newsletter and the additional content useful for solving [pain point] in the field of [topic].
If you want to find out more before the next update, feel free to get in touch.
Best,
The [company] team
[Download attachment(s)]
Firstly, I would like to say thank you on behalf of everyone at [company] for subscribing to our newsletter.
We’re sure that you won’t regret it, and that you’ll find the regular updates on [topic] landing in your inbox every [day/week/month] to be very useful.
Secondly, I thought you might be interested to know about some additional content related to the subject that can be found on our website here [link].
From the feedback of our existing subscribers, we have found that the material below, in particular, has been helpful to them:
Additional content 1
Additional content 2
Additional content 3
Please let us know if you’d like to learn about anything else, or just keep an eye out for the next issue of our newsletter.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
As someone interested in [topic], we thought you might find [product/service] useful for solving [pain point].
To show you how successful this has proven for our existing clients, we’ve put together a case study about our cooperation with [name of existing client].
In the report, which you can find attached to this email, we show:
When and where you should use [product/service]
How you should use [product/service]
What results you can expect to achieve by using [product/service]
Hopefully, you find this case study interesting, and don’t hesitate to get in touch if you have any more questions.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
[Case study PDF attachment]
You recently tried out [product/service], the solution for [pain point] brought to you by [company].
Many users are actually so overwhelmed by the potential of [product/service] that they have difficulty imagining how it would fit into their workflow.
That’s why we teamed up with our customer [name of existing client] to show you how they implemented [product/service] in their business to boost [metric] by [X]%.
We hope that this report, which you can read by clicking below, will help you overcome any doubts you might have and give us another go.
[Read the case study]
If you have any queries I’m happy to help.
Best,
[Name]
I’m sure you’re as happy as we are about the success of our recent cooperation on [project] together.
According to our analysis, our [product/service] helped you to:
Achievement 1
Achievement 2
Achievement 3
That’s why, with your consent, we’d like to share a case study of our work together on the “[case studies/success stories/our previous work”] page of our website [link].
Please let me know if you agree, or if you need any further information.
Best wishes,
[Name] from [company]
My latest article has just been published over on [external publisher’s name]’s website [link].
[Title] is an in-depth look into [topic], covering the following points:
Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3
Given the focus, we thought it would be great to share our thoughts with a new audience who have an interest more in line with our hosting partner.
However, we still wanted to let our current subscribers know where they can read this piece. Don’t forget that you can find more similar content on our website by clicking the button below.
[Read more articles]
Best wishes,
[Name], from [company]
We’ve recently written a new article called [title] that, as someone who has expressed an interest in [product/service/topic], we are sure you’ll find interesting.
You can find our article here [link] on [external publisher’s name]’s website.
It is a privilege for us to have our content shared there, and we hope that our subscribers like yourself will take the opportunity to read more of their other content too.
Hope you enjoy reading!
Best
[Company]
We’ve come up with a great idea for an article that we think would be a perfect fit for [potential publisher’s name] and your other content on [topic].
The working title is [title], and the article will cover:
Subheading 1
Subheading 2
Subheading 3…
Please let us know if this sounds like something that you’d be interested in publishing. If you have any questions please don’t hesitate to get in touch.
Kind regards,
[Name], content writer for [company]
There is a great [article/blog post/other content] over on [external publisher’s name]’s website [link] that we think you might find very interesting.
The piece, which mentions our brand, is called [title] and it talks about the following topics:
Topic 1
Topic 2
Topic 3
As you can see for yourself they have some nice things to say about us, which is always a privilege when it comes from such a well-respected source.
We hope that you enjoy reading, and remember that you can find our own content on the subject of [topic] here [link].
Best,
[Name] from [company]
We really appreciate you mentioning our brand and what you had to say about us in the recent [article/blog post/other content] called [title].
However, we have noticed that there is no link to our website where we are mentioned, and we think that it would be helpful for your readers if they could be directed there.
Do you think that it would be possible for you to include the following in an update to your post?
“[Suggested anchor text & backlink]”
Thank you in advance, and please let us know if you would like any further content to be included with the mention as well.
Kind regards
The [company] team
I’m reaching out to you in regards to the mention [backlink] of our brand in your [article/blog post/other content] named [title], which can be found here [link].
We think that it could be beneficial for both your readers and our users if the [anchor text/backlink] was changed from [current anchor text/backlink] to [suggested new anchor text/ backlink].
Your time is appreciated and I look forward to hearing back from you about this request.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
As one of our valued subscribers, we thought that you would like to be informed about the most recent developments at [company].
We consider the following important [new/updates/changes] to be essential information for all of our existing clients:
Announcement 1
Announcement 2
Announcement 3
Thanks for reading, and don’t hesitate to get in touch if you have any questions regarding this announcement or any other issues.
King regards,
The [company] team
Have you heard the important news about [issue]?
We have an announcement to make, and our full statement on this issue can be found in a document that is attached to this email.
Your understanding at this time is much appreciated, and your business is valued as always.
I’d be happy to provide more information if required, just let me know by replying to this email.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
We have some important [news/updates/changes] that we thought you would like to be informed about.
The complete announcement can be found on our [website/blog/another source] here [link].
Here are some of the key pieces of information that you can find in full by following the above link:
Statement 1
Statement 2
Statement 3
Please feel free to ask any questions that you might have regarding this matter, or anything else.
Best,
[Name] from [company]
Start personalizing email templates from LiveAgent today
Sign up for our free, 30-day, all-inclusive trial and explore all the advanced help desk features that we have to offer, including customizable email templates.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team