A cikk bemutatja az ügyfélköszöntő e-mailek fontosságát, segítve az ügyfélkapcsolatok javítását és márkahűség erősítését. Tíz sablont kínál, melyeket a LiveAgent rendszerben testreszabhat és elmenthet.
Köszönő e-mail az ügyfeleknek — szükséges ez? Figyelembe véve a manapság tapasztalható kiélezett versenyt a piacon és azt a tényt, hogy a vállalatok jövőbeni bevételeinek akár 80% -a is, a meglévő ügyfelek 20% -ából származik – a Gartner Group szerint -a hosszú távú kapcsolatok kiépítése és a már meglévő ügyfelek lojalitásának ápolása még soha nem volt ennyire fontos a vállalkozások számára, mint most. A köszönő e-mailek küldése, az ügyfél-megbecsülési stratégia részeként pontosan ebben segíthet. A megfelelő időben elküldött és jól kidolgozott köszönő e-mailek növelhetik az ügyfelek elégedettségét és ezzel együtt az elkötelezettséget hűséget.
Az ügyfelek további értékelő példái, amelyek segíthetnek a kapcsolatok kialakításában, például a kézzel írt kártyák küldése néhány elismerő szavak, vásárlói méltányló rendezvények lebonyolítása, ajándékok felajánlása stb.
A Rockefeller Corporation tanulmányból az derül ki, hogy az ügyfelek 68% -a az őket kiszolgáló vállalat részéről érzett közönyös magatartás miatt lép ki az üzleti kapcsolatból. A ClickFox egy másik felmérése szerint a fogyasztók 62% -a úgy érzi, hogy márkahűségükért cserébe nem kapnak vissza elegendő elismerést vagy jutalmat. Az ügyfelet méltató e-mailek megnyugtatólag hatnak az ügyfelekre, megmutatják az üzleti tevékenység emberi arcát és azt, hogy igazán fontosak az Ön számára. Ezek a e-mailek abban segíthetnek, hogy őszintébb és hosszabb kapcsolatokat alakítson ki ügyfeleivel.
Az Eloqua megállapította, hogy azt az e-mailt, aminek a tárgyában a „Köszönöm” szó szerepel, lényegesen többen nyitják meg (14,29%) és jobb az átkattintási arány (1,93%) is. Az alábbiakban bemutatunk néhány bevált mondatot, amit az e-mailek tárgyában érdemes használni, az ügyfélt méltató e-mail marketing kampányoknál:
A jó köszönő e-mail nagyban hozzájárulhat a pozitív ügyfélélmény kialakításához és a márka megítélésének javításához. Számos alkalom van arra, hogy köszönetet mondjon ügyfeleinek (vásárlás, hírlevél-feliratkozás, vásárlói visszajelzés, szezonális ünnepek, a vásárló születésnapja, a cég fontos mérföldköveinek elérésekor stb.) Tekintse meg az alábbi 10 alap e-mail sablont inspirációként és állítsa össze ezek alapján sajátjait.
We appreciate your most recent purchase and hope you will enjoy your new items.
Your payment has been received and your Order [number] is being processed. Once we carefully pack the items, we’ll ship them to you immediately. You can follow your parcel at any time by clicking this tracking code: [tracking code].
NEED HELP?
Our customer service team is always on hand to answer any questions you may have via [email address], live chat, or phone [phone number].
Thanks once again for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for signing up for [Brand]. We’re happy to have you on board! As a show of our appreciation, we’re giving you 10% OFF of our full range of products. Simply use this discount code at the checkout: [code number].
Start Shopping
If you ever have any questions, concerns, or just want to say ‘hi’, feel free to reach out to our support team any time at [email address], live chat, or phone [phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for subscribing to [Brand’s] weekly newsletter. We’re thrilled to have you aboard! As a subscriber, you’ll be the first to hear about our sales, exclusive deals, new releases, news, and much more.
In the meantime, be sure to check out our website to see what’s new and browse our bestsellers loved by other [Brand] members like you!
SHOP BESTSELLERS
Thanks again for joining us. Your first newsletter will be arriving soon!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. To ensure that you are receiving our messages (and they don’t end up in your junk folder), please add [email address] to your address book.
[Agent Name] here from the [Company name] support team. I’d like to personally thank you for completing the survey about your experience using [Product]! Your feedback has helps us improve, so I really appreciate you taking the time.
You made a good point about the [feature name]. I’ll make sure to forward this feature request to our development team.
Thanks again for your contribution to making [Company name] better.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Someone purchased [Product] using your unique referral link. As a result, and considering you are a [Product] member, we will credit you [one free month/ discount].
No additional action is needed on your part, we’ll automatically apply [the credit/ discount] to your next order/ invoice.
Most importantly, thank you so much for your referral! We’re honored to have such loyal customers like you.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
We heard it’s your Birthday! To celebrate your special day, here’s a 20% OFF coupon to buy yourself something nice. Use code [code number] at checkout by [date].
GET THE PARTY STARTED
Happy Birthday!
[YOUR SIGNATURE]
Did you know that you’ve been with [Brand] for 1 year? We truly value loyal customers like you. And that’s why we strive to always bring you the best service (and great offers, too).
On behalf of everyone here at [Brand], thank you for staying with us. Here’s a little something extra to commemorate our time together:
Enjoy 20% off your next order with this coupon code: [coupon code].
As always, if there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
You’re the reason we made it to 10 years. What an incredible moment to reflect on. We started [Brand] with one mission – to help [people/ businesses achieve their goals]. A decade later and that mission remains the same – but so many other things have changed. Thank you for being a part of our journey. We wouldn’t be here without you!
Ten years is a long time – but it’s just the beginning. We’re so excited for what’s to come and look forward to many more years of bringing you products/ services that help you reach your goals.
Cheers to another decade of [success/ happiness/ health, etc.],
[YOUR SIGNATURE]
The holidays are a great time to give thanks to the people who matter most. For us, it’s our customers like you. Keeping with the holiday spirit, we’d like to do just that.
As a small token of our appreciation, here’s a 15% off coupon code for your next purchase: [CODE NUMBER].
If there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know: [email/ phone number]
Thanks, and happy holidays from [Brand] to you!
[YOUR SIGNATURE]
I just wanted to take a moment of your time to thank you for consecutively choosing us for over five years now, despite the competition. A recent look at the books also proved that you are one of our most frequent (and loved) repeat customers.
We highly appreciate your loyalty and entrusting us with your [specific] needs. If there is anything you’d like us to do to make your experience with [Brand] a better one, please don’t hesitate to reach out to me directly.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to take advantage of our free 30-day trial?
Customize and save our customer appreciation templates and send them out directly from LiveAgent. No credit card required.
Visszatérítési kérelem válasz e-mail sablonok
Hogyan válaszoljunk udvariasan és gyorsan ügyfelek visszatérítési kérelmeire? Próbálja ki kész e-mail sablonjainkat, és érje el kiváló ügyfélélményt.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team