Az ügyfelek visszajelzéseire adott válasz sablonok segítenek hatékonyan kezelni a pozitív és negatív visszajelzéseket. A válaszadás kritikus, mivel befolyásolja a márka hírnevét és a vásárlói döntéseket. Próbálja ki ingyen a sablonokat!
Bár egyre több vállalkozás ismeri fel az ügyfelek visszajelzésének következetes összegyűjtésének és elemzésének fontosságát, a legtöbben még mindig küzdenek az értékelések hatékony nyomonkövetési rendszerével, és még kevesebben rendelkeznek világos stratégiával a negatív értékelések kezelésére. Itt megtalálhatja, hogy miért és hogyan kell válaszolnia az ügyfél negatív és pozitív visszajelzéseire, valamint a 10 visszajelzést követő válasz-sablont is, amelyeket kiindulópontként használhat saját válaszainak elkészítésekor.
Miért fontos az ügyfél visszajelzéseire reagálni?
Bár fontos az ügyfelek visszajelzéseinek felmérések és kérdőívek útján történő nyomon követése (mivel ez megmutatja nekik, hogy Ön értékeli a véleményüket, és nyitott a javaslataikra), a nyilvános véleményekre való válaszadás még kritikusabb. Az Invesp által gyűjtött adatok szerint az ügyfelek 90% -a olvassa el az online véleményeket, mielőtt meglátogat egy üzleti weboldalt, és az ügyfelek 88% -a éppúgy megbízik ezekben a véleményekben, mint a személyes ajánlásokban.
A BrightLocal Helyi Fogyasztói Felméréséből az is kiderült, hogy a véleményeket olvasó fogyasztók körében 97% olvassa el a vállalkozások válaszait a véleményekre. Az, ahogyan reagál, megváltoztathatja az ügyfél üzleti megítélését, befolyásolhatja a márka hírnevét és befolyásolhatja a potenciális vásárlók vásárlási döntéseit.
Hogyan reagáljunk az ügyfelek visszajelzéseire
10 alapvető ügyfél-visszajelzési válasz sablon
Bármilyen ügyfél-visszajelzéssel is foglalkozik – pozitív, negatív vagy semleges -, ha kész visszajelzésekre adott válasz sablonokkal rendelkezik, az sokkal könnyebbé teheti a válaszadás folyamatát. Az alábbiakban bemutatunk 10 visszajelzésre adott válaszsablont, amelyeket felhasználhat, vagy ihletet kaphat saját megírásához:
Általános ügyfél-visszajelzés
Thank you for choosing us as your dedicated [product description] provider.
We are extremely grateful that you took the time to send us your feedback about our [Product/ Service]. I read through your feedback carefully, and consider your suggestions to be very insightful. I will pass it on to our product development team to see if they could implement any of these changes in the upcoming releases. I’ll be sure to keep you updated.
Thanks once again and looking forward to hearing more from you.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Válasz a semleges visszajelzésekre
Thank you so much for sharing your experience with [Product/ Company]. Your feedback helps us improve our product/ service for everyone.
If you’d like to discuss how we could’ve made your experience better, please call us at [phone number] or reply to this email. We look forward to hearing from you!
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
Pozitív vélemény megválaszolása
We are incredibly grateful that you took the time out to share your feedback with [Company/ Product/ Service]. Customer satisfaction is our top priority and we are thrilled that you enjoyed your experience – it means the world to our entire team!
We look forward to serving you again soon.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Válasz a csak minősítéssel járó pozitív értékelésre
We’re so happy that you are pleased with [Product/ Service]. [Company name] strives to deliver the best customer experience, and it makes our day to know we have accomplished just that.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Negatív vélemény megválaszolása
Thank you for your feedback and for bringing this to our attention. I’m so sorry to hear of your less than satisfactory experience with [Product/ Service] and hope you will accept our sincerest apologies.
Could you please let me know what specific issues you’ve encountered? I’d love to help where I can and pass along your suggestions to our team, but I need just a bit more information from you.
I understand how disappointing it can be [to sign up for a service/ purchase a product] and not have it meet your expectations, so hopefully, we can get this sorted out. If not, I’ll be happy to issue you a refund.
Please give us a call at [phone number] or reply to this email with more information so that we can make things right for you.
Thank you for your business,
[YOUR SIGNATURE]
Válasz a csak minősítéssel járó negatív értékelésre
We’re so sorry to hear your experience was less than 5-stars and did not meet your expectations. Please help us improve by providing us with more information. If you’re open to discussing your experience further, we can be reached at [phone number/ email address].
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Válasz egy hamis/ spam értékelésre
We cannot find any record of you in our system and your review violates [Review Site] policies so we have flagged it for removal.
If you are using another name that is not recorded in our database, please feel free to reach out to us. For any other questions or concerns, you are welcome to contact us at [email address/ phone number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Válasz egy pozitív értékelésre, amely megemlíti a csapattagokat
Thank you so much for the excellent feedback. We are happy that you enjoyed your experience with us. You’re right, [Team Member] is always going above and beyond to ensure our customers receive the best possible service they can. We’ll be sure to share your praises with them.
Looking forward to serving you again soon!
[YOUR SIGNATURE]
Válasz egy negatív véleményre, amely megemlíti a csapattagokat
Thank you for bringing this to our attention. I’d like to sincerely apologize for the experience you had with [Agent Name]. We strive for excellence in customer service, but it’s clear we missed the mark in your case.
As a result of your feedback, we are providing our team with additional customer service training to prevent similar situations from happening in the future.
That being said, if there’s anything else that I can help you with at the moment, please feel free to reach out and I would be more than happy to help. We do appreciate your business and hope to earn back your trust.
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
Válasz egy visszajelzéses felmérésre
Thank you for taking the time to complete our recent survey. Your responses will help us serve you and our other users in the future. We truly value your feedback and look forward to hearing more from you more often.
In the meantime, if you have any questions, concerns, or further suggestions, don’t hesitate to let us know by replying to this email – we’ll be happy to help!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Register for a free 30-day trial today. No credit card required.
Discover all that LiveAgent help desk software has to offer. Save our feedback response email templates, and send them out directly from your agent panel.
Ügyfelet méltató, köszönő e-mail sablonok
Fedezze fel, hogyan javíthatja ügyfélkapcsolatait és erősítheti márkahűségét köszönő e-mailekkel! Ismerje meg a tíz ingyenes sablont, amelyekkel személyre szabhatja üzeneteit. Könnyítse meg az ügyfelei megbecsülését a LiveAgent segítségével, most kötelezettségek nélkül kipróbálható!
11 válasz sablon vásárlói panaszokhoz
Fedezze fel a 11 válasz sablont vásárlói panaszokhoz, amelyek segítenek növelni az ügyfélmegelégedettséget és a hűséget e-mail, élő csevegés és telefonhívások során. Látogasson el, hogy hasznos tippeket kapjon a hatékony panaszkezeléshez!
Közösségi média ügyfélszolgálati sablonok
Fedezze fel az ingyenes közösségi média ügyfélszolgálati sablonokat a LiveAgent-től! Egyszerűsítse feladatait előre meghatározott válaszokkal és hasznos tippekkel, hogy hatékonyan kezelje ügyfelei megkereséseit. Próbálja ki kötelezettségek nélkül, és emelje új szintre ügyfélszolgálatát!
Hogyan kérdezze ügyfeleit, hogy visszajelzést kapjon
Az ügyfelek visszajelzésének összegyűjtése a konverziókutatás egyik kritikus eleme. Olvassa el, hogyan tehet fel kérdéseket ügyfeleinek a visszajelzéshez.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team