Az upselling és keresztértékesítés technikák növelik a vásárlások számát. E-mail sablonokkal hatékonyan alkalmazhatók, javítva az ügyfélkapcsolatokat és elégedettséget. Használatuk akár 30%-kal növeli a bevételeket.
Lehet, hogy nem ismeri a keresztértékesítés és az upselling fogalmát, esetleg összekeveri a két kifejezést. Néhány egyszerű tanácsot azonban szeretnénk megosztani Önnel: Mindkét technika segít abban, hogy több eladást generáljon. Szinte minden online áruház használja ezeket a stratégiákat, és neked is kellene!
Ha online vásárol, akkor már biztosan találkozott különböző keresztértékesítési és értékesítési stratégiákkal. Lehet, hogy észrevett közülük néhányat, de sok olyan finom, hogy csak azon gondolkodik, hogyan költött el ennyi pénzt, mire befejezi a vásárlási folyamatot, amikor csak egyetlen dolgot szeretett volna.
Mi pontosan az upselling és keresztértékesítés?
A keresztértékesítés azt jelenti, hogy egy (potenciális) ügyfélnek olyan terméket kínálnak, amely együtt jár a vásárolni kívánt termékkel. Például, ha az ügyfél számítógépes egeret vásárol, az új egérpad vagy billentyűzet vásárlásának ajánlása keresztértékesítés lenne.
Az upselling olyan marketing és értékesítési technika, amely abból áll, hogy a potenciális ügyfélnek vagy vásárlónak olyan terméket vagy szolgáltatást kínál, amely hasonló a vásárolni kívánt vagy megvásárolt termékhez, de drágább verzió. Ez történhet például frissítés vagy más kiegészítő formájában.
Ezekben a meghatározásokban megemlítettük az ügyfeleket és a potenciális ügyfeleket: figyelembe kell vennie, hogy ezeket a technikákat nem csak a meglévő ügyfeleknél alkalmazzák. Ilyen módszerekkel arra is ösztönözheti a potenciális ügyfeleket, hogy költsenek többet.
Az upselling és a keresztértékesítés aranyszabályai
Hogy biztos legyen abban, hogy a keresztértékesítés és/vagy upselling aktivitásai eredményeket hozzanak, kövesse az alábbi két aranyszabályt:
Keresztértékesítéshez: Az elemeknek kiegészítő jellegűeknek kell lenniük. Az Ön által kínált termékeknek vagy szolgáltatásoknak „kéz a kézben” kell járniuk. Mint fent említettük, ha ügyfele számítógépes kiegészítőket vásárol, ne kínáljon nekik más, nem kapcsolódó elektronikus termékeket, például kenyérpirítót vagy turmixgépet.
Upselling-hez: A termékeknek további értéket kell kínálniuk. A kínált termékeknek vagy szolgáltatásoknak lényegesen magasabb értékkel kell rendelkezniük, mivel további előnyöket biztosítanak a felhasználó számára. Például, ha ügyfele telefonvásárláson gondolkodik, felajánlhatja nekik a modell továbbfejlesztett változatát (több tárhellyel, jobb kameraminőséggel, akkumulátor-élettartammal stb.)
A keresztértékesítés és az upselling fő előnyei
Jelentős növekedés az eladásokban: Ha keresztértékesítési stratégiákat valósít meg, akár 30%-kal is javíthatja az eladásokat, ami meglehetősen jelentős adat, amely a legtöbb vállalat számára mindent megváltoztathat.
Értéket nyújt a fogyasztók számára: Ha személyre szabottabb termékeket kínál ügyfeleinek, akkor jobban érzik magukat az Ön vállalkozásával. Végül is az ügyfelek személyre szabott ajánlatokra vágynak, mert ez azt mutatja, hogy a vállalkozás eléggé törődik velük és érdekeik megismerésével.
Növeli a vásárlói hűséget: Ha ügyfelei összes igényét kielégíti, ügyfelei hűségesebbé válnak a vállalatához. Visszajönnek, hogy más termékeket vásároljanak Öntől, mert tudják, hogy mindent megtalálnak, amit keresnek.
Tehát mi a legjobb módszer a keresztértékesítésre és az upselling-re? Az egyik legjobb módszer az, ha e-mailben értesíti ügyfeleit a releváns ajánlatokról. Az alábbiakban összegyűjtött e-mail tárgysorok és e-mail sablonok segítenek az indulásban.
Upselling/Keresztértékesítés e-mail sablon tárgy sorok
Upselling/keresztértékesítési e-mail sablonok
Upselling/Keresztértékesítési e-mail sablonok 1 – keresztértékesítésre összpontosítva
We noticed that you left your shopping cart full of cool stuff.
We think you could add a few more things to make sure you’ve got everything you need for [what items are used for].
Here’s a list of products that you might want to consider adding to your cart before you complete your purchase:
[A List of products with pictures]
We hope this helps!
Upselling/Keresztértékesítési e-mail sablonok 2 – keresztértékesítésre összpontosítva
You bought [product] recently.
As it’s just one part of our [collection] line, I thought you should know that you can get additional products that will make your experience with [product] even better.
Here’s what we’ve got for you:
[A List of products with pictures]
Think it through, and let us know if we can do anything more for you.
And remember that you can test our products for 30 days and return them if you are not satisfied.
[Button] Check out our returns policy.
Free shipping. Free returns.
Upselling/Keresztértékesítési e-mail sablonok 3 – keresztértékesítésre összpontosítva
We noticed that you’ve been using [product(s)/service(s)] for quite some time. We’re super grateful that you trust us with helping you [what product is helping with].
I’m reaching out today with a small tip about the upgraded version of [product/service].
By purchasing [upgraded version], you’ll get [value the new version brings].
Think about it. I’ll be happy to answer any of your questions.
Upselling/Keresztértékesítési e-mail sablonok 4 – keresztértékesítésre összpontosítva
In the last few months, we’ve refreshed the [product line/certain product].
You bought the previous version on [date of the previous purchase], so I thought I should let you know that you can now take your experience with [company] products to the next level.
We’ve added [X] new feature(s) and improved [Y] process(es).
Not to mention that we started a community forum for [product] users.
If you want to check out what’s so great about the new [product], just hit the button below:
[Button] Show me what’s new
Free 14-day trial with no credit card input?
That's right! Get started with LiveAgent today. Save these email templates and send them out from LiveAgent with a single click.
Annak érdekében, hogy az upselling/keresztértékesítési stratégiái működjenek, személyre kell szabnia az üzenetben szereplő ajánlatot. Ne próbáljon mindent eladni mindenkinek, mert egyszerűen nem fog működni. Az ajánlatot igazítsa ügyfele jelenlegi vagy korábbi vásárlásaihoz és preferenciáihoz. Az e-mailnek tartalmaznia kell más elemeket is, amelyeket ajánlani szeretne ügyfeleinek vagy potenciális ügyfeleinek – ne támaszkodjon csak a szövegre.
Mert ez pozitívan befolyásolja a cége lényegét. Az upselling és a keresztértékesítés olyan stratégiák, amelyek segítségével egyszerűbb és praktikusabb módon lehet több eladást elérni. E technikák legfőbb előnye, hogy az értékesítési folyamat 100%-ban személyre szabott, és az ügyfelek úgy érzik, hogy Ön valóban mindent megtesz annak érdekében, hogy javítsa tapasztalatait és megkönnyítse az életüket.
Az upselling/keresztértékesítési tevékenységek eredményei sok tényezőtől függenek. Ezért egyes vállalatok jobban csinálják, mint mások. Például az Amazon bevételének körülbelül 35%-a keresztértékesítésből származik, így ez a technika egyértelműen működik nekik.
Ügyfélszolgálat követési email sablonok
Fedezze fel a LiveAgent ügyfélszolgálati követési email sablonokat, melyek segítenek fenntartani az ügyfelek elégedettségét és vállalata hűségét. Ismerje meg a különböző típusú sablonok alkalmazását, legyen szó intézkedést követő vagy elégedettséget mérő emailekről. Próbálja ki ingyen, és emelje ügyfélszolgálatát a következő szintre!
Újracsatlakozási e-mail sablonok
Discover effective újracsatlakozási e-mail sablonok to rekindle interest from inactive customers and subscribers. Engage your audience with tailored templates and retain them at a fraction of the cost of acquiring new customers. Visit LiveAgent for free templates that boost sales and customer loyalty.
Visszatérítési kérelem válasz e-mail sablonok
Hogyan válaszoljunk udvariasan és gyorsan ügyfelek visszatérítési kérelmeire? Próbálja ki kész e-mail sablonjainkat, és érje el kiváló ügyfélélményt.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team