Key takeaways
Pros
- Kényelmes tárcsázás
- Kisvállalkozások számára elérhető
Cons
- Nem túl felhasználóbarát felhasználói felület
- A kimenő hívás nem működött
- Alacsony hívásminőség
A 3CX call center funkció használatának első lépései
A 3CX ingyenes fiókjának regisztrálásához regisztrálnia kell a webhelyükön. Miután megadta az olyan információkat, mint a neve, a cége, az ország, amelyben tartózkodik, és az előnyben részesített nyelv, válasszon egyet a három árazási lehetőség közül.
Szerencsére az első ingyenes volt, így azt választottam, és folytattam a regisztrációs folyamatot. A fiókomat e-mailben ivisszagazoltam, és közvetlenül ezután elküldték a hitelesítő adataimat, például a bővítményt, a PIN-kódot és a webes kliens bejelentkezési adatait.
Így hát lelkesen bejelentkeztem az újonnan létrehozott 3CX fiókomba. Rögtön azzal a lehetőséggel fogadtam, hogy letöltöm a 3CX mobilalkalmazását.
Egyelőre kihagytam ezt a lépést. Azonban kellemesen meglepődtem, hogy a kezdetektől fogva ennyire hozzáférhető volt.
Körülnéztem egy kicsit, és beállítottam a fiókomat hívások kezdeményezésére és fogadására, majd készen álltam a tesztelésre. A felhasználói felület jobb felső sarkában található egy tárcsázó, egy QR-kód az alkalmazás letöltéséhez, valamint a 3CX tudásbázisa. Gyorsan megnéztem a támogatási dokumentációt, hogy megbizonyosodjak arról, hogy ez a tárcsázó a megfelelő a kimenő hívásokhoz, csak mert túl egyszerűnek tűnt. A tudáscikk megerősítette, hogy ez volt a helyes módja a hívások kezdeményezésének, így hozzáfogtam.
Lám, semmi! Még csak el sem kezdett tárcsázni. Azt hittem, biztosan hibáztam, próbálkoztam még néhányszor, de csak néhány sikertelen hívást kaptam a hívásnaplómban. Ahogyan az első osztályban tanítottak, úgy döntöttem, hogy kipróbálom a többi lehetőséget, és későbbre hagyom a problémás területet.
Meglepetésemre a belső hívások kezdeményezése vagy a bejövő hívások fogadása egyáltalán nem jelentett problémát. A hívás minősége nem volt a legjobb, de nem volt annyira rossz sem ahhoz, hogy túl sokat panaszkodjunk. Így egy rövid csúcs után újra elgondolkoztam, hogy miért nem működik nekem a kimenő hívás. Még néhányszor próbálkoztam, mielőtt újra elkezdtem böngészni a támogatási dokumentációt. Úgy tűnik azonban, hogy semmilyen hibaelhárítás nem azonosította, vagy javította a problémámat. Így továbbmentem a Google-hoz, hogy konzultáljak 3CX-felhasználótársaimmal. Hamar rájöttem, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki tapasztalja ezt a problémát. Bár kipróbáltam néhány javaslatot a fórumon, nem oldották meg a problémámat.
Még egy utolsó próbát tettem azzal, hogy letöltöttem az asztali alkalmazást. Néhányan azt állították, hogy segített nekik, akkor miért ne?
Telepítettem az alkalmazást, átkattintottam a konfigurációs varázslót, és csatlakoztattam a szoftver webes kliens verziójához.
A felhasználói felület ugyanolyan csupasz volt, mint a böngésző alapú alkalmazásé, ami nem volt meglepő. Gyorsan ellenőriztem a konfigurációt, és még egyszer megpróbáltam a kimenő hívást. Ez az erőfeszítés csak egy újabb nem fogadott híváshoz vezetett, még tárcsázás nélkül. Miután még böngésztem az internetet, elismertem a vereséget.
A 3CX Call Center szolgáltatásai és megvalósítása
Ahogy már említettem, a 3CX meglehetősen elérhető megoldás, mert kínál mobilalkalmazást iOS és Android rendszeren, böngésző alapú alkalmazást és asztali alkalmazást. Mindegyik letöltése egyszerű élmény, így nagyon gyorsan üzembe helyezheti őket.
A nyilvánvaló bejövő és kimenő hívások mellett a 3CX lehetővé teszi az élő chat widget beállítását, a WhatsApp és a Facebook integrálását, a belső üzenetküldés beállítását, valamint e-mailek küldését munkatársainak és ügyfeleinek.
Videohívásokat is beállíthat a Meet funkcióval.
Miközben akár egy csapattaggal, akár egy ügyféllel telefonál, tarthat, némíthat, átvihet, rögzíthet, videót használhat, új hívást kezdeményezhet vagy konferenciát hozhat létre. Ezek a funkciók igen hasznosak lehetnek a call centerekben. És az a tény, hogy közvetlenül a „hívási ablakban” elérhetők, könnyen használhatóvá teszi őket egy olyan gyors környezetben, amelyhez a call center ügynökei gyakran hozzászoktak.
A hívásnaplóban rákattinthat az egyes interakciókra, megvizsgálhatja annak részleteit, hozzáadhatja a partnert a névjegyzékhez, új hívást kezdeményezhet, és archiválhatja az interakciót.
Teljesítmény és hasznosság
A 3CX egy azonnali szoftver. A rendszer elsősorban telefonhívásokon keresztül könnyíti meg az ügyfelekkel való kommunikációt, de néhány további, a folyamatot leegyszerűsítő funkciót is tartalmaz. Elavult felhasználói felülettel rendelkezik, amely nagyon csupasz. A navigáció során bár nem volt szörnyű, nem ez volt a kedvenc élményem.
A hívás minősége sem volt a legjobb, így ha olyan megoldást keres, amellyel ügynökei elmagyarázhatják a bonyolult részleteket, műszaki utasításokat és támogatást adhatnak, akkor a 3CX talán nem a legjobb megoldás. Másrészt a hívásablakban található szolgáltatások száma nagyon hasznos lehet, ha az ügynököknek egyszerre több feladatot kell megoldaniuk.
Lehet, hogy nem vagyok teljesen hibás abban, amiért nem tudtam rájönni, hogy miért nem sikerült a kimenő hívás indítása. Mivel nem én voltam az egyetlen, akinek problémái voltak a működésbe hozásával, és természetesen nem is az egyetlen, akinek ez a problémája volt, talán ez az általános tapasztalatokról szól.
3CX árak
A 3CX két külön árkategóriával rendelkezik. Az egyik a hosztolt megoldás, a másik pedig a saját kezelésű opció. A fő különbség az, hogy ha a hosztolt megoldást választja, a 3CX kezeli Ön helyett a rendszert. Ha a saját kezelésű opció mellett dönt, a rendszer egészéért Ön felel. Az összes szint mellett az ár emelkedik a szoftvert használó ügynökök számával. A 10 ügynökre érvényes árakat megbeszélem, így ha nagyobb csapatot tervez, akkor valószínűleg többet fog fizetni.
Hosted
- Startup Free
Az ingyenes árazási szint 1 csengetési csoportot, 1 automatikus kezelőt, akár 25 résztvevős videokonferenciát, élő csevegést, csapatüzeneteket és WhatsApp-integrációt tartalmaz. Ezt az árcsomagot legfeljebb 20 felhasználó számára használhatja.
- Startup Pro
A Startup PRO csomag mindent tartalmaz az INGYENES szinttől kezdve, plusz többszintű IVR-t, ünnepnapi és munkaidő továbbítást, hívás- és csevegésjelentést, hangposta-szövegbe küldést és még sok mást. Ez a szint legfeljebb 20 ügynökre korlátozódik, és ügynökönként havi 175 euróba kerül.
- Dedicated Pro
Ez az árképzési szint ügynökenként havonta 295 euróba fog kerülni 4 SIM-hívásért. Funkciói között megtalálható egy dedikált hosztolt példány, CRM-integráció, SMS és MMS, videokonferencia akár 100 résztvevővel, Microsoft 365 integráció és még sok más.
- Dedicated Enterprise
Ügynökönként havi 330 euróért 4 SIM-hívásért a Dedicated Enterprise szint lehetővé teszi a Dedicated Pro csomagból származó összes használatát, valamint néhány további funkciót, például készségalapú továbbítást, videokonferenciát akár 250 résztvevővel, hívások indítási/leállítási jogait és még sok mást.
Öngazdálkodó
- Dedicated Pro
Havi 145 euróért ügynökönként 4 SIM-hívásért, ez az opció magában foglalja az Amazon, az Azure és a Google privát felhőjében való üzemeltetést, a CRM-integrációt, a hívássorokat, a hot deskinget, a hívásfolyam-tervezőt, a WhatsApp-integrációt, a behallgatást, a suttogást és funkcionalitás, akár 100 résztvevős videokonferenciát és még sok mást.
- Dedicated Enterprise
A drágább saját kezelésű szint ügynökönként havonta 180 euróba kerül 4 SIM-hívásért. Ezzel a csomaggal élvezheti az előző szint összes funkcióját, valamint a készségalapú továbbítást, akár 250 résztvevős videokonferenciát, egyéni IP-telefon logót és még sok mást.
Következtetés
A 3CX call center szoftverével kapcsolatos általános tapasztalatom, hogy kissé nehézkes volt. Egyes funkciók kényelme ellenére azon tűnődöm, hogy ezt a gondolkodásmódot miért nem valósították meg az egész felhasználói felületen.
Természetesen meg kell említenem a kimenő hívásokkal kapcsolatos sajnálatos tapasztalatomat. Az áttekintés írása közben visszamentem, és újra és újra megpróbáltam kitalálni. Nem volt szerencsém, ezért arra a következtetésre kell jutnom, hogy a 3CX kimenő hívási funkciója minimálisan hibás. A hívások minőségéről sem volt érdemes írni, de ha csak egy gyors beszédet szeretne mondani az ügyfeleknek, akkor azt hiszem, ez tökéletesen működhet.
És ennyiben hagyom ezt az értékelést. Míg a 3CX call centere bizonyos szempontból rendben van, más szempontból hiányos.
Frequently Asked Questions
Kapcsolódási problémáim vannak.
A kapcsolattal kapcsolatos problémákat hálózati problémák vagy helytelen tűzfalbeállítások okozhatják. A probléma megoldásához ellenőrizze a hálózati kapcsolatot, és győződjön meg arról, hogy a tűzfal beállításai lehetővé teszik a 3CX call center zökkenőmentes működését.
Rossz hívásminőséget tapasztalok.
Ezt a problémát az alacsony sávszélesség, a hálózati torlódás vagy az elavult hardver okozhatja. A probléma megoldásához ellenőrizze internetkapcsolatát és a sávszélesség elérhetőségét. Ezen felül győződjön meg arról, hogy a legújabb hardver- és szoftververziókat használja.