Key takeaways
Pros
- Ingyenes és/vagy olcsó
- Sok különböző funkció egy alkalmazásban
Cons
- Gyenge funkcióválasztás
- Nehéz VoIP integráció
- Elavult interfész kialakítás
Kezdő lépések az Odoo call center szoftverrel
Az Odoo lehetővé teszi az ingyenes indulást, ha a regisztráció elején csak egy alkalmazáscsomagot választ. Ha egynél többet választ, választhat egy ingyenes próbaidőszakot, ahol több Odoo funkciót is kipróbálhat. A weboldal szerint a call center funkciók az Értékesítés opció alatt találhatók, de biztos vagyok benne, hogy bármilyen más lehetőséggel is elérheti őket. A regisztráció elég gyors és egyszerű. Azonnal a felületre kerül, de először meg kell erősítenie az e-mail címét, mivel az Odoo-nak időkorlátja van erre a műveletre.
Az interfész elérése után egyenesen az Alkalmazások részhez kell mennie, ha VoIP-funkciókat szeretne az Odoo-fiókjában. Megtudtam, hogy ez az alkalmazás nem az Értékesítés, hanem inkább a Termelékenység alatt található, ezért azt tanácsolom, hogy a regisztráció során válassza ezt a lehetőséget, hogy elkerülje az ingyenes próbaverziót. Ennek a modulnak a telepítése nagyon egyszerű, csak a telepítés gombra kell kattintania, és az alkalmazás hozzáadódik az Odoo funkcióihoz.
Ezt követően a telefon ikonja a jobb felső sarokban található. Ha rákattint, az Odoo megnyit egy külön tárcsázó widgetet, amelyen a korábbi hívások megtekintésére, a névjegyek elérésére és a „következő tevékenységek” nevű lehetőségre nyílik lehetőség. Ehhez az Odoo-funkcióhoz azonban nem tartozik telefonszám, ezért a sajátját egy VoIP szolgáltatáson keresztül kell integrálnia, ami biztosan kerül valamibe. Az Odoo VoIP beállításait az általános beállítások opción keresztül érheti el, és beállíthatja a hívásfunkciókat. Az Odoo néhány online útmutatót is kínál, amelyek elmagyarázzák Önnek a folyamatot.
Ha mindez megtörtént, készen áll, és elkezdheti a hívásokat. Mielőtt áttekintenénk a tesztelési részt, tekintsük át, milyen típusú call center funkciókat várhat az Odootól.
Odoo call center funkciók
Az Odoo egy hihetetlenül változatos megoldás, mert sokféle alkalmazást kínál számos felhasználási esethez. A szoftver lényegében bármivé válhat, amire szüksége van, mivel kézzel kiválaszthat különféle funkciókat, és kombinálhatja azokat, hogy ideális megoldást alkosson vállalkozása igényeihez. Az egyik ilyen alkalmazás a VoIP funkció a kiterjedt Odoo alkalmazásboltban. Az ingyenes próbaverzióval ingyenesen elkezdheti használni.
Annak ellenére, hogy az Odoo nem egy dedikált call center szoftver, bizonyos használati esetekre jó funkciókat kínál. Az Odoo jó névjegylista funkciót kínál, amely közvetlenül integrálva van a hívás widgetbe a névjegyek egyszerű elérése érdekében. Megpróbálhatja ütemezni a hívásokat a műveletütemezéssel, vagy létrehozhat hívási sorokat a CRM alkalmazáson keresztül. Az Odoo jelentéskészítési funkciókat is kínál, amelyek segítségével nyomon követheti az összes hívási tevékenységet a keresési, szűrők és exportálási funkciók segítségével.
Az Odoo call center szoftver teljesítménye és hasznossága
Az Odoo meglehetősen egyszerűvé teszi bárki számára a hívásfunkciók elérését, mivel a funkció a jobb felső sarokban érhető el, függetlenül attól, hogy hol tartózkodik a felhasználói felületen. A VoIP-bővítmény beállításai az általános beállítások alatt érhetők el, néhányuk pedig a felhasználói beállítások alatt. Ezeket a lehetőségeket meglehetősen könnyű megtalálni, mivel a felületet meglehetősen jól tervezték. Kialakítása nem a legmodernebb, de mégis funkcionális.
Míg a VoIP alkalmazás Odoo beállítása meglehetősen nehéz lehet a legtöbb ember számára, lényegesen könnyebb, ha a két támogatott VoIP szolgáltató egyikét választja – az OnSIP-et vagy az Axivox-ot. Kár, hogy nincs több lehetőség a hívásfunkció összekapcsolására, de ennek ellenére a hívások működőképesek és a teljesítmény is megfelelő. Nem tapasztaltam semmilyen problémát a teszthívásaim során, de úgy gondolom, hogy ez a kapcsolat erőssége és a VoIP-szolgáltató döntése alapján felhasználónként eltérő lehet.
A hívási felületen van néhány lehetőség. Egy szám tárcsázásakor új névjegyet hozhat létre, és azonnal hozzáadhatja a listához. A másik két lehetőség a hívások elnémítására és a hívások másik Odoo-felhasználónak való továbbítására szolgál. Amint látja, a lehetőségek szerények, de a legtöbb esetben mindenképpen hasznosak. A hívásokon kívül további lehetőségek közé tartozik a „következő tevékenységek” és a névjegyek menü.
Összességében az Odoo nem kínálja a legszélesebb és legszembetűnőbb call center funkciókat, de bizonyos helyzetekben hasznosak lehetnek. Valódi call center környezetben nem mondanám hasznosnak, de azt sem mondom, hogy az Odoo nem használható ebből a szempontból. Minden attól függ, hogy felhasználóként mire számít. Ha olyan megoldásra van szüksége, amely sokkal többet tud kezelni, mint csak hívásokat, akkor az Odoo lehet az, amit keres.
Odoo call center szoftver árazása
Az Odoo három árképzési lehetőséget kínál, köztük egy ingyenes csomagot. Lehet, hogy nehéz lesz megszerezni a VoIP funkciót az ingyenes verzióval, mivel egyik alkalmazáscsomag sem kínálja a VoIP alkalmazást. Ennek ellenére bármikor választhat egy ingyenes próbaverziót, hogy először kipróbálhassa. Menjünk, nézzük meg az árképzési lehetőségeket.
Free
Az ingyenes csomag ingyenes hozzáférést biztosít az Odoo által kínált számos alkalmazás egyikéhez. Ha úgy dönt, hogy másik alkalmazást vásárol, az Odoo ingyenes próbaverziót kínál a kiválasztott alkalmazásokhoz.
Standard
A normál csomag havi 11,90 dollárba kerül éves számlázással, vagy 14,80 dollárba havi számlázással. Az ár havonta felhasználónként érvényes, és korlátlanul hozzáférést biztosít az Odoo által kínált összes alkalmazáshoz.
Custom
Az egyéni csomag havi 17,90 dollárba kerül az éves számlázással, vagy havi 22,40 dollárba havi számlázással. Minden költség felhasználónként és havonta értendő. A csomag hozzáférést biztosít az összes Odoo alkalmazáshoz, és hozzáadja az Odoo Studio-t, a Multi-Company-t és a külső API-t.
Konklúzió
Lehet, hogy az Odoo nem az ideális első választás olyan vállalkozások számára, amelyek megfelelő, dedikált call center szoftvert keresnek. Közel sem kínál elegendő funkcionalitást a hatékony híváskezeléshez. Az olcsó árazás és a különféle típusú funkcionalitások széles választéka azonban számos olyan vállalkozás számára hasznosnak bizonyulhat, amelyeknek nem kell annyira a hívásokra koncentrálniuk, de fontos, hogy reális elvárásokkal közelítsenek hozzá.
Frequently Asked Questions
Nem tudok hívásokat fogadni az Odoo-ban
A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy az integráció nincs megfelelően konfigurálva. Ellenőrizze még egyszer az integrációs beállításait, és ellenőrizze, hogy engedélyezte-e a hívásfunkciót a felhasználói és a személyes beállítások között. Számos hibaelhárítási útmutató is elérhető az interneten, vagy közvetlenül is kapcsolatba léphet az Odoo-val, mivel ezeket a problémákat nem biztos, hogy könnyű megoldani egy tapasztalatlan felhasználó számára.
Hogyan ütemezhetünk hívásokat az Odoo-ban
Létre kell hoznia egy szerverműveletet és egy kontextuális művelet menübejegyzést. Ez lehetővé teszi számos névjegy kiválasztását és tömeges hívások kezdeményezését. Amikor ezt teszi, képesnek kell lennie arra, hogy hozzárendelt értékesítő nélkül válasszon kapcsolatokat, és tömeges tevékenységet hozzon létre.