Key takeaways
Pros
- Jegykezelési rendszer az informatikai támogatásra összpontosítva
- Nagyszerű tervezés és felhasználói élmény
- Érdekes funkciók egy adott használati esethez
Cons
- Főleg informatikai támogatásra korlátozódik
- Drága lehet
A SolarWinds jegykezelő első lépései
A SolarWinds egy jól ismert informatikai támogatási megoldás, amely arra összpontosít, hogy jó IT help desk szoftverélményt biztosítson a vállalkozások számára. Ez a hangsúly tükröződik a felületen és az elérhető funkciókban. A SolarWinds azonban nem csak az informatikai szolgáltatókra koncentrál, ennél sokkal többre képes. Termékkatalógusa gyakorlatilag minden IT-menedzsmenttel kapcsolatos problémára tud megoldást nyújtani.
Ha fizetés nélkül szeretné elkezdeni a SolarWinds szolgáltatást, feltétlenül lépjen be az ingyenes próbaverzióba egy egyszerű regisztrációval a SolarWinds webhelyén. Miután belép a fiókjába, egy képernyő fogadja, amely megkérdezi, mit szeretne tenni ezután. Számos lehetőséget kínál az indulási út folytatásához. Alternatív megoldásként bekapcsolódhat egy felugró ablakkal is, amely felajánlja a bemutatást egy gyors körút során.
Miután rákattint a „Ügyfélszolgálat” lehetőségre, az eseménykezelési irányítópultra kerül, amely a SolarWinds jegykezelő rendszere. A webalkalmazás gyors bevezetést nyújt az incidenskezelésbe, és lehetőséget ad a teljes körbejárásra vagy a bemutatkozó videó megtekintésére. Ha ki szeretné hagyni ezeket a lehetőségeket, egyszerűen zárja be az ablakot, és lépjen tovább a jegyrendszerhez.
A SolarWinds felülete kellemesen használható. A tervezés nagyon jól kivitelezett, minden funkció és eszköz mindig elérhető. A bal oldali menü a SolarWinds különböző részeihez vezethet, és felfedheti a feladatok funkcionalitását, az eszközkezelést, a beszerzést, a kockázatkezelést, az elemzést, a beállításokat és más érdekes lehetőségeket. A jegykezelő rendszert is itt találja. Mielőtt rátérnénk a tesztelésre, nézzük meg, milyen funkciókat kínál a SolarWinds.
SolarWinds jegyrendszer funkciói
A SolarWinds olyan szolgáltatás készletet kínál, amely elsősorban az IT-szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokra összpontosít. Míg a jegykezelő rendszer, ismertebb nevén incidens kezelő, önmagában is jellemző, hiszen csak egy része a teljes SolarWinds szoftvernek. Mindazonáltal rendelkezik saját alfunkciókkal, amelyek megkönnyítik a jegykezelést. A SolarWinds jegykezelő rendszer többcsatornás, és támogatja a jegyek kezelését e-mailben, telefonon, szolgáltatási portálon, mobilalkalmazáson vagy chaten keresztül.
Az incidens kezelés támogatja az automatizált szabályokat és feladatkezelést, a jegyek irányítását, az automatizált esemény követést vagy a jegy exportálást több formátumba is. A SolarWinds mesterséges intelligenciát is használ az ügynöki termelékenység növelésére. Ez elsősorban a jegyek kategorizálására és az ügynökhöz továbbításra vonatkozik, ahol a mesterséges intelligencia automatikusan kiválasztja a legjobb egyezéseket az ügynöki specializációhoz és a jegykategóriához.
Jegyrendszer teljesítménye és felhasználói élmény
Most itt az ideje, hogy vessünk egy pillantást a SolarWinds incidens kezelő rendszer teljesítményére. Küldtem magamnak néhány teszt e-mailt, hogy utánozzam a csevegés élményét egy alkalmazottal vagy ügyfélszolgálatot kérő ügyféllel. Kicsit hosszabb időbe telt, mire a jegy megjelent a SolarWinds incidens kezelő rendszerben.
Bár nem tartott tovább egy percnél, mégis rámutat arra, hogy ez a jegyrendszer kissé lassabb, mint a legtöbb. Ettől függetlenül nem rossz. Megérkezett az e-mail, és minden probléma nélkül jeggyé változott. Az automatikus jegykiosztás és jegybesorolás a dobozból nem érhető el, de a beállításokban történő aktiválás után működik. A jegyeken belüli felület meglehetősen kielégítő, áttekinthetően mutatja be az információkat és az eszközöket.
Bár a válaszadás mezője meglehetősen tömörnek tűnhet, ennek megfelelően megnyúlik, amikor a szöveg eléri a megfelelő hosszúságot. Ez jó a képernyőterület megtakarításához. A válaszmezőn belül elérheti a szövegszerkesztéshez szükséges összes eszközt. Ezenkívül a jegyben további lehetőségeket is találhat – jegyadatok, kapcsolódó tételek, feladatok és ellenőrzési napló. Mindegyiknek van néhány nagyon jó használati esete különböző forgatókönyvekhez.
Összességében a SolarWinds jegyrendszer nagyon jó versenyző. A felület és a funkciókhoz való hozzáférés nem egyenrangú a szokásos ügyfélszolgálati megoldásokkal, de emlékeztetnünk kell magunkat, hogy a SolarWinds az informatikai támogatásra összpontosít. Ez azt jelenti, hogy nagyszerű eszközkészletet és interfészt biztosít, amely arra összpontosít, hogy jó felhasználói élményt biztosítson bizonyos típusú help desk részlegek számára.
SolarWinds árazás
A SolarWinds négy árazási csomagot kínál, amelyek a Service Desk szolgáltatásaiban különböznek egymástól. Minden csomag más típusú csapatra vagy szervezetre irányul. Lássuk, milyen durranást érhet el a SolarWinds.
Team
A Team csomag arra összpontosít, hogy minden szükséges eszközt biztosítson a kisebb csapatok számára. Havi 19 dollártól kezdődik felhasználónként. Tartalmazza az incidenskezelést (jegyrendszer), egy szolgáltatási portált és korlátlan számú kérelmezőt.
Business
A Business csomag a növekvő csapatokra összpontosít, az ár 39 USD havonta felhasználónként. A Team csomagtól kezdve mindent magában foglal, valamint szolgáltatás katalógust, változás kezelést, SLA-kat, csoportokat, egyéni szerepköröket, nemzetközivé tételt és valós idejű, 24 órás élő csevegési támogatást.
Professional
A Professional csomag teljes erőbedobással rendelkező informatikai szervezetek számára készült. Havi 69 dollárba kerül felhasználónként. Mindent megkap az előző két csomagból, ezen kívül egyéni mezőket és űrlapokat, fejlett automatizálást, hálózatfelderítést, kapcsolattartást, licencmegfelelőséget, ütemezett jelentéseket, API-hozzáférést és további támogatási lehetőségeket.
Enterprise
Az Enterprise csomag teljes testreszabhatóságot kínál havi 89 dollárért felhasználónként. Az előző három csomagból minden benne van. Ezenkívül vizuális CMDB- és függőségi leképezést, többtényezős hitelesítési lehetőségeket, valamint felhasználónként percenként akár 1500 API-hívást is kaphat.
Konklúzió
A SolarWinds nagyon hatékony és megfizethető jegykezelési megoldást nyújthat bármilyen informatikai részleg vagy vállalkozás számára. Eszközkészlete nagyon jól illeszkedik az ilyen típusú felhasználási esetekhez, így a SolarWinds az egyik legkeresettebb megoldás. A SolarWinds kicsit drágulhat magasabb árazási csomagok mellett, de mindig megkapja az eszközöket, amelyek ennek megfelelően megfelelnek az értéknek.
Frequently Asked Questions
Hogyan állíthatok be automatizálási szabályokat a SolarWindsben?
A SolarWindsben lépjen a Beállítás > Service Desk > Automatizálási szabályok menüpontra, és kattintson a Hozzáadás gombra. Válassza ki a szabály aktiválóját és hatókörét, majd határozza meg, hogy a szabályhoz több vagy egyetlen feltétel szükséges. Azt is meg kell határoznia, hogy időalapú feltételeket fog-e használni az automatizálási szabályhoz. Kattintson a Feltétel hozzáadása gombra, és válassza ki a mezőt és az értéket. Ezután kattintson a Művelet hozzáadása gombra, és válasszon ki egy műveletet a listából. További műveleteket is hozzáadhat a szabályhoz. Töltse ki a többi mezőt, például a leírást, majd kattintson a Mentés gombra, ha végzett.
Hogyan engedélyezhetem a jegyek automatikus hozzárendelését a SolarWinds-ben?
Ha azt szeretné, hogy a SolarWinds automatikusan hozzárendelje a jegyeit, jelentkezzen be a SolarWinds ügyfélszolgálatába rendszergazdaként, és lépjen a Beállítás menübe. Nyissa meg a Techs > Tech Csoportok menüpontot, és kattintson a csoport nevére a csoportnév oszlopban. Kattintson a technológiai csoportszintek fülre, és kattintson egy szint számra a szint oszlopban. Keresse meg a jegyek automatikus hozzárendelését, és válasszon egy lehetőséget.