Key takeaways
Pros
- Egy teljes IT jegyrendszer megoldás
- Minden alapvető funkció elérhető
- Nincsenek rejtett díjak, teljesen ingyenes
Cons
- Előrehaladott funkciók hiánya
A Spiceworks jegykezelő első lépései
A Spiceworks teljesen ingyenesen kínálja IT ügyfélszolgálatát jegykezelő rendszerrel. A Spiceworks csapata még egy szórakoztató részt is tartalmazott a weboldalukon ártervekkel. Négy csomagot sorol fel azonos funkciókkal, és az árat 0 dolláros címkével. Ez azt jelenti, hogy csak létre kell hoznia saját fiókját a Spiceworks webhelyén, és elkezdheti. Csak néhány alapvető információra van szüksége, például az e-mail címére és a nevére. A következő lépésben kiválaszthatja a help desk domain nevét.
A Spiceworks automatikusan létrehoz egy dedikált e-mail címet. Nem ugrál át rajta, és minden tekintetben nagyon egyértelmű. Miután kitöltötte a fent említett lépéseket, várakozás nélkül közvetlenül a jegykezelő rendszerbe kerül. Az interfész kialakítása letisztult és rendkívül funkcionális, nagyon könnyű navigációval és minden eszközzel elérhető a képernyőn, miután megnyitja az alkalmazást.
Be kell vallanom, hogy sokkal kevesebbet vártam egy ingyenes megoldástól, de eddig szinte minden szempontból kellemes meglepetés volt a Spiceworks. A Spiceworks sokkal többet kínál, mint egy alapvető jegykezelő rendszer, jelentésekkel, sőt tudásbáziscikkekkel is segítheti a vállalkozásokat anélkül, hogy a funkciókat korlátozná. Valójában elég lenyűgöző, de mielőtt tovább néznénk a teljesítményt, nézzük meg, milyen funkciókat kínál a Spiceworks.
Spiceworks jegykezelő rendszer jellemzői
A Spiceworks funkcióinak felkutatása nem könnyű feladat, mivel a webhely csak alapvető információkat kínál ingyenes eszközeikről. Az alkalmazás használatának megkezdése után azonban jó áttekintést kaphat a Spiceworks jegykezelő funkciókészletéről. A jegykezelő rendszerben a standard help desk funkcióra számíthat. A Spiceworks saját tudásbázisának létrehozásában is segítséget nyújthat, és jelentéseket készíthet. Az exportálási funkcióval a jelentés adatait három különböző formátumban exportálhatja.
Mivel a Spiceworks főként az informatikai jegykezelésre összpontosít, funkciókészlete ezt tükrözi. Az eszközkezelési funkciók segítségével nyomon követheti a számítógépes eszközöket, a szoftverleltárt és a szerződéseket. A Spiceworks támogatja a jegyszabályokat, a megőrzött válaszokat, az automatikus jegyfrissítéseket és az értesítéseket, többek között a szokásos help desk és jegykezelő rendszer funkcióit.
Jegyrendszer teljesítménye és felhasználói élmény
Nézzük meg, hogyan teljesít a Spiceworks egy szabványos forgatókönyvben, és hogy képes-e felmérni más fizetős IT jegykezelő megoldásokat. Az ügynöki tapasztalatokat emuláltam azzal, hogy küldtem magamnak néhány e-mailt. Az első szinte azonnal megérkezett, bár nem tudom, milyen gyakran frissül a Spiceworks jegykezelője. A frissítés gombra kellett kattintanom, hogy az e-mail megjelenjen a jegykezelő rendszerben, és a teszt során támaszkodni fogok rá.
A jegykezelő felület nagyon ügyesnek és professzionálisnak tűnik, annak ellenére, hogy ingyenes. Miután megnyitja a jegyet, a felület ugyanolyan jól néz ki, bár kissé nyálas. Nagyon leegyszerűsített, de több mint funkcionális ahhoz, hogy az ügynökök kényelmesen dolgozhassanak a Spiceworks-szel. Érdekes, hogy a beérkező levelek egy részét akkor is láthatja, ha nyitott jegyben tartózkodik. A felület többi részét a válaszdoboz és az ügyfélinformációk a jegy állapotinformációival, valamint a kapcsolódó információs mezők foglalják el a jobb oldalon.
A válaszdoboz nem éppen tágas, így az egyik első dolog, amire kíváncsi voltam, az volt, hogy kinyúlik-e. Írás közben nyúlik, de nem lefelé, hanem felfelé. Megvan a maximális mérete, és ha ezt az értéket túllépi, akkor innentől kezdve görgetnie kell. Néhány eszközt elérhet közvetlenül a válaszmező alatt, nevezetesen a mellékleteket, az előre megírt válaszokat és a belső megjegyzéseket.
Az utolsó említésre méltó funkció a jobb oldali panel. Ez az a hely, ahol a felhasználók hozzáférhetnek néhány alapvető információhoz az ügyfelekről, a megbízottakról, a jegyek állapotáról, a prioritásról, a határidőkről és a jegykategóriáról. Ezen a panelen nyomon követheti a kapcsolódó eszközöket, feladatokat, az eltöltött időt és a CC felhasználókat is. Ez nagyjából minden, amit elvárhat a Spiceworks szolgáltatásaitól. Bár nem ez a leggazdagabb funkciókészlet, minden bizonnyal mindent megad, ami ahhoz szükséges, hogy az ügynökök szervezett módon végezhessék munkájukat, még akkor is, ha ez csak a minimális szolgáltatások.
Összességében a Spiceworks nem kínál rossz jegyrendszert, de a funkciókészlet határozottan elengedhetetlen. Minden alapvető funkciót kínál, ami egy informatikai jegykezelő rendszertől elvárható, és mohónak tűnik többet kérni, mivel teljesen ingyenes. Azt azonban meg kell mondanom, hogy a fejlettebb jegyrendszerekhez szokott felhasználók kissé csalódottak lehetnek. Amint megszokják a Spiceworks funkciókészletét, ráébredhetnek, hogy a kevesebb több, és remekül végezhetik munkájukat, még díszes funkciók nélkül is. Ez önmagában is megéri a Spiceworks-t, csak azért, hogy pénzt takarítson meg.
Spiceworks árazás
A Spiceworks webhely tartalmaz egy árképzési részt, azonban ez inkább komikus módja annak, hogy elmondja mindenkinek, hogy a Spiceworks teljesen ingyenes. Négy kitalált árazási csomagot sorol fel ugyanazzal a funkciókészlettel és ugyanazzal a 0 dolláros árcédulával. A weboldal megemlítette, hogy minden ember, aki regisztrál a Spiceworks-re, korlátlan számú jegyhez, korlátlan eszközökhöz, ügynökökhöz, felhasználókhoz, korlátlan számú technikushoz, prémium támogatáshoz és IT-közösséghez juthat több millió informatikai szakemberrel.
Konklúzió
A Spiceworks minden bizonnyal rendelkezik azzal, hogy nagyszerű jegykezelő rendszert kínáljon az IT-csapatok számára. Semmi esetre sem tökéletes, de rendkívül funkcionális, és nagyszerű választásnak bizonyulhat számos olyan vállalkozás számára, amelyek hajlandóak bizonyos divatos funkciók nélkül élni. Ezenkívül teljesen ingyenes, rejtett költségek és nem kívánt extrák nélkül, így mindenképpen érdemes lesz az egyik elsődleges eszköznek tekinteni.
Frequently Asked Questions
Spiceworks help desk teljesítmény problémák, amelyeket egy e-mail loop okoz
Ha a Spiceworks súgója nagyon lassan fut, azt egy e-mail loop okozhatja. Ha hozzáfér a Spiceworks szolgáltatáshoz, nyissa meg a Beállítások > Súgó > E-mail beállítások menüpontot, és tiltsa le a bejövő és kimenő e-mailek beállításait a megfelelő kapcsolók kikapcsolásával. Ezután ellenőrizze a postafiókját, és keresse meg azokat a jegyeket, amelyek teljesítményzavart okoztak. Áthelyezheti őket egy másik mappába, vagy törölheti őket, ha már nincs szüksége rájuk. Ha minden érintett jegyet kezel, kapcsolja be újra a bejövő és kimenő e-mailek beállításait.
A jegy értesítések nem működnek a Spiceworksben
Ha problémába ütközik az értesítések fogadásával a Spiceworksben, kipróbálhat néhány gyakori megoldást. Először is győződjön meg arról, hogy az érintett felhasználók e-mail-címében nincs elírás, mivel ez az egyik fő oka annak, hogy az emberek miért nem kapnak értesítéseket. Ha az összes érintett e-mail cím kijelentkezik, lépjen a Beállítások > Segítségnyújtás > Felhasználói fiókok menüpontra. Győződjön meg arról, hogy az értesítéseket nem kapó rendszergazdák beállításai megfelelően vannak beállítva. Mentse el a beállításokat.