A chatbot értékelések a következő kulcstényezők értékelésén alapulnak:
Könnyű használat: Mennyire nehéz beállítani? Felhasználóbarát, vagy bizonyos műszaki ismereteket igényel? Milyen mértékben testreszabhatók az egyes chatbotok? Milyen egyszerűen tud beállítani egy társalgási felületet és testreszabni a chatbotot a vállalkozása igényeihez?
Megvalósítás: Mennyire nehéz megtervezni a chatbot munkafolyamatát, és milyen mértékben lehet megtervezni a chatbot és az ügyfél közötti beszélgetéseket? Integrálható-e más rendszerekkel vagy chat platformokkal?
Teljesítmény: Mennyire érti meg a chatbot a felhasználói kérdéseket, és mennyire válaszol rájuk? Pontosak és helyesek a chatbot által adott válaszok?
Ár: Mennyibe kerül egy bizonyos chatbot megvalósítása? Hogyan viszonyul a havi ár a versenytársakéhoz? Milyen funkciókat tartalmaz az ár?
Érdemes megfontolni az iparágat és a chatbot vállalkozása számára tervezett felhasználását is, mert eltérő funkciókat és képességeket kínálhatnak.
A különböző chatbotok áttekintése során azonban meg kell jegyezni, hogy a teljesítmény nagyban függ attól, hogy mennyire sikerül beállítani. A chatbot speciális funkcióinak konfigurálása hatással lesz az általános teljesítményre.
A Chatbot fő célja a webhely látogatóival folytatott beszélgetés szimulálása az interneten keresztül. Számos különböző célra használhatók, például felhasználói kérdések megválaszolására, ügyfélszolgálat nyújtására, online tranzakciók segítésére stb. A chatbot konkrét felhasználását a vállalkozás igényei és céljai határozzák meg, és függ a megvalósítástól, a testreszabástól és a tervezéstől. Egyes egyszerű chatbotokat általános célú asszisztensként lehet megtervezni, míg másokat számos speciális feladat elvégzésére lehet építeni.
Az AI-alapú chatbotok olyan számítógépes programok vagy szoftverek, amelyek tényleges ügyfélszolgálati ügynökként működnek. Folyékony párbeszédet folytathatnak az ügyfelekkel és a weblátogatókkal, és mesterséges intelligencia (AI) és gépi tanulás (ML) használatára vannak programozva az emberi nyelv (írott vagy beszélt) értelmezésére és válaszadásra. Minél több adatból kell tanulnia a chatbotnak, annál emberszerűbbé válnak a válaszok.
Például egy chatbot használható webhelyeken termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések megválaszolására. Manapság a hatékony chatbotok a természetes nyelv megértését (NLU) használják a felhasználó igényeinek meghatározására. Amikor valaki feltesz egy kérdést, a chatbot azonosítja a kérdés mögött meghúzódó szándékot, megkeresi a legmegfelelőbb választ, és visszaküldi a választ a kérdezőnek.
A chatbotok hasznos virtuális ügynökök lehetnek, mivel 24 órás ügyfélszolgálati műszakban dolgoznak, és gyorsan válaszolnak az ügyfelek alapvető kérdéseire, ami javítja a munka hatékonyságát. Ezek azonban csak olyan számítógépes szoftverek, amelyek nem olyan fejlettek, mint az emberek, és néha nem értik, mit kérdez az ember, vagy nem tudják a helyes választ.
Az NLP vagy a természetes nyelvi feldolgozás a számítástechnika egyik ága. Az AI-alapú chatbotokkal összefüggésben az NLP egy mesterséges intelligencia szoftver, amely lehetővé teszi a chatbotok számára, hogy megértsék és feldolgozzák az emberi nyelvet (írott vagy beszélt), hogy értelmes módon válaszoljanak a felhasználói kérdésekre.
Az automatizált válaszok előre megírt válaszok, amelyeket a chatbotok arra használnak, hogy válaszoljanak a felhasználóknak. A kulcsszavakon és a felhasználó által gyűjtött mintákon alapulnak. Hatékonyak lehetnek a gyakori kérdések megválaszolásában. Azonban a chatbotot kevésbé emberszerűvé tehetik. A virtuális ügynökök automatizált választ adnak a felhasználói lekérdezésekre, ami javíthatja a munka hatékonyságát, automatizálhatja az alacsony szintű adminisztrációs feladatokat és csökkentheti az ügyfélszolgálati ügynökök munkaterhét.
Egyes chatbotok az ügyfelek adatait felhasználhatják az emberi viselkedés egyéni szintű megértésére. Az olyan tényezők, mint a böngészési preferenciák vagy a korábbi vásárlások segíthetik a chatbotokat abban, hogy személyre szabottabb ügyfélszolgálatot és ajánlásokat nyújtsanak. A személyre szabás kulcsfontosságú a nagyszerű ügyfélélmény megteremtéséhez és az egyes ügyfelek igényeinek kielégítéséhez. Ahogy azonban a személyre szabás egyre gyakoribbá válik, az ügyfelek elvárásait egyre nehezebb teljesíteni.
A chatbot integrációja óriási hatással lehet a használhatóságára. A chatbotok számos rendszerrel és alkalmazással integrálhatók, például CRM rendszerekkel, e-mailekkel, e-kereskedelmi platformokkal vagy közösségi média csatornákkal. Ha egy chatbotot csatlakoztat a vállalat belső rendszereihez, a chatbotok sokkal többre képesek önállóan. Amikor egy chatbot hozzáfér az Ön háttér- és felhasználói adataihoz, az alapvető és általános utasítások megadása helyett segíthet ügyfeleinek konkrét eseteikben.
A gépi tanulás összetett algoritmusok használata az adatok mintáiból való betekintésre. Használhatók a chatbot képességeinek fejlesztésére, hogy emberibbnek tűnjön. A gépi tanulás segítségével személyre szabottabb felhasználói élményt nyújthat, mivel a chatbot elemzi a felhasználói interakciókat, hogy célzott ajánlásokat adjon. A gépi tanulást használó chatbotok cookie-k használata nélkül gyűjthetnek adatokat az ügyfelekről és a célközönségről.
A többnyelvű virtuális ügynökök mesterséges intelligenciát (AI) használnak a kérdések megválaszolására vagy különféle feladatok végrehajtására az ügyfél által preferált nyelven. Ezek a chatbotok képesek felismerni egy nyelvet, amely segít többnyelvű támogatást nyújtani a felhasználóknak és ügyfeleknek szerte a világon. Ez nagymértékben növeli vállalkozása méretezhetőségét és javítja a felhasználói élményt. A többnyelvű chatbotok a költségek csökkentésében is segíthetnek, mivel olcsóbb megoldások, mint a helpdesk csapatának többnyelvű ügyfélszolgálati ügynökök bevonásával történő bővítése.
Minden ügyfélközpontú vállalkozás tudja, hogy az ügyfelek interakcióinak és viselkedésének elemzése a kulcsa a kivételes ügyfélélmények kialakításának. A chatbotok nagyszerűek abban, hogy részletes statisztikákat és betekintést nyújtsanak, amelyek felbecsülhetetlen értékűek lehetnek a sikeres üzleti stratégia kialakításában. Ezek az elemzések valós idejű adatok, amelyeket a chatbot generál a webhely látogatóival folytatott interakciók során.
Minden alkalommal, amikor a chatbot kapcsolatba lép egy ügyféllel, olyan információkat gyűjt össze, mint a csevegés mennyisége, a beszélgetés hossza, a visszafordulási arány, a felhasználói elégedettség, az átlagos válaszidő és egyéb fontos információk. Mindezek az adatok kulcsfontosságúak a chatbot teljesítményének mérésében. Használható arra is, hogy maximalizálja a potenciált és a hatékonyságot, amelyet vállalkozása számára jelenthet. Ezen túlmenően értékesítési és marketingcsapatai felhasználhatják ezeket az információkat ügyfelei igényeinek megértésére, tapasztalataik javítására, az értékesítés növelésére, a munka hatékonyságának javítására és még sok másra.
A chatbotok korlátlan számú megkeresést tudnak egyszerre kezelni. Lehetővé teszi, hogy a helpdesk csapata összetettebb és kulcsfontosságú feladatokra összpontosítson. Ezek az AI-alapú chatbotok biztosítják, hogy vállalkozása nagy mennyiségű csevegést kezelhessen csúcsidőben anélkül, hogy több ügyfélszolgálati ügynököt kellene felvennie.
Összehasonlítva az ügyfélszolgálati ügynökökkel, amelyek egyszerre csak egy ügyfélkérésre tudnak összpontosítani, a chatbotok egyszerre több ezer azonnali választ tudnak adni.
Egy másik tényező, amely javíthatja az ügyfélszolgálatot és az ügyfélélményt, az, hogy a chatbotok több nyelven tudnak kommunikálni. Ez lehetővé teszi új piacok megszerzését, miközben alacsonyan tartja a költségeket.
A chatbotok más rendszerekkel és platformokkal is integrálhatók. Könnyű többcsatornás élményt biztosít, amely lehetőséget ad az ügyfeleknek, hogy az általuk preferált chat platformokon keresztül kommunikáljanak.
A chatbotok a hét minden napján, 24 órában elérhetők, és a nap bármely órájában segítik az ügyfeleket. Gyorsan reagálnak is, ami zökkenőmentes kommunikációt biztosít a vállalkozás és az ügyfél között. Az ügyfél bármilyen kérdést feltehet, és azonnali választ kaphat anélkül, hogy várnia kellene a következő elérhető ügynökre.
A vállalkozások növekszenek, és így nagyobb a forgalom webhelyeikre. A méretezhető ügyfélszolgálat lehetővé teszi, hogy a kapcsolattartó központ kezelni tudja a nagy forgalmat. Ahelyett, hogy több ügyfélszolgálati ügynök alkalmazásába fektetnének be, a vállalkozások időhatékony chatbotokat használhatnak, amelyek egyszerre sok megkeresést tudnak kezelni.
A chatbotok személyre szabott érintéseket és interaktív, személyes élményeket is kínálnak az ügyfelek egyéni válaszai alapján.
A költségmegtakarítás a chatbot használatának másik lényeges előnye. Annak ellenére, hogy a chatbotok megvalósítása befektetést igényel, ez még mindig alacsonyabb a hagyományos ügyfélszolgálati költségekhez képest, amelyek magukban foglalják a munkaerőt, a fizetéseket és a képzést.
A chatbotok nagyszerű eszközt jelentenek az ügyféladatok, a vásárlási minták nyomon követésére és gyűjtésére, valamint az ügyfelek viselkedésének elemzésére. Visszajelzéseket is gyűjthet egyszerű kérdések és ügyfél-elégedettségi felmérések segítségével. Ez segít javítani szolgáltatásait és termékeit, valamint optimalizálni webhelyét a jobb ügyfélélmény érdekében.
A chatbot-analitika segítségével láthatja, hogyan teljesít a chatbot, és betekintést nyújthat abba, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba vállalkozásával.
A chatbotok még természetes nyelvi feldolgozásukkal sem képesek teljesen megérteni az ügyfelek benyomásait és érzelmeit. Ez azt jelenti, hogy olyan válaszokat tudnak adni, amelyek nem mindig 100%-ban helyesek vagy megfelelőek, ami frusztrációhoz vezethet.
A chatbotok nem tudják úgy igazítani válaszaikat az egyes felhasználókhoz, mint az emberi ügynökök, így a beszélgetés kevésbé érződik személyesnek vagy vonzónak.
A jó minőségű élmény biztosításához a chatbotokat személyre szabni kell. Ha alaposan meg vannak írva, és ugyanazt a választ adják a különböző kérdésekre, az a termelékenység csökkenéséhez és a vállalkozás hírnevének károsodásához vezethet. Az ügyfelek korábbi vásárlásainak és műveleteinek tárolása segíthet egy olyan profil kialakításában, amely segít a chatbotnak abban, hogy a felhasználó számára érdekes termékeket ajánljon.
A chatbotoknak folyamatos karbantartásra, optimalizálásra és felülvizsgálatra van szükségük ahhoz, hogy megfelelően működjenek. Frissítenie kell tudásbázisukat új adatokkal, hogy hatékonyan tudjanak válaszolni az ügyfelek kérdéseire. Azt is szem előtt kell tartania, hogy amikor változtatásokat hajt végre a vállalaton, akkor ennek megfelelően módosítania kell a bot válaszait, hogy elkerülje a hibákat és a helytelen válaszokat.
A chatbotok hajlamosak hibákat elkövetni, amikor a látogatók olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek nem szerepelnek az adatbázisukban. Ezáltal nem tudnak válaszolni, vagy hurokban küldi őket. Ezek a hibák frusztrálóvá válhatnak az ügyfelek számára.
Vannak bizonyos etikai aggályok a mesterséges intelligencia és a chatbotok használatával kapcsolatban. Napjainkban a világ egyre inkább függ a technológiától a különféle iparágakban. Miközben a technológia javítja a hatékonyságot és csökkenti a költségeket, óriási hatással lehet a munkanélküliségre is. Ennek az az oka, hogy a chatbotok és a mesterséges intelligencia automatizálni tudják azokat a feladatokat, amelyeket korábban emberek végeztek.
Az egyik leginkább érintett iparág az ügyfélszolgálat. A chatbotokat már gyakran használják az ügyfelekkel való kommunikációra és az ügyfelek megkereséseinek kezelésére. Ahogy ezek a technológiák egyre fejlettebbek, összetettebb feladatokat is képesek lesznek kezelni, ami a dolgozók állásának elvesztéséhez vezethet.
Hátránya, hogy a botok csak egy sor funkciót képesek végrehajtani, és egyszerűen nem tudnak semmit a hatókörükön kívül. A chatbotokat azért hozták létre, hogy egyszerű, jól meghatározott kérdésekre válaszoljanak. Ez azt jelenti, hogy nem biztos, hogy képesek kezelni a bonyolultabb ügyfélpanasz helyzeteket vagy döntést igénylő kérdéseket. Korlátozott hatókörük az, hogy a chatbotokat nem az ügyfélszolgálati ügynökök teljes helyettesítésére szánták.
A chatbotok olyan számítógépes programok, amelyek számos iparágban használhatók kulcsfontosságú feladatok, például ügyfélszolgálat, online vásárlás, vásárlói adatok gyűjtése, termékajánlatok és egyebek elvégzésében. A vállalatok chatbotokat használnak, hogy erőforrásokat és időt takarítsanak meg, és segítsenek a gyors ügyfélszolgálat nyújtásában.
Íme néhány példa arra, hogyan használhatja a chatbotokat a vállalkozásában:
Az ügyfélszolgálati chatbotok 24 órás segítséget nyújtanak az ügyfeleknek. Kiaknázhatják a vállalat tudásbázisát, hogy válaszoljanak alapvető kérdésekre. Ezzel automatizálják a támogatási ügynökök által egyébként kezelt feladatokat, így több idejük marad az összetett problémákra összpontosítani. Az ügyfélszolgálati robotok képesek kezelni az ügyfelek panaszait és a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos problémákat, megmagyarázni a műszaki problémákat stb. Bonyolultabb esetekben olyan ügyféladatokat gyűjthetnek, mint a név, a rendelésszám és a probléma típusa. Ezeket az adatokat továbbíthatják az ügynököknek elemzés céljából.
A chatbotok sok vállalkozás számára hatékony marketingeszközzé válnak. Beszélgetési képességeikkel segítik az ügyfelek elkötelezettségét. A chatbotok marketingre és értékesítésre történő használata lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy a hét minden napján, 24 órában kapcsolatba lépjenek a potenciális ügyfelekkel anélkül, hogy az értékesítési és marketingcsapatnak online kellene lenniük. A chatbotok proaktív értékesítést hajthatnak végre azáltal, hogy kapcsolatba lépnek a webhely látogatóival, és termékajánlatokat tesznek az alapján, hogy mit néztek meg a webhelyen vagy mi van a kosarukban. Ezenkívül segíthetnek vállalkozásának abban, hogy nagyobb elköteleződést érjen el a potenciális ügyfelekkel.
A HR osztályok a chatbotokat virtuális asszisztensként használhatják az olyan HR műveletek automatizálására, mint az önéletrajzok gyűjtése, a jelentkezések nyomon követése, az interjúk ütemezése, a toborzási folyamat, a belépés vagy az alkalmazottak visszajelzéseinek gyűjtése. A HR chatbotok kiképezhetők az alkalmazottakkal való kommunikációra és az információk elemzésére. Még megoldásokat is javasolhatnak a szervezeten belüli munkaélet javítására.
A botok számos banki tevékenységhez és pénzügyi szolgáltatáshoz használhatók, például ügyfélszámlák kezeléséhez, tranzakciók feldolgozásához, számlaadatok megadásához, egyenleginformációkhoz stb.
Virtuális pénzügyi tanácsadóként is szolgálhatnak. Nyomon követhetik az ügyfelek költési szokásait, beállíthatnak fizetési emlékeztetőket, vagy nyomon követhetik a bejövő és kimenő tranzakciókat.
A chatbotok észlelhetik a gyanús tevékenységeket, és értesíthetik az ügyfeleket bankszámla feltörése esetén.
Sok pénzintézet chatbotokat használ a mindennapi adminisztrációs feladatok automatizálására, mint például az ügyfelek panaszainak kezelése, az alapvető kérdések megválaszolása, a befektetésekkel kapcsolatos tanácsadás és még sok más.
A chatbotok fokozatosan népszerűvé válnak számos vállalkozás számára a különböző iparágakban, mivel idő- és költséghatékonyak a mindennapi feladatok elvégzésére. Azonban nem tudják teljes mértékben pótolni az emberi ügynök minden képességét, mivel nem tudják kezelni az összetettebb kéréseket és hiányzik az empatikus személyes kapcsolatuk.
Mindig figyelembe kell vennie ügyfeleit és preferenciáit, és lehetőséget kell adnia számukra, hogy kapcsolatba lépjenek emberi képviselőkkel, ha úgy döntenek. Ezzel javíthatja az általános vásárlói élményt és elégedettséget.
A chatbotok számos előnnyel járnak, amelyek segíthetik vállalkozása növekedését, több ügyfelet vonzanak, hatékonyabbá teszik alkalmazottai munkáját és bevételt termelhetnek. Azonban, mint minden technológiának, ezeknek is vannak hátrányai, amelyeket figyelembe kell vennie, amikor a chatbotok beépítését fontolgatja az üzleti stratégiájába.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team