Key takeaways
Pros
- Könnyen érthető regisztrációs folyamat
- Különféle kiegészítő szolgáltatások állnak rendelkezésre az AWS-en belül
- Gazdag tudásbázis és oktatóanyagok
- Felhasználóbarát felület
Cons
- A számlázási adatok megadása annak ellenére, hogy a chatbot ingyenes
- Komplex webintegráció
- Zavaros, nehezen érthető árképzés
Az Amazon Lex chatbot funkciójának első lépései
Az Amazon Lex szolgáltatás az Amazon Web Services (AWS) eszköze, amely megkönnyíti a chatbotok és más társalgási felületek létrehozását a természetes nyelv megértésével és az automatikus beszédfelismeréssel. Használatával chatbotokat építhet, amelyek megértik a szöveges és hangbevitelt, és ennek megfelelően reagálnak.
Az AWS Chatbot telepítési folyamatának elindításához először be kell állítania egy AWS-fiókot. Így hát elindultam a webhelyükre, hogy megkezdjem a regisztrációs folyamatomat. Először megkértek, hogy adjak meg egy gyökér e-mail címet és egy AWS-fiók nevét.
Ebben a szakaszban, miután rákattintott az „e-mail cím ellenőrzése” gombra, meg kell erősítenie e-mail címét egy kód megadásával, amelyet erre a címre küldtünk. Pozitívan meglepett, hogy szinte azonnal megkaptam a kódot. Miután ez megtörtént, ideje volt beállítani a root felhasználói jelszót.
Továbbhaladva a regisztrációs folyamat 5 lépése közül a másodikra irányítottak. Ebben a részben több személyes adatot kellett megadnom, például teljes nevet, telefonszámot, országot vagy régiót stb.
El kellett fogadnom az AWS Ügyfélszerződés feltételeit is.
A 3. lépés a számlázási adatok megadására vonatkozott, amit meg is tettem. Nem rajongok azért, hogy megadjam a cégeknek a számlázási adataimat, különösen akkor, ha csak egy eszközt szeretnék kipróbálni. De azt hiszem, ez nem olyan dolog, amit elkerülhetnék, ezért a kártyaadatok ellenőrzése után folytattam a regisztrációs folyamatot.
A 4. lépésben megkértek, hogy erősítsem meg személyazonosságomat, és adjam meg telefonszámomat ellenőrzés céljából, akár hanghívással, akár SMS-ben. Az SMS opciót választottam, és szinte azonnal kaptam egy SMS-t, ami megkönnyebbülés volt.
Végül a regisztrációs folyamat legutolsó, 5. lépése megkért, hogy válasszam ki a kívánt támogatási tervemet. Összesen 4 támogatási típus közül lehet választani:
- alap támogatás (ingyenes),
- fejlesztői támogatás (havi 29 dollártól),
- üzleti támogatás (havi 100 dollártól),
- vállalati szintű támogatás (havi 15 000 dollártól).
Anélkül, hogy túl sokat gondolkodtam volna ezen, továbbmentem, és az ingyenes támogatási típust választottam, és folytattam a regisztrációs folyamatot.
Az egész 5 lépésből álló regisztrációs folyamat összesen körülbelül 15 percet vett igénybe, ami elviselhető volt. Az AWS megkért, hogy adjak meg néhány olyan részletet, amelyekre szerintem nincs szükség, de ez volt az egyetlen módja a fiók létrehozásának. Így meg kellett felelnem a követelményeknek.
Ami magát a regisztrációs folyamatot illeti, az nem okozott problémát, mint például az IBM Watson Assistant chatbot eszközzel. Azt mondanám, hogy minden világos és egyértelmű volt, így biztos lehet benne, hogy tudni fogja kezelni.
Az Amazon Lex chatbot funkciói és megvalósítása
Miután néhány percet eltöltöttem a szoftver igencsak tetszetős (de egyben technikai) látványtervének megismerésével, végre mélyen belemerültem a chatbot funkcióiba.
Az első benyomásaim a felhasználói felületről, miután bejelentkeztem az AWS Management Console-ba, meglehetősen pozitívak voltak. Azonnal a szolgáltatások lapra léptem, hogy megtaláljam az Amazon Lex chatbotot, és elkezdtem felfedezni a funkcióit.
Először is úgy döntöttem, hogy megnézek néhány kapcsolódó forrást a webhely bal oldalán. Ezek a következők voltak: dokumentáció, blogok és egy „újdonságok” fül. Pozitívan meglepett a rendelkezésre álló hasznos információ mennyisége.
A blogrész például különféle cikkeket tartalmaz különböző témákban, amelyeket az olyan új chatbot-felhasználók, mint én, rendkívül tanulságosnak találhatnak.
A dokumentáció olyan információkban is nagyon gazdag, amelyeket minden Amazon Lex-felhasználó értékelni fog.
Ami az elérhető funkciókat illeti, be kell vallanom, hogy örömmel láttam a legtöbb elérhető funkcióhoz oktatóanyagokat és utasításokat. Az alábbiakban láthat egy példát a „botbeállítások konfigurálása” funkcióra és a mellette lévő „információ” szövegre. A szöveg ikonra kattintva hasznos útmutatókat jelenít meg a jobb oldalon.
Néhány olyan funkció, amelyek felfedezését nagyon élveztem, a tétlen munkamenet időtúllépése, a sablonpélda-botok és az egyszerű élő tesztelési bothibák.
Ha már a hibáknál tartunk, sajnos találkoztam egy ilyennel, amit nem tudtam, hogyan javítsam ki. Pontosabban, problémáim voltak több nyelv beállításával egy chatbothoz. A választható különféle lehetőségek összetettsége miatt úgy éreztem, hogy túlterheltek, és kissé irritált a hiba. Végül elolvastam néhány elérhető forrást erről, mivel az ingyenes ügyfélszolgálati előfizetésem részeként egyetlen élő ügynökkel sem tudtam beszélni.
Összességében elmondható, hogy az Amazon Lex használata viszonylag egyszerű volt, néhány zavaró szemponttal, amelyek rontották az élményt.
Teljesítmény és hasznosság
Úgy döntöttem, hogy háromféleképpen értékelem az Amazon Lex teljesítményét és hasznosságát: pontossága, felhasználóként való elégedettsége és a feladatok sikeres elvégzésének képessége. Ami a pontosságot illeti, az Amazon Lex képes volt a bemenetek széles skáláját megérteni és értelmezni, és releváns módon reagálni. Ez magában foglalta a kontextus megértését, a szándék felismerését és a pontos információk nyújtását. A továbbiakban 10 pontból 7 pontra értékelem felhasználói elégedettségemet. Összességében pozitív volt, néhány bosszantó aspektussal, például a több nyelv beállításával kapcsolatos probléma. Végül az Amazon Lex sikeresen teljesített feladatokat, ez volt a cél. Ezért közepesen elégedett vagyok a chatbottal.
Amazon Lex chatbot árazás
Az Amazon Lex árképzési struktúrája kissé összetett, és eltartott egy ideig, amíg átmentem rajta. Nehéz volt megérteni, főleg, hogy azt olvastam, hogy ez egy ingyenes eszköz.
Nem igazán tudtam kitalálni, hogy mennyit fogok fizetni és mire. Azonban olyan információt találtam, hogy az Amazon Lex 10 000 szöveges és 5 000 beszédkérelemig ingyenes, legfeljebb 12 hónapig.
Az alábbiakban 3 különböző típusú szolgáltatás árinformációi találhatók.
Streaming beszélgetés díjszabása
Minden felhasználói bevitelt egyetlen streaming API-hívás dolgoz fel, ami azt jelenti, hogy a bot aktívan figyel, és proaktívan tud válaszolni.
Költség: 0,0065 USD 1 beszédintervallumonként (15 másodperc)
Költség: 0,0020 USD 1 szöveges kérésenként
Kérelem és válasz interakciós árazás
Ezzel a tervvel minden felhasználói bevitel külön API-hívásként kerül feldolgozásra. A díjat aszerint kell fizetnie, hogy a robot hány kérést intéz a beszéd API-n vagy a szöveges API-n keresztül.
Költség: 0,004 USD 1 beszédintervallumonként
Költség: 0,00075 USD 1 szöveges kérésenként
Automatizált chatbot tervező árképzés
Az Amazon Lex Automated Chatbot Designer segítségével beszélgetési átiratok segítségével automatikusan létrehozhat chatbotokat.
Költség: 0,50 USD percenként
Következtetés
Általánosságban elmondható, hogy vegyes tapasztalataim vannak az Amazon Lex-el, de közelebb áll a pozitívhoz. Élveztem a chatbot használatát és a funkcióinak tesztelését, de úgy éreztem, hogy meglehetősen technikai jellegű. Sőt, nagyon nem szerettem, hogy meg kellett adnom a számlázási adataimat. Pozitívum azonban, hogy határozottan nagyra értékelem az oktatóanyagok és források elérhetőségét, amelyek révén a chatbot könnyen megtanulható és használható. Összességében nagyon élveztem a világos és intuitív kezelőfelületek elérhetőségét, valamint a bőséges támogatást és dokumentációt, amelyek segítenek a felhasználóknak eligazodni a chatbot funkciói között. Ha egy viszonylag olcsó, mégis stabil megoldást keres, mindenképpen próbálja ki.
Frequently Asked Questions
Hogyan kezdjünk hozzá az Amazon Lexhez?
Az Amazon Lex az AWS Management Console-on keresztül érhető el, ha a „Mesterséges intelligencia” kategóriába lép. Az Amazon Lex használatához Amazon Web Services fiókkal kell rendelkeznie. A regisztráció során létre kell hozni egyet, ha még nem rendelkezik ilyennel. További információkért tekintse meg az Amazon Lex V2 Kezdő lépések útmutatóját.
Hogyan készítsünk Amazon Lex botokat mobileszközökhöz?
Az SDK-k iOS és Android eszközökhöz érhetők el, és az Amazon Lex biztosítja őket. Ezekkel az SDK-kkal botokat fejleszthet mobilhasználati esetekre. Ezenkívül az Amazon Cognito használható a felhasználói hitelesítés engedélyezésére.
Melyek az Amazon Lex leggyakoribb használati esetei?
Az Amazon Lex leggyakoribb használati esetei közé tartoznak az információs botok, az önkiszolgáló hangcsevegő botok és -asszisztensek, az eszközvezérlő robotok, a vállalati hatékonyságnövelő robotok, a tranzakciós robotok és még sok más.