Key takeaways
Pros
- Ingyenes csomag elérhető
- Könnyen navigálható
- Számos funkció ingyenes csomaghoz
Cons
- Túl kevés oktatóanyag és útmutató
- Kihívások a hitelkártya engedélyezésével és az áfaszám adataival kapcsolatban
- Túl egyszerű sablonok (nem feltétlenül hiba)
- Kihívást jelentő integráció harmadik féltől származó alkalmazásokkal
Első lépések az IBM Watson Assistant szolgáltatással
Az IBM Watson AI Assistant chatbot szoftver képes megérteni az Ön kéréseit, alkalmazkodni a domainhez, felismerni az egyszerű nyelvű válaszokat, megszakítás nélkül kezelni a természetes beszélgetéseket stb. Ezenkívül az IBM AI botja számos közösségi média csatornára telepíthető, mint például az Intercom, a Slack, a Facebook Messenger, az SMS a Twilio-val, a WhatsApp és még az Amazon Alexa is.
A szoftver használatának megkezdéséhez felkerestem a chatbot regisztrációs webhelyét, és elkezdtem a regisztrációs folyamatot. A chatbot használatához létre kell hoznia egy IBM Cloud fiókot a következő adatok megadásával:
- e-mail cím (ellenőriznie kell, mielőtt továbblépne a regisztrációs folyamattal),
- kereszt-és vezetéknév,
- ország vagy régió.
A rendszer felkéri továbbá, hogy fogadja el a feltételeket, és fogadja el a marketinginformációkat (ez utóbbi nem kötelező).
A következő szakaszban felkérést kap, hogy tekintse át a különböző adatvédelmi nyilatkozatokat, és fogadja el az adatkezelést. Ha ez megtörtént, ideje igazolni személyazonosságát. Ismét felkértek, hogy adjak meg különféle adatokat, például a kívánt számlatípust, a cégadatokat, a számlázási információkat és a hitelkártyaadatokat. Kezdetben ez kissé zavart, mivel csak a chatbotot akartam kipróbálni. Az olyan érzékeny adatok megadása, mint a hitelkártya, kényelmetlen volt számomra.
Meglepetésemre csalódás fogadott. Egyik hitelkártyámat sem tudtam engedélyezni a fiók létrehozásakor. Ráadásul az adószámomat sem lehetett ellenőrizni egyik konfigurációban sem, ami még jobban irritált. Emiatt az egész regisztrációs folyamat körülbelül egy órát vett igénybe, és bevallom, egyáltalán nem volt zökkenőmentes. Nem számítottam ezekre a problémákra, mégis megjelentek. Lehetséges, hogy a kártyáim és a cégem Lengyelországban van bejegyezve, de ez nem lehet probléma. A regisztráció nem jelenthet semmilyen problémát az Ön számára, még akkor sem, ha még nem ismeri az ilyen típusú eszközöket, feltéve, hogy rendelkezik az IBM által elfogadott hitelesítési adatokkal.
Ami a felületet illeti, elég felhasználóbarát volt. Bár nem vagyok nagy rajongója az IBM által használt sötét színeknek, probléma nélkül könnyen navigálhattam az eszközön.
Az IBM Watson Assistant szolgáltatásai és megvalósítása
A regisztrációs folyamat során tapasztalt némi zökkenő után végre eljött az ideje, hogy átérezzük az IMB Watson Assistant által kínált összes funkciót. Különösen izgatott voltam, hogy tesztelhettem őket, mivel a korábban olvasott vélemények vegyesek voltak.
Azzal kezdtem, hogy körülnéztem az alkalmazásban, hogy megnézzem, milyen az UX és a látványterv. Miután szkeptikus voltam az elsöprő sötét színekkel kapcsolatban, meglepődve tapasztaltam, hogy nem is olyan ijesztő, mint gondoltam.
Nem mondanám, hogy nagyon könnyű volt mindent gyorsan megtalálni, de egy idő után minden ismerős lett. Valami kihívást jelentett számomra, hogy az eszközt más harmadik féltől származó alkalmazásokkal integráltam. Ha nincs tapasztalata az API-kkal és az integrációkkal kapcsolatban, itt eltévedhet.
Az IBM chatbotja az ingyenes csomagon belül a funkciók széles skáláját kínálja, amelyeket kihasználhat, például:
- webchat,
- SMS és MMS,
- üzenetküldő csatorna integráció,
- egyéni csatorna API,
- akár havi 1000 aktív felhasználó,
- 3 asszisztens,
- 7 napos analitikai adatok megőrzése,
- iparágvezető NPL (természetes nyelvi feldolgozás),
- ügyfélszolgálati pult integráció,
és még sok más.
Ami a problémákat illeti, volt egy. Bár nem azt mondanám, hogy a chatbottal volt probléma, hanem inkább más chatbotokkal kapcsolatos tapasztalataim. A problémám az volt, hogy véleményem szerint a chatbotnak túl egyszerű sablonjai voltak. Lehet, hogy nem mindenkinek jelent problémát. Azt hiszem, többet vártam egy olyan chatbottól, amelyet egy olyan cég biztosított, mint az IBM.
Valószínűleg egy másik dolog, amit kiábrándítónak találtam, az az útmutatók és oktatóanyagok hiánya, amelyek minden bizonnyal kellemesebbé tették volna számomra a bevezető folyamatot. Néhány más általam tesztelt megoldáshoz képest az IBM chatbot fejlesztőinek vannak tennivalójuk a felzárkózásban. Bár vannak oktatóanyagok, úgy érzem, hogy a felhasználó számára egyértelműbbek lehetnek.
Teljesítmény és hasznosság
Összességében elmondható, hogy az IBM chatbotja viszonylag könnyen használható, és az eredményeket a konfigurálás során tesztelheti. Ráadásul a modell betanítása nem sok időt vesz igénybe. Miután teszteltem a chatbotot az egyik tesztwebhelyemen, nagyon elégedett voltam az eredménnyel. Sőt, örömmel tapasztaltam, hogy a chatbot mindig képes volt megérteni és pontosan reagálni a felhasználói bevitelre, még akkor is, ha az összetett volt.
IBM Watson Assistant árképzés
Először is, az IBM Watson Assistant egy teljesen ingyenesen használható verzióban érkezik. Ezenkívül a felhasználók fizetett előfizetésekre is előfizethetnek. Az alábbiakban felsoroljuk az összes elérhető csmoagot és azok részleteit.
Lite csomag (0 USD/hó)
Ez a csomag jó néhány funkciót kínál a változatosság szempontjából. Néhány példa a webcsevegés, az SMS és az MMS, az üzenetküldő csatornákkal való integráció, az egyéni csatorna API-k és az akár 1000 havi aktív felhasználó.
Plus csomag (140 USD/hótól)
Havi 140 dollártól kezdődik a Plusz csomag opció. Ez egy szép keverék az ingyenes és a vállalati csomag között. Főbb jellemzői közé tartozik az analitikai adatok 30 napos megőrzése, a 24 órás munkamenet-időkorlát, valamint a meglévő tartalom közötti keresés lehetősége.
Vállalati csomag (egyedi ár/hónap)
Még több funkció eléréséhez előfizethet az IBM vállalati csomagjára, amely egyedi árú. Eltekintve attól, amit az előző 2 csomag tartalmaz, a vállalati opció hozzáférést biztosít az adatok elkülönítéséhez, a beépítési támogatáshoz, a kötegelt besoroláshoz, a HIPAA-hoz, a rendelkezésre állási SLA-hoz, a szegmensintegrációhoz és még sok máshoz.
Következtetés
Mindent összefoglalva, nagyon élveztem az IBM Watson chatbot tesztelését. Véleményem szerint ez az eszköz (ingyenes verziójában) elegendő lesz mindazoknak, akik a chatbotokkal a legelső lépéseiket teszik meg, valamint azoknak, akik kicsit fejlettebb mozdulatokat szeretnének végrehajtani. Tekintettel arra, hogy az eszköz ingyenes próbaverziót és még ingyenes csomagot is kínál, azt hiszem, nem fog sokat fájni, ha úgy dönt, hogy még akkor is kipróbálja, ha végül nem tetszik.
Frequently Asked Questions
Szeretnék ingyenes IBM Cloud-fiókot létrehozni hitelkártya- vagy számlázási adatok megadása nélkül.
Számlázási adatok megadása nélkül nem hozhat létre ingyenes IBM Cloud-fiókot. Az IBM Cloud azonban kínál egy ingyenes szolgáltatási szintet, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ingyenesen kipróbálhassák egyes szolgáltatásaikat. Az ingyenes szint eléréséhez a felhasználóknak meg kell adniuk a számlázási információkat, de az IBM nem számít fel díjat az ingyenes verzióban található szolgáltatások használatáért mindaddig, amíg azok a korlátokon belül maradnak.