Key takeaways
Pros
- Szupergyors megvalósítás
- Sima integráció a webhelykészítőkkel
- Kiváló konfigurációs és tervezési funkciók
- Csillagos teljesítmény
Cons
- Néhány felhasználót kissé túlterheltek a lehetőségek
Kezdő lépések a Tidio chatbot funkciójával
A Tidio egy népszerű, kiterjedt ügyfélszolgálati szoftver, amelynek eszközkészlete a jegykezelésre, a közösségi médiára, és az élő csevegésre összpontosít. Az élő csevegést egy chatbot hajtja, amely segíthet a vállalkozásoknak tehermentesíteni csapataikat, és alapvető támogatást és válaszokat nyújtani minden online látogatónak. Megvizsgáljuk a Tidio chatbot funkcióját, és megtudjuk, hogyan teljesít a napi ügyfélkommunikációs forgatókönyvben.
Mivel a Tidio ingyenes csomagot kínál, könnyű elkezdeni. Mindössze annyit kell tennie, hogy regisztrálja ingyenes fiókját. Az egyik legfontosabb dolog, amit a regisztrációs folyamat során megtehet, az a weboldaltárhely szolgáltatás választása. Ha webhelyét webhelykészítők (például Wix vagy Shopify segítségével hozták létre, akkor a csevegést egy chatbottal közvetlenül, szinte erőfeszítés nélkül telepítheti az oldalára. A Tidio integrációk listájából megtudhatja, hogy az Ön által használt webhely-készítő rendelkezik-e közvetlen integrációval.
Ha ezzel a szolgáltatással fejezi be regisztrációját, az azonnal a szolgáltatás webhelyén található megfelelő integrációs oldalra viszi. Itt adhatja hozzá webhelyéhez a Tidio élő csevegést chatbottal egy rövid kattintással. A rendszernek először néhány kérdésre kell választ adnia, például hány ügyfélszolgálati munkatársa van, mi a webhely tervezett célja, hány ügyfele van stb. Ez elég egyszerű és könnyen megtehető, ha ismeri a választ ezekre a kérdésekre.
Ha webhelye egy másik platformon fut, a folyamat nagyon egyszerű marad, de a chatbot integrációjához hozzá kell férnie a webhely kódjához. A beállítás alapvetően ugyanaz, mint a webhelykészítő regisztrációnál, kivéve, hogy ezekre a kérdésekre közvetlenül a Tidio webhelyén kell válaszolnia a regisztráció során. A legjelentősebb változás az, hogy az automatikusan generált élő chat kódot be kell másolnia a webhely kódjába. Győződjön meg arról, hogy hozzáfér a webhely kódjához, vagy kérje meg webadminisztrátorát, hogy tegye meg ezt Ön helyett.
A Tidio chatbot funkciói és megvalósítása
A Tidio több chatbottal rendelkezik, és mindegyik más-más célt szolgál. Használhatja őket az eladások növelésére, különleges ajánlatok népszerűsítésére vagy az ügyfelek segítésére a kérdéseikben. Szerintem jó a választék, nem túl tág ahhoz, hogy megzavarjak, de minden kategórián belül több lehetőséget kap. Ha úgy dönt, még van tennivalója, mert a chatbotot konfigurálni kell. Ez azt jelenti, hogy meg kell terveznie, és ki kell töltenie a legvalószínűbb vásárlói kérdéseket, amelyekkel a chatbot találkozik a webhelyén.
Bármilyen aprólékos is, a folyamatnak ez a része időigényes lehet. Kérdésekkel és válaszokkal csak a leggyakrabban előforduló témákra adhat fel kérdéseket, vagy nagyon elmélyülhet, ha megfelelő tudásúvá szeretné tenni a botot. Akárhogy is, a megvalósítási folyamat ezen része meglehetősen jól megtervezett és könnyen elvégezhető. Ha valaha is készített chatbotot vagy IVR-t, valószínűleg nem fog meglepődni a folyamat működésén. A Tidio rendelkezik egy chatbot-készítővel, amely vizuálisan megjeleníti az összes lehetséges beszélgetést, amelyet kezelni tud, és mindegyik részleteihez egyszerűen kattintson rájuk.
Az angol mellett a leggyakrabban használt nyelvek közül választhat chatbotjához, és megtekinthet néhány gyakori témát a folyamat megkönnyítése érdekében. Emellett a folyamat legelején kiválaszthatja a beszélgetés indítóját is. Beállíthatja, hogy a csevegés akkor induljon el, amikor egy látogató belép a webhelyére, amikor beszélgetést kezdeményez, vagy kiválaszthat egy másik lehetőséget a listáról. Rengeteg lehetőség áll rendelkezésre, így lehetősége van arra, hogy elmélyüljön, és a chatbotot a lehető legérzékenyebbé és intelligensebbé tegye.
Különféle feltételeket is beépíthet a chatbot viselkedésébe, például böngészőt, operációs rendszert, országot, napot, nyelvet és még néhányat. Ezekkel a feltételekkel megadhatja a bot viselkedését, ha a feltételek teljesülnek. Ez rendkívül hasznos lehet például akkor, ha többnyelvű webhelyet üzemeltet, vagy ha üzletében csak bizonyos napokon és bizonyos munkaidőben érhető el emberi ügyfélszolgálat.
Teljesítmény és hasznosság
Kipróbáltam a Tidio chatbotot a konfigurációmmal egy Wix-szel létrehozott tesztwebhelyen, és az eredményeim elég jók voltak. Mint korábban említettük, a Tidio chatbotok csak annyira jók, amennyi erőfeszítést tesz a konfigurálásukra. Ezért könnyen létrehozhat egy haszontalan chatbotot, valamint egy hihetetlenül hasznosat. Egy jól megtervezett chatbot beszélgetési útvonal rendkívül hasznos lehet, és sok időt takaríthat meg. Ennek ellenére a Tidio chatbot létrehozásának folyamata hosszú lehet. A rendelkezésre álló előbeállítások azonban megkönnyítik az egész tervezést.
Tesztelésem során személyesen teszteltem a chatbotot, kitöltöttem a vakfoltokat, ahogy megtaláltam őket, és rendszeresen frissítettem a chat widgetet. Nem volt bajom Tidio chatbot teljesítményével. Azonban még egy okosan megtervezett chatbotnak is vannak korlátai, ezért fontos gondoskodni arról, hogy egy emberi ügynök álljon rendelkezésre a bonyolultabb vásárlói kérdések megválaszolásához. A Tidio nemcsak könnyen használható volt, hanem könnyen integrálható is, ami nagyszerű megoldássá teszi, különös tekintettel arra, hogy a kezdetektől fogva ingyenes volt.
Tidio chatbot árazás
A Tidio négy árazási tervet kínál, amelyek mindegyikében elérhető chatbot. Ha azt fontolgatja, hogy a Tidio-t elsősorban a chatbotjához szeretné beszerezni, akkor az egyetlen döntést kell meghoznia, hogy használ-e más Tidio-funkciókat. Nézzük meg, mit kínálnak az egyes csomagok.
Free
Az ingyenes csomag mindenki számára elérhető. Tartalmazza az élő csevegést havi 50 beszélgetéssel, a chatbotokat havi 100 beszélgetéssel, az e-mailes támogatást, az asztali és mobilalkalmazásokat, a harmadik féltől származó alkalmazások integrációját, a látogatók adatait és a JavaScript API-t.
Communicator
Ez a csomag felhasználónként havonta 15,66 dollárba kerül. Korlátlan számú élő csevegést, akár 5 kezelőt, e-mailt, 24 órás élő chat támogatást, engedélykezelést, élő gépelést, elemzést, részlegeket, élő látogatólistát, megtekintett oldalstatisztikát és az ingyenes csomag összes funkcióját tartalmazza.
Chatbotok
A Chatbots csomag havi 31,74 dollárba kerül, és havonta 40 000 felhasználóval chatbot-beszélgetést biztosít, az ingyenes csomag összes funkcióját, vizuális chatbot-szerkesztőt, Zapier-integrációt és még sok mást.
Tidio+
Ez a legkidolgozottabb és legdrágább terv, amit a Tidio kínál. Havi 235,16 dollárba kerül, és korlátlan számú élő csevegést, egyedi számú kezelőt, egyedi számú chatbot-elköteleződést, teljes körű támogatást és a korábbi tervek összes funkcióját tartalmazza. Ezenkívül olyan szolgáltatásokat is tartalmaz, mint egy dedikált ügyfél-sikermenedzser és még sok más.
Következtetés
Tidio szinte tökéletes. Ha nagyszerű chatbot-szoftvert szeretne, nem hibázhat vele. Tidio nem unalmas. Könnyen megvalósítható, kezelhető és használható, különösen, ha a webhelykészítőkkel való zökkenőmentes integrációt alkalmazza. Nehéz bármilyen hátrányra gondolni, ha Tidioról van szó. Főleg, ha egy rövid regisztrációnak köszönhetően bárki számára elérhető ingyenes chatbotról van szó.
Frequently Asked Questions
A chat widget nem jelenik meg a webhelyemen.
Ennek a problémának több oka is lehet. A leggyakoribb problémát a webböngésző gyorsítótárazása okozza. Próbálja meg futtatni webhelyét a Tidio csevegőmodullal inkognitó ablakban. Ha megjelenik, a problémát a gyorsítótárban tárolt adatok okozzák, amelyeket a böngészők arra használnak, hogy gyorsabban betöltsék a már felkeresett webhelyeket, ami az inkognitóablakokban nincs jelen. Törölje a böngésző gyorsítótárát, és frissítse a webhelyet egy normál ablakban. A chat widgetnek ezután meg kell jelennie. Más okok közé tartozhat a csevegőmodul kódjában lévő hiba vagy elírás. Ez véletlenül is megtörténhet. Másolja ki és illessze be újra a Tidio csevegőmodulját a webhely kódjába, hogy megtudja, segít-e.
Mi a teendő, ha nem kapok chat üzeneteket?
Ezt a problémát több dolog is okozhatja. Először ellenőrizze, hogyan állítja be a nyitvatartási időt, vagy ellenőrizze, hogy a csevegés aktív-e a webhelyén. Előfordulhat, hogy a munkaidőn kívül küldött üzenetek nem a megfelelő értesítést küldik Önnek, és egy bizonyos ideig látni fogja őket. Végül, ha problémái vannak azzal, hogy a chatbotok nem jelennek meg a Tidio csevegőmodulban, a probléma valószínűleg a böngésző gyorsítótárazása miatt van. Megoldhatja, ha először kiüríti a böngésző gyorsítótárát, vagy megnyitja a webhelyet egy Tidio chattel inkognitóablakban.
Úgy szeretném tesztelni a robotjaimat és az automatizálásomat, mintha egy felhasználó lennék, aki kommunikál a csevegőmodullal.
Lépjen a Tidio chatbotok részbe, és kattintson bármelyik chatbotján a három pontra. Látni fogja a chatbot tesztelésének lehetőségét. Kattintson rá, és megnyílik egy új chat ablak. Ennek másik módja egy mintawebhely létrehozása és a Tidio chatbot integrálása. Miután közzétette a webhelyet, beléphet rá, és elkezdhet csevegni saját chatbotjával, hogy megtudja, hogyan teljesít. Megnyithatja a beállításokat egy másik ablakban, módosíthatja, válaszokat vagy kérdéseket adhat hozzá, és menet közben elvégezheti a hibaelhárítást.
A chateket szeretném átvinni egy chatbotról egy operátorra.
A chatbotot beállíthatja úgy, hogy a csevegést egyetlen gombnyomással átadja egy operátornak. Lépjen a Döntés szakaszba, és engedélyezze a művelet elindítását, amikor a bot művelete véget ér. Minden döntésnél engedélyezhető az Átadás a kezelőhöz opció.