Key takeaways
Pros
- Jó jelentéskészítési funkciók
- Integrációk széles választéka
- Könnyen megvalósítható
- Chatbot cikkajánlásokért
Cons
- Magas, versenyképes árak
- Időbe telik, amíg az összes funkciót megfelelően megtanulják
- Tompa, nem vonzó felhasználói design
A Zendesk chatbot funkciójának első lépései
A Zendesk chatbotjaival való kezdéshez felkerestem a webhelyüket, és rákattintottam az „Ingyenes próbaverzió” gombra. Ekkor tudtam elindítani a regisztrációs folyamatot. Összességében minden körülbelül 20 percig tartott. Hosszabb volt, mint más megoldásokkal való regisztráció, amelyek közül néhány csak néhány percet vett igénybe. Ennek ellenére azt találtam, hogy rendben van. Érdemes megjegyezni, hogy körülbelül 18 percet kellett várnom, hogy megkapjam a megerősítő e-mailt. Ez az, ami miatt a regisztrációs folyamat ilyen hosszú lett. Amikor létrehozza fiókját, hogy kihasználja a próbaidőszak előnyeit, meg kell adnia a következő adatokat:
- munkahelyi e-mail
- keresztnév
- vezetéknév
- telefonszám
- cégnév
- alkalmazottak száma
- kívánt használati eset
- nyelv
- jelszó
Általában nem találkoztam semmilyen problémával a regisztrációs folyamat során, kivéve azokat a pillanatokat, amikor azt hittem, hogy a visszaigazoló e-mailem nem érkezik meg. Azt mondanám, hogy a folyamat határozottan egyszerű az újoncok számára, így nem kéne túl nehéznek találnia.
Közvetlenül a regisztráció után találkoztam néhány módszerrel, amellyel javíthatom a próbaidőszak élményét. A Zendesk 4 egyszerű kérdésének megválaszolásával néhány pozitív változtatást tudtam végrehajtani a próbaverziómon, amelyektől még jobban élveztem.
A kérdések a következők voltak:
- Beállított már valaha ügyfélszolgálati megoldást?
- Mikorra tervezi az indulást?
- Hány ügynök fogja használni a Zendesket?
- Hogyan lépnek kapcsolatba Önnel az ügyfelek?
Hasznosnak találtam, hogy a Zendesk felteszi ezeket a kérdéseket, hogy segítsen a lehető legjobb módon kihasználni a próbaverziót.
A Zendesk chatbot funkciói és megvalósítása
Végül, miután túljutottam a regisztrációs folyamaton, mélyen elmerülhettem a Zendesk szolgáltatásaiban és minden, a megvalósítással kapcsolatos dologban.
Először is be kell vallanom, hogy nem én vagyok a Zendesk látványtervének legnagyobb rajongója. Elég tompa és nem vonzó. Időbe telik, amíg megtanulja, hol található az összes funkció, még a kis, rövid oktatóanyagok ellenére is, felugró ablakok és videók formájában. Az a tény, hogy minden szinte azonos színű, összekeveri a különböző lehetőségeket, ami a túlterheltség és az elveszettség érzését kelti.
Ami az elérhető funkciókat illeti, néhány pozitívan meglepett. Először is beállíthat egy válaszrobotot cikkjavaslatokkal az ügyfelek számára, ami szerintem fantasztikus. Másodszor, a Zendesk integrálható számos olyan eszközzel, amelyet sokan mindennap használnak, például a Slack vagy a Shopify.
Ami a chatbot megvalósítását illeti, itt nem találtam semmi panaszt. A Zendesk utasításait követve könnyedén és minden nagyobb erőfeszítés nélkül végig tudtam navigálni az egész folyamaton.
Teljesítmény és hasznosság
A Zendesk chatbotjai mesterséges intelligenciát és gépi tanulást használnak az ügyfelek megkereséseinek automatikus kezelésére. Kérdések széles körére tudnak válaszolni, lehetővé téve az emberi ügynökök számára, hogy összetettebb feladatokra összpontosítsanak. Mivel a chatbot több kérdésre és válaszra van kiképezve, a teljesítménye véleményem szerint idővel javítható.
Összességében a Zendesk chatbot felhasználójaként elmondhatom, hogy inkább pozitív, mint negatív tapasztalataim voltak az eszközzel a teljesítményét és hasznosságát tekintve. Hasznosnak és hatékonynak találtam az ügyfelek megkereséseinek kezelésében, valamint könnyen használható.
Míg a chatbot időnként nehézségekbe ütközik a bonyolultabb vagy egyedi kérdések megértésével, általában jól teljesít. Összességében úgy látom, hogy a chatbot értékes kiegészítője az ügyfélszolgálati csapatoknak. Azt is gondolom, hogy ez segíthet a vállalatoknak abban, hogy javítsák hatékonyságukat, és jobb szolgáltatást nyújtsanak ügyfeleiknek, ha van költségvetésük az eszköz használatához.
Zendesk bot árazás
Először is, a Zendesk nem kínál ingyenes csomagokat, ami egy kicsit szégyen. Másrészt azonban örömmel értesülhet arról, hogy 14 napos ingyenes próbaverzió áll rendelkezésre minden típusú csomaghoz, kivéve a legdrágábbat. Az egyes díjszabási tervekről az alábbiakban talál további részleteket.
Suite Team (49 USD/ügynök/hónap)
A Suite Team a Zendesk által kínált legolcsóbb csomag. Benne olyan funkciókat találhat, mint az e-mail, hang- és SMS-támogatás, üzenetküldés webes, mobil- és közösségi platformokon, valamint egyetlen súgó. Beállíthat akár 50 mesterséges intelligencia által vezérelt automatikus választ is.
Suite Growth ($79/ügynök/hónap)
Ezután a Suite Growth csomag 30 dollárral többe kerül, ügynökenként havi 79 dollár. Ezzel az áremeléssel további funkciók is járnak. Például akár 100 mesterséges intelligencia által vezérelt automatizált válasz és több súgó is rendelkezésre áll, amelyek segítségével önkiszolgáló cikkeket hozhat létre ügyfelei számára.
Suite Professional ($99/ügynök/hónap)
A Zendesk a továbbiakban egy Suite Professional csomagot is kínál felhasználónként havi 99 dollárért. Nagyobb különbség van a szolgáltatási körben ez és a Suite Growth csomag között, mint a Suite Growth és a Suite Team csomagok között.
Suite Enterprise ($150/ügynök/hónap)
A Suite Enterprise egy vállalatoknak szánt előfizetési csomag. Az ebben a funkcióban elérhető funkciók közül néhány a robusztus API-k, az élő ügynöki tevékenység irányítópultjai, az élő adatmegosztás, a testreszabható márkaépítés és még sok más.
It gets even more powerful ($215/ügynök/hónap)
Végül, de nem utolsósorban, havonta több mint 200 dollárért felhasználónként még több szolgáltatást élvezhet, mint bármely más csomag esetében. Ha a korábbi csomagok nem tetszettek, akkor ez lehet, hogy fog.
Következtetés
Összességében a Zendesk chatbot szoftver használata pozitív élmény volt számomra. A chatbot nagy mennyiségű megkeresést tudott kezelni, így lehetővé vált számomra, hogy összetettebb feladatokra koncentrálhassak. A chatbot gépi tanulási képességei azt is lehetővé tették, hogy idővel javítsa a teljesítményét, ami jobb élményhez vezetett. Amit viszont nem szeretek benne, az a magas árak, ami sokakat, különösen a kisvállalkozásokat eltántoríthat. Összességében a chatbotot érdekes volt kipróbálni és áttekinteni. Lehet, hogy tetszeni fog, ha nincs túl kicsi költségvetése, és hajlandó időt szánni az összes funkció megtanulására.