Key takeaways
Pros
- Nagyszerű felület és könnyű navigáció
- A megvalósítás nem olyan nehéz
- Jó élő chat testreszabási lehetőségek
Cons
- Fontos élő csevegési funkciók hiánya
- Nagy hangsúlyt fektetnek a chatbot használatára
- Nagyon drága lehet
A PipeDrive élő csevegés első lépései
A Pipedrive egy jól ismert ügyfélkapcsolatkezelő szoftver, amely élő chat szoftverként is használható. Megbízható és hasznos funkciókészletet kínál, amely minden CRM-igényét kielégíti. Ebben az áttekintésben azonban megnézzük az élő csevegést és annak funkcióit, és megtudjuk, hogyan teljesítenek, és mennyire egyszerű a használatuk. Kezdjük el.
A PipeDrive használatának megkezdése gyors, mindössze egy rövid regisztrációból áll. Ha végzett vele, elkezdhet körülnézni az irányítópulton. A PipeDrive nem egy dedikált élő csevegési megoldás, így a felhasználók rengeteg lehetőséget és eszközt kínálnak a játékhoz. A felület azonban nagyon ügyesen néz ki. Nagyon jól polírozott, nem zsúfolt, és céltudatos, így nem okozhat gondot a keresett funkció elérése.
Az élő csevegés megtalálásához egy útmutatót kellett kérnem, mivel a bal oldali menürészben vagy a felületen máshol nincs látható lehetőség a hozzáadásra. Azonban nem volt nehéz megtalálni. Csak a menüben a Leads részre kell lépnie, válassza az Élő csevegés lehetőséget, és aktiválja a LeadBoostert. A PipeDrive tájékoztatja Önt, hogy a LeadBooster és az Élő Chat havi 39 dolláros előfizetést igényel, és ezt követően elkezdheti testreszabni élő csevegési widgetjét.
Funkciók és felhasználói felület
A következő részben a PipeDrive kötelezően meg fogja kérni a chatbot meghatározását (még akkor is, ha nem akarja). A szakasz ezt követően megkérdezi az élő csevegés célját, és kiválaszthatja, hogy szeretne-e több leadet generálni, több találkozót szeretne-e lefoglalni, vagy minősíteni és irányítani szeretne. Végül lehetőség van élő beszélgetésekre is az ügyfelekkel, ezért mindenképpen ezt a lehetőséget válassza, ha nem érdekli a chatbot.
Ami ezután következik, az az áramlási konfiguráció. Mivel ez a PipeDrive specialitása, ezt a folyamatot nem igazán lehet kihagyni; A kezdeti folyamatot az IVR-útválasztáshoz hasonló rendszeren keresztül kell konfigurálnia. Megjelenik az élő chattel automatizálható lehetőségek és műveletek vizuális megjelenítése. Szerencsére, ha úgy dönt, hogy elmenti a változtatásokat anélkül, hogy bármit is konfigurálna, akkor minden rendben lesz, mert a PipeDrive azonnal kínál egy előre meghatározott csevegési folyamatot. Azonban még mindig folyamatban van az automatizálás és nem lehet kikapcsolni. Mellékesen megjegyzem, ez csak a beszélgetés lényegét érinti.
Bár őszintén mondhatom, hogy a PipeDrive áramlási funkciói nagyon jól megtervezettek, kár, hogy az alkalmazás lényegében chatbot használatára kényszerít. A PipeDrive chatbotot egy külön áttekintésben fogjuk megvizsgálni, ezért maradjunk a PipeDrive élő chat megvalósításán. Ha elégedett a folyamattervvel, kiválaszthatja a Telepítés lapot, és különféle lehetőségek közül választhat, beleértve a WordPress, a Squarespace, a Google Címkekezelő, a Wix vagy a kézi telepítést. Az áttekintés céljára a kézi telepítést választottam.
A PipeDrive webhelye nem tartalmazza a rendelkezésre álló élő csevegési funkciókat, kivéve a chatbotot és a CRM eszközkészlet többi részével való integrációt a további potenciális ügyfelek előállításához. A következő rész bemutatja a PipeDrive élő chattel való munkavégzés tapasztalatait mindkét oldalról, és végigmegyünk az összes elérhető funkción.
Élő chat teljesítmény és felhasználói élmény
Az élő chat widget tökéletesen illeszkedik a weboldalamhoz, pont úgy, ahogy megterveztem. Használtam a lehetőséget annak ellenőrzésére is, hogy a kézi integrációt javították-e a PipeDrive-ban. Miután az élő chat widgetet beállítottam és készen állították a tesztelő webhelyemre, rákattintottam a widgetre, és az előre meghatározott chatbot kérdésekkel foglalkoztam. Azt a választ választottam, hogy beszéljek egy képviselővel (magam), és megvártam, amíg ők (én) válaszolnak a megkeresésemre.
Miután rákattintottam az értékesítési csapattal való csevegés lehetőségére (amelyet előre definiáltam), az élő csevegés három pontból álló animációt húzott elő, jelezve, hogy valaki válaszol, bár van chatbot. Ez azért van itt, hogy emberibb élményt teremtsünk, de nem hiszem, hogy bárki elhinné. A rendszer azt mondta, hogy várjak egy képviselőre. Ekkor kaptam egy értesítést a PipeDrive élő csevegési részében. Megtekintheti a Hozzá nem rendelt lapon, és hozzárendelheti saját magának, mielőtt válaszolna.
Elkezdtem írni, hogy először ellenőrizzem, hogy a PipeDrive élő chat támogatja-e a valós idejű gépelési nézet funkciót, de sajnos nem. Összességében az élő csevegés túlságosan a chatbot élményre összpontosít, és kissé figyelmen kívül hagyja az élő csevegés tényleges részét. Egyáltalán nem állnak rendelkezésre csatolási funkciók, ezért ez az élő csevegés szigorúan írásbeli kommunikációra szolgál. Ez a legtöbb felhasználó számára elegendő lehetőség, de mindig jó, ha vannak további funkciók. Mellékletek nélkül a felhasználók kénytelenek lehetnek oda-vissza váltani az élő csevegés és az e-mail, vagy bármely más, a mellékleteket támogató kommunikációs csatorna között.
Vannak azonban némileg hasznos szövegformázási funkciók – félkövér, dőlt és felsorolásjelek. Nem tudok elképzelni sok felhasználási esetet ezekre, de mindenképpen nagyon hasznosak lehetnek a folyamatok elmagyarázásakor, vagy egyenesen egy útmutató írása során élő chat üzenetként egy ügyfél számára. Nagyjából ennyi, ha a látható tulajdonságokról van szó. Lehetősége van továbbá kapcsolattartási adatok hozzáadására és a lead rendszerbe mentésére. Van egy kiegészítő a webes látogatók nyomon követésére is, de ez is egy fizetőfal mögé rejtőzik, és elképesztő havi 49 dollárba kerül. Számos élő csevegőszoftver kínálja ezt a funkciót az akció részeként, extra fizetés nélkül.
Összességében sokkal nagyobb elvárásaim voltak a PipeDrive élő csevegéstől. Könnyen megvalósítható, ha szükség van rá, de a funkciók egyszerűen elkeserítőek, és néha drágák. A csevegésen kívül nem sok mindent tehet, és még ezt is elveszik Öntől, mert a PipeDrive ragaszkodik ahhoz, hogy legalább néhány chatbot funkciót belekössön az üzletbe. A PipeDrive élő csevegési funkciója csak egy támogatási funkció, nem pedig fő, ami érthető választássá teszi mindezt.
Árazás
A PipeDrive négy árazási lehetőséget kínál, de az élő csevegést alig említik, mivel ennek a szoftvernek nem ez az elsődleges célja. Mindegyik csomag számos szolgáltatást kínál, és az árak emelkedésével bővül. Ne feledje, hogy egyes kiegészítők további pénzbe kerülhetnek, és előfordulhat, hogy nem szerepelnek a végső árban. Nézzük az ajánlatokat.
Essential
Az Essential csomag havi 14,90 dollárba kerül felhasználónként, és a lead-, ügylet-, naptár- és folyamatkezelési funkciókat kínálja. Az egyszerű adatimportálás és a könnyű testreszabás szintén része az üzletnek, valamint a napi 24 órában elérhető támogatás és a 300+ integráció.
Advanced
Az Advanced csomag havi 24,90 dollárba kerül felhasználónként. Teljes e-mail szinkronizálást kínál sablonokkal és ütemezéssel, csoportos e-mailezést, valamint nyitás- és kattintáskövetést, valamint munkafolyamat-készítőt aktivált automatizálásokkal.
Professional
A professzionális csomag 49,50 dollárba kerül havonta felhasználónként, és olyan funkciót kínál, amellyel dokumentumokat és szerződéseket, bevételi előrejelzéseket és továbbfejlesztett egyéni jelentési funkciókat hozhat létre, kezelhet és e-aláírhat.
Enterprise
Ez a csomag 99 dollárba kerül havonta felhasználónként. Az összes korábbi szolgáltatáson kívül korlátlan felhasználói engedélyt és láthatósági beállításokat, további és fokozott biztonsági beállításokat, megvalósítási program- és telefonos támogatást kap, valamint a funkciók használatának korlátozása nélkül.
Következtetés
A PipeDrive mint CRM-megoldás nagyszerű kiegészítője minden vállalkozásnak, azonban az élő chat funkciói inkább csak utólagos gondolatok. Az élő chat a chatbot használatát szorgalmazza, de hiányzik néhány jelentős élő chat funkció, miközben néhány fontosat a fizetőfal mögé rejt. A PipeDrive élő chat semmi esetre sem rossz, csak nem elég fejlett ahhoz, hogy felvegye a versenyt a legjobbakkal. Ha az elsődleges cél a CRM, és az élő csevegés nem jelentős, akkor nem járhat rosszul a PipeDrive-val. Ha többet szeretne összpontosítani az élő chat-kommunikációra, más megoldásokat kell fontolóra vennie.
Frequently Asked Questions
A PipeDrive élő csevegésem nem fogad üzeneteket.
Először is vessen egy pillantást a chatbot konfigurációjára, és ellenőrizze, hogy nincs-e hiba a folyamatban. Győződjön meg arról, hogy az áramlás megfelelő és aktiválva van a beállításokban. Ezenkívül vessen egy pillantást az élő csevegés fülre, és ellenőrizze, hogy online állapotban van-e. Az utolsó gyakori probléma, és az egyik legegyszerűbb megoldás, hogy frissítse az oldalt a már integrált élő csevegés widgettel. Ez önmagában az üzenetek nem megfelelő kézbesítését okozhatja, és ez egy könnyen elkerülhető probléma.
Hogyan adhatok hozzá egy PipeDrive élő csevegést chatbot nélkül a webhelyemhez?
Nem lehet teljesen megszabadulni a chatbot funkciótól, és hozzá kell adni legalább egy alapfolyamatot. Minimalizálhatja az automatizálást, ha az egyéni folyamatot röviden tartja, és az élő csevegés opciót közvetlenül az útválasztáshoz adja hozzá. Ezenkívül kiválaszthat egy előre beállított értéket, amely minimális chatbot interakciót biztosít.