Key takeaways
Pros
- Könnyű integráció
- Remek speciális testreszabási lehetőségek, amelyek lehetővé teszik, hogy mélyre ásson
- Menő in-chat funkciók ügynökök és ügyfelek számára
Cons
- Kevésbé rugalmas árképzés előre meghatározott felhasználói helyekkel
- A felület kissé zavaró lehet (bár még mindig nagyszerű)
A Userlike élő csevegés első lépései
A Userlike egy dedikált élő chat szoftver, amely megbízható élő csevegési megoldást kínál az értékesítés és az ügyfélszolgálat számára. Egységes megoldást kínál, amely megbízható élő csevegést hoz webhelyére, fejlett testreszabási lehetőségekkel, elemzésekkel, jelentési funkciókkal és még sok mással. Ma a Userlike élő csevegést vesszük sorra, és megnézzük, hogyan teljesít a gyakorlatban.
A Userlike elkezdése pofon egyszerű. Csak akkor kell regisztrálnia egy ingyenes próbaverzióra, vagy választania egy csomagot, ha az már az elején érdekli. Ahogy az a legtöbb szoftvernél megszokott, a Userlike feltesz néhány kérdést a felhasználási céljával és a cégével kapcsolatban. Ez egy egyszerű folyamat, és nagyon gyorsan elvégezhető. Utána egy üdvözlő videót mutatnak be. Ha akarja, kihagyhatja, de jobb, ha azonnali útmutatóval rendelkezik az első lépésekhez.
Elkezdheti felfedezni a felületet, ami nagyon jól néz ki. Finom színsémát használ a szürke árnyalataival, és nincs tele szükségtelen elemekkel és lehetőségekkel. Kezdettől fogva minden könnyen elérhetőnek tűnik. A fő műszerfal statisztikákat jelenít meg, a jobb alsó sarokban pedig egy gyors üzembe helyezési útmutató található, amely segít még gyorsabban megismerni a felületet. Jól megtervezett, és néhány más megoldás is tanulhatna ebből a felhasználóközpontú megközelítésből.
A jobb oldali menü a teljes elérhető Userlike eszközkészletet mutatja be, beleértve a csevegőeszközöket is. Miután rákattint az elemre, kissé csalódott lehet a zavaros nézet miatt. Csak beszélgetési statisztikákat mutat be. Úgy tűnik azonban, hogy nincs mód élő csevegés létrehozására vagy hozzáadására, ami hosszabb kereséshez vezet a felület körül. A tényleges opció a Csatornák menü alatt van elrejtve, ahol új weboldal widgeteket hozhat létre.
Örömmel mondhatom, hogy a folyamat többi része sokkal intuitívabb. Miután rákattintott a Widget hozzáadása lehetőségre, kiválaszthatja a célt, a nyelvet és a widget típusát. A widget típusú opcióhoz néhány magyarázat áll rendelkezésre, amelyek segítenek kitalálni, hogy mi a különbség köztük, de maguk a nevek eléggé magától értetődőek. Ha végzett ezzel a szakasszal, már csak a widget integrálása vagy először konfigurálása marad.
A testreszabási lehetőségek meglehetősen szélesek. Vannak általános beállítások, megjelenési lehetőségek, szövegezési lehetőségek a csevegés szinte minden eleméhez, csevegési viselkedés és továbbítás, és még sok más. Semmihez sem hasonlítható, amit eddig láttam, bár nem kétlem, hogy sok más chat-megoldás létezik ilyen kiterjedt konfigurációs választékkal. Bár nagyszerű, hogy sok testreszabási lehetőségünk van, kicsit fárasztó mindegyiket végignézni, és úgy gondolom, hogy néhányuk nem feltétlenül szükséges az ittléthez. Ettől függetlenül gratulálok az erőfeszítéshez.
Ha végzett a teljes testreszabással és konfigurációval, itt az ideje telepíteni a chat widgetet. Az oldal egy telepítési lehetőséget kínál az élő csevegés kódjának közvetlenül a webhelyére történő másolásával. Van egy gomb is, amely segít felvenni a kapcsolatot a webhely programozójával, és ez egy egyszerű kapcsolatfelvételi űrlapra viszi, ahol elküldheti a kérést a programozója e-mail címére. Úgy döntöttem, hogy magam csinálom, ezért kimásoltam és beillesztettem a kódot a teszt webhelyemre. Minden probléma nélkül működött, és készen álltam a tesztelésre. De először nézzük meg, mire számíthatunk a Userlike élő chat funkcióival.
Funkciók és felhasználói felület
A Userlike változatos és egyedi funkciókat kínál számos területen, és valami újat próbál tenni az élő chat játékban. Az élő csevegés támogatja a csevegés továbbítását, amely lehetővé teszi a beszélgetések átadását egy másik kollégának. Ez nagyon hasonló a jegyátadásokhoz a jegykezelő szoftverben, ami sok helyzetben nagyon hasznos. A Userlike lehetőséget kínál az egyes chat ügynökök főbb készségeinek kiválasztására is, így az ügyfelek kiválaszthatják, hogy melyik szakértővel szeretnének beszélni. Ez a lehetőség a jegykezelő szoftverekben is megtalálható, és chat továbbításnak is nevezik. Ez egy nagyszerű funkció az élő csevegésben, és még jobb, ha a készségeken alapuló további továbbítási lehetőségeket is láthatja.
Egy másik említésre méltó funkció a Sticky chat, és ez egy másik intelligens továbbítási funkció, amely összeköti az ügyfeleket azokkal az ügynökökkel, akikkel korábban csevegtek. Ez megkönnyíti az ügynökök számára az ügyfél és a chat során kicserélt információk visszahívását. Ezután ott vannak az Intelligens ügyfélprofilok funkciói, amelyek automatikusan ügyfélprofilokat készítenek, ha a webhely látogatója, aki részt vesz a csevegésben, úgy dönt, hogy megad Önnek egy e-mail címet. A Userlike bizonyos fokú automatizálást is támogat, ahol testreszabhatja az offline üzeneteket, az üdvözlő buborékokat, az üzenetek továbbítását és még sok mást.
A Userlike visszajelzési funkciót és csevegés utáni felméréseket is kínál, amelyek testreszabhatók saját kérdéseivel és válaszaival. Emellett aktiválhatja a proaktív csevegési meghívókat, vagy konfigurálhatja a csevegési továbbítást annak érdekében, hogy az ügyfelek beszélgetései a megfelelő ügynökökhöz menjenek. Ez a funkció eltér a fent említett ügynöki készségektől, és hasonlít a klasszikus továbbítási lehetőségekre, amelyeket a különböző csevegési megoldásokból vagy IVR-szoftverekből ismerhet. Rengeteg más felhasználói jellegű funkciót fedezhet fel, és mindegyik elég jól működik.
Élő chat teljesítmény és felhasználói élmény
Itt az ideje, hogy tesztelje az élő csevegés widgetet működés közben. Az élő chatet a tapasztalat mindkét oldaláról teszteltem, így egyszerre kaphat képet az ügynök és az ügyfél oldaláról. Rákattintottam a chat widgetre, és új beszélgetést indítottam, aminek hatására az automatikus üdvözlő üzenet azonnal megjelent. Azonban azt is észrevettem, hogy minden ügynök offline állapotban van (annak ellenére, hogy jelenleg a Userlike alkalmazásban voltam bejelentkezve ügynökként). Rájöttem, hogy ennek az az oka, hogy nem voltam közvetlenül az alkalmazás Összes beszélgetés szakaszában, ezért mindenképpen kerülje el ezt a hibát. Itt önállóan hozzárendelhet egy csevegést.
A chat önálló hozzárendelése után elkezdtem válaszolni a látogatónak. Azt kell mondanom, hogy a sebesség rendben van, és nem kell túl sokat várnia az üzenetek kézbesítésére. Az első felfedezés az volt, hogy a Userlike nem kínál valós idejű gépelési nézet funkciót, de ez nem szükséges az élő csevegés megfelelő működéséhez. Csak jó lenne. Úgy tűnik azonban, hogy az automatizálás nagyon jól működik, mivel a chat widget automatikusan küld üzeneteket az ügyintézői oldalon hosszabb üresjárati időszakok alatt. Ez mind része a beállításnak, és remekül működik.
A widget ügyféloldala tartalmazza a szabványos beállításokat a küldéshez, hangulatjelek hozzáadásához, sőt fájlok átviteléhez és chat-átirat kéréséhez. Ezek a funkciók nagyszerűek és nagyon hasznosak az ügyfelek számára. Az a jó, hogy nincs semmi, ami zűrzavaros vagy fennhéjázó lenne az ügyfelek számára. Ugyanez vonatkozik a csevegési nézet ügynöki oldalára is, de több lehetőség áll rendelkezésre – makrók küldése, hívás felajánlása, mellékletek küldése, hangüzenet rögzítése és parancsok kiváltása.
A trigger parancs opció különösen érdekes, mivel lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy néhány kattintással gyorsan hajtsanak végre műveleteket. Néhány lehetőség áll rendelkezésre – névjegyek blokkolása, beszélgetések átvitele, átiratok kérése, jegyzetek hozzáadása, beszélgetés állapotának módosítása és még sok más. Mindezek a műveletek billentyűparancsokkal is végrehajthatók, amelyeket könnyedén megjegyezhet és használhat gombok kattintása nélkül.
Összességében a Userlike élő csevegési élmény mindkét fél számára nagyszerű, és a tesztelésem során nem találkoztam semmilyen nagyobb vagy kisebb problémával. Ügynökként más eszközöket is használhat a Userlike irányítópultján, és megtekintheti az összes rendelkezésre álló releváns statisztikát és elemzést. A Userlike egy nagyszerű eszköz, és semmilyen körülmények között nem hagyhatja cserben.
Árazás
A Userlike négy árazási csomagot kínál többféle árképzési lehetőséggel, beleértve az ingyenes szintet. A csomagok előre meghatározott számú felhasználóval érkeznek, tehát ha fel szeretné bővíteni a skálát, készen kell állnia arra, hogy külön fizessen egy magasabb csomagért, ahelyett, hogy több felhasználóért fizessen ugyanabban a csomagban. Most pedig vessünk egy pillantást az egyes csomagokra és azok jellemzőire.
Free
Az ingyenes csomag egy widgetet kínál egy felhasználó számára. Ingyenesen megkapja az összes alapvető funkciót, korlátlan beszélgetést, korlátlan névjegyet és egy webhelykezelőt.
Team
A Team csomag négy widgetet kínál négy felhasználó számára és két üzenetküldő alkalmazást havi 100 dollárért. Az előző szint összes funkciója mellett hozzáférést kap a kiegészítőkhöz, a WhatsApp-csatornához, az üzenetküldő alkalmazásokhoz, az élő fordításhoz, a videohívásokhoz, a képernyőmegosztáshoz és az alapvető API-hozzáféréshez.
Corporate
A vállalati csomag 10 widgetet kínál 10 felhasználó számára és négy üzenetküldő alkalmazást havi 320 dollárért. Megkapja az összes korábban említett funkciót, valamint az AI automatizálási központot, a chatbotokat és az elemzési funkciókat.
Flex
A Flex csomag a legdrágább, több mint 10 widgettel, 10+ ülőhellyel és 4+ üzenetküldő alkalmazással, az üzleti igényeire szabott, egyedi áron. Az összes korábbi csomag szolgáltatásai mellett fehér címkét, speciális útválasztást, professzionális beépítést, szervezeteket és dedikált fiókkezelőt kap.
Következtetés
A Userlike egy nagyszerű csevegési megoldás, amely mindent kínál, amit az élő csevegéstől elvár. Bár az árképzés kissé drágának tűnhet, olcsóbb, mint amilyennek látszik, ha figyelembe vesszük az egyes csomagokban előre meghatározott felhasználói helyek számát. A Userlike számos funkciót és testreszabási lehetőséget kínál, amelyek biztosítják, hogy az élmény valóban személyre szabott legyen az Ön helyzetéhez. Ha ez egy dedikált élő csevegési megoldás, amire szüksége van, akkor nem hibázhat a Userlike segítségével.
Frequently Asked Questions
Csak egy Userlike operátor fogad csevegést
Ha csak az egyik élő csevegési szolgáltató fogad bejövő csevegéseket, a problémának számos megoldása lehet. Mindenekelőtt ellenőrizze, hogy a többi, csevegést nem fogadó operátor a megfelelő operátor csoportba tartozik-e. Minden élő csevegő widget rendelkezik az üzemeltetői csoportokhoz vagy részlegekhez kapcsolódó beállításokkal. Nyissa meg a csevegési widget beállításait, lépjen a Csevegés > Továbbítás menüpontra, és módosítsa a csoportot, vagy adja hozzá a többi, csevegést nem fogadó ügynököt ugyanabba a csoportba, mint a csevegést fogadó operátort. A második megoldás a chat-helyek elérhetőségéhez köthető. A legtöbb nyitott hellyel rendelkező operátor nagyobb valószínűséggel kap új csevegéseket. Az egyes kezelői profilok Csapat > Operátorok pontjában módosíthatja a helyek számát. Egy másik megoldás annak ellenőrzése, hogy minden szolgáltató online állapotban van-e. Végül, de nem utolsósorban, ha vannak ismétlődő kapcsolattartók az élő csevegésben, nagyobb valószínűséggel fognak kapcsolatba lépni azzal a szolgáltatóval, akivel korábban csevegtek.
A felhasználószerű élő chat gomb nem jelenik meg a webhelyemen
Ennek a problémának több oka is lehet. Először is ellenőrizze, hogy megfelelően integrálta-e a Userlike widgetet a webhelyébe, és ellenőrizze, nem hiányoznak-e a kód részei, vagy nincs-e olyan elírás, amelyet véletlenül adtak hozzá. A második ok az lehet, hogy aktív a gomb elrejtése, amikor nincs elérhető operátor. Ezt a lehetőséget a Widget beállításai > Csevegés > Speciális menüpontban találja meg. Győződjön meg arról, hogy ez az opció ki van kapcsolva, hogy a chat widget mindig megjelenjen. A harmadik ok a sütikhez köthető, mivel a Userlikenek bizonyos engedélyekre van szüksége a megfelelő működéshez. A Userlike-ot integrálni kell a Cookie Consent Managerbe.
A Userlike elemzések nem töltődik be, és nem jelenít meg adatokat
Az ok, amiért nem jelennek meg az elemzési adatok, bizonyos hirdetésblokkolók használatához köthető. Ügyeljen arra, hogy a Userlike domain engedélyező listára helyezze, vagy tiltsa le a hirdetésblokkolást a Userlike domainben. Elveszítheti a hozzáférést bizonyos értékekhez, ha aktiválja az Elemzések adatvédelmi szűrőjét a Szervezeti beállításokban. Ha az Üzemeltetői adatok elrejtése opció aktív, akkor nem láthat semmilyen adatot az Elemzések > Operátor állapota részben.
A Userlike 14 napos próbaverziója után nem tudok bejelentkezni
Csak a fiók tulajdonosa jelentkezhet be az ingyenes próbaidőszak lejárta után. Ahhoz, hogy más felhasználók is hozzáférhessenek, fizetős opcióra kell frissítenie, mivel a Userlike ingyenes verziója csak egy felhasználói helyet támogat.