Key takeaways
Pros
- Könnyen telepíthető és kivitelezhető
- Könnyen használható a legtöbb helyzetben
- Ingyenes
Cons
- Nem működik minden VoIP szolgáltatóval
- Elavult és nem reagáló design
- Nem olyan rugalmas, mint lehetne
Míg egyesek számára a Blink megbízható softphone lehet, másoknak csalódás is lehet. A Blink egy könnyen használható szoftveres telefonalkalmazás próbál lenni, de kudarcot vall a nem reagáló kialakítás, bizonyos VoIP-szolgáltatások funkcionalitásának hiánya és a felhasználók minimális támogatási lehetőségei miatt. Az alkalmazás azonban általában funkcionális és felhasználóbarát, így a felhasználók egy csoportja számára világszerte használható softphone.
A Blink telepítése és megvalósítása
A Blink telepítése szabványos, egyszerűen töltse le az alkalmazást a hivatalos webhelyről, és telepítse a számítógépére. Az alkalmazás első megnyitásakor nem érhető el indítási útmutató. Bár a Blink felhasználói útmutatót kínál a webhelyén, ez még mindig meglehetősen egyszerű. A különálló részek csak alapvető információkat tartalmaznak, külön beállítási útmutató nélkül. Bár az alkalmazás viszonylag könnyen konfigurálható, a megfelelő és alapos használati útmutatót mindig értékeljük a legrosszabb forgatókönyv esetén.
A VoIP szolgáltató csatlakoztatásához kattintson a Blink logó alatt található Blink gombra, majd válassza a Fiókok > Fiók hozzáadása lehetőséget. Adja meg SIP-címét és jelszavát, és kész. Megjegyzendő azonban, hogy a Blink nem minden VoIP szolgáltatónál működik. Az én esetemben csak azért kapcsoltam össze Zadarma fiókomat a Blinkkel, hogy megtudjam, nem tudok hívást kezdeményezni. Nem tudtam megtudni, miért, mivel nem sok hibaelhárítási lehetőség áll rendelkezésre.
Egy önmagát „korszerű, könnyen használható SIP kliensként” bemutató alkalmazás esetében ezt eddig nem tartom különösebben igaznak. A felhasználói kézikönyv a fent említett problémával foglalkozik; azonban az egyetlen dolog, amit kijelent, az az, hogy a probléma valószínűleg a VoIP szolgáltató oldalán van, és végül semmilyen megoldást nem mutattak be. Szerintem sem igaz az állítás, mivel eddig minden softphone értékelésnél Zadarmát használtam gond nélkül. Sikerült elindítanom a Blinket a saját SIP szolgáltatásukkal, és az alkalmazás úgy működött, ahogy kell.
Felhasználói élmény és funkciók
A felhasználói felületet érdemes lenne frissíteni, mivel elavultnak tűnik, és nem skálázódik jól egy nagyobb felbontású képernyőn. Problémáim voltak a gombok és ikonok azonosításával és elérésével, mert minden kisebbnek tűnik, mint kellene. Az alkalmazásablak megnagyobbítása nem növeli a tervezés méretét, csak nagyobb ablakot kap. A második probléma a vizualizációval a gombokkal és egyéb elemekkel kapcsolatos.
A legtöbb szöveg nehezen olvasható, mert az alkalmazások egyes részei túl kicsik ahhoz, hogy elférjen. Nincs mód arra, hogy az alkalmazás ezen különálló elemeit nagyobbra tegyék, és így a szöveget sem lehet olvashatóbbá tenni. Általában úgy tűnik, hogy minden rosszul van megtervezve és túl kicsi ahhoz, hogy kényelmes legyen. E problémák ellenére a felület működik, és a legtöbb esetben könnyen használhatónak tűnik.
Az alkalmazás fő képernyője meglehetősen egyszerű. Névjegylistaként is szolgál, amely lehetővé teszi a névjegyek egyszerű elérését. Könnyedén indíthat hívást közvetlenül a főképernyő aljáról. A hívás mellett lehetősége van videohívást indítani, üzenetet küldeni a partnernek, vagy képernyőmegosztást kérni.
A képernyőmegosztás nem minden softphone-ban van jelen, így ez egy jó kiegészítő funkció. Két másik gomb is található a névjegy hozzáadásához és a csengőhang letiltásához.
Végül fent vannak a menügombok. Ezek a gombok meglehetősen kényelmesek, és könnyű hozzáférést biztosítanak a különféle gyorsbeállításokhoz, a fő konfigurációhoz és a súgóhoz.
A dedikált tárcsázó helyett az alkalmazásban van egy keresősáv, ahol beírhat egy számot, vagy megkereshet egy névjegyet a listából. Lehet, hogy a legtöbb felhasználó számára nem jelent nagy problémát a digitális tárcsázópad hiánya, de jó lenne, ha lenne egy tartalék opcióként. Valójában nem sok más történik az alkalmazás felületén, és ez jó dolog, mert így az alkalmazás egyszerű és nem túl zsúfolt.
A keresősáv a Blink legtöbb feladatának nyitóeszköze. Amikor elkezd beírni egy számot, okosan megadja a lehetőségeket a következő lépésekhez. Hozzáadhatja a számot a névjegyekhez, vagy válthat hívásokra. Az alján található gombok segítségével hívást vagy videohívást indíthat, üzenetet küldhet, vagy képernyőmegosztást kérhet. Ez minden művelet elérhető egy képernyőn anélkül, hogy váltani kellene a lapok között.
A névjegyzék az egyik legegyszerűbb, amit valaha láttam softphone alkalmazásban. Csak azt a lehetőséget kínálja, hogy egy számhoz nevet és profilképet adjon. Bár elegendő, túl egyszerű, és nem tartalmaz semmilyen eszközt más kapcsolatfelvételi adatok, vagy megjegyzések hozzáadására.
A beállítások megfelelő mennyiségű testreszabási és beállítási lehetőséget kínálnak. Megkapja a szokásos hang- és videobeállításokat, ahol kiválaszthatja az eszközöket, és előre beállíthatja a hívásminőséget. Vannak csevegési és képernyőmegosztási konfigurációs lehetőségek, valamint naplózási és fiókbeállítások is. Végül hozzáférhet a speciális beállításokhoz, amelyek extra konfigurációt kínálnak a SIP-hez és a fájlkezeléshez.
Hogyan működik a Blink a LiveAgenttel?
A LiveAgent képes integrálni a legnépszerűbb softphone szoftverekkel. Sajnos a Blink nem működik a LiveAgenttel. A Blink alkalmazás bizonyos SIP-fiókokkal kapcsolatos problémái miatt a felhasználók nem tudják integrálni a Blink-et a LiveAgenttel, ami nagyon kiábrándító. Többször megpróbáltam integrálni a Blinket a LiveAgenttel, megváltoztattam a beállításokat, és még úgy döntöttem, hogy szerzek egy másik VoIP-fiókot, de még mindig nem jártam sikerrel. Azok a felhasználók, akik arra számítanak, hogy olyan softphone-t kapnak, amely könnyen integrálható más alkalmazásokkal, más lehetőségeket kell keresniük.
Konklúzió
A Blink mindent megtesz, hogy egy könnyen használható softphone alkalmazás legyen, de számos területen kudarcot vall. Bár a felhasználói felület funkcionális és egyszerűen használható, nagy szüksége van a dizájn frissítésére. Az alkalmazás nem skálázódik megfelelően, ami leállítja a használhatóságát. Az a tény, hogy az alkalmazás nem tud egyes VoIP-szolgáltatásokat fogadni, használhatatlanná teszi a választás szabadságát kedvelő felhasználói csoportok számára. Összességében a Blink jól működik, a probléma az, hogy a saját feltételei szerint működik, és nem teszi lehetővé azt a nagyon szükséges rugalmasságot, amelyet egy modern softphone alkalmazásnak biztosítania kellene. Ez tökéletes softphone alkalmazássá teszi az egyik felhasználói csoport számára, és felelősséget a másik számára.
Frequently Asked Questions
Nem tudom csatlakoztatni a VoIP szolgáltatómat.
A Blink sajnos nem támogatja a piacon elérhető összes VoIP-szolgáltatót. Valószínűleg a Blink softphone által támogatott VoIP szolgáltatót kell választania ahhoz, hogy hívásokat tudjon indítani.
Nem tudok hívást indítani a Blinkkel
Ez a probléma valószínűleg az Ön VoIP szolgáltatójához kapcsolódik. Próbáljon meg másik VoIP szolgáltatásra váltani, vagy kérje meg őket, hogy segítsenek a Blink beállításában.