Key takeaways
Pros
- Modern és letisztult design
- Sok érdekes funkció
- Hihetetlenül egyszerű beállítás és telepítés
- Rugalmas és testreszabható konfiguráció
Cons
- Néhány funkció jobban látható lehet
- Egy-két időnkénti hiba
- Korlátozott funkciókészlet az ingyenes csomagban
A Bria, korábban X-Lite néven ismert, egy könnyen használható szoftveres telefonszoftver, amely olyan felhasználók számára alkalmas, akik valamivel több funkcionalitásra vágynak. Elegáns felhasználói felületet kínál hasznos funkciókkal, és még valami pluszt is kínál azoknak a felhasználóknak, akik hajlandóak több pénzt költeni. A Bria nagyon sokoldalú lehet, így kiválóan alkalmas egyéni felhasználók, csapatok vagy akár teljes vállalatok számára.
Bria telepítése és implementálása
A folyamat egy új fiók létrehozásával kezdődik a Bria webhelyen. Először egy próbaverziót készítettem. E felülvizsgálat céljára a Bria Solo próbaverziót választottam. Csak néhány percet vesz igénybe, és a webhely nem kényszerített arra, hogy válasszak fizetési módot vagy adjak hozzá hitelkártyaadatokat. Miután megadtam az adataimat, egy egyszerű üzenettel üdvözöltek a fiókomban, hogy mit tegyek.
Ezután be kellett állítanom egy hangfiókot, megadnom a bejelentkezési nevemet, és végül letöltenem az alkalmazást. Bria közvetlenül integrált 12 VoIP szolgáltatót a kezdeti beállításokba, így a csatlakoztatásuk eltartott néhány pillanatig. A telepítési és megvalósítási folyamat meglehetősen egyszerű és gyors volt. Az útmutató nagyon hasznosnak bizonyult az út során, és minden softphone szoftver részét kell képeznie. Biztos vagyok benne, hogy minden kezdő értékelni fogja, aki még soha nem állított be softphone-t. Azt is értékelem, hogy a fiók beállítása során csatlakoztatnia kell VoIP-szolgáltatását. A szoftver már be van állítva, és készen áll a működésre, mire telepíti a Bria alkalmazást és bejelentkezik.
Felhasználói élmény és funkciók
Amikor először megnyitja a Bria alkalmazást, minden be van állítva. Nem kell többé fiókok hozzáadásával vagy a konfigurációval való bajlódnia, és elkezdheti az első hívásokat. Az alkalmazás megjelenése letisztult és modern, és összességében szép esztétikai. Ugyanez vonatkozik a felhasználói felület kialakítására is, egyszerű és nem túl bonyolult. Minden ott van, ahol elvárná, és úgy működik, ahogy kell. Az első lapon egy nagy tárcsázó található, amelyen lehetőség van szám beírására és hívás indítására, vagy kiválaszthat egy számot a névjegyzékből.
Az egyéb lehetőségek közé tartozik a hangüzenetek, a hangerőszabályzók, valamint a kihangosító vagy a fejhallgató kiválasztásának lehetősége elsődleges hallgatási eszközként. Az alkalmazás ezen része hangbeállításokat is tartalmaz, ahol tesztelheti a berendezést, beállíthatja a parancsikonokat, beállíthatja a hívásblokkolást és még sok mást. Nagyon kevés olyan dolog van, amelyet nem tud ellenőrizni, ami minden felhasználó számára nagy rugalmasságot és lehetőséget biztosít a napi munkafolyamat testreszabására.
Az alkalmazás főképernyőjének alján található még néhány gomb a névjegyekhez, a kedvencekhez és a híváselőzményekhez. A névjegyzék egyszerű, de hatékony. Lehetővé teszi, hogy névjegyeket adjon hozzá három csoporthoz: Munkahelyi, Családi és Baráti csoporthoz. Ezek a csoportok testreszabhatók vagy átnevezhetők, és új csoportokat hozhat létre a felület tetején található kapcsolatok gombra kattintva. Ugyanabban a szakaszban lehetőség van névjegyek importálására és exportálására is.
Kissé zavaró választás, ha ezeket a lehetőségeket a fő fókuszterületen kívülre helyezzük. Először azt hittem, hogy nincs lehetőség csoportok létrehozására vagy névjegyek importálására/exportálására, és csak később fedeztem fel ezeket a lehetőségeket. Ami a jó oldalát illeti, ez a tervezési választás sok helyet takarít meg a képernyőn, így minden névjegyét láthatja anélkül, hogy elterelné azokat a gombokat, amelyeket ritkán használnak.
Új névjegy létrehozása kínál néhány lehetőséget: megjelenített név, utónév, vezetéknév, valamint egy mező a számok és címek mentésére: softphone szám, munkahelyi szám, otthoni szám, e-mail cím, webhely és az „Egyéb” opció, ahol a felhasználók egyéni adatok bevitele. Nincs olyan lehetőség, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy megjegyzést vagy egyszerű megjegyzést írjanak az elérhetőségekbe, ami Bria névjegyzékének másik hátránya.
A Kedvencek lap magától értetődő; kedvenc vagy leggyakrabban használt névjegyeit hozzáadhatja ehhez a listához az egyszerű hozzáférés érdekében. Ez az opció nagyon hasznos lehet bizonyos felhasználók számára, így nincs sok kritizálnivaló. Nincsenek más extra lehetőségek, ami jó dolog, mivel nem kell túlbonyolítani egy egyszerű funkciót, például a kedvenceket.
A híváslista lapon a legutóbbi hívások előnézete látható, a hívás ideje azonnal látható.
Van egy szép lehetőség a hívások rendezésére: bejövő hívások, nem fogadott hívások, máshol fogadott hívások, felvételek, vagy választhatja a hívások dátum szerinti rendezését is. Kiválaszthatja az utolsó nap, a múlt hónap, a múlt hét, az utolsó hét nap és egyebek hívásait. A híváslista funkció használata egyszerű, és a hívásrendezési lehetőségek nagyszerű kiegészítést jelentenek.
Az utolsó funkciók közé tartozik a videohívások lehetősége, furcsa módon a kezelőfelület tetején található Nézet fül alatt. Használati útmutatót, hibaelhárítási lehetőségeket és frissítés-ellenőrzőt is találhat a Súgó lapon, közvetlenül a Névjegyek mellett. Annak ellenére, hogy a Bria beállítása vagy használata során nem volt szükségem segítségre, a felhasználói útmutató átfogónak és rendszerezettnek tűnik, és rövid cikkeket kínál hasznos magyarázatokkal és képernyőképekkel. A fő funkció, a hívás, jól működött, és nem vettem észre semmilyen problémát a tesztek során.
Bár Bria általában nagyon jól fut és minden nagyobb akadozás nélkül, észrevettem néhány problémát. Volt egy alkalom, amikor a Bria alkalmazásom egyszerűen nem indult el, amikor megpróbáltam megnyitni, így végül újratelepítettem az alkalmazást, hogy megfelelően működjön. Nem tudtam kideríteni, hogy mi okozta ezt a problémát (Windows 10 rendszeren tesztelve).
Észrevettem egy kisebb problémát is, hogy az alkalmazás nem frissíti a VoIP-szolgáltatómat, amikor megváltoztattam, vagy újat adtam hozzá a fiókom beállításaihoz. Bár az alkalmazás egyszerű újratelepítése megoldja ezt a problémát, kissé bosszantó lehet, ha a felhasználónak fiókot kell váltania vagy újakat kell hozzáadnia.
Mindkét probléma nagyon helyzetfüggő, és az alkalmazás aktuális verziójától függ. Egyikük sem állította le a munkafolyamatomat néhány percnél tovább; ezek csak kisebb kudarcok voltak, és egyik sem akadályozta meg jelentős mértékben az élményemet.
Árazás
A Bria három csomagot kínál különféle használati esetekhez, és van egy ingyenes csomagopció is korlátozott funkciókkal. A vélemény megírásához a Bria Solo ingyenes próbaverzióját használtam. A fennmaradó fizetős opciók a Bria Teams és a Bria Enterprise. A Bria Enterprise kivételével minden csomag tartalmaz egy ingyenes 21 napos próbaverziót, hitelkártya-adatok nélkül. Nézzük meg gyorsan, hogy mit kínálnak az egyes csoamgok, és mennyibe kerülnek. A Bria csomagok teljes összehasonlítását a weboldalukon tekintheti meg.
Bria Solo – $2.95 havonta
A Bria Solo egy egyedi felhasználóknak szóló csomag, amely 3 alkalmazásletöltést tartalmaz asztali számítógépre és mobilra, 5 hívásfiókot, HD hangot és videót, hívástovábbítást, automatikus válaszokat, hívásfelvételeket, híváselőzményeket szinkronizálással és egy konfigurációs portált.
Bria Teams – 4,95 USD havonta, felhasználónként
A Bria Teams mindent tartalmaz, amit a Bria Solo, és korlátlan HD hang- és videohívást, korlátlan számú csapatüzenet- és chat szobát, 5 további hívásszerver vagy VoIP-szolgáltatás integrálását, adminisztrátori portált és még sok minden mást.
Bria Enterprise – Egyedi árajánlat
A Bria Enterprise Basic, Standard vagy Business csomaggal érkezik, amely az Ön preferenciáitól függően különféle funkciókat ad hozzá. Tartalmazzák felhasználónként 4 alkalmazásletöltést, 5 SIP- vagy XMPP-fiók támogatást, speciális konfigurációs lehetőségeket a Stretto Provisioning-nél, LDAP/Active Directory integrációt, távoli hibaelhárítási eszközöket, képernyőmegosztó szolgáltatást és még sok mást, attól függően, hogy melyik csomagot választja.
Hogyan működik Bria a LiveAgenttel?
Nagyon jól működik. A LiveAgenttel való integráció létrehozása nagyon egyszerű folyamat volt, amely mindössze néhány percet vett igénybe. Miután összekapcsoltam a VoIP-szolgáltatómat a LiveAgenttel, már csak Bria-t kellett szoftverként hozzáadni a LiveAgent call center funkciójához. Minden jól működött a rendszeren belül, és Bria jól teljesített a LiveAgent segítségével. Az integrációs folyamat meglehetősen egyszerű volt. Itt megtekintheti a teljes útmutatót, és megtudhatja, hogyan integrálhatja Briát a LiveAgenttel.
Konklúzió
Bár lehet, hogy a Bria nem mindenki első számú választása az ingyenes softphone szoftver elérhetősége miatt, a szakemberek mindenképpen értékelni fogják a hozzáadott funkciókészletet. A funkciók az egyes fizetős csomagokhoz skálázódnak, így csak Önön múlik, hogy megtalálja-e a használatát. Bria ingyenes csomagja ugyanolyan jól működik, mint bármely más népszerű softphone, és szükség szerint bővítheti, ami jó kiegészítés. A felület elegáns és jól működik, bár egyes funkciók jobban láthatóak lehetnek, és nem rejtőzhetnek el a különböző lapbeállítások alatt. Összességében a Bria nagyszerű megoldás bármilyen típusú call centerhez vagy ügyfélszolgálathoz, és jól működik a LiveAgent call center szoftverrel. Az egyetlen fontos dolog, amit figyelembe kell venni, hogy hajlandó-e fizetni a fejlett funkciókért.
Frequently Asked Questions
A fejhallgatóm és/vagy a mikrofonom nem működik Briával
Győződjön meg arról, hogy a fejhallgató és a mikrofon be van állítva, és ellenőrizze a Bria beállításait, hogy azok vannak-e kiválasztva elsődleges eszközként. A Súgó alatti Hibaelhárítás ablakban is kereshet további utasításokat közvetlenül az alkalmazásban.
Nem tudok hívásokat kezdeményezni vagy fogadni Briával
Ellenőrizze még egyszer, hogy megfelelően regisztrálta-e SIP-fiókját a Bria konfigurációban. Legalább egy SIP-fiókkal kell rendelkeznie ahhoz, hogy hívásokat kezdeményezhessen vagy fogadhasson a Bria softphone segítségével.