Key takeaways
Pros
- Intuitív és tiszta felület
- Nagyszerű írási és felhasználói élmény
- Atipikus, de hatékony funkcióparancs
Cons
- A tudásbázis nem szerepel az ingyenes csomagban
- Az árképzés drága lehet, ha nem tud más alkalmazásokat használni
Az Odoo egy nagyszerű tudásbázis-megoldás, érdekes hozzáállással a cikkek formázásához és szerkesztéséhez. Tiszta felületet kínál, amelyen könnyű navigálni, és egy fantasztikus cikkszerkesztőt kínál, amely az összes szabványos szerkesztési funkcióval elérhető egy egyszerű billentyűparancs segítségével. Az ár szintén megfizethető, de ez csak a használni kívánt egyéb elérhető alkalmazások számától függ. Olvassa el a teljes áttekintést, és megtudja, mi teszi az Odoo-t kiváló választássá tudásbázis-szükségleteihez.
Az Odoo használatának megkezdése
Az Odoo egy kiterjedt és testreszabható nyílt forráskódú szoftver, amely az üzleti menedzsment különféle területeire, beleértve a tudásbázist is. Számos olyan alkalmazást integrál, amely alkalmas értékesítésre, marketingre, ügyfélkapcsolat-kezelésre, projektmenedzsmentre, ügyfélszolgálatra és még sok másra. Az Odoo ajánlatai részeként egy tudásbázis-bővítményt is tartalmaz, ezért vessünk egy pillantást rá, és nézzük meg, hogyan teljesít.
Az Odoo ingyenes próbaverziót kínál minden tervükhöz, valamint megoldásuk ingyenes verzióját. Korlátlan számú felhasználót képes támogatni, de csak egy alkalmazás használatát teszi lehetővé a kiterjedt listából. Kevesebb mint két percen belül elkezdheti az Odoo használatát. Csak regisztráljon a webhelyükön, és erősítse meg e-mail-címét. Azonban el kell döntenie, hogy melyik alkalmazást szeretné használni. Az Odoo tudásbázis nem látható a bevezető alkalmazásboltban, így később hozzá kell adnia a webalkalmazásban.
Bármikor hozzáadhat további alkalmazásokat Odoo-fiókjához, függetlenül attól, hogy eredetileg melyik funkciót választotta. Az Odoo tudásbázis funkció használatának megkezdése hihetetlenül gyors. Kevesebb, mint 5 percbe telt, mire elkezdtem írni az első cikkemet, és megtekinthet egy mintadokumentumot is, amely elmagyarázza a tudásbázisszerkesztő összes funkcióját. Mielőtt azonban mélyebben belemerülnék a tudásbázis-szerkesztőbe, nézzük meg közelebbről a felületet.
Az Odoo felhasználói felülete minimalista és hatékony. Nem sok lehetőséget ad felhasználóinak az eltévedésre, és nem tapasztaltam komolyabb zavart a használat során. Bár nem használtam más alkalmazásokat az ügyfélszolgálaton, jegykezelésen és tudásbázison kívül, nem tudom elképzelni, hogy az emberek még akkor is túlterheltek legyenek, ha úgy döntenek, hogy nagyobb számú alkalmazást használnak. Ennek az az oka, hogy minden alkalmazásnak külön felülete van, és soha nem osztanak meg zavaró menüket a fő képernyőkön.
Felhasználói élmény és funkciók
Most pedig vessünk egy pillantást a tudásbázis-szerkesztőre. A felhasználói felület itt is ugyanolyan egyszerű és hatékony, mint az alkalmazás többi részén. Semmi sem vonja el a figyelmét az írásról, a tudásbázis-szerkesztő pedig minden olyan szabványos funkciót kínál, amelyre szükség van a kidolgozott cikkek médiával és megfelelő formázással történő megírásához. A felhasználói élményben azonban az az érdekes, hogy hogyan férhet hozzá ehhez a funkcióhoz. A válasz “/”.
Amikor a tudásbázis szerkesztőben ír, egyszerűen megnyomhatja a „/” gombot, és megjelenítheti az összes lehetséges szolgáltatás listáját. Bár elsőre nem ez tűnt a legintuitívabb munkamódszernek, azt kell mondanom, hogy nagyon hamar megszoktam, sőt, azt is merem állítani, hogy bizonyos esetekben gyorsabbá tette az írásomat. Soha nem kellett konkrét funkciót keresnem a menüsorokban, az összes funkció egy gombnyomással előhívható, és bármikor beírhattam a kívánt funkció nevét, ami szintén segített fókuszban maradni az írásról.
A fent említett gomb egyszerű megnyomásával különféle fejléceket, felsoroláspontokat érhet el, médiát vagy kódot, oszlopokat, bekezdésbeállításokat, linkeket és gombokat, ellenőrző listákat adhat hozzá, vagy akár aláírását is hozzáadhatja. A funkciókészlet egyszerűen gazdag, és nem hiányzik belőle semmi, amit egy jó cikkszerkesztőnek tartalmaznia kell. Egyszerűen nagyszerű, és bárki számára könnyen használható. A szerkesztővel kapcsolatban nincs sok hozzáfűznivaló, szerintem kielégítő lesz a használata, függetlenül attól, hogy Ön milyen típusú felhasználó.
Az Odoo tudásbázis cikk szervezése is nagyon jó. Bár nincsenek mappa- vagy kategóriabeállítások, létrehozhat cikkszinteket vagy „fákat”. Így bármilyen témáról írhat egy fő cikket, és alcikkeket adhat hozzá, hatékonyan létrehozva egy átfogó és strukturált hierarchiát. A cikkek megtalálása meglehetősen egyszerű lesz, de már korán gondoskodnia kell a nevekről, hogy ne okozzon zavart magában, amikor a tudásbázis cikkeinek száma jelentősen megnő.
Árazás
Az Odoo két fizetős csomagot kínál, valamint egy ingyeneset. Az ingyenes előfizetéssel csak egy alkalmazást kaphat a kiterjedt alkalmazáslistából, így nincs lehetőség ingyenes tudásbázis beszerzésére, mivel az nem érhető el külön alkalmazásként a fiók regisztrációja során. Nézzük meg, mit kap az egyes csomagokban.
One App
A One App csomag ingyenes, és korlátlan felhasználói hozzáférést is kap. Egyszerre azonban csak egy alkalmazással dolgozhat, és frissítenie kell a csomagot, ha egy másik alkalmazást szerez be az alkalmazásboltból. Ha nem frissít, automatikusan belép egy ingyenes próbaverzióba.
Standard
A normál csomag hozzáférést biztosít az összes alkalmazáshoz felhasználónként havi 14,89 dollárért. Kevesebbet fizet, ha megkapja az éves előfizetést. Az alkalmazások tartalmazzák az Odoo által kínált összes alkalmazást, beleértve az ügyfélszolgálatot, a pénzügyeket, az emberi erőforrásokat, a termelékenységet és más típusú alkalmazásokat.
Custom
Az Custom csomag extra rugalmasságot biztosít felhasználónként havi 22,38 USD-ért. Hozzáférhet az összes alkalmazáshoz, valamint az Odoo Studióhoz, a többvállalati lehetőségekhez, a külső API-hoz, valamint az Odoo Online-hoz, az Odoo.sh-hez és az On-Premise verzióhoz.
Következtetés
Az Odoo tudásbázis egy jól kiegyensúlyozott és teljes körű megoldás, amely nem okoz csalódást semmilyen felhasználó számára. Függetlenül attól, hogy tudásbázisának könnyednek kell lennie, vagy túl sok cikkre van szüksége, a cikkszervezési funkció elég jó ahhoz, hogy a legtöbb esetben nyomon tudja követni őket. A funkciókhoz való atipikus hozzáférés egy egyszerű perjel (/) paranccsal eleinte zavaró, de a mindennapi írás során zökkenőmentesen működik. Összességében elmondható, hogy az Odoo tudásbázisa egyszerűen nagyszerű, és ebben a megfizethető megoldásban nehéz tosszat találni.
Frequently Asked Questions
Mi az Odoo?
Az Odoo üzleti alkalmazások átfogó csomagja egyetlen kiterjedt szoftvercsomagban. Kiválaszthatja a használni kívánt alkalmazásokat, és lefedheti vállalkozása minden területét, például az értékesítést, az emberi erőforrásokat, a marketinget, az értékesítést és még sok mást.
Mire használható az Odoo?
Az Odoo-t üzleti szoftverként használják sok esetben. Képes kezelni a marketing és értékesítési feladatokat, segítséget nyújt az ügyfélkapcsolat-kezelésben és az ügyfélszolgálatban, segít a pénzügyek kezelésében és a számlázásban, és még sok másban.
Mennyibe kerül az Odoo?
Az Odoo-nak több díjszabási csomagja van, és egy ingyenes csomag is elérhető. Az ingyenes csomag azonban lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy csak egy alkalmazást használjanak. A fizetős csomagok havi 14,89 dollártól kezdődnek felhasználónként, és hozzáférést biztosítanak az összes elérhető Odoo-alkalmazáshoz.
Hol van a tudásbázis az Odoo-ban?
A tudásbázist az Odoo alkalmazásboltjában találja meg. Függetlenül attól, hogy milyen típusú alkalmazásokat választ a fiók létrehozásakor, később bármikor hozzáadhatja a tudásbázist. Csak keressen rá a „Knowledge” kifejezésre az alkalmazásboltban, és adja hozzá fiókjához.